Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3757
Heysann...

har kommet i den posjisjon at jeg har fått streptokokker i halsen. Og pga det har jeg fått en sykemelding, meen har jeg da rett på sykepenger, selv om jeg kun er ekstrahjelp? SKulle egentlig jobbe denne uken her, men kan jo ikke det da, siden jeg er syk, får jeg da sykepenger som en fast annsatt hadde fått?
har du kontrakt har du rett på sykepenger av den prosentandelen du egentlig skulle ha jobbet.
Om du ikke har faste timer, så har du ikke krav på sykepenger. Ihvertfall fikk ikke jeg det
Du har rett på sykepenger for de dagene du hadde jobbet hvis du ikke hadde vært syk (forutsetter at du har vært ansatt i minst 4 uker
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av Unreal143
Du har rett på sykepenger for de dagene du hadde jobbet hvis du ikke hadde vært syk (forutsetter at du har vært ansatt i minst 4 uker
Vis hele sitatet...
hmm, har jobbet der i ett år da... hehe..
meen det som er, jeg har ikke fast arbeidstid...
Kan hende det er individuelt men jeg har ihvertfall ett maks antall dager i året som jeg får dekket hvis jeg er sjuk og jeg har ikke fast arbeidstid. Kan jo hende det står noe om det i kontrakten din ?
Jeg har ingen fast kontrakt hos hafslund men er jeg satt opp og ikke kan jobbe og har sykemelding så får jeg sykepenger
Sitat av drevils
Om du ikke har faste timer, så har du ikke krav på sykepenger. Ihvertfall fikk ikke jeg det
Vis hele sitatet...
Er det satt opp vakter han skal ta (altså avtalte vakter) så har han krav på sykepenger dersom han har vært ansatt i mer enn to-tre måneder (husker ikke akkurat hvor lenge kravet er, men et år er i alle fall lenge nok!)
Kanskje; http://www.nav.no/
Kan være til hjelp.
Mye kjekt på disse sidene!

Og viss du er skikkelig "geek" så kan du nok finne noe på; www.lovdata.no
også!
HeHe!