Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1184
Hei jeg har problemer med å å pne avi filer i windows media player hvor det står at den ikke støtter filtypen eller kodeksen. hva skal jeg gjøre får ikke sett filmene som jeg laster ned med limewire. de filene har avi på slutten men det står også divx eller xvid før avi.

håper noen kan hjelpe meg.

Og er det noen som vet om et gratis program som kan konvetere avi til mpeg til vcd . ikke trial altså.
VLC player er tingen! google.com > VLC player

VLC spiller ALT!
Må si meg enig i at VLC er en fantastisk spiller.

Du finner den her: http://www.videolan.org/vlc/
Selv om -H20- og Daniel iofs har rett, så er det på ingen måte svar på det du spurte om. AVI er bare ett såkalt containerformat, og kan inneholde ett utall forskjellige kodeker - altså måter å lagre video og audio på. Det du mangler for å spille av i Media Player er relevant kodeker. Det du i stedet kan gjøre, som foreslått men ikke godt forklart over, er å installere en spiller som f.ex VLC som har disse kodekene innebygget, og dermed ikke krever noen ekstra programmer for å spille av de aller fleste videofiler der ute.

Programmer (også for ditt avi->vcd problem) og kodeker vil du enkelt finne på www.doom9.org.

Forøvrig er vel denne tråden i feil subforum.
parbol / dekoder subforum ja.. sweet
men jeg tenkte på en ting..
hva er den beste medie avspilleren?
selv bruker jeg mpclassic for windows.. og den er latterlig simpel og clean, noe jeg liker..
hva gjør vlc bedre annet enn innebygget codec?
Sitat av jeTs
parbol / dekoder subforum ja.. sweet
men jeg tenkte på en ting..
hva er den beste medie avspilleren?
selv bruker jeg mpclassic for windows.. og den er latterlig simpel og clean, noe jeg liker..
hva gjør vlc bedre annet enn innebygget codec?
Vis hele sitatet...
Innebygget codec i seg selv burde være grunn til å velge vlc, men jeg liker den også på grunn av at den er liten og classic, det er ikke noe som ikke trenger å være der på den, imho.
Det er vanskelig å kåre noen "beste" føler jeg, det avhenger jo mye av hva du trenger av features, og hvordan du liker at ting er bygd opp. Spør du 10 stykker om det, får du nok 10 ulike svar

VLC's fremste fortrinn i mine øyne er at det er åpent, gratis, eliminerer kodek-problematikk, er relativt enkelt å bruke, og ikke minst at det finnes til de aller fleste platformer. Jeg nøler ikke med å anbefale det til nye brukere, da det er relativt enkelt å bruke.

Personlig bruker jeg MPlayer, både til windows og linux, men som sagt: Det er alltid ett spørsmål om hva du vil ha. Det finnes jo mange som er fornøyd med Windows Media Player, men personlig forlanger jeg litt mer funksjoner
.avi codec er ikke bare et videoformat. Dette er egentlig en fellesnevner for Xvid, Divx og noe mer. Digital video.

Det er mulig du har et codec for divx men ikke et for xvid og hvis filmen du har er i xvid codec får du naturligvis ikke spilt den av.

Bare google på "avi codec packs" eller lignende så finner du garantert noe..

Btw. Det fantastiske med VLC er at den kan spille av imagefiler som .bin/.cue
Herlig!
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Pope
.avi codec er ikke bare et videoformat. Dette er egentlig en fellesnevner for Xvid, Divx og noe mer. Digital video.
Vis hele sitatet...
Usant. Se glenn sitt innlegg.
Det går ann å laste ned codec pack'er som f.eks "Ace Mega Codec Pack" eller "Klite codec pack".
Her har du pakker som inneholder de fleste codecer. Eller du kan selvfølgelig laste ned en og en fra andre sider. Har ingen å referere til nå, men www.google.com er din venn!

For min egen del bruker jeg bare VLC til å spille av. Synes det er en flott spiller med stor støtte for forskjellige formater!