Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6216
Hei.

Har et kjapt spørsmål til dere, og håper det er noen her som kan gi meg noe svar.

Jeg ble dømt for § 273. Kroppsskade, og § 274. Grov kroppsskade.
Dette var for ett år siden. Jeg ble dømt til samfunnstraff i 120 timer, slapp ubetinget/betinget fengsel fordi jeg nylig har begynt arbeid/studier.

Det jeg lurer på er om jeg noensinne kan flytte til Canada/USA med dette på rullebladet? Jeg tviler på at det er mulig nå i dag, men nå rullebladet mitt får en slags ''oppussing'' etter 10 år, kan det være mulig da? Eller tar ikke de respektive landene hensyn til hvor lang tid det har gått siden hendelsen/dom?

Jeg vil bare understreke at jeg overhodet IKKE er stolt over voldshendelsen eller dommen min. We live and we learn.
Sist endret av labaikyaH; 1. oktober 2019 kl. 21:31.
Korte svaret fra meg må være nei. Jeg er heller ikke sikker på om du får inngang ditt på reise eller forretnings visum heller.

Visum er en litt rar affære. Som all byråkrati. Hjelper du en kompis å male gjerdet i USA så bryter du plutselig loven.
Noen har flaks og andre vet hva de skal holde kjeft om.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...ipos-slo-alarm

Benekter du rullebladet så kan jeg tenke meg du får inngang under visa waiver rights. I Canada kan du bli i 6 måneder. Du har ikke lov å jobbe.
Ellers kan du søke studentplass. Ta et år. Om du har råd.

Rulleblad for grov vold er RØDT FLAGG I enhver immigrasjonsdesk.
Sitat av Marori Vis innlegg
Korte svaret fra meg må være nei. Jeg er heller ikke sikker på om du får inngang ditt på reise eller forretnings visum heller.

Visum er en litt rar affære. Som all byråkrati. Hjelper du en kompis å male gjerdet i USA så bryter du plutselig loven.
Noen har flaks og andre vet hva de skal holde kjeft om.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...ipos-slo-alarm

Benekter du rullebladet så kan jeg tenke meg du får inngang under visa waiver rights. I Canada kan du bli i 6 måneder. Du har ikke lov å jobbe.
Ellers kan du søke studentplass. Ta et år. Om du har råd.

Rulleblad for grov vold er RØDT FLAGG I enhver immigrasjonsdesk.
Vis hele sitatet...
Så jeg kan ikke flytte til senere i livet? Canada, altså?
Jeg mener å huske at politiet ikke gir uttømmende vandel for visumsaker så det går kanskje ann å prøve å vente 5-10år og lyve til Canada om rullebladet når du søker
Sitat av labaikyaH Vis innlegg
Så jeg kan ikke flytte til senere i livet? Canada, altså?
Vis hele sitatet...
Ikke med grov vold på rullebladet nei. Men du kan ta kontakt med Kanadiske Ambassaden og se om de kan hjelpe deg. Bare vær obs på å ikke si noe som kan bli brukt mot deg.
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Jeg mener å huske at politiet ikke gir uttømmende vandel for visumsaker så det går kanskje ann å prøve å vente 5-10år og lyve til Canada om rullebladet når du søker
Vis hele sitatet...
USA krever uttømmende politiattest, og dette er også et legitimt formål for å utstede slik, slik at hjemmelskravet for utstedelse er oppfylt. Med andre ord vil denne voldsdommen dukke opp til evig tid på attesten som brukes i anledning visumsøknader o.l på den amerikanske ambassaden. Så, jo, politiet gir så absolutt ut uttømmende attester til bruk i visumsaker.
▼ ... over et år senere ... ▼
jeg ble tatt i bruk av hasj og straffet med forelegg på 3k. Er det mulig for meg å kunne flytte til Canada?
Alt det der er skremselspropaganda. Med mindre du er organisert kriminell, terrorist. Eller er dømt for drap/voldtekt etc. Det som heter federal case i JSA. Så ja du kan fint besøke usa på turist visum. Det der en sånn politiet gikk på ungdomskoler å precha som bare er bullshit.
Men angående oppholdstillatelse det tør jeg ikke svare deg på. Flytt heller til Canada. Kan du bare reise over grensa så mye du vil, å du vil bo i et stabilt politisk korrekt og liberalt land. Skulle du bli tatt i fartskontroll så overlever du.
Jeg ville rådføre meg med ambasden som en 3 person. Sosialarbeider etc
Lykke til.