Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2226
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes det i det hele tatt noen positive effekter av datura som kan gjøre det interessant for folk å ta det? Jeg har aldri kommet over en positiv triprapport om denne planten så jeg skjønner ikke hvorfor det er en greie.
Kan brukes som en ganske smooth booster. Ellers så er mikrodosering også en greie her. Men nei, det finnes ikke så mange positive rapporter siden veldig få har hatt en positiv opplevelse.
Men ærlig talt er det svært svært svært få personer som har vært borti planten, så å kalle det "en greie" er noe søkt. Det sagt så er grunnen til at folk prøver som alle andre ting; nysgjerrighet.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er vel en grunn til at det kalles Devil's Trumpet
På den ene siden betyr jo et delierant (som datura er) en påført galskap, gjerne svikt i hjernens funksjon. Absolutt alt kan skje, dog skal tripsitter være ved din side i flere døgn, og han/hun har fått instrukser, også om bruk av fysisk makt for å stanse alvolig skade på bruker og/eller omgivelser.

Men datura har vært brukt sjamanistisk i ualminnelige tider. Dette skal gjelde både i mer rendyrkede satanist-grupper (kanskje i Norge også ) og i diverse urfolksjamanisme i bl.a. Sør-Amerika Det jeg finner særlig interessant er at noen ayahuasca-blandinger også har datura med. Det skal være spessielt nådeløst.

Ayahuasca er en sekkebetegnelse på DMT (noen ganger 5-MEO DMT) og MAOI slik at DMT varer timer istedet for minutter. Men andre stoffer kan være med, farmakologisk er brygget komplisert og andre stoffer kan være med, b.la. datura. Dette gjør at jeg undres på om kontrollert sjamanistisk bruk av datura er mulig. Sannsynligvis er kunnskapsnivået om dette nokså begrenset i vesten.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av [protus] Vis innlegg
Ayahuasca er en sekkebetegnelse på DMT (noen ganger 5-MEO DMT) og MAOI slik at DMT varer timer istedet for minutter. Men andre stoffer kan være med, farmakologisk er brygget komplisert og andre stoffer kan være med, b.la. datura. Dette gjør at jeg undres på om kontrollert sjamanistisk bruk av datura er mulig. Sannsynligvis er kunnskapsnivået om dette nokså begrenset i vesten.
Vis hele sitatet...
Må pirke litt her: DMT er ikke aktivt oralt, du kan spise mengder av det uten å bli påvirket. Monoaminoksidasehemmer (MAOI) må til for at det skal tas opp, for monoaminoksidase bryter vanligvis ned DMT.

Men, MAOI kan brukes for å forlenge andre tryptaminer.
Sist endret av Dodecha; 20. november 2019 kl. 13:12.
Sitat av moret Vis innlegg
Kan brukes som en ganske smooth booster. Ellers så er mikrodosering også en greie her. Men nei, det finnes ikke så mange positive rapporter siden veldig få har hatt en positiv opplevelse.
Men ærlig talt er det svært svært svært få personer som har vært borti planten, så å kalle det "en greie" er noe søkt. Det sagt så er grunnen til at folk prøver som alle andre ting; nysgjerrighet.
Vis hele sitatet...
Kan man få noen effekt ut av datura hvis man tar små doser? Trodde det var en plante man må ta en del av for å få noen psykedelisk effekt. Kan godt være jeg tar feil, men mener jeg har lest at Datura bare gir kolinerg virkning frem til man tar en høy dose.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Kan man få noen effekt ut av datura hvis man tar små doser? Trodde det var en plante man må ta en del av for å få noen psykedelisk effekt. Kan godt være jeg tar feil, men mener jeg har lest at Datura bare gir kolinerg virkning frem til man tar en høy dose.
Vis hele sitatet...
Det er veldig variabelt da det er forskjell på plante til plante, men også blomst til blomst og frø til frø. Noen kan spise 80-100 frø av piggeple uten å kjenne noe, så kommer det en annen og spiser 20 og turer i dagesvis. Så det er definisjonsspørsmålet av "høy" dose her.
Men om man leser på erowid er det et par rapporter med inntak i mindre doser.

Jeg har ikke selv prøvd dette bare så det er sagt, men har en frøkapsel av piggeple liggende sånn hvis jeg skulle føle for det
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg har ikke selv prøvd dette bare så det er sagt, men har en frøkapsel av piggeple liggende sånn hvis jeg skulle føle for det
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg nysgjerrig! For hva i alle dager skulle fått deg til å "føle" for å ta noe sånt som Datura? Med tanke på alle disse "Trip rapportene" som kommer av det, så har jeg ikke sett en positiv trip rapport fra datura :-)
Sitat av HectorX Vis innlegg
Nå ble jeg nysgjerrig! For hva i alle dager skulle fått deg til å "føle" for å ta noe sånt som Datura? Med tanke på alle disse "Trip rapportene" som kommer av det, så har jeg ikke sett en positiv trip rapport fra datura :-)
Vis hele sitatet...
Kan være fint å prøve seg frem med noen frø på toppen av mekket i en bong f.eks.
Bare ikke overdriv dette.

Fyrte en hel brønn med selvplukkede datura-frø ved en feiltakelse en gang og det var ikke spesielt fornøyelig.
Pustebesvær, lav puls, lavt blodtrykk, forvirring og rett og slett en helvetes natt etterpå.
Jeg husker dessverre ikke alle detaljene, men jeg skrev et lengre innlegg om denne hendelsen for flere år siden, men klarer ikke å grave frem dette.
Kanskje tråden har blitt slettet.
Sitat av Knask Vis innlegg
Kan være fint å prøve seg frem med noen frø på toppen av mekket i en bong f.eks.
Bare ikke overdriv dette.

Fyrte en hel brønn med selvplukkede datura-frø ved en feiltakelse en gang og det var ikke spesielt fornøyelig.
Pustebesvær, lav puls, lavt blodtrykk, forvirring og rett og slett en helvetes natt etterpå.
Jeg husker dessverre ikke alle detaljene, men jeg skrev et lengre innlegg om denne hendelsen for flere år siden, men klarer ikke å grave frem dette.
Kanskje tråden har blitt slettet.
Vis hele sitatet...
Hvordan har du de nå i ettertid da? har du fått noe varige skader av stoffet? jeg for min del holder meg langt unna datura!
Datura er også kalt The Flower of Shiva og ble/blir ofret til han for å fjerne giftstoffer, ondskap og negative følelser fra mennesket.

Jeg vet det er en del folk som jobber med Datura på "The poisonous plant path", uten nødvendigvis å innta plantemateriale. Den blir mye brukt i blomsteressenser for å belyse og transformere ulike former av mørke og kan legges under puta for å indusere livlige drømmer. Ser også at folk mener den holder negative entiteter unna der hvor den plantes, og den poppa visst opp veldig mange nye steder i fjor og i år. Datura blir også brukt utvortes for ulike plager og smerter.

Lurer på om det er Brugmansia/Angels Trumpet/ Toé som er brukt i Ayahuascabrygg, og ikke Datura, selv om begge er i Nattskygge familien
Sitat av HectorX Vis innlegg
Hvordan har du de nå i ettertid da? har du fått noe varige skader av stoffet?
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at jeg er upåvirket, både fysisk og psykisk, men jeg fikk meg definitivt en liten støkk da det skjedde.

jeg for min del holder meg langt unna datura!
Vis hele sitatet...
Fornuftig valg!
▼ ... flere år senere ... ▼
du kan godt røyke både frø og plante i kontrolerte doser og få gode følelser ( knus 50 frø planet med litt plader og hasj tob akk og røyk det i bong ) du vil kjenne deg rusa som tungstein på hasj , blodsprengte øyner å sånn . , eneste du blir å kjenne det brenner i halsen i flere timer , bruker datura plante blandet med knuste frø hasj og litt tobakk , sist jeg spiste frø tok jeg kanskje 300 frø å knuste og drakk i kaffen hehe det er noe annet da , lethal dose som fean våkna opp på sykehuset etter æ blacka ut i ambulanse , men skulle nok ha hallisunert som faen på sykehuset i følge øyenvitner,og snakka masse med ting som ikke var der . tok frøene 9 på morgen , tripper som faen føler meg ekstremt dritings . var vel halv 12 på dagen som sagt blacka ut i amulanse er det siste jeg husker før jeg våkna opp med totall blackout rund kl 16.00 tia på sykehuset . neste gang jeg spiser frø blir jeg ikke å spise mer enn 70 , må jo bare bruke det mer vil jo huske hva jeg møter å ser , jeg er ekstrem morbid persjon liker å se vegger blø og horror . passer meg fint !!
Ingen substans er ond i seg selv.
Liten dose mot bilsyke er en lifesaver.
Sitat av daturashaman Vis innlegg
du kan godt røyke både frø og plante i kontrolerte doser og få gode følelser ( knus 50 frø planet med litt plader og hasj tob akk og røyk det i bong ) du vil kjenne deg rusa som tungstein på hasj , blodsprengte øyner å sånn . , eneste du blir å kjenne det brenner i halsen i flere timer , bruker datura plante blandet med knuste frø hasj og litt tobakk , sist jeg spiste frø tok jeg kanskje 300 frø å knuste og drakk i kaffen hehe det er noe annet da , lethal dose som fean våkna opp på sykehuset etter æ blacka ut i ambulanse , men skulle nok ha hallisunert som faen på sykehuset i følge øyenvitner,og snakka masse med ting som ikke var der . tok frøene 9 på morgen , tripper som faen føler meg ekstremt dritings . var vel halv 12 på dagen som sagt blacka ut i amulanse er det siste jeg husker før jeg våkna opp med totall blackout rund kl 16.00 tia på sykehuset . neste gang jeg spiser frø blir jeg ikke å spise mer enn 70 , må jo bare bruke det mer vil jo huske hva jeg møter å ser , jeg er ekstrem morbid persjon liker å se vegger blø og horror . passer meg fint !!
Vis hele sitatet...
Føler at hvis man kaller seg sjaman burde man klare å Keep your shit together når du turer.