Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 23475
Er en rot-plante som er ekstremt populært og som skal hjelpe mot angst og minske ned stresset. Dokumentert effekt. Noen her som har erfaringer med den?
Har du prøvd søkefunksjonen? .
Har finner du sikkert noe nyttig.
Trådstarter
92 3
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Har du prøvd søkefunksjonen? .
Har finner du sikkert noe nyttig.
Vis hele sitatet...
Ja, men ikke den jeg vil kjøpe som heter KSM66. Norsk-produkt, ikke fra utlandet som de fleste her handler fra.
KSM66 har de i absolutt alle kostitilskuddsbutikker over hele landet per dags dato.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvde den med samme resultat som fra andre kosttilskudd; merka ingenting, selv ved 4-5 x anbefalte døgndoser.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Merker ikke noe angstdempende
Overvurdert
Trådstarter
92 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Merker ikke noe angstdempende
Overvurdert
Vis hele sitatet...
Hmm ok, merkelig. Overalt ser jeg bare positive reviews. Er vel forskjell på folk.

Sitat av SpiritLion Vis innlegg
KSM66 har de i absolutt alle kostitilskuddsbutikker over hele landet per dags dato.
Vis hele sitatet...
Har du noe erfaring med den?
Sist endret av bigdaddy; 21. juli 2020 kl. 19:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Hmm ok, merkelig. Overalt ser jeg bare positive reviews. Er vel forskjell på folk.
Vis hele sitatet...
Du har aldri hørt om falske reviews? Hele helsekost næringen livnærer seg omtrent på slikt
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du har aldri hørt om falske reviews? Hele helsekost næringen livnærer seg omtrent på slikt
Vis hele sitatet...
Enig i at det finnes mye svada i helsekostnæringen, men ashwagandha er en av de mest studerte supplements out there. Finnes ganske mye solid forskning som bekrefter dens virkning. Personlig fikk jeg en svært god angstlindrende effekt av KSM-66, fjernet omtrent all ubehag da jeg kuttet ut cannabis, sov godt fra dag 1, tilnærmet ingen angst, aggresjon eller tankekjør osv. Jeg pleide som regel å få meget ubehagelige abstinenser da jeg sluttet med cannabis før. Hele pakka. Jeg sverget til ashwagandha da jeg kjente hvor godt det fungerer mot stress. Bruker å ta det i 3 måneder med 1 måned pause. 300-900 mg per dag.
Her har du en veldig fin side om du har kosttilskudd du lurer på, examine
Trådstarter
92 3
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du har aldri hørt om falske reviews? Hele helsekost næringen livnærer seg omtrent på slikt
Vis hele sitatet...
Nei, her er det ikke snakk om fake reviews.

Dette er itilegg et produkt som har dokumentert effekt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enig i at det finnes mye svada i helsekostnæringen, men ashwagandha er en av de mest studerte supplements out there. Finnes ganske mye solid forskning som bekrefter dens virkning. Personlig fikk jeg en svært god angstlindrende effekt av KSM-66, fjernet omtrent all ubehag da jeg kuttet ut cannabis, sov godt fra dag 1, tilnærmet ingen angst, aggresjon eller tankekjør osv. Jeg pleide som regel å få meget ubehagelige abstinenser da jeg sluttet med cannabis før. Hele pakka. Jeg sverget til ashwagandha da jeg kjente hvor godt det fungerer mot stress. Bruker å ta det i 3 måneder med 1 måned pause. 300-900 mg per dag.
Vis hele sitatet...
Meget interessant.

Kan jeg spørre hva slags angst? Sosial angst?
Sist endret av bigdaddy; 21. juli 2020 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Nei, her er det ikke snakk om fake reviews.

Dette er itilegg et produkt som har dokumentert effekt.



Meget interessant.

Kan jeg spørre hva slags angst? Sosial angst?
Vis hele sitatet...
Leste du ikke noe på den siden jeg linka? Eller liker du bare å ta folk på ordet med hva enn de har av påstander?
Trådstarter
92 3
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Leste du ikke noe på den siden jeg linka? Eller liker du bare å ta folk på ordet med hva enn de har av påstander?
Vis hele sitatet...
Der se! Takker. Kom helt over den.

Må jo si den artikkelen er lovende, produktet virker å hjelpe.
Sist endret av bigdaddy; 21. juli 2020 kl. 21:44.
den har ingen nytte. prøv heller mikro dosering på lsd.
Trådstarter
92 3
Sitat av David_b Vis innlegg
den har ingen nytte. prøv heller mikro dosering på lsd.
Vis hele sitatet...
Har du testa Ashwagandha? Og hvilket merke var det?
Sist endret av bigdaddy; 21. juli 2020 kl. 22:39.
Å dømme om et gitt stoff har effekt, er brukeranmeldelser et svært dårlig utgangspunkt å gå utifra. Man bør lese nøye gjennom studier selv. Det bør helst være ganske tydelig hva man leter etter, dobbeltblindet, og gjerne repetert en del ganger med samme resultat. Man bør lese selv slik at ting ikke blir tatt ut av kontekst slik som man ser gjentatte ganger på feks VG.

Hvis man feks leser gjennom studiene til vitaepro, collagen forte, er det massevis av forsking som avkrefter effekten av stoffene. Likevel støtter disse aktørene seg på ting i forskningen som blir tatt ut av kontekst å ikke beviser noe i det hele tatt. Da kan de si at det er dokumentert effekt, på syltynne grunnlag.
Det er også bevisst gang på gang at når noen tar et stoff å antar at det har effekt gir det effekt både som placebo og nocebo. Man kan derfor ikke støtte seg på brukeranmeldelser alene, men satt opp imot god forskning, absolutt.
Trådstarter
92 3
Sitat av Passiv Vis innlegg
Å dømme om et gitt stoff har effekt, er brukeranmeldelser et svært dårlig utgangspunkt å gå utifra. Man bør lese nøye gjennom studier selv. Det bør helst være ganske tydelig hva man leter etter, dobbeltblindet, og gjerne repetert en del ganger med samme resultat. Man bør lese selv slik at ting ikke blir tatt ut av kontekst slik som man ser gjentatte ganger på feks VG.

Hvis man feks leser gjennom studiene til vitaepro, collagen forte, er det massevis av forsking som avkrefter effekten av stoffene. Likevel støtter disse aktørene seg på ting i forskningen som blir tatt ut av kontekst å ikke beviser noe i det hele tatt. Da kan de si at det er dokumentert effekt, på syltynne grunnlag.
Det er også bevisst gang på gang at når noen tar et stoff å antar at det har effekt gir det effekt både som placebo og nocebo. Man kan derfor ikke støtte seg på brukeranmeldelser alene, men satt opp imot god forskning, absolutt.
Vis hele sitatet...
Enig, men akkurat dette produktet har såpass mange dokumenterte effekter at jeg tviler på at apotekkjeder kommer ut å gir falske reviews.

Ekstremt mange, og da bla ncbi, backer påstandene om dette produktet. Er vel kjent for å være rimelig sikre.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Kan jeg spørre hva slags angst? Sosial angst?
Vis hele sitatet...
Sosial angst, generalisert angst, overanalysering, unødvendig noia. Tar livets utfordringer med større grad av ro, bedre søvn, noe raskere muskelvekst fra trening. Bakdelen er at man kan bli litt likegyldig, men ikke i like stor grad og på samme måte som f.eks. med benzodizepiner.

Ashwagandha virker forskjellig på folk. Effekten må også "bygges opp", dvs at du får merkbart større endringer i sinnstilstand etter å ha tatt det i ett par uker i strekk. Men at det virker, det har jeg ingen tvil om.
Trådstarter
92 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sosial angst, generalisert angst, overanalysering, unødvendig noia. Tar livets utfordringer med større grad av ro, bedre søvn, noe raskere muskelvekst fra trening. Bakdelen er at man kan bli litt likegyldig, men ikke i like stor grad og på samme måte som f.eks. med benzodizepiner.

Ashwagandha virker forskjellig på folk. Effekten må også "bygges opp", dvs at du får merkbart større endringer i sinnstilstand etter å ha tatt det i ett par uker i strekk. Men at det virker, det har jeg ingen tvil om.
Vis hele sitatet...
Takker

Dette hørtes lovende ut.

Kan jeg spørre om det er Ashwagandha fra norske butikker du bruker? Altså KSM66 merket. Eller er det via utlandet du har kjøpt?
Sist endret av bigdaddy; 22. juli 2020 kl. 02:57.
Har foreløpig ikke noe å bidra med i denne tråden, men har iallefall bestillt en boks KSM66.
Oppdatering kommer om en uke, og ny om 2 uker.
Jeg er skeptisk til det meste av kosttilskudd, så om det er placebo folk føler, vil jeg trolig ikke merke noe til dette.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Takker

Dette hørtes lovende ut.

Kan jeg spørre om det er Ashwagandha fra norske butikker du bruker? Altså KSM66 merket. Eller er det via utlandet du har kjøpt?
Vis hele sitatet...
Bruker den som selges på Sunkost og lignende butikker. KSM-66, tror merket heter Prinsen av Ayurveda, det er en svensk merke.

Jeg var skeptisk før, men ikke nå lenger. Effekten er utvilsom.
Trådstarter
92 3
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Har foreløpig ikke noe å bidra med i denne tråden, men har iallefall bestillt en boks KSM66.
Oppdatering kommer om en uke, og ny om 2 uker.
Jeg er skeptisk til det meste av kosttilskudd, så om det er placebo folk føler, vil jeg trolig ikke merke noe til dette.
Vis hele sitatet...
Når sider som ncbi osv har det som dokumentert effekt, så tviler jeg veldig.

Ei heller kommentarene av brukerne rundt om.

Men er jo forskjellig på hvordan en reagerer på det.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruker den som selges på Sunkost og lignende butikker. KSM-66, tror merket heter Prinsen av Ayurveda, det er en svensk merke.

Jeg var skeptisk før, men ikke nå lenger. Effekten er utvilsom.
Vis hele sitatet...
Da må jeg bestille en selv og teste ut. Det du sier er det inntryket jeg sitter igjen med og.

Kan jeg spørre om du merket noe ang det fysiske? Mer muskler/fett, bedre repetison etter økter? Skal visstnok ha en effekt der og.
Sist endret av bigdaddy; 22. juli 2020 kl. 12:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Kan jeg spørre om du merket noe ang det fysiske? Mer muskler/fett, bedre repetison etter økter? Skal visstnok ha en effekt der og.
Vis hele sitatet...
Legger på meg litt mer muskelmasse enn tidligere. Mistenker at jeg hadde høy kortisol før jeg begynte med ashwagandha (som senker kortisol). Og høy kortisol undertrykker jo produksjon av testosteron, blant annet. Må nevnes at testosteronøkning ikke er særlig stor, det er ingen boll for å si det slik. Min bruk av ashwagandha skyldes nærmest utelukkende økning av stressterskel, det med trening og muskelmasse har aldri vært i fokus.

Bare prøv det, jeg er bare en person, så det hele blir nokså anekdotisk. Dess mer du leser om de positive virkninger, dess større sjanse for å oppleve placeboforbedringer.
Trådstarter
92 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Legger på meg litt mer muskelmasse enn tidligere. Mistenker at jeg hadde høy kortisol før jeg begynte med ashwagandha (som senker kortisol). Og høy kortisol undertrykker jo produksjon av testosteron, blant annet. Må nevnes at testosteronøkning ikke er særlig stor, det er ingen boll for å si det slik. Min bruk av ashwagandha skyldes nærmest utelukkende økning av stressterskel, det med trening og muskelmasse har aldri vært i fokus.

Bare prøv det, jeg er bare en person, så det hele blir nokså anekdotisk. Dess mer du leser om de positive virkninger, dess større sjanse for å oppleve placeboforbedringer.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp pga det med at den minsker kortisolen at jeg blir å prøve ut dette produktet, da jeg minsker at jeg muligens kan ha litt høyt kortisol. Du vet ikke om det er direkte sammenheng med testosteron og kortisol? Mitt testosteron er 21(600), som er over gj.snitt, men mitt høye angst-nivå og evnen til å ikke miste fett gjør at jeg mistenker kortisol, derfor jeg vil gi det her et forsøk.
Sist endret av bigdaddy; 22. juli 2020 kl. 13:43.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Det er nettopp pga det med at den minsker kortisolen at jeg blir å prøve ut dette produktet, da jeg minsker at jeg muligens kan ha litt høyt kortisol. Du vet ikke om det er direkte sammenheng med testosteron og kortisol? Mitt testosteron er 21(600), som er over gj.snitt, men mitt høye angst-nivå og evnen til å ikke miste fett gjør at jeg mistenker kortisol, derfor jeg vil gi det her et forsøk.
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev i innlegget over, så vil høy kortisol undertrykke testosteron. Det med å miste fett har ikke så mye med testosteron å gjøre, men heller med kosthold (mengde karbohydrater ift fett og protein, kalorier inn og ut), trening og metabolisme.
Trådstarter
92 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som jeg skrev i innlegget over, så vil høy kortisol undertrykke testosteron. Det med å miste fett har ikke så mye med testosteron å gjøre, men heller med kosthold (mengde karbohydrater ift fett og protein, kalorier inn og ut), trening og metabolisme.
Vis hele sitatet...
Så om en har helt vanlig testosteron-nivå, så har man med andre ord godt og stabilt kortisol og? Eller kan man allikvell ha høyt kortisol?

Da har jeg fått Ashwagandha i posten.

Lurer da på om jeg bør starte med 300mg eller 600mg? Erfaringer?
Sist endret av bigdaddy; 22. juli 2020 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Så om en har helt vanlig testosteron-nivå, så har man med andre ord godt og stabilt kortisol og? Eller kan man allikvell ha høyt kortisol?

Da har jeg fått Ashwagandha i posten.

Lurer da på om jeg bør starte med 300mg eller 600mg? Erfaringer?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ærlig talt ikke. Sannsynligvis er du good mtp kortisol, men det er ingenting i veien med å senke den ytterligere.

Prøv deg frem. Jeg pleide å ta 300 mg morgen og kveld. Noen dager, når jeg kjente behov, tok jeg 300 mg til midt på dagen.
Trådstarter
92 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vet ærlig talt ikke. Sannsynligvis er du good mtp kortisol, men det er ingenting i veien med å senke den ytterligere.

Prøv deg frem. Jeg pleide å ta 300 mg morgen og kveld. Noen dager, når jeg kjente behov, tok jeg 300 mg til midt på dagen.
Vis hele sitatet...
Takk for svar

Skal ikke mase på deg mer nå. Men følte du deg bedre på 300 eller 600mg? Eller tok du bare 600mg fra starten av?
Sist endret av bigdaddy; 23. juli 2020 kl. 00:41.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Takk for svar

Skal ikke mase på deg mer nå. Men følte du deg bedre på 300 eller 600mg? Eller tok du bare 600mg fra starten av?
Vis hele sitatet...
600 mg vil gi en større effekt. Jeg tok to samtidig veldig sjeldent. Bare å prøve deg frem, du kommer ikke til å OD
Anonym bruker
"Rik Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen som helst merkbar effekt for meg.
Trådstarter
92 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
600 mg vil gi en større effekt. Jeg tok to samtidig veldig sjeldent. Bare å prøve deg frem, du kommer ikke til å OD
Vis hele sitatet...
Pleier du å ta pauser? Eller tar du 600mg året rundt, hver dag?
Ashwagandha er et adaptogen slik at man trenger tid for å få den til å fungere optimalt. Har brukt ashwagandha i snart fire år, og kjenner en merkbar effekt. Spesielt i sosiale situasjoner kjenner jeg at stresset dempes og jeg føler meg mye roligere. KSM-66 bruker jeg ikke, synes sensoril-varianten er bedre til stressmestring og bestiller fra velrenomerte utviklere som, Now Foods, Jarrow og Nootropicsdepot
Sist endret av Inflammasjon; 23. juli 2020 kl. 12:08.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Pleier du å ta pauser? Eller tar du 600mg året rundt, hver dag?
Vis hele sitatet...
Jeg har jo skrevet hvordan jeg bruker det lenger opp, leser du postene mine? 3 måneder på, 1 måned av.
Trådstarter
92 3
Sitat av Inflammasjon Vis innlegg
Ashwagandha er et adaptogen slik at man trenger tid for å få den til å fungere optimalt. Har brukt ashwagandha i snart fire år, og kjenner en merkbar effekt. Spesielt i sosiale situasjoner kjenner jeg at stresset dempes og jeg føler meg mye roligere. KSM-66 bruker jeg ikke, synes sensoril-varianten er bedre til stressmestring og bestiller fra velrenomerte utviklere som, Now Foods, Jarrow og Nootropicsdepot
Vis hele sitatet...
Har hørt det samme ja. Hørt at det tar ca 2 uker før man merker effekt, fra man først starter med Ashwagandha?
Trådstarter
92 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har jo skrevet hvordan jeg bruker det lenger opp, leser du postene mine? 3 måneder på, 1 måned av.
Vis hele sitatet...
Hei igjen, beklager å mase. Fikk KSM66 idag. Men lurer på hvor mye mg du anbefaler å starte med, 300 eller 600? Og kan jeg ta dem på tom mage?
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Hei igjen, beklager å mase. Fikk KSM66 idag. Men lurer på hvor mye mg du anbefaler å starte med, 300 eller 600? Og kan jeg ta dem på tom mage?
Vis hele sitatet...
Det er opp til deg om du vil starte med 300 eller 600. Prøv 300 en dag og 600 en annen dag og se an forskjellen. Du bør helst ta det sammen med noe fett mat.
Examine.com opererer med doser på optil 3000 mg/døgn
Selv ligger jeg på 500 mg x 3/døgn.
Hovedpoenget med ashwaganda er at det tar tid før det fungerer. Det er ikke en quick fix du tar etpar timer før ønsket effekt. Selv kjenner jeg merkbar effekt etter ca to døgn.
Bruker selv en stack bestående av ashwaganda, NAC, theanine og kaffe på morningen. Repeterer det x 3 i løpet av dagen.
Trådstarter
92 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er opp til deg om du vil starte med 300 eller 600. Prøv 300 en dag og 600 en annen dag og se an forskjellen. Du bør helst ta det sammen med noe fett mat.
Vis hele sitatet...
Ahh ok. Pleier du å ta med noe spesiell mat når du tar det om morgenen? Eller kjører du på tom mage?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er opp til deg om du vil starte med 300 eller 600. Prøv 300 en dag og 600 en annen dag og se an forskjellen. Du bør helst ta det sammen med noe fett mat.
Vis hele sitatet...
Blir litt mas her, beklager, et siste ett. Fra du først startet med Ashwagandha, når merket du effekten av det? Noen dager, uker?
Sist endret av bigdaddy; 28. juli 2020 kl. 19:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Merket du noen effekt?
Sitat av hjelp1234 Vis innlegg
Merket du noen effekt?
Vis hele sitatet...
Ikke egentlig, brukt 300mg i en uke nå. Skal over på 600mg, og sjekke da.
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Ikke egentlig, brukt 300mg i en uke nå. Skal over på 600mg, og sjekke da.
Vis hele sitatet...
Ok. Takk for svar. Skal prøve den jeg også
Jeg brukte ashwaghanda for noen år siden da jeg slet med depersonalisering og daglige angst anfall. JEg følte at det hjalp meg. Det var ingen mirakel kur men jeg merket at det skulle litt mer til for å trigge angs/panikk anfall enn ellers. Dette var dog bestilt fra USA, og ikke noe norsk produkt.
Jeg har nå brukt Ashwaganda i 4 uker, 1g pr dag. Jeg vil ikke si at jeg har opplevd noe effekt.
Det skal vel sies at det btyr vel ikke at jeg ikke har fått noe ut av det, men da måtte jeg jo tatt blodprøver før og etter..
Slapp av gutta. Det har meget god dokumentert effekt ifølge TS.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har nå testet i et par uker.
Brukte 300mg daglig første uke.
300mg morgen, og 300mg ettermiddag andre uke.

Kan ikke si jeg har noen effekt av det foreløpig.

Øker til 900mg eller 1200mg nå, så får vi se.
Tenker 600mg morgen og 300/600mg ettermiddag.

Det er da KSM66 jeg bruker.
Sist endret av SkammeligNykter; 13. august 2020 kl. 16:57.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Har nå testet i et par uker.
Brukte 300mg daglig første uke.
300mg morgen, og 300mg ettermiddag andre uke.

Kan ikke si jeg har noen effekt av det foreløpig.

Øker til 900mg eller 1200mg nå, så får vi se.
Tenker 600mg morgen og 300/600mg ettermiddag.

Det er da KSM66 jeg bruker.
Vis hele sitatet...
Hva forventer/håper du skal skje?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har nå prøvd KSM 66 som fås kjøpt i norske helsekost butikker som life. Startet rett på 600mg da jeg var relativt skeptisk til om dette fungerer eller ei. Svært positivt, kjenner en veldig klar og merkbar effekt på sosial angst og generelt velbehag i hverdagen. Føler også det har påvirket seksuelle funksjoner til det positive, utholdenhet og lyst. Men det seksuelle kan være placebo da det er en ganske subtil effekt.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Har nå prøvd KSM 66 som fås kjøpt i norske helsekost butikker som life. Startet rett på 600mg da jeg var relativt skeptisk til om dette fungerer eller ei. Svært positivt, kjenner en veldig klar og merkbar effekt på sosial angst og generelt velbehag i hverdagen. Føler også det har påvirket seksuelle funksjoner til det positive, utholdenhet og lyst. Men det seksuelle kan være placebo da det er en ganske subtil effekt.
Vis hele sitatet...
Spennende. Du er sikker på at den sosiale angsten ikke er placebo?
Sitat av cansas Vis innlegg
Spennende. Du er sikker på at den sosiale angsten ikke er placebo?
Vis hele sitatet...
Ja, det hadde vært fryktelig merkelig om det var placebo, men aldri si aldri.

Jeg svetter som regel ganske kraftig når jeg er med folk. Eksempel: Driver å øvelseskjører nå og syns det er verre å sitte i en bil med kjørelærer enn selve kjøringen. Etter jeg prøvde KSM 66 er svettingen så å si vekk og kjørelærer er alt annet enn skummel. Rett og slett litt hyggelig å sosialisere meg mer enn jeg vanligvis ville gjort.
Ja, det funker bra for meg.