Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  591 188646
Platearbeider og barnehageonkel tidligere , nå kjører jeg lastebil
Er utdannet kokk om om 5 dager, og starter skole om 2 dager. (påbygg).

Har røyket fast i 2 år nå, men også prøvd extacy, kokain, LSD. Vill ikke si det har skapt problemer for hverdagen!
Jobber på bensinstasjon for å finansiere fysikkstudiene mine. Røyker hasj og pot
Morsom tråd. Utrolig mange lærere og barnehage tanter og onkler (ikke uventet...)
Selv røyker jeg praktisk talt daglig og har gjort dette i maaaaange år. Har rundet 40 og har hatt lederstillinger siste 15 årene.
Opplever ingen problemer i hverdagen med røykingen min, da den kun foregår på kveldstid etter alle "plikter" er unnagjort. Tvert imot så gjør røykingen at jeg klarer å koble vekk hverdagens mange problemer og utfordringer.

Passer på å ha noen hvite perioder når toleransen er for høy, slik at den gode følelsen kommer tilbake (stort sett når lageret er tomt )
Er 28 år og har røyket av og på i ca 3 år nå. Kjøper 10-25g, røyker opp det på noen uker og har hvit periode på lang tid(halvår, 3 kvartal w/e).

Jobber som kjøkkensjef på en medium stor restaurant med 15 heltidsansatte. Blir som regel til at jeg kjøper når det er ekstra stressende periode på jobb(julebord = mye =)).

Røyker etter jobb (alt fra 2100 til 2400) så er ganske ofte bakfjern når jeg starter dagen, men ikke noe som hindrer meg i å drifte kjøkkenet og gjøre jobben bra.
Sitat av Boggieman Vis innlegg
Morsom tråd. Utrolig mange lærere og barnehage tanter og onkler (ikke uventet...)
Selv røyker jeg praktisk talt daglig og har gjort dette i maaaaange år. Har rundet 40 og har hatt lederstillinger siste 15 årene.
Opplever ingen problemer i hverdagen med røykingen min, da den kun foregår på kveldstid etter alle "plikter" er unnagjort. Tvert imot så gjør røykingen at jeg klarer å koble vekk hverdagens mange problemer og utfordringer.

Passer på å ha noen hvite perioder når toleransen er for høy, slik at den gode følelsen kommer tilbake (stort sett når lageret er tomt )
Vis hele sitatet...
Jeg bare MÅ spørre:
Blitt tatt noen gang?
statsansatt v et større firma uten at jeg vil gå nærmere inn på det,kollegaen min bruker amf dagli og jeg er en benzo-freak,bruker også opiater for å få ønskelig virkning mot angstproblemer og depresjoner for å klare visse større vanskelige sosiale møter i jobbsammenheng ect.

jeg gjør det ikke for morro skyld,jeg gjør det for eg må

Sitat av Boggieman Vis innlegg
Morsom tråd. Utrolig mange lærere og barnehage tanter og onkler (ikke uventet...))
Vis hele sitatet...
på ungdom-skolen jeg gikk ble en lærer venner med den store narkodealeren vår,de ble involvert i en stor narkotika sak med en elev faktiskstor politi razzia av bilen og lærern tok vell smellen for eleven

En tid senere kom han innen skolen og ble kjeppjaget av rektor for å ha besøkt oss

nå er han omskolert til å være barnehage-tante

hehe
Sist endret av downer; 28. august 2010 kl. 18:23.
Røyker av og til bare, ganske skjeldent i grunn. Gått 1,5 år sykepleien, jobber på kortidsavdeling på sykehjem og har permisjon fra studiene for gidder ikke sette meg på skolebenken igjen riktig enda.
Sitat av Rosie Vis innlegg
Hei sveis, jeg fullførte nettopp studiespes med realfag. Full fordypning i den tyngste matten og fysikk, i tillegg til kjemi1 og ekstramatte som privatist. Begge mine foreldre har høyere utdanning og min barndom er upåklagelig, og neste høst skal jeg i gang med sivilingeniørutdanning. Også er jeg jente.

Nyter likevel gjerne cannabis, skjønt jeg riktignok begynte ganske nylig. Ser for meg at det blir perioder der jeg kjøper en femmer og svir den av på en uke eller to, for så å ta pause så lenge som det passer rett og slett. Er også litt nysgjerrig på psykedelika.
Vis hele sitatet...
Herregud, er du et speilbilde av meg? Eneste forskjellen er at jeg er gutt og ett år yngre.
Morsomt at det er flere av oss.
Jobber fulltid i mediebransjen (07-15), går på skole 4 ganger i uka (kl 15-21) og trener 5 ganger i uka (15.30-16.30). Røyka en del før, og røyker fortsatt en del forsåvidt.. Har ikke hatt non problemer utenom at jeg blir jæævlig sulten, og spiser masse fastfood, noe jeg prøver å unngå.
Systemadministrator. Hovedsaklig amfetamin nå og da.
rørlegger. røyker weed fra tid til annen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av rhcp-rocks Vis innlegg
Jeg har droppet ut av skolen, vet ikke hva jeg skal bli, tenker å leve på sosialpenger når jeg blir 18, og gjøre absolutt ingenting, gå rundt å feste, game wow, og kose meg med sosial penger, og jeg røyker hasj ca hver dag, og tar andre ting innimellom
Vis hele sitatet...
Om du tror at sosialpenger dekker et stort forbruk av hasj og alkohol er du på jordet.
Blir gjerne noe amf i helgene og røyker når jeg føler for det.
Går siste året av en bachelor ved Universitetet i Oslo. Har to gode, studierelevante jobber ved siden av.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jobber som snekker, driver med musikk på fritiden.

Røyker hasj og kan godt prøve andre ting hvis det virker interessant.
Jobber som frivillig i en bruktbitikk og røyker kun hasj og kunne IKKE tenkt meg å prøve noe annet.
Hadde jeg fast jobb så hadde jeg sikkert prøvd alt jeg kom over......
Går tredjeåret på VGS, realfag med fordypning i fysikk og matematikk. Begynner 80% sikkert på NTNU med master i fysikk og matematikk / Elektronikk. Røyker hasj ca hver helg, gjør det ofte når jeg skal drikke også
Logistikk operatør på sykehus. Hovedsaklig weed, men litt amf og diverse piller i ny og ne.
Røyker weed, studerer.

Klassisk.
Foreløpig utdannet bilmekaniker med en del ekstra sertifiseringer, men gikk lei. Så nå blir det almenn påbygg og eiendomsmegling neste. Røyket mornings hver dag i noen år, men har hatt en lang pause nå. Blir bare en liten en innimellom.
jobber på et verksted og røyker litt hasj innimellom.
Går førsteåret på helse og sosial om igjen, da jeg droppa ut ifjor. Har ingen jobb, tar meg en joint når jeg føler for det.
21 år, studerer nå sosialantropologi ved universitetet. Jobber deltid som barnehageonkel. Røyka tjall i cirka 5 år, fast i 3 år. Eksperimenterer også en del med psychedelics, som har åpnet sinnet mitt for verden fullstendig. Det gjorde meg blant annet interessert i sosialantropologi, noe som jeg er utrolig glad for, da jeg ikke visste hva jeg ville gjøre med livet mitt før det.
Sist endret av Sheek; 3. oktober 2010 kl. 19:23. Grunn: Skriveleif
Går på studiespesialisering 3. klasse. Er usikker på hva jeg skal gjøre etterpå, men er opptatt av ting som musikk, vitenskap, filosofi, sosiologi, bildekunst og datateknologi.
Ha lappen så jeg vurderer å søke jobb som pizzabud for å spe litt på økonomien.

Har opplevd at jeg kan bli litt trøtt og sliten av å røyke cannabis i ukedagene, men klarer fint å kontrollere bruken, så jeg bruker cannabis stort sett kunn i helgene, alkohol rundt 2 ganger i månden og flein maks en gang i året.
Tro det eller ei, men jeg jobber som vekter og røyker nesten hver dag.

Best at jeg er forsiktig så jeg ikke får fyken
Sist endret av oamo91; 3. oktober 2010 kl. 22:56.
Går første året på videregående skole og røyker hasj en gang i blant. Har stor interesse for psykadelika, men har tenkt å vente med å prøve det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Brønnservice operatør i Nordsjøen 5-6 hundre tusen i året.
Røyker hasj, knips og meph
Jobba på turistinfo i sommer. Meget gøy å komme stoned på jobb. Nå studerer jeg Historie, Filosofi og Engelsk på universitet i St. Andrews (skottlands eldste universitet). Føler ingen problemer med noen joints her og der, men ser at jeg ofte ligger i overkant av hva som er "forsvarlig".
Skoging, PA og fiskevaksinatør, tar meg et blås en gang iblant
For tiden jobber jeg som fiskeselger/kokk.
Håper videre på høyere stilling som kokk, men vi får se.

Hasj, Amf og div. piller.

BTW: Det med at "Rusmisbrukere" har dårlige jobber er vell fordi de fleste begynner som ung.
Når enn begynner som en 15-16 åring gjør det (som oftest) at enn begynner å gi faen.

Men selvfølgelig, de fleste klarer å få seg et godt yrke og en god karriere. ( Nå utelater jeg Heroinavhengige )
Jeg nyter cannabis med jevne mellomrom når jeg har muligheten. Har planer om å prøve diverse psykadelika når jeg føler meg klar for det. Til daglig studerer jeg medisin.

Vet forøvrig om mange leger som gjerne tar seg en blås iblant.
nyter en Jørgen ganske ofte, går i andre klasse på VGS får gode karakterer og planlegger og begynne på LSE eller Soas i london.
Jeg jobber som driftsleder i en entreprenørfirma jeg er medeier av

Hasj og alkohol er vel det jeg bruker mest av. 5-7 dager i uka. Makka og meph tar jeg stort sett i helgene, men det kan bli noen dager midt i uka også om jeg får lyst.
Det kan bli noen drops innimellom... og ellers så prøver jeg stort sett alt jeg syns høres ut som en kul rus

Bruk/misbruk av diverse rusmiddler går igjen i over 60% av de ansatte i firmaet mitt, men til tross for høyt forbruk er det ingen som lar det gå nevneverdig utover jobb.
Sitat av aasa Vis innlegg
Er utdanna lektor m opprykk. Nå i NAV systemet pga diverse psykiske plager, men jobber i perioder. Bruker speed og minus i perioder, da utanfor periodene jeg er i arbeid. Typisk mønster: Nykter 2-4 uker, så en uke med speed/minus og litt benzo, deretter nykter igjen i perioder. Har hørt mye om periodedrankere, men aldri hørt noe lignende som meg, altså periodejunkie. Grunnen er at livet er vanskelig i perioder, og bruker dette for å få en "pause" fra komplisert samliv/sosialt liv mm. Har tidligere vært skikkelig på kjøret, så er veldig nøye på at "pausen" med dop aldri blir lengre enn en uke. NB : Dette er ikke å anbefale for NOEN,. Akkurat som periodedrankeren, lever jeg for "pausene", og periodene i mellom er jeg følelsesflat, tom og deppa. Er desverre for "ressurssterk" til å få tilbud om LAR/annet hjelp for misbruket, da jeg har ok utseende, hus, mann, voksne barn mm. Har forsøkt å oppsøke hjelp noen ganger, men får som regel beskjed om at jeg bør ligge i rennesteinen før jeg blir prioritert. Speeden blir nøye dosert for å få utført oppgaver i hus, hjem mm , som jeg ikke har ork el motivasjon for tidligere. Har også skrevet og publisert artikler på speed, som har fått gode tilbakemeldinger, dvs det fører til kreativitet, men igjen: DETTE ER MITT MISERABLE LIV; IKKE TRO AT DET ER ROSENRØDT: Det er mye nerver ute å går, før en "pause" (skal- skal ikke) , etter en pause (hva faen har jeg gjort nå igjen) , samt stadig redsel for å bli "avslørt" av min streite omgangskrets. Ingen andre i min omgangskrets som bruker noe annet enn alkohol, som jeg forøvrig er svært forsiktig med. Har et oppriktig ønske om å komme ut av denne av og på karusellen med misbruk, men som sagt, får ikke hjelp, blir ikke tatt alvorlig, er for høyt utdannet, for dyktig verbalt, for pen, streit, ren i klærne osv. Så slik går no dagan. Har hatt opphold i opptil 5-6 uker, men så begynner jeg å føle meg flat og tom igjen, og planlegger en sprekk, kan gjerne tenke sprekk en til to uker frem i tid, bare jeg har en plan på det. Får ikke akutt sug, heller en slags feeling ala " om to uker må jeg gjøre det, det og det, og det fikser jeg ikke uten minus/speed. Benzoen er kun for dagene etter at jeg går tom for minus. Lever ellers et vellykket liv på utsiden, der ingen ville drømme om at jeg er en "sånn". Men igjen: IKKE TRO AT DETTE ER NOE LIV. Det er en helvetes runddans, og med selvfølgelig også løgner og fortielser overfor de nærmeste.
Vis hele sitatet...
kunne ikke sagt det bedre sjøl. takk.
Jeg går føreløpig på Medier og Kommunikasjon VG2, gjør det godt på skolen og har en utrolig høy interesse for musikk.
videre planlegger jeg å studere i statene; samfunnsfag, politikk, sosiologi og filosofi er det jeg har høyest interesse av å studere

Røyker marihuana i helger i ny og ne. Vil si jeg røyker hver 3. helg i gjennomsnitt.
varierer mye med årstiden, hvor mye jeg har å gjøre og økonomien.
Og så blir det selvfølgelig litt mer i ferier
Student på fulltid. Har studert informasjonssytemer i et års tid nå, men skal ta en helomvending og studere farmakologi kombinert med økonomi og markedsføring, evt rettet inn mot farmasøyt eller det som skal til for å jobbe i markedsavdelingen i et større legemiddelfirma.
Jobber hver sommer som vaktmester på et rimelig gigantisk bygg, trenger ikke si hvilket Der har jeg såpass mye alenetid at det hender jeg fyrer opp en liten en på en dag uten noe action.
De stoffene jeg bruker er for øvrig kun cannabis regelmessig (2-3 dager i uken), har eksperimentert litt med psykadelia, men det er så sjeldent at det er ca 1-2 ganger i året. Har også testet rohypnol et par ganger og kokain, men det er kun testa, vil ikke si jeg er en bruker av noen av de, er veeeldig lenge siden sist nå.
Edit; hender jeg tar lystgass fra clas ohlson også, i godt selskap
Sist endret av Doc. Lester; 19. november 2010 kl. 19:17.
Driver 2 firma.

Går på sterke smertestillende etter en legetabbe (a-preparater) samt litt benzo's
Kan vel si at OxyContin/OxyNorm blir "missbrukt" noen ganger, lell om jeg får det fra legen.

Liker ikke cannabis rus eller alkoholrus, kan heller ikke si mye positivt om benzoer.
Så Opiater/Opioider er tingen for meg
Har fagbrev fra håndverkerbransjen, men jobber nå innen hjemmesykepleien. Trives kjempegodt i jobben og har en svært god tone både med både kolleger og brukere.

Kun weed, sporadisk.
Er lærling som trevaresnekker atm. Etter jeg har fått fagbrevet blir det nok en tur i militæret.
Kommer nok til å gå på skole igjen etter militæret, siden jeg ikke vil være en trevaresnekker hele livet.

Røyker 1-3 jointer om dagen , men har egentlig ikke no trang for å røyke , men gjør det for at timene på jobb skal gå litt fortere :P
33 år, kvinnelig, én bachelor og to mastergrader innen sammenliknende lingvistikk.
Jobber som EU-tolk.
Røyker gress så godt som daglig og ser ikke noe problem i det (bortsett fra muchiesene som kan gjøre at jeg legger på meg).
Leste i et tidligere innlegg at det antas at personer med høy utdanning og i høyere stillinger ikke vil ta del i slike forum, men herregud, dette er jo anonymt og bare fordi vi er høyt utdannede, betyr ikke det at vi kan alt om emnet eller at vi har noia for å bli oppdaget. Fair enough, ingen som vet at jeg røyker såpass ofte, men er jo fett å dele med likesinnede. Og skulle gjerne ønsket å se flere av "min sort" her - se at det finnes andre enn meg. Dette er jo anonymt, om høyt utdannet eller ei.
Dene kommer kanskje litt som et sjokk, men jeg er jurist.
Tenk at jeg faktisk lagde en nesten lik tråd for litt tid tilbake, og den ble slettet!

Men, for å være on-topic, jeg er kundemedarbeider i en matvarehandel.
Jobber i markedsavdeling i avis. Er i tillegg selvstendig næringsdrivende.

Fyrer hver dag etter jobb, og har det igrunn som plommen i egget! Har ingen problemer å kombinere min daglige weed med arbeid og sosialt liv, men tar pauser ca annenhver måned.
Sitat av Dr. Doom Vis innlegg
Jobber i markedsavdeling i avis. Er i tillegg selvstendig næringsdrivende.

Fyrer hver dag etter jobb, og har det igrunn som plommen i egget! Har ingen problemer å kombinere min daglige weed med arbeid og sosialt liv, men tar pauser ca annenhver måned.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tar du pauser? Er det pga tilgjengelighet, økonomi, eller pga selve cannabisen? Selv syns jeg det er enklere å bruke det jevnlig enn av og på (helst ikke hver dag, og styrer unna nattings). Hvis jeg skal røyke hver dag og så ta pauser etter en måneds tid finner jeg det vansklig å sove, samt matlysten er på bånn i ca en ukes tid.
Sist endret av Doc. Lester; 21. november 2010 kl. 04:53.
Har 2 fagbrev som industrimekaniker og automatikkmekaniker etter læretiden, går nå 2 årig Fagskole automatisering og jobber som trucksjafør på deltid.

Har brukt knips,coke,amf, å cannabis. men holder meg stort sett Nå kun til cannabis, mest etter skolen å nattis 3-4 ganger i uken, men ikke regelmessig hver uke, kun når jeg har det tilgjengelig^^, ikke alltid like lett når en flytter til en ny plass
bra måte å slappe av etter alt skole"stresset"... ;P
Gammel hippi 51 år,jobba med musikk i alle år,flytta til N-trøndelag der jeg jobber som freelancegitarist og kulturskole.
Oppvokst i Oslo og har vel spist,skutt,drukket,snorta det som går. Røyker bønne på fritia og en "liten" liner med fortfort et par ganger i året..3 årig musikkfagskole..
Fjerde år i mediautdannelsen. Fotografi og manipulering av dem^^
Jeg er rusfri og har vært det i 4 år nå. Tidligere har jeg vært av og på rus i hele ungdommen. Ikke noe voldsomt. ofte år med rusfrihet og deretter påfølgene år med rus. Hovedsaklig hasj, og senere amfetamin. Jeg taklet ikke skolen. VAR egentlig flink, men klarte ikke jobbe med lekser. Problemer med stillesitting, konsentrasjon, forsentkomming, skulking osv. Jeg skjønte ikke da hva jeg nå vet. Jeg var drittflink på skolen når jeg ville det og var interessert. Andre ganger fikk jeg ikke til noenting enda jeg prøvde å konse. Skjønte ikke noe. Hvordan kunne jeg være så dyktig noen ganger og likevel ikke klare å prestere. Fikk nok. Fullførte ikke grunnskolen en gang. Mangler 8. og 9ende klasse. Skolen drepte meg sakte.
Startet yrkeslivet. Jobbet meg opp i en del salgsjobber og begynte å jobbe med salgsledelse. På denne tiden hadde jeg oppdaget amfetamin og var forelsket. Var dødsfofrelsket. Hodet mitt virket skikkelig for første gang. Startet selvmedisinering. I full jobb med masse ansvar. Fikk innimellom perioder med dårlig samvittighet og derfor hadde jeg jevnlige opphold. Under ett av disse oppholdene begynte det å demre for meg. Jeg skjønte til slutt hva som feilte meg og hvorfor jeg hele tiden havnet tilbake på rusen. Amf. Hodet mitt og min livskvalitet på amf var så forbedret at jeg vurderte seriøst å vie livet mitt til det.

Nå vet jeg hvorfor alt har vært som det har vært.

1 av 3 rusmisbrukere bærer min diagnose (det antaes å være store mørketall)
Kun 20 % av voksne med min diagnose pr idag går i arbeid eller sysselsetting.
Vi fyller opp fengslene, intutisjonene, listen over trygdeutbetalinger, listen over husløse, overdosestatistikken.
Mange med vår diagnose dør ung med en sprøyte i armen.

Alt dette er resultatet av at våre generasjoner har vokst opp i en tid da denne diagnosen ikke har blitt identifisert og behandlet.
Det går til helvete med de fleste som bærer denne diagnose uten at den blir behandlet. Typiske trekk?

Vel det er mange men typisk er jo dette med rus. Man havner hele tiden tilbake til rus. Problemer med å regulere døgnrytme, mat, søvn. Innsovningsproblemer/søvnvansker. Klarer ikke holde på en jobb i lengden. Problemer med forsentkomming, problemer med motivasjon, problemer med fravær. Problemer med sosialt samvær/venner. Emosjonell regulering. Uro/rastløshet, klarer ikke sitte i ro, fikler, rister med foten,biter seg i munnvikene, trommer med fingrene. Konstant tankekjør i hodet. Har mange gode ideer og intensjoner men klarer ikke fullføre. Problemer med gjennomføring av oppgaver som ikke er lysbetont. Utsettelsesvanvidd. roter fælt, mister ting, glemmer ting.....og jeg kunne fortsatt i evigheter.

Dere skjønner sikkert hvilken diagnose jeg snakker om nå. Grunnen til at jeg skriver så langt og detaljert om dette er fordi at sjangsen for en en eller flere av dere bærer denne lidelsen er meget stor. Man føler seg annerledes. man vet det er noe som skiller en fra massene, men klarer ikke identifisere hva det er.
4-5 % av befolkningen bærer denne diagnose. Diagnosen der både utskjelt og misforstått, og til tider er det mennesker som betviler hele diagnosens eksistens.

ADHD More than an attention problem ( ca 2 minutters klipp)
http://www.youtube.com/watch?v=KQC-N...eature=related
Managment of ADHD (for spesielt interesserte)
http://www.youtube.com/watch?v=q3d1SwUXMc0

Håper det er lov og poste linker her. Som jeg skrev i begynnelsen av innlegget. Jeg har nå vært rusfri i 4 år. Jeg går på adhd medisiner og har fått ett nytt liv. Pr nå er jeg hjemme med barn og kommer til, å ta opp igjen tapt skolegang til høsten.

Hvis noe av det jeg har skrevet her treffer noen av dere, så ikke nøl med å gå til legen og be om en utredning. Normale sunne friske mennesker pleier sjelden å ruse seg. 1 av 3 rusmisbrukere har ADHD. De resterende 2 kan fordeles på samtlige andre psykiatriske diagnoser. Dårlig oppveskt hører til under den kategorien. Selvfølgelig finnes det unntak også.

Beklager hvis dette var litt off topic.
Jeg er møbelsnekker og missbruker egentlig ingenting. Men drikker litt innimellom. Har også faket angst og uro hos fastlegen min så jeg får imovane og stesolid som jeg koser meg med som rus og ikke til det det skal brukes til. Føler jeg får et mye bedre liv når jeg iblant kan sitte meg ned og chille med noen piller å se en film e.l. Er vel forskjell mellom bruk og missbruk å jeg er vel en moderat bruker av medikamenter og skammer meg ikke over det.
Sist endret av sommeren; 28. november 2010 kl. 16:21.
Sitat av sommeren Vis innlegg
Jeg er møbelsnekker og missbruker egentlig ingenting. Men drikker litt innimellom. Har også faket angst og uro hos fastlegen min så jeg får imovane og stesolid som jeg koser meg med som rus og ikke til det det skal brukes til. Føler jeg får et mye bedre liv når jeg iblant kan sitte meg ned og chille med noen piller å se en film e.l. Er vel forskjell mellom bruk og missbruk å jeg er vel en moderat bruker av medikamenter og skammer meg ikke over det.
Vis hele sitatet...
Om det å fake sykdom for å knaske sovepiller for rusens skyld kan anses som forsvarlig bruk er vel oppe for diskusjon...