Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  387 150931
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Her snakkes det om Krypto og Kidnapping
Vis hele sitatet...
Dette er MITT svar det siktes til.....
Var bare ment som en advarsel til TS om at det innebærer risiko å møte folk man ikke kjenner og selge bitcoins.

Håper virkelig ikke jeg får politiet på døra også, hehe
Kan ikke poste så mye her da jeg regner med doxxing ikke er innenfor.
Men mannen det er snakk om ligger ute med fullt navn på andre forum, ligger også lenker som beviser dette ved å sammenligne hva avisene har gått ut med samt denne personens facebook profil, kryptovaluta poster, oversikt over selskap etc.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Dette styrker vel tesen om at politiet har nok indisier til å mistenke
ham, men langt fra nok til en tiltale. Ikke akkurat noen fjær i hatten
til onkel blå, må jeg si.

Når det gjelder politiets manglende evner til å drive god etterforskning,
leste jeg nylig boka "Drapene i Tistedal", hvor de på motsatt vis lot være
å undersøke en komposthaug der et av ofrene lå død i 7 måneder på
offerets egen tomt - til tross for at naboene klaget over liklukt fra hagen
lot politiet altså vær å søke etter liket. Det er mildt sagt rystende lesning.

Vet ikke hvor mange her som kjenner den saken, men husker godt
føljetongen som gikk i riksmedia i over to år.
Vis hele sitatet...
Nei, det er sant. Påpekte dette i tidligere innlegg også. Tro meg, er godt kjent med lover og rettigheter rundt varetektsfengsling. Eneste jeg ville formidle var at JEG synes det er bra at kun indisier IKKE er grunnlag for varetektsfengsling. Det skal være mer sannsynlig at siktede hadde noe med handlingen å gjøre, enn motsatt. Det er her uskyldig til det motsatte er bevist-prinsippet spiller inn. Som sagt artig å se. Gir blanke faen om karen er skyldig eller ei. Var justissystemet jeg hedret.
Sist endret av Copernixus; 8. mai 2020 kl. 15:37.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Dette er MITT svar det siktes til.....
Var bare ment som en advarsel til TS om at det innebærer risiko å møte folk man ikke kjenner og selge bitcoins.

Håper virkelig ikke jeg får politiet på døra også, hehe
Vis hele sitatet...
Det går nok bra.
Tipper snuten har nok å henge fingrene i, og med den siste pågripelsen så virker de plutselig ikke så evneveike som de har gjort til nå i saken.

Om det skulle være noen tvil, så kjenner ikke jeg "Roaccu" og har absolutt ingen grunn til å mistenke han/hun for noe som helst
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det går nok bra.
Tipper snuten har nok å henge fingrene i, og med den siste pågripelsen så virker de plutselig ikke så evneveike som de har gjort til nå i saken.

Om det skulle være noen tvil, så kjenner ikke jeg "Roaccu" og har absolutt ingen grunn til å mistenke han/hun for noe som helst
Vis hele sitatet...

Vet nå ikke helt, han dem har pågrepet oser jo ikke kompetanse. Men igjen kan være derfor han ble pågrepet
Sitat av svaart Vis innlegg
Vet nå ikke helt, han dem har pågrepet oser jo ikke kompetanse. Men igjen kan være derfor han ble pågrepet
Vis hele sitatet...

Han hadde en stusselig Facebookprofil
Så ikke ut som en typisk kidnapper hvertfall
Sist endret av cracklab; 8. mai 2020 kl. 16:39.
Det virker jo ganske merkelig å komme så mange måneder etterpå, og påstå at det var fare for "bevis-forspillelse" her.

Dersom Tom Hagen virkelig var skyldig (eller med-skyldig) til kidnapping og / eller drap på kona si, så har han jo selvfølgelig allerede hatt mangfoldige måneder på seg til å skjule / gjemme eventuelle beviser mot seg.
Er vel ikke sikkert han hatt mulighet til å skjule bevis etter at politiet ble involvert.
Kan jo fort ha vært spaning på han hele tiden.
Sist endret av dggr; 8. mai 2020 kl. 16:54.
Sitat av svaart Vis innlegg
Kan ikke poste så mye her da jeg regner med doxxing ikke er innenfor.
Men mannen det er snakk om ligger ute med fullt navn på andre forum, ligger også lenker som beviser dette ved å sammenligne hva avisene har gått ut med samt denne personens facebook profil, kryptovaluta poster, oversikt over selskap etc.
Vis hele sitatet...
Det kan være greit å behandle slike opplysninger med en smule
forsiktighet, da det åpenbart fins flere med samme eller lignende
navn, og man fort kan begynne å legge ut opplysninger om folk
som ikke er implisert i saken.

Ser jo selv at kildekritikk mangler fullstendig hos mange av dem
som diskuterer temaet i tråden på FB-forumet, der det bl.a. er
henvist til et avisinnlegg som tilskrives vedkommende, men som
i realiteten er skrevet av en kjent skribent/journalist.

Da må man nesten også ta "avsløringen" av navnet hans med
en relativt stor klype salt, det fins absolutt ingen dekning for
at det stemmer. Plutselig er nettet fullt av spinnville rykter om
en person som kanskje ikke har et fnugg med saken å gjøre, fordi
noen "luringer" på et nettforum har litt for stor tro på sine egne
evner som detektiv.
Sist endret av PVestlandia; 8. mai 2020 kl. 17:32.
Sitat av cracklab Vis innlegg
Han hadde en stusselig Facebookprofil
Så ikke ut som en typisk kidnapper hvertfall
Vis hele sitatet...

Men det trenger dem vel heller ikke være hvis dette er gutteklubben som har funnet ut at dem skal bli kvitt en stk kvinne.
Sitat av cracklab Vis innlegg
Han hadde en stusselig Facebookprofil
Så ikke ut som en typisk kidnapper hvertfall
Vis hele sitatet...
hvordan ser facebookprofilen til en typisk kidnapper ut?
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
hvordan ser facebookprofilen til en typisk kidnapper ut?
Vis hele sitatet...
Som på 80 talls- actionfilmer fra USA.
Sist endret av Superspurv; 8. mai 2020 kl. 18:12.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Som på 80 talls- actionfilmer fra USA.
Vis hele sitatet...
Korrekt
Sitat av svaart Vis innlegg
Kan ikke poste så mye her da jeg regner med doxxing ikke er innenfor.
Men mannen det er snakk om ligger ute med fullt navn på andre forum, ligger også lenker som beviser dette ved å sammenligne hva avisene har gått ut med samt denne personens facebook profil, kryptovaluta poster, oversikt over selskap etc.
Vis hele sitatet...
Sitat av Dough Vis innlegg
Men det trenger dem vel heller ikke være hvis dette er gutteklubben som har funnet ut at dem skal bli kvitt en stk kvinne.
Vis hele sitatet...
Ta forbehold om at navnene som er "publisert" er "bekreftet" av
en FB-bruker med under 10 innlegg totalt som påstår å ha en
"insider" i et mediehus som kilde. Det er syltynt, mildt sagt.
Vel da var Hagen sendt hjem fra cella si. Så får vi se hvor lenge den nylig innbrakte 30 åring blir sittende, om politiet har hatt like dårlige argumenter der.
Må si jeg syns VG-journalistene begynner å ta litt vel av nå. Klatrer opp i trær utafor Oslo fengsel for å ta bilde over muren før han får satt seg i bilen og blir kjørt ut. De var og direkte årsak til at plan A for pågripelsen av Hagen først ble sabotert. Planen var å pågripe han utenfor hjemmet sitt, men på grunn av VG-journalister med kameraer måtte de ta han i bilen sin midt på veien i stedet. Oppi alt styret rundt saken så håper jeg VG får seg en liten smell her for å sabotere for politi og Delta-aksjon, og at VG "tilfeldigvis" var i området klare med kamera er det vel ingen som tror på. Er det ikke så å si umulig å avlytte politiradio og Tetranettet politiet bruker i dag? Betyr det at VG har fått tilgang gjennom ulovlig hacking av kryptonøkkel? Det kan jo naturligvis være lekkasje til pressekontakt fra politiansatt også men..
Sist endret av celtseus; 8. mai 2020 kl. 19:36.
Så du tenker det er mer naturlig at VG har hacket, og da også begått flere alvorlige lovbrudd, politiet enn at de har en informant eller bare tilfeldigvis var i området fordi de laget en sak om det?
Sitat av Entrappopp Vis innlegg
Jeg skjønner ikke... Hvis han har flere milliarder i banken, hvorfor skulle han drepe kona si for pengene da? Hvis kona går fra han så tar hun kanskje med seg halvparten av pengene, men han vil jo allikevel ha langt mere penger enn det han noen gang vil ha bruk for?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg forstod hadde de ektepakt der hun bare skulle få nesten ingenting i en skillsmisse. Bare at han skulle betale for oppussing av boligen hun arvet etter sin mor. Så hvis han er en så iskald jævel som noen i politiet tror (eller "håper", bare for å kunne si at de har "løst" saken?) så kan det vel ikke være det økonomiske som ligger bak for en mann som de kaller milliardær.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Så du tenker det er mer naturlig at VG har hacket, og da også begått flere alvorlige lovbrudd, politiet enn at de har en informant eller bare tilfeldigvis var i området fordi de laget en sak om det?
Vis hele sitatet...
Nei det var ikke det jeg skrev, jeg skrev at det naturligvis også kunne være lekkasje om aksjonen.

Men journalister har alltid vært avhengige av å lytte på sambandet til nødetatene for å kunne lage gode nyheter og lage sikker journalistikk uten mellomledd til å fortelle de hva som skjedde. Det er det som gjør journalisters arbeid viktig og bra for folket at de er raskt på plass, og i mange tilfeller ved ulykker og brann ofte før nødetatene rekker det sånn at vi kan få en så utilklusset gjengivelse av saken som mulig.

Da nødnettet ble lagt over til tetra var et av argumentene i mot nettopp det at det ville gi dårligere journalistikk så jeg ser ikke på det som umulig at de har fiksa seg tilgang til nødnettet og politiradioen på en eller annen måte. Jeg hører folk som jobber i andre nødetater fortsatt snakke om mediene som lytter på nødradioen og dukker opp, hvor de kjenner detaljer som kun har gått over sambandet og ikke kan være publikumstips.
Jeg spurte egentlig fordi jeg lurte på om noen her visste mer om mulighetene for å hacke eller komme seg seg inn på tetra trafikken.
Sist endret av celtseus; 9. mai 2020 kl. 17:06.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vel da var Hagen sendt hjem fra cella si. Så får vi se hvor lenge den nylig innbrakte 30 åring blir sittende, om politiet har hatt like dårlige argumenter der.
Vis hele sitatet...
Vel der var den andre mannen også løslatt. Vi får se hva som skjer videre, de er jo begge fortsatt siktet men nå virker det jo som siktelsene kanskje er fattet på noe tynt grunnlag når de nå går ute i friluft bege to?

Det må være greit at det stilles krav for varetekt, og når det ikke er er oppfylt så slippes de frie. Kanskje ville det vært mer korrekt å bare innkalle dem til avhør framfor varetekt?
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vel der var den andre mannen også løslatt. Vi får se hva som skjer videre, de er jo begge fortsatt siktet men nå virker det jo som siktelsene kanskje er fattet på noe tynt grunnlag når de nå går ute i friluft bege to?

Det må være greit at det stilles krav for varetekt, og når det ikke er er oppfylt så slippes de frie. Kanskje ville det vært mer korrekt å bare innkalle dem til avhør framfor varetekt?
Vis hele sitatet...
De har vært i avhør. De har hatt 10 kryptokompis møter før forsvinningen. Ingen etter, merkelig?

https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-h...ert-1.15011331

Når sakens stilling er som den er vil jeg tro det er i politiets interesse å se hvordan de reagerer på varetektsfengsling.

Når det nå viser seg at de har hatt disse møtene burde de kanskje ikke blitt så overrasket over at de lett kan bli hovedmistenkt.
Sist endret av Dough; 10. mai 2020 kl. 15:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Helt utrolig at artisten Slim kamelen er fortsatt i varetekt i 2 måneder for anklage for stjelt mobil, mens Tom Hagen er løslatt?!
Trådstarter
Sitat av Tokis Vis innlegg
Helt utrolig at artisten Slim kamelen er fortsatt i varetekt i 2 måneder for anklage for stjelt mobil, mens Tom Hagen er løslatt?!
Vis hele sitatet...

Helt utrolig er det vel ikke og uten sammenligningsgrunnlag forøvrig:

"Han er siktet for blant annet et ran begått med pepperspray og trusler med kniv.

Retten beskriver handlingene som alvorlige, og mener det er overveiende sannsynlig at 27-åringen vil begå nye straffbare handlinger dersom han løslates.

Siktelsen fra Bergen tingrett legger særlig vekt på antallet domfellelser mot Mosele; fem i perioden 2012 til 2019.

Blant annet ble han i november 2014 dømt til to års fengsel, hvorav fem måneder betinget, for blant annet voldsepisoder på byen. I oktober 2016 ble han dømt for nye voldshendelser og trusler.


https://www.vg.no/rampelys/i/awxLRE/...og-knivtrusler

Litt ferskere artikkel men same shit.

"Fornærmede har forklart at artisten og en kamerat oppsøkte ham, og at førstnevnte sprayet pepperspray i øynene på ham under en opphetet diskusjon.

Deretter skal det ha blitt oppdaget at hendelsen ble tatt dokumentert på den fornærmedes kjærestes mobiltelefon. Da «Kamelen» og kameraten oppdaget dette skal en av dem ha dratt opp en kniv, og truet kvinnen til å gi fra seg telefonen.

Artisten skal deretter ha fulgt opp med en trussel - «neste gang dreper jeg deg», skriver NRK."


Sjarmerende type, samfunnet er nok best tjent med at han er bura inne i en mørk kjeller...

https://www.dagbladet.no/kjendis/kam...usler/72317197
Sist endret av Dough; 10. mai 2020 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blir interessant å høre om Hagen har nevnt disse 10 møtene med kryptoeksperten til politiet tidligere.
Sitat av dggr Vis innlegg
Blir interessant å høre om Hagen har nevnt disse 10 møtene med kryptoeksperten til politiet tidligere.
Vis hele sitatet...
Kryptofyren var jo tidlig inne til avhør så mest sannsynlig ja.
Trådstarter
Artig intervju med VG-journalistene som kun jobber med denne saken.

https://journalisten.no/gordon-ander...-vinter/412093

Begynner bli spennede å følge med nå.
Sitat av Dough Vis innlegg
De har vært i avhør. De har hatt 10 kryptokompis møter før forsvinningen. Ingen etter, merkelig?

https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-h...ert-1.15011331

Når sakens stilling er som den er vil jeg tro det er i politiets interesse å se hvordan de reagerer på varetektsfengsling.

Når det nå viser seg at de har hatt disse møtene burde de kanskje ikke blitt så overrasket over at de lett kan bli hovedmistenkt.
Vis hele sitatet...

Tja at en forretningsmann god for milliarder vurderer å forsøke å sette seg inn i kryptovaluta er vel ikke i seg selv veldig suspekt? Det er fortsatt en lang vei å gå fra tanken om investering i krypto til dybdekunnskap om akkurat monero.

En får tenke at trass i disse krypto-møtene så mente altså retten at politiet ikke hadde gode nok grunner til å holde disse menneskene varetektsfengslet. Politiet har indisier men ikke noe mer. Da får enten politiet fortsette å grave og finne noe som støtte teoriene de har eller så får de komme opp med en ny teori basert på de bevis som faktisk finnes.
Uansett hva utfallet av saken blir vil det mest komiske rundt saken bli alle spekulasjonene, blant annet i denne tråden, som viser seg å være feil.
Regner med at de fleste som er aktive i denne tråden er myndige og det å da spekulere og tilnærmet koke opp konspirasjonsteorier rundt Tom Hagen er patetisk og lavmål.
Sist endret av krystallkongen; 11. mai 2020 kl. 07:59.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Uansett hva utfallet av saken blir vil det mest komiske rundt saken bli alle spekulasjonene, blant annet i denne tråden, som viser seg å være feil.
Regner med at de fleste som er aktive i denne tråden er myndige og det å da spekulere og tilnærmet koke opp konspirasjonsteorier rundt Tom Hagen er patetisk og lavmål.
Vis hele sitatet...
Det kan ikke regnes som "konspirasjonsteorier" om en diskuterer
mulige scenarier i en pågående kriminalsak. Spekulasjoner, ja absolutt,
men det er vel også litt av grunntonen i en slik tråd i utgangspunktet.

Altså - det som diskuteres her, har for det meste rot i opplysninger som
kommer frem i media. Jeg tror ikke mange her mener at de sitter på
noen fasit eller nødvendigvis har rett i sine spekulasjoner - det vet vi jo
altfor lite til å kunne gjøre.

Om du mener det er lavmål å ha interesse for en kriminalsak som er
i offentlighetens søkelys i utgangspunktet, så er jo forsåvidt det et
legitimt standpunkt, men jeg tar utgangspunkt i at mediedekningen
tilsier at saken har offentlig interesse.

Når det er sagt, mener jeg også at man skal respektere pressens
anonymisering av dem det gjelder.
Ja det er jo enhver manns valg å hoppe over tråder som ikke fenger. Men krimsaker i nyhetsbildet er ikke noen ny greie. Slike saker har fått pressedekning helt tilbake til trykkeriet ble sveivet rundt for håndmakt. Og da blir det vel ganske naturlig at en diskuterer det som det skrives om? Og nå i disse korona tider så er det vel fint lite med besøk for noen og enhver slik at da blir det kanskje naturlig å "snakke nyheter" på forumet fremfor med naboen?

Ser forresten ut som kryptomannen forsøkte å pitche en ide om storstilt krytopmining til Hagen, noe Hagen avviste. Grunnen til at han oppsøkte Hagen ser ut til å være at Hagen satt på egnet bygningmasse til maskingpark og naturligvis Hagens økonomiske posisjon.
Du har rett, "konspirasjonsteorier" var helt feil ordvalg.

Det ligger vel i vår natur å fascineres av det morbide, så jeg forstår så klart interessen rundt dette. Synes bare det er guffent å høre venner spekulere, lese spekulasjoner på nettet, hvertfall anonyme nettsteder og apper. Det virker som om noen fryder seg over saken og synes det er spennende - dette er jo tross alt så true crime som det kan bli, så jeg forstår fortsatt fascinasjonen. Det blir bare litt vel guffent og ubehagelig for min smak.

Jeg har sett mye stygge handlinger og vært med på noen få selv, så jeg er nok ekstra sensitiv ovenfor ting som dette. Det vekker litt kjipe assosiasjoner, selv om jeg ikke er personlig berørt på noen måte.
Apropos personlig berørt, det må være skikkelig forstyrrende å komme over steder hvor det spekuleres, hvertfall om det er en av de mest kyniske arenaene, hvis man er personlig berørt.

Peace
Sist endret av krystallkongen; 11. mai 2020 kl. 21:22.
BRAND ∞ STRONG
Skjønner ikke helt folks behov for å ta higher ground i denne saken og maset om å la Hagen i fred.
Det spekuleres da alltid i alt-mulig faenskap ( for min egen del kan jeg bla trekke frem corona).
Saker med en masse detaljer og grusomheter.

Denne saker har jo egentlig ingen ting, å det er er mulig det er det som skaper et behov for å spekuler?
Det vi har til nå er,
En person vi ikke vet noe om (forsvunnet)
En døll kar vi vet litt om
Alt for mange drone-bilder av et hus i Lørenskog
Og nærmest verdensrekord i fra en samlet norsk presse i forsøk på å lage noe ut av ikke noe.

Hadde dette vært en Påske krim, så hadde folk gått av hengslene og krevd NRK ledelsens avgang.
Sist endret av vindaloo; 11. mai 2020 kl. 21:46.
▼ ... noen uker senere ... ▼
- Halvannet år etter forsvinningen har nå T.H. funnet ut at han vil betale.
- Møte med Kripos i dag ble avbrutt grunnet helsetilstand.

Tilfeldig?
Når det ført skjedde, forsvinningen, var det ikke lenge før jeg sa "Det er nok ektemannen"! Men siden da, og isært nå mår han ble arrestert, of ihertfall utifra det vi fikk vite av offentlig kunnskap, så var det helt latterlig og utrolig hvis han skulle være mistenkt og i det hele tatt ivaretatt. Helt enormt. Hele idéen om at forsvinningen var igangsatt av ham , impliserer jo i LIKE STOR grad at noen andre kunne UTEN HAM. Og alle andre nidiser hele veien indikerer at han er ikke innblandet, bortsett fra de klarer å finne noen som han kjenner som faktisk driver med e-krypto? Han er jo an efans millardær, er jo ikke så rart det... Og det er jo nettopp det, som milliardær er han jo absolutt utsatt for muligeten av at noe slikt kan skje. Nokasranet, munkranet, mer og mer mafiakriminalitet i Oslo... og så viser jo NRK selv hvor lett det er å spore folk i disse dager.. Alt dette, men pgs,. de ikke klarer å komme på sporet, JO DA, får vi ta mannen? WTF.. dør han av stress nå , eller ikke faktisk, blir det ungene eller ham som bør tyne poitiet tapt for penger.. penger som de skulle brukt på å hyre langt bedre detektiver , dert er ihvertfall sikker. Ikke rart det med FRP-Høyre som jobber med USA/Bilderberg for å svindle så mye penger ut av Norge som mulig (i bytte mot makt og sikkert penger også).. ja ja.. uansett.. Dette er på det premisset at politiet IKKE sitter på noe enorm informasjon som hverken vi eller kanskje han advokaten til karen vet om, for han sa jo også selv at det var ganske utrolig hvor lite de baserte seg på. Tipper politimesteren bør fyres-kastes i fengsel, mer da for det er visst viktigere å gjøre som "Amerika" og filme seg selv, istedetfor å være ekte, god, brukendes politi. Som sagt, skal la det være åpent for at politiet HAR noe sterke indisier/bevis some de jobber med, men jeg tipper at de fra hva de sier, driver med idioti.

Det minner meg om Baneheiasaken.. Når det skjedde, hvordan det bare virket helt uvirkelig.. nemlig det, at noe SÅ horribelt og grusomt skulle bli gjort av ikke én men to , intet mindre, skamsyke usa-psykoer var bare.. hmm.. og ser man det, én av dem hele tiden sier han er uskyldig og foreldrene gjør jo skam av minnet til de to barna når de bare vil ha 'hevn' uansett. Tviler på jentene for en som ikkehadde noe med det. Han der andre, jævla sykoen skal liksom slippe ut igjen? Han kommer til å gjøre det igjen, han lyver og selger 'sin kamerat' , helt for jævlig. Han der Jan Helge Andersen bør aldri slippe ut, den samme feilen gjorde Ecuador med Andesmonsteret.. 21 år maks.. som oss, de hjalp jo i det minste Assange kontra vi lot som ingenting med Snowden, så vi er jo bare et patetisk lille skitland igjen som før 90tallet men men. Viggo Kristiansens sak isammen med Hagenfamilien kommer ganske mulig til å trekke hele årsbudsjettet eller fem til politiet. Jo lengre de prøver å ta ansvar jo mer blir korrupsjonen tydelig. Som rikspolitikerne med 150 millarder spreng her, mad garasjehuet eller et spreng der, milliarder i overtdsbetalinger og ekstra hus og ingen politi eller fengsel. Nå er det jammen sant Equinor med 200 milliarder til Amerikanerne akkurat som når de svindlet oss med jagerfly og med oljeplattformer.. ingen fengsel.. Jøss, et litte TVintervju så er det hjem. Siv Jensen og co. har det veldig, veldig bra, men ikke landet. Politiet har feilet enormt. Det er på tide å slippe løs feiltagelser og gå etter politikere!

Jaja , Han der Jan Viggo får være glad slike som meg ikke tar over, som diktatora, jeg hadde gjerne gått opp og henrettet slikt faenskap. Men men.
Sitat av wtfgirl Vis innlegg
Når det ført skjedde, forsvinningen, var det ikke lenge før jeg sa "Det er nok ektemannen"! Men siden da, og isært nå mår han ble arrestert, of ihertfall utifra det vi fikk vite av offentlig kunnskap, så var det helt latterlig og utrolig hvis han skulle være mistenkt og i det hele tatt ivaretatt. Helt enormt. Hele idéen om at forsvinningen var igangsatt av ham , impliserer jo i LIKE STOR grad at noen andre kunne UTEN HAM. Og alle andre nidiser hele veien indikerer at han er ikke innblandet, bortsett fra de klarer å finne noen som han kjenner som faktisk driver med e-krypto? Han er jo an efans millardær, er jo ikke så rart det... Og det er jo nettopp det, som milliardær er han jo absolutt utsatt for muligeten av at noe slikt kan skje. Nokasranet, munkranet, mer og mer mafiakriminalitet i Oslo... og så viser jo NRK selv hvor lett det er å spore folk i disse dager.. Alt dette, men pgs,. de ikke klarer å komme på sporet, JO DA, får vi ta mannen? WTF.. dør han av stress nå , eller ikke faktisk, blir det ungene eller ham som bør tyne poitiet tapt for penger.. penger som de skulle brukt på å hyre langt bedre detektiver , dert er ihvertfall sikker. Ikke rart det med FRP-Høyre som jobber med USA/Bilderberg for å svindle så mye penger ut av Norge som mulig (i bytte mot makt og sikkert penger også).. ja ja.. uansett.. Dette er på det premisset at politiet IKKE sitter på noe enorm informasjon som hverken vi eller kanskje han advokaten til karen vet om, for han sa jo også selv at det var ganske utrolig hvor lite de baserte seg på. Tipper politimesteren bør fyres-kastes i fengsel, mer da for det er visst viktigere å gjøre som "Amerika" og filme seg selv, istedetfor å være ekte, god, brukendes politi. Som sagt, skal la det være åpent for at politiet HAR noe sterke indisier/bevis some de jobber med, men jeg tipper at de fra hva de sier, driver med idioti.

Det minner meg om Baneheiasaken.. Når det skjedde, hvordan det bare virket helt uvirkelig.. nemlig det, at noe SÅ horribelt og grusomt skulle bli gjort av ikke én men to , intet mindre, skamsyke usa-psykoer var bare.. hmm.. og ser man det, én av dem hele tiden sier han er uskyldig og foreldrene gjør jo skam av minnet til de to barna når de bare vil ha 'hevn' uansett. Tviler på jentene for en som ikkehadde noe med det. Han der andre, jævla sykoen skal liksom slippe ut igjen? Han kommer til å gjøre det igjen, han lyver og selger 'sin kamerat' , helt for jævlig. Han der Jan Helge Andersen bør aldri slippe ut, den samme feilen gjorde Ecuador med Andesmonsteret.. 21 år maks.. som oss, de hjalp jo i det minste Assange kontra vi lot som ingenting med Snowden, så vi er jo bare et patetisk lille skitland igjen som før 90tallet men men. Viggo Kristiansens sak isammen med Hagenfamilien kommer ganske mulig til å trekke hele årsbudsjettet eller fem til politiet. Jo lengre de prøver å ta ansvar jo mer blir korrupsjonen tydelig. Som rikspolitikerne med 150 millarder spreng her, mad garasjehuet eller et spreng der, milliarder i overtdsbetalinger og ekstra hus og ingen politi eller fengsel. Nå er det jammen sant Equinor med 200 milliarder til Amerikanerne akkurat som når de svindlet oss med jagerfly og med oljeplattformer.. ingen fengsel.. Jøss, et litte TVintervju så er det hjem. Siv Jensen og co. har det veldig, veldig bra, men ikke landet. Politiet har feilet enormt. Det er på tide å slippe løs feiltagelser og gå etter politikere!

Jaja , Han der Jan Viggo får være glad slike som meg ikke tar over, som diktatora, jeg hadde gjerne gått opp og henrettet slikt faenskap. Men men.
Vis hele sitatet...
Her skriver du mye rart, du klarer altså å blande inn konspirasjonsteorier, Equinor
og Baneheiasaken - som ikke har en eneste parallell bortsett fra at begge er drapssaker.

Når det er sagt, så bidrar jo tilsynelatende ikke politiet med noe særlig
oppklaring, etter det vi får vite gjennom media. Det virker som om de
har malt seg inn i et hjørne - de kan ikke avslutte saken før de har et
håndfast bevis på hvem som står bak, og de kan ikke henlegge den så
sent i etterforskningen, sannsynligvis av både juridiske, økonomiske og
pretisjemessige årsaker.
Det kan kanskje virke som de har malt seg inn i et hjørne. Jeg har fortsatt litt tiltro til at de ser en helhelt vi andre ikke ser.

Intervjuet med Elden og Horst var litt interessante kontraster. Elden er jo svært bombastisk mens Horst er litt mer tilbakeholden og har en viss tiltro til politiet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/eld...aring/72507331

Det styrker jo ikke saken til T.H. at politiet har ett motiv.
Sist endret av Dough; 3. juni 2020 kl. 13:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Interessant artikkel, må si DB har gjort et scoop når de har fått to
såpass kompetente folk til å uttale seg, til tross for at det egentlig
ikke tilfører saken så veldig mye nytt.

Selv sliter jeg med hypotesen om en reell bortføring rett og slett
fordi kommunikasjonen med de antatte kidnapperne ikke startet
før etter saken var offentliggjort over to måneder etter forsvinningen.

Man burde anta at dersom hun var bortført med hensikt om å få
penger i bytte, ville kontakten vært opprettet mye raskere, siden
det å holde en person i fangenskap er krevende og ikke minst risikabelt.

Altså, dersom de var så hardkokte og profesjonelle som det antydes,
ville de sannsynligvis ikke kastet vekk tiden. Dersom de ved et uhell
hadde kommet til å drepe fangen, vil jeg anta de ikke hadde opprettet
kontakt i det hele tatt, ihvertfall ikke etter at de visste at politiet var
orientert om forsvinningen.

Så, uten å skulle påstå at jeg har svaret, heller jeg fremdeles mot
teorien at hun ble drept av spontan vold, og at kidnappingshistorien
er fingert for å skjule drapet og renvaske gjerningspersonen, uansett
hvem dette måtte være.
Sist endret av PVestlandia; 3. juni 2020 kl. 13:54.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Så, uten å skulle påstå at jeg har svaret, heller jeg fremdeles mot
teorien at hun ble drept av spontan vold, og at kidnappingshistorien
er fingert for å skjule drapet og renvaske gjerningspersonen, uansett
hvem dette måtte være.
Vis hele sitatet...
Et ekteskap i ruiner, da kan en avlyst hyttetur fort å ha vært utløsende faktor. Ikke sikkert det var meningen å drepe henne eller. Ser jo ikke bra ut for fasaden til en sånn familiefar.
.... Ikke sikker meningen å drepe henne? Du har vel i det minste fått med deg at han kan umulig ha drept henne selv.....
Sist endret av wtfgirl; 3. juni 2020 kl. 14:40.
Sitat av wtfgirl Vis innlegg
.... Ikke sikker meningen å drepe henne? Du har vel i det minste fått med deg at han kan umulig ha drept henne selv.....
Vis hele sitatet...
Nei det har jeg ikke fått med meg.

Det jeg derimot har fått med meg er at han har et videobevis på at han har dratt på jobb og etter det er det ett eneste stort hull i tidslinjen til Tom Hagen utover dagen. Alibi utover dette videobeviset er kun hans egen forklaring.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...l-i-tidslinjen

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ns-video-alibi

Hyttetur, hjem for å banke kjerringa. Kjerringa får litt hardere medfart enn kalkulert. You do the math. (Advarsel, hypotese)
Sist endret av Dough; 3. juni 2020 kl. 14:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av wtfgirl Vis innlegg
.... Ikke sikker meningen å drepe henne? Du har vel i det minste fått med deg at han kan umulig ha drept henne selv.....
Vis hele sitatet...
Ikke "umulig" nei. Du tenker naturligvis på det såkalt siste sikre
livstegnet, som etter sigende er telefonisk kontakt med et familiemedlem
kl 9:14 på forsvinningsdagen. Det er såvidt meg bekjent ikke blitt
opplyst i media hvem dette familiemedlemmet er.

Det er opplyst at TH dro hjemmefra kort tid før dette.

Hovedproblemet her er at det ikke, såvidt jeg vet, fins noen
vitner til at TH faktisk har dratt på jobb da, og ikke litt senere
enn vanlig - evt. om det fins fysiske bevis på at det faktisk
var AEH som snakket eller meldte med det ikke navngitte
familiemedlemmet kl. 9:14. Altså - andre personer kan ha
benyttet seg av hennes telefon. Hvor sannsynlig det er, kan
ikke jeg si. Poenget mitt er at det er vanskelig å bruke et ord
som "umulig" når man vet så lite konkret.
Sist endret av PVestlandia; 3. juni 2020 kl. 15:01.
Fullstendig feil. men ja, du vet jo bare det du 'såvidt husker' fra media. Det er fullstendig etablert at hun var i live når han var bevist på jobb. Les hva jeg skrev ovenfor, så kan det hjelpe. Det er helt mulig at han er et teksnisk geni av et sånt kaliber at han hadde klart å kjøre dette her showet og ikke organisert krimialitet i Norge ja. Men sannsynlig? Ikke i det hele tatt, gitt bevisets stilling. Problemet er politiet vil ikke innrømme at de ikke kan finne kriminelle som gjør slikt men det er likevel tyngre å innse at tiden har kommet, som vi visste det komme til å gjøre der organisert kriminalitet i Norge(Oslo isært da), skulle kidnappe milliardærer o.l. og ikke kun narkotika, ran o.s.v.

Igjen, så er det også mulig at politiet sitter med forskjellig bevis som det aldri HAR blitt ymtet om, som gjør at de VET noe helt annet. Igjen; dette ville jeg likevel funnet noe usannsynlig gitt at advokaten selv til Tom sier at bevisgrunnalget deres er høyst besynderlig.

P.S. jeg er selv en utvikler innen lignende felt i kryptologi (ja, kryptografi er noe annet), og ikke faen om en 70åring , milliardær eller ei, med hans gamle telefon og lett sosial introduksjoner til kryptografiens verden (ja denne gang er det kryptografi), klarer med stålhue og 'bli kvitt kona si' og samtidig driver med mesterverket uten å bli oppdaget eller ha spor fra før som politiet klarer bare ikke å finne (siden de ikkke finnes). T.O.M. jeg tviler på at jeg hadde klart det. Bortsett hvis jeg planla dette med andre erfarne kriminelle karer... da kanskje, med nok paramilitær erfaring , og de som er diskré nok. Polities HAR jo kanskje funnet spor og ingen andre vet noe.. men som sagt, jeg sitter veldig lite lit til akkurat den teorien som det fremstår.
Sist endret av Realist1; 3. juni 2020 kl. 15:56. Grunn: Fjernet duplikat.
Sitat av wtfgirl Vis innlegg
gjen; dette ville jeg likevel funnet noe usannsynlig gitt at advokaten selv til Tom sier at bevisgrunnalget deres er høyst besynderlig.
Vis hele sitatet...
Advokaten gjør jo bare jobben sin som forsvarer, det jeg vil tro han har ganske godt betalt for. Alt annet ville vel vært rart...
Det som tyder imot spontan vold og affektdrap er jo opprettelsen av kryptovalutaene som har skjedd mye tidligere.
Dette og alibiet til Hagen tyder vel mer på at dette var planlagt i god tid, hvis det da er han som står bak det.
Når vi først spekulerer:
De krangler på morran og turen blir avlyst.

Kona blir trist/kjip i formen og gidder ikke ta telefonen utenom den ene samtalen som er bekreftet.

Mannen blir urolig/sint mens han er jobb og reiser hjem.
Hjemme tar han livet av kona i affekt da hun vil går fram han, han ringer familiemedlemmet som er nevnt i media som kommer med brevet o.l og hjelper med å fjerne liket.

Mannen ringer politiet og møter dem senere.

I mellomtiden hukkes det inn en med peiling på kryptovaluta som rigger "motparten", han får betalt for jobben via de nevnte beløpene som er overført med monero.

---

Men jeg synes media kjører hardt mot ektemannen, det er jo ikke veldig mye (som hvertfall er kjent) som knytter han til drapet så jeg synes de bør roe litt ned kanskje? Det virker jo som media overvåker fyren.
Sitat av zoober Vis innlegg
Det som tyder imot spontan vold og affektdrap er jo opprettelsen av kryptovalutaene som har skjedd mye tidligere.
Dette og alibiet til Hagen tyder vel mer på at dette var planlagt i god tid, hvis det da er han som står bak det.
Vis hele sitatet...
Kryptoen kan ha vært opprettet for andre formål, og blitt
trukket inn i en eventuell dekkoperasjon.
Politiet sier de ikke var med i vurderingen av helsetilstanden til Tom Hagen, slik forsvarerne til den siktede 70-åringen hevdet tidligere i dag, da Hagen avbrøt avhøret hos Kripos.
Vis hele sitatet...
https://www.nrk.no/norge/politiet-ga...sk_-1.15039286

Litt pjusk a, begynner vel å bli litt klamt.

4 nye uker med ransaking av bolig. Anken er forkastet.
Interessant kommentar fra NRKs krimkommentator Olav Rønneberg.

https://www.nrk.no/ytring/samarbeids...nkt-1.15041210

Særlig at det fortsatt er mye etterforskning som ikke er avsluttet og ferdig i form av rapporter.

Og han har bestemt seg for å avstå fra nye avhør...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...til-nye-avhoer
Sist endret av Dough; 4. juni 2020 kl. 21:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vet ikke lenger hva jeg tror og mener om denne saken egentlig.

Første tanke proffe utenlandske kidnappere, så ektemannen men nå vil jeg ikke spekulere så mye lenger.

Jeg vet at politiet i store saker kan gå opp i prestige, har de bestemt seg for noe kan de være like vrangforestilte som en schizofren pasient ut fra bare noen indisier og mistanker på feil grunnlag. Jeg sier ikke at han er det men det ville vært skandale om ektemannen er uskyldig. Man kan godt dømme det som mistenkelig at han ikke vil avhøres men utsettes man for en heksejakt av politiet når man ikke er skyldig så blir de en fiende man ikke respekterer eller vil ha mere med å gjøre. Hvis det skulle være sånn at han er uskyldig er han utsatt for et umenneskelig traume med kona som er borte og farlige folk som har kommet seg inn i huset og vet hvor han bor, og å få denne ekstreme anklagen i tillegg til høyt medietrykk og spekulasjoner så blir man så ødelagt at eneste måten å overleve på er å melde seg ut og distansere seg fra virkeligheten, da fremstår man iskald utad har personlig erfaring med det som traumarespons. Det er en normal traumerespons og derfor mange med traumer også unngår terapi for bare det å måtte snakke om det eller bli påmint om det kan være fatalt. Tenk dere da å bli anklagd for det hagen har blitt oppå traumaet..

Med monero-oppsett og alt så er ting tydeligvis planlagt, ikke gjort spontant pga en hyttekrangel.

Det er ikke sannsynlig at sønnen som han ringte til når han ikke fant kona, uten å nøle avgjorde at han eventuelt skulle bli med faren å gjemme liket og kommer opp med en kidnappings story idé på rappen fordi han tilfeldigvis hadde en ubrukt monerokonto. Man tenker ikke så kjapt og langt når man plutselig får en telefon om at man trenger hjelp til å kvitte seg med et lik eller isolert sett bare det at moren er død. Hadde faren vært skyldig er det rart at alle barna tar han i forsvar, med mindre de var med på det selv.
Det som er pussig om familiemedlemmene skulle vite om det og være med på det er at alle holder maska, og ingen rundt har mistenkt noe. Konspirerer og planlegger man et drap med flere i familien mot et familiemedlem en familiekonspirasjon med så mange involverte må man enten være offer for en hjernevaskende sekt eller minst én av de hadde fått kalde føtter og kontaktet politiet om at moren ble planlagt drept eller i det minste ha lagt igjen planleggingsspor noe sted i prosessen.

Hadde hele familien vært hjernevasket av en psykopatisk drapsmann burde omgivelser og venner ha oppfattet det, sånn man oppfatter at folk med hjernevaskede ekstreme holdninger eller offer for psykopater forandrer seg.. Med mindre barna er så opptatt av å overta farens formue og business at de bare har adlydet like kaldhjertet som drapsmannen må ha vært.

Det kan sikkert være en liten mulighet for det for psykopati går ofte i arv, men rammer vanligvis ikke alle avkommene. Hadde det vært tilfelle burde også nære venner og eks-partnere oppfattet dette og ytret seg. Det er så lett å finne feil og mistenkeligheter i alt, at barna forsvarer faren sin, ordlegger seg sånn og sånn men man tolker det man vil tolke. Er man helt nøytral så synd jeg ikke det er noe mistenkelig med hverken barna eller faren som navigerer sånn og sånn eller ikke orker flere avhør.

Det som har skjedd er hvertfall profesjonelt utført enten det er bestilt av ektemann eller gjort av kriminelle som hadde planlagt noe spektakulært selv. Elden og en eller annen politiekspert gikk nylig ut å sa at det finnes kriminelle i dette landet som kunne gjort noe sånt for pengevinning, og det er jeg og åpen for, altså ikke på bestilling men på eget initiativ. Nettverk og personer med tilknytning til nettverk og personer vi har hørt om gjøre spektakulære stunt før. En lang fengselsstraff med andre langtidsdømte gir god tid til planlegging, folk som ånder og lever for dette, hvem er rike, hvor er det penger, hvem kan brukes til hva, hvordan skjule spor, og digital valuta har mange kloke hoder tenkt helt fra det kom at ville være satsningsområdet for fremtiden. En femten års dom og slippe noen med store planer ut er som å slippe kyr på sommerbeite, full gass. Jeg syns ikke detx er helt umulig at det er en ekte kidnapping som har gått skeis, kanskje hun døde på stedet, kanskje underveis, kanskje hun ble holdt i live en stund men sjefen ble fengsla igjen for andre ting og resten av laget stod i villrede og misjonen ble sabotert og frykten for å bli avslørt for stor så de måtte ta hun av dage og avbryte hele greia.

Selvom statestikken heller mot ektemannen og mistanken styrkes av at damen selv beskrev ekteskapet som turbulent til venninner, og det er noen rare ting som slettet anropslogg, at han har klart å bo i huset sitt etter påståelig kidnappere har vært der og kona er drept der.. Det at han har sendt så mange lange mail til politiet om mulige gjerningsmenn kan bli tolket som manipulering og villedning men kan også være traumarespons med angst og tankemylder han bare må få ut og avkreftet eller bekreftet.

Jo flere uker som har gått etter de pågrepne ble løslatt fra arresten har jeg mistet mer og mer tro på at denne gåten noen gang blir oppklart.

Jeg får så vondt inni meg på Anne Elisabeths vegne uansett hva som har skjedd, for det å for eksempel bli drept av sin egen ektemann eller noen i familien sender ut så mye svik, smerte, forvirrelse og fortvilelse, et akutt intenst øyeblikk, og det samme gjør det om det er en leiemorder selvom følelsen av svik ikke er like stor da, og også et kidnappings scenario er forferdelig skrekkinnslagent så saken er grufull uansett hva som har skjedd. Håper ting blir oppklart til slutt!

Noen happy ending og århundres feteste plottwist med at hun sitter lykkelig i en selvvalgt villa i Bali eller yatch i Dubai og alt var et spill for å få hun vekk fra et ulykkelig og turbulent ekteskap uten å risikere å bli drept (som ofte er risikoen når man skal forlate kontrollerende menn), det er nok desverre ikke en sannsynlig ending
Sist endret av Harek; 5. juni 2020 kl. 04:05.
Sitat av Harek Vis innlegg
Hadde faren vært skyldig er det rart at alle barna tar han i forsvar, med mindre de var med på det selv.
Vis hele sitatet...
Hvis de ikke var med på det eller visste om det så vil de naturligvis være så lojale som bare barn er å forsvare faren. Med mindre faren innrømmer noe vil de gjerne fortsette med det om han så blir dømt.

---

Nye detaljer om trusselbrevet gir meg inntrykk av at det er skrevet dårlig norsk med overlegg.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...angt-fra-huset