Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1061
Har gått på 750mg lyrica daglig i over noen måneder og er nå nødt til å gå cold turkey pga at jeg får ikke mer fra lege.
Samtidig går jeg cold turkey på imovane også.
Hva kan jeg forvente meg?

Kan vel også føye til at jeg er nødt til å gå uten i en dag med 15 mh oxycontin som jeg knuser i to dager i tillegg til det andre., vet ikke jvordan jeg skal komme gjennom uke.
Sist endret av Mystery; 22. august 2016 kl. 12:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan forvente deg anspenthet, søvnløshet, tankekjør, irritasjon, ustabile følelser, og twitching.
Når jeg er tom for "alt", så handler jeg meg pils. Hjelper meg med anspenthet, søvnløshet og tankekjør iallefall.

Ellers, så anbefaler jeg å ikke være alene med alle tankene du får.
750g lyrica er en del men ikke kritisk mye, 600mg står oppført som maksimal døgndose, så du har gått litt over det som er annbefalt. Hvor mye imovane har du tatt, og over hvor lang tid ca? Hva du kan forvente deg er vanskelig å si, fra alt til ingen ting.

Du har gått helt tom før både imovane og lyrica? Ellers ville jeg spart godt på det du sitter igjen med, og fordelt så godt det kan gjøres over de nermeste dagene. Mitt tips til deg er å ikke tenke for mye på det(ja skal godt gjøres, og en enklere sagt enn gjort) Om du skulle merke symptomer som definitivt ikke er "nocebo" gjelder det å tvinge tankene på andre ting, å gå seg en tur er absolutt undervurdert.
Mystery's Avatar
Trådstarter
Har tatt mellom 7,5 - 14 mg imovane hver dag, har igjen 150mg lyrica som jeg kan ta nesten hver dag, men har jo store søvnproblemer om jeg ikke tar to stk før legge tid. Men skal prøve å spare godt på de. Har gått helt tom for lyrica og har noen få lyrica igjen. Er alene og ingen som stiller opp om det skulle være noe. Være tom for smerte medisin i over en dag er også noe jeg ikke vet hvordan jeg skal takle i en slik hverdag som jeg er inne i nå. Har igjenting annet å ta for å roe ned symptomene og tankene heller.
Skulle gjerne handlet pils eller vin, men bankontoen er også tom
Okey, jeg trodde du var helt tom med de første, men om du har en del igjen blir det litt enklere. Jeg går ut ifra at det å kontakte fastlegen er uaktuelt. Det som er positivt med lyrica og imovane er at halveringstiden er relativt kort, mao vil det eventuelle ubehaget være kortere, men også komme raskere.

Du må lage en slags personlig nedtrappings plan med de pillene du har igjen, dette er det mangfoldige tråder om, og jeg skulle tro at dette vil formilde eventuelle ubehagelige symptomer. Bruk de resterende lyricaene lurt. Jobber du fullt?

Det å spa på med alkohol kan kanskje hjelpe, men i mange tilfeller utsetter du bare ubehaget, kan du forestille det hvor ille hangover du vil få om du er både bakfull og i abstinens?
The Chosen One
IchySticky93's Avatar
19 1
gikk cold turkey for en liten stund siden på mogadon, sobril og pinex forte.
hella' fun ride
Var i tillegg helt alene de første dagene.
ikke og anbefale. Ble mange fæle tanker de dagene.
Mystery's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Okey, jeg trodde du var helt tom med de første, men om du har en del igjen blir det litt enklere. Jeg går ut ifra at det å kontakte fastlegen er uaktuelt. Det som er positivt med lyrica og imovane er at halveringstiden er relativt kort, mao vil det eventuelle ubehaget være kortere, men også komme raskere.

Du må lage en slags personlig nedtrappings plan med de pillene du har igjen, dette er det mangfoldige tråder om, og jeg skulle tro at dette vil formilde eventuelle ubehagelige symptomer. Bruk de resterende lyricaene lurt. Jobber du fullt?

Det å spa på med alkohol kan kanskje hjelpe, men i mange tilfeller utsetter du bare ubehaget, kan du forestille det hvor ille hangover du vil få om du er både bakfull og i abstinens?
Vis hele sitatet...
Er i jobb, men to - 3 dager i uken.

Lyrica har jeg stått på noen år, men 750mg hver dag det siste halve året. Det er 3 dager jeg er helt tom for lyrica. Kroppen er allerede i full panikk modus idag. Får de får smerter og angst. Smertene og angsten er grusom idag. Hadde jeg kunne fått delt opp kapslene i to, men det går ikke.
I tillegg til om ikke det å ha imovane og nok lyrica så har jeg 2 dager der jeg er tom for oxycontin også.

Sitat av IchySticky93 Vis innlegg
gikk cold turkey for en liten stund siden på mogadon, sobril og pinex forte.
Imovane har jeg tatt i mange år.
hella' fun ride
Var i tillegg helt alene de første dagene.
ikke og anbefale. Ble mange fæle tanker de dagene.
Vis hele sitatet...
Er helt alene hele denne tiden og har for noen år tilbake der jeg gikk cold turkey på pinex forte og Rivotril fikk jeg kramper og var helt ute å kjøre. Husker mye, men fikk ikke til å formulere meg, si hva som skjedde.

Dette frykter jeg at det kommer til å bli katastrofe.
Det er helt uaktuelt å kontakte fastlegen igjen, da han er bestemt på sitt.

Vet jeg har ødelagt ved å ta for mye , men har hatt det tøft personlig og når ikke familie, venner etc er i nærheten eller på tlf så er det vanskelig. Fikk ikke tilbud om at han kunne ringe meg en gang for å høre hvordan det gikk. Eller tilbud om innleggelse på psyk.avd.
Sist endret av Mystery; 23. august 2016 kl. 09:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vel, da må jeg desverre si at det ser litt vanskelig ut... jeg hadde definitivt spart det siste du har igjen til du må på jobb. Du har absolutt ingen som kan hjelpe deg utenfor helsevesenet? Tenker da om du kunne lånt en liten slant av venner/bekjente.

I såfall ville jeg ha sett fremover, og fokusert på at du ikke setter deg selv i samme situasjon igjen, hvilken by bor du i forøvrig?
Mystery's Avatar
Trådstarter
Ja det ser veldig vanskelig ut, har ingen jeg kunne lånt noe av. Bor i en liten by på vestlandet.
Klarer ikke å se så mye fremover, frykter at jeg kan dø av å mangle eller være uten så mange medisiner på samme tid, når det har vært nesten før.