Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 795
HJELP HASTER!
Jeg har/hadde tenkt til å oppgradere CS3 pakken min til CS4 men når den nesten er ferdig innstallert dukker det opp en feilmelding som antyder noe om PowerPC architecture problem. Jeg har en andre genrasjon iMAC G5, en såkalt PowerPC. Vil dette si at den prosessoren jeg har i min mac ikke duger til den nye CS4 pakken. Er macen min rett og slett for gammel? Går det an og bytte til en multicore intel prosessor hvis det er dette med prosessoren som er problemet da. Jeg fikk oppgradert fra tiger til leopard.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei, du kan ikke putte en Intel basert CPU på et PowerPC basert chipset\hovedkort.
Takker for svar. Forstår at det ikke går an og bytte prosessor, men hva er cisco og dlink dritt????
www.cisco.com
www.dlink.com

Architectural Difference between PowerPc and Intel Processors
Sist endret av Lanjelin; 28. januar 2009 kl. 07:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takker nok en gang for svar, men jeg må ærlig innrømme at jeg ble ikke noe klokere av svarene. Jeg er ikke god på sånna tekniske ting, så cisco og dlink sa meg ikke så mye etter å ha logget meg inn på de linkene. Hva kan det hjelpe for å få oppgradert fra CS3 til CS4? Leste den siste linken også, men er ikke så god i engelsk at jeg forstod det helt.
Hilsen ei som er enda mer forvirrra nå............. Hva med en god forklaring på godt norsk.
Jeg jobber "på" macen min ikke "inni" :-/
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du faktisk gir oss hele feilmeldingen, iallefall hvis den er på engelsk, kan vi sikkert finne noen som har gjort det samme før deg.
Ok skal se hva jeg får til, men da må nedlastingen kjøres omigjen for jeg husker ikke hva det stod på feilmeldingen. Den kommer nesten helt på slutten.
Såvidt jeg kan skjønne etter googling er det bare After Effects CS4 som ikke har PowerPC-støtte. Om du klarer deg uten siste versjon av After Effects så er det vel ikke noe stort problem.
Ja det er det som skjer at den stopper på after effects, men hvordan kommer jeg videre da? Det er en som hjelper meg med dette for jeg skjønner ikke noe av det og macen står hos han. Er det en mappe man bare kan utelukke når man begynner på oppgraderingen?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
I teorien kan du vel velge "Custom" install når du starter installasjonen og velge hvilke pakker du vil installere, det er iallefall høyst normalt på slike "programsamlinger".
Okei, takker så mye for tipset :-)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
eplebruker: I tilfelle du enda roter med dlink og cisco, så var teksten om cisco og dlink en del av signaturen til AtXbYeA og ikke en melding til deg.
Skjønte det etterhvert. Er ikke så greit når man er ny her vet du :-)