Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3834
Vær så snild noen, å les dette, er fortvilet.

Hei. Har en nabo som er glad i biler, type fast and furious.
Han bor på andre siden av veien fra oss, så det er ganske
nære.
Han har ved flere tilfeller kommet i høy fart for og så gire ned så turtallet stiger mye og det popper kraftig i eksosen.
Når han drar er det full gass så det popper i eksosen.
Han er ikke den værste, for det er hans kompisser. De gjør
dette nesten alltid når de skal på besøk til han.
Noen ganger står bilene på tomgang i opptil 30 minutter.
Så kan de stå og ruse motorene.
Ved et par annledninger har nabo og en kompis stått klar med mobiler for å filme kompiser som kjører forbi oss
når de girer ned og gir full gass.
Nabo har hatt "gatebiltreff" rett utenfor huset vårt. Blei vekt
midt på natta ved flere tilfeller av støy.

Har forsøkt å ta dette opp med nabo der jeg fortalte det jeg hadde opplevd. Han nektet på mangen av tingene, at det ikke hadde skjedd, biler på tomgang og han sto å såg på kompisser som kjørte forbi.
De andre tingene var han for så vidt enig i hadde skjedd.
Oppmuntret han til å si ifra til sine kompisser at dette var veldig plagsomt for oss.
Dagen etter fikk jeg beskjed på facebook at kompissene skulle slutte med dette. Supert!!! Og det var bare å si fra
om det skulle bli mere støy.

3 uker senere kom en kompis i høy fart og giret ned så turtallet steg ganske mye.
Sendte han en melding om han kunne si fra til kompissen som var der da.
Fikk så beskjed om at han nå var lei masingen min...

Sa da at jeg trodde det var ok å si fra. Da sa han at jeg kunne si fra til politiet, for jeg kunne ikke bruke han som en klagemur.

Ikke lenge etter kom dama hans og fortalte min samboer
at mattilsynet hadde vært på besøk hos dem. Hun sa, ikke at det nødvendig var oss, men at vi burde vite det.
Dagen etter fikk vi høre på bygda at vi hadde meldt dem til mattilsynet.
Litt senere fikk vi vite at det var en anonym innmelding, men at dem regnet med det var oss.
Vi veit ikke hvem som meldte dem inn.

Kan noen være så vennelige å komme med råd her?
Hvis du klager over at en kamerat av han ruser bilen litt mye en gang på 3 uker så skjønner jeg at han mener du bruker han som en klagemur, Men kan godt forstå at du ikke liker mye bråk ofte. Jeg ville neste gang det skjer gått ut og sakt til de hva du mener og spurt og de kunne skjerpe seg. Hvis du ikke er av den konfronterende typen kontakt politiet.
Og en ting som du ikke nevner er når på døgnet dette skjer.
Og hvordan er det med de andre naboene?
Sist endret av Sterol91; 3. september 2017 kl. 14:57.
Ved støy på nattestid så kan man vel ringe politiet og de vil komme om de har tid. Ut over det så har du nok ikke mange muligheter annet enn å flytte.
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Ved støy på nattestid så kan man vel ringe politiet og de vil komme om de har tid. Ut over det så har du nok ikke mange muligheter annet enn å flytte.
Vis hele sitatet...
Det er heller ikke lov å bråke så mye man vil på dagtid. Naboloven § 2 sier: "Ingen må ha, gjera eller setja i verk noko som urimeleg eller uturvande er til skade eller ulempe på granneeigedom." Rusing av motor som medfører støy kan regnes som ulempe.
▼ ... over et år senere ... ▼
ikke gå til politiet med det, det kommer ingenting godt ut av det. jeg anbefaler att du skrur på veldig høy musikk, det verste du har selvfølgelig og att du lar han også få en god dose med støy. det funker ganske greit tror jeg. hvis ikke det fungerer anbefaler jeg att du kjøper en hagle og stiller deg helt åpenlyst i vinduet når naboen din har besøk av vennene sine.

lykke til!.
Om folk er så sensitive for støy _innenfor_folkelige tider (utenom 23-07) så anbefaler konsertøreplugger, eller å bli gå for et dypt, inderlig og intimt forhold med et godt sett øreplugger eller headset. Du kan fråtse i musikk, lydbok, podcast eller bare kjøre noise canceling om det er mer din gate. Bonusen av å gå jevnt med headset/nc på innomhus er jo at du slipper brorparten av støyen fra kona også.

Og den ene sommerkvelden i året der du har grillfest og ikke har lyst å nyktre opp så slipper du sikkert klager fra naboen og politi på døra om du ikke støtt er typen som klager på støy.

Siste utvei er å flytte så langt på landet at det er langt til nærmeste nabo. Da får du all stillhet du måtte ønske deg hele tiden.
Sist endret av _abc_; 18. oktober 2019 kl. 11:40.
har du lagt deg ut med alle naboene dine? eller troller du? du har jo også en tråd der du klager på at en annen nabo jobber på eiendommen sin å spørr om det er greit å klage til hans arbeidsgiver. vet du hva mitt tips til deg er? flytt til en plass der du ikke har noen nabo i mils omkrets.
Sitat av nork Vis innlegg
ikke gå til politiet med det, det kommer ingenting godt ut av det. jeg anbefaler att du skrur på veldig høy musikk, det verste du har selvfølgelig og att du lar han også få en god dose med støy. det funker ganske greit tror jeg. hvis ikke det fungerer anbefaler jeg att du kjøper en hagle og stiller deg helt åpenlyst i vinduet når naboen din har besøk av vennene sine.

lykke til!.
Vis hele sitatet...
Tråden er 2 år gammel. Virker som trådstarter er troll