Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1818
Dette er kanskje ikke riktig kategori, men det føltes likevel relevant, så jeg bare prøver meg:

Min mor har resept på morfin, og diverse andre legemidler, på grunn av kroniske smerter bl.a.

I dag når hun var og hentet fornyelsen av sine resepter på sitt lokale apotek, merket hun at det manglet 2 brett fra pakken med Morfin, som tydeligvis hadde blitt åpnet allerede.

Spørsmålet mitt er , hvordan går man videre med dette? Hvem når man ut til og hva gjør man i en slik situasjon? Spør for en venn (Mor)

Til mods: Flytt gjerne denne posten til riktig sted om nødvendig
Til apoteket, med pakken går hun. Hun må be om å snakke med leder.
Sist endret av Relevant; 28. oktober 2020 kl. 23:03.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanskelig å si.... Selvom det er din egen mor finnes muligheten for at hun misbruker det og skylder på for få piller fordi hun har lagt dem til side for å kunne ruse seg senere. Kjenner en som holder på sånn med subutexen sin og har laga svære scener på apoteket bare for å manipulere til seg mer..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vanskelig å si.... Selvom det er din egen mor finnes muligheten for at hun misbruker det og skylder på for få piller fordi hun har lagt dem til side for å kunne ruse seg senere. Kjenner en som holder på sånn med subutexen sin og har laga svære scener på apoteket bare for å manipulere til seg mer..
Vis hele sitatet...
Dette er selvfølgelig ikke 100% utelukket. Selv om jeg ikke kan skjønne at min mor ville gjort det, da hun er svært åpen om hvordan hun ikke liker å bli nedsløvet og ikke få gjort mer ut av dagene.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Til apoteket, med pakken går hun. Hun må be om å snakke med leder.
Vis hele sitatet...
Godt forslag! Men hva om apoteket er på et lite tettsted med få innbyggere, og det bare er èn person som driver det?
Sist endret av Chikara; 28. oktober 2020 kl. 23:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Chikara Vis innlegg
Dette er selvfølgelig ikke 100% utelukket. Selv om jeg ikke kan skjønne at min mor ville gjort det, da hun er svært åpen om hvordan hun ikke liker å bli nedsløvet og ikke få gjort mer ut av dagene.



Godt forslag! Men hva om apoteket er på et lite tettsted med få innbyggere, og det bare er èn person som driver det?
Vis hele sitatet...
Si fra til legen først, så h*n kan skrive ut mer hvis det trengs pga dette. Så ringer du kundesenteret til apotekkjeden bygda di har og hører hva de har å si.
Det sviktende leddet her er enten apotekeren eller legen. Jeg ville kanskje ringt til sykehuset og spurt der.
Ja, å høre med legen som et utgangspunkt høres ut som riktig sted og starte. Har også oppfordret min mor til å dokumentere og skrive ned så mye som mulig fra og med i dag, da selvdokumentasjon kan bidra i en eventuell ord-mot-ord situasjon.
Med sykehuset, så mener jeg ikke nødvendigvis legen, for han kan være skyldig. Sykehuset har nok rutiner for å kontrollere både lege og apoteker.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Meld fra. Kan godt gjøre det anonymt. Da blir det hvertfall loggført og de kan få mistanke til hvem det skulle være hvis det gjentar seg.
Hv is det er lite sted ville jeg tatt kontakt med kjeden.
De kan rett og slett gitt henne en eske som var tatt av allerede. Noen pasienter får dosert ut medisiner av apoteket hver uke for å minske misbruk. Da åpner de esken å gir pasienten det de skal ha den uken.