Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3063
hei
jeg mener jeg har hørt at det foreligger et slikt psykisk register som registrerer folk som har vært i kontakt med psykiatrien for utredning ect

kan noen bekrefte dette?hvor går grensen?ser alle helsepers dette når du oppgir ditt personalia ellers?

ekkle greier
Kanskje på tide at du roer ned på Benzoen?

Det er ingen offentlige register på slik.
Spørs om ikke en del av disse tingene lagres i journalen din.
Norsk Pasientregister lagrer informasjon om alle kontakter med helsevesenet, både somatisk og psykisk. Dataene er personidentifiserbare, men det er bare noen få personer som har rettighet til å koble det som er registrert til ditt fødselsnummer.

Les informasjonsbrosjyren for mer info om hva som lagres. Det inkluderer bl.a. følgende:
  • Henvisningstidspunkt og prioritering i forhold til rett til nødvendig
    helsehjelp
  • Behandlingssted (institusjon, helseforetak)
  • Omsorgsnivå (poliklinikk, dag- eller døgnbehandling)
  • Dato og klokkeslett for behandlinger
  • Om behandlingen var planlagt eller akutt
  • Hvor pasienten kom fra ved innleggelse
  • Hvor pasienten ble utskrevet til
  • Tidspunkt for avsluttet behandling
  • Om pasienten er utskrevet som død og dødstidspunkt
  • Hvordan behandlingen finansieres
  • Fagområde
  • Tilstander, henvisningsgrunn og diagnoser (ICD-10)
  • Kirurgiske prosedyrer (NCSP)
  • Medisinske prosedyrer (NCMP)
▼ ... noen uker senere ... ▼
æsj mine mistanker var berettiget ringte å hørte på fredag og joda,sykehus og legevakter kan se at du har vært regga hos en slik avd,selv om man ikke har fått noen diagnose

Ganske skremmende at hvis man feks ønsker en utredning for adhd selv så stårt man i dette fordømte registeret,jeg skal få meg fjernet derfra ellers reiser jeg utenlands,kan ikke stå registrert på noe sånt og risikere å bare bli avvist hvis man får bryst/hjertesmerter,noe jeg har blitt av flere leger

de gidder ikke høre på deg når du har vært der på papiret,ganske skremmende greier

møkkafolka skulle opplyst om dette,så ville jeg aldri gått til utredning

livsfarlig,må true dem for å bli sjekket hvis du skulle få en alvorlig lidelsen vet du

hva kan en stakkar gjøre
Sist endret av ferrys; 9. oktober 2011 kl. 09:27.
Institusjoner som feks Aasgaard beholder alle papirene selv slik jeg forstår det, det kommer selvsagt fram at du har vært der og muligens fått en diagnose men ikke noe mer en det.

Vet ikke hvorvidt leger kan få disse papirene tilsendt, men vis pasienten selv vil ha innsyn må en fysisk reise til behandlings sted.

Diagnoser som ADHD og Asperger samt sykdommer av betydning (depresjon, akutt, medisiner) blir faktisk registrert på barne/ungdom skolen du går på helt til du går ut av 10'ende.

Two key hadde jo et jævlig greit og utfyllende svar da..

Forøvrig sa har PST i samarbeid med Kripos et hemmelig arkiv på alle norske statsborgere, selv om de ikke bor i Norge lenger. Der står ALL informasjon om deg, inkludert psykisk tilstand. Ikke mange som vet det, jeg lover deg at det er sant. Bare ring PST, de vil nekte for det - noe som like godt kan være en bekreftelse på eksistensen til dette arkivet.
Hvordan vet du hva som avgjorde din mottakelse på sykehus/legevakt, når dem ikke har nevnt noe om din tidligere psykiske utredning? Hvis du har en god tone med fastlegen din så anbefaler jeg å prate med han/hun og opprette troverdighet og forståelse rundt problemene dine, så få senere rekvisisjoner fra han/hun hvis du har problemer med å stole på andre i helsevesenet
Sitat av Turak Vis innlegg
Forøvrig sa har PST i samarbeid med Kripos et hemmelig arkiv på alle norske statsborgere, selv om de ikke bor i Norge lenger. Der står ALL informasjon om deg, inkludert psykisk tilstand. Ikke mange som vet det, jeg lover deg at det er sant. Bare ring PST, de vil nekte for det - noe som like godt kan være en bekreftelse på eksistensen til dette arkivet.
Vis hele sitatet...
Kilder, kilder, kilder, og flere kilder.

Du kan ikke komme med en slik påstand uten noen form for backup.

"Jeg lover deg kongen vår er nekrofil, bare ring å spør. Sier de nei, så er dette antageligvis en bekreftelse!"



Sitat av Turak Vis innlegg
Jeg ringte og spurte om de drev Freak.no, de sa nei. Jeg mener at det bekrefter min hypotese siden det er godt kjent at Kripos har en finger med i FreakForum.
Vis hele sitatet...
At kripos muligens følger med på et par tråder for å få litt oversikt er en ting - men tviler på at "de har en finger med i nff"?

Og hvordan kan du mene at det bekrefter hypotesen din??
En bekreftelse må være en bekreftelse, ikke noe du anser for å være en bekreftelse.

Har du hørt "ta nei for et nei" før?
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Hvordan vet du hva som avgjorde din mottakelse på sykehus/legevakt, når dem ikke har nevnt noe om din tidligere psykiske utredning? Hvis du har en god tone med fastlegen din så anbefaler jeg å prate med han/hun og opprette troverdighet og forståelse rundt problemene dine, så få senere rekvisisjoner fra han/hun hvis du har problemer med å stole på andre i helsevesenet
Vis hele sitatet...
fordi jeg VET dem ser det,ringte stedet jeg var på utredning hos...men de ser ikke hva det gjelder

pluss at jeg fikk beskjed om å gå til en psykolog,av en indremedisin spesialist

og legevakten sa kun jeg hadde angst uten å slippe meg inn til lege når jeg i realiteten hadde en nervelidelse

en annen tulling spesialist sa at medisinene virker,"hvis jeg trodde de virket"

så jo,jeg skjønte at de måtte se noe og jeg fikk dessverre rett

rett og slet sykt,bare drite i folk som har vært i kontakt med psykiatrien da eller?

alarmerende greier..helt jævlig

om du ikke var gal fra før blir du det etter en slik behandling hvertfall

de sier det selvsagt ikke rett ut at de ser det,av høffelighet

er det noe håp om å få slettet registreringen for meg?

dette kommer til å plage meg helt til det er borte

pokker så ille å vite at hvis du skulle få en seriøs lidelse i fremtiden,hjerteproblemer eller hva det måtte være så er det ingen som gidder å tro på deg,eneste personen som hjalp meg var min gode nye fastlege med lang erfaring,han var mer verdt enn alle spesialister til sammen
Går det ann å være så naiv at det er utenkelig for dere at det finnes et register på alle som har en graverende diagnose?? Dette er garantert noe som høyere hold har klart for seg hvem det gjelder.
Klart det finnes register over dette. Det er meget viktig ved f.eks en innleggelse at legene få lese så mye om tidligere lidelser, skader, medisiner og behandlinger som mulig. Selv de psykiske!
At PST har et register, er jeg helt sikker på. Men om dette inneholder opplysninger om personer de aldri har hatt noe på blir det bare feil.
Min konklusjon: Jeg er for at helsevesenet skal vite så mye om din helsetilstand som mulig. Jeg er imot at (hvis) PST har et register over alle innbyggere.
Sitat av Turak Vis innlegg
Forøvrig sa har PST i samarbeid med Kripos et hemmelig arkiv på alle norske statsborgere, selv om de ikke bor i Norge lenger. Der står ALL informasjon om deg, inkludert psykisk tilstand.
Vis hele sitatet...
"ALL informasjon om deg, inkludert psykisk tilstand"….oh really?!? Du mener at ALLE borgere i Norge har vært inne til en psykiatrisk evaluering og INGEN er klar over det??

Sitat av Turak Vis innlegg
Bare ring PST, de vil nekte for det - noe som like godt kan være en bekreftelse på eksistensen til dette arkivet.
Vis hele sitatet...
Vær så snill, ikke si at du mener dette seriøst?!?
For å quote sangen til Vinnie Paz: "There are two forms of dictatorship. One is sitting in a prison cell and you can see the bars and touch them. The other one is where you are in a cell, but you can't see the bars and you think you're free."

Tror nok det er et sånt register, som vi ikke vet noe om.
Men det er bare min mening ;p
Sitat av Dr.Landau Vis innlegg
Jeg er for at helsevesenet skal vite så mye om din helsetilstand som mulig. Jeg er imot at (hvis) PST har et register over alle innbyggere.
Vis hele sitatet...
problemet er jo åpenbart at det går utover andre ting,jeg er garantert ikke det eneste tilfellet som har møtt på leger som ikke gidder å høre på symptomene dine før de ber deg dra til en psykolog..

eg kommer ikke over hvor ille dette er...seriøst

de kunne advart om dette før det gjøres,nesten så jeg vil ringe advokaten
Sitat av ferrys Vis innlegg
problemet er jo åpenbart at det går utover andre ting,jeg er garantert ikke det eneste tilfellet som har møtt på leger som ikke gidder å høre på symptomene dine før de ber deg dra til en psykolog..

eg kommer ikke over hvor ille dette er...seriøst

de kunne advart om dette før det gjøres,nesten så jeg vil ringe advokaten
Vis hele sitatet...
Skjønner problemet ditt, men hva med å bytte fastlege?
Kan hende noen andre takler problemet du har på en annen måte.
Sitat av Dr.Landau Vis innlegg
Skjønner problemet ditt, men hva med å bytte fastlege?
Kan hende noen andre takler problemet du har på en annen måte.
Vis hele sitatet...
fastlegen er ikke problemet,problemet starter når fastlegen vil sende deg til en spesialist på sykehuset...

nå er jeg ikke i noen situasjon som behøver det pr dags dato..men jeg opplevde det,og frykter for evt liknende situasjoner ifremtiden
Akkurat denne delen av helsevesenet er noe skummel, man kan få slengt en tidligere diagnose i ansiktet når man minst venter det.

For noen år siden var meg og eksen som da var blitt gravid på første kontroll i forbindelse med denne graviditeten. Hun ble da konfrontert med en diagnose på bipolar lidelse som hun hadde fått noen år i forveien og om det kom til å bli noe problem. Nå gjorde ikke jordmoren noe mer ut av det, men om den tidligere diagnosen hadde vært noe verre så ser jeg godt for meg at det kunne fått andre konsekvenser. Nå er det jo i utgangspunktet positivt at de følger opp potensielle røde flagg, men det er fortsatt litt skummelt å vite at slikt følger en på den måten.

Ut i fra dette vet jeg at jeg at jeg selv ville vært rimelig skeptisk med å skulle få en psykisk utredelse om der var behov for dette.
Trådstarter
ja jeg syntes det er helt jævlig..mulig jeg flytter utenlands litt pga dette også...det syntes ikke til våre nordiske nabolands helsevesen håper jeg...et jævla sted må vell grensa gå
Hvorfor skal PST ha sitt eget jævla register over din medisinske historie, når de bare kan kikke i det eksisterende?
så det du sier er at du er redd for og bli oversett om du eventuelt skulle fått noe alvorlige hjerteproblemer fordi at du tidligere har hatt psykiske problemer? Helt ærlig tror du virkelig noen automatisk ikke hadde trodd deg og sendt deg ut av døra om du klagde på smerter i hjertet f.eks uten og tatt en ordentlig titt, kun fordi det står på papiret at du har vært på utredning tidligere? vet helsesystemet i norge kan være rimelig fuckd up, men tviler på at det er så illle som du skal ha det til her?

Noe jeg mener er sketchy derimot, er utredning i seg selv, nettop fordi at HVORDAN kan man hvite at disse testene gir ett 100 prosent klart svar på at man er fucka i huet? hvordan vet man at det ikke er dagsformen som spiller inn på resultatene? (kansje man er sliten der og da, kansje syk hvem vet) skal en utredning liksom fortelle deg at man har den og den diagnosen liksom og at det er sånn du og huet ditt er bare gjennom noen tester man tar en gang, for så og selv tro man er fucka etterpå? Tror heller på at alle har vær sin personlighet og at alle er forskjellige, leter man godt nok er jeg nesten sikker på at hvem som helst kunne fått seg en eller annen funky diagnose samma om det er jens stoltenberg eller en makkafreaker. personlig føler jeg at utredninger som bup, put osv.. veldig ofte avler fram psykisk ustabilhet hos folk nettop på grunn av placebo effekten, blir man fortalt nok ganger at du er sånn å sånn og dette i tilleg skjer gjennom et system som skal være "seriøst" skal det ikke mye til før man tror man er sånn og sånn.

hva skjer etter man har fått en diagnose? jo, man kan bli medisinert. Er det ikke jævla skummelt og tenke på at man kansje er helt frisk, men at man har blitt lurt til og tro man er sånn og sånn for så å få medisiner som man egentlig ikke trenger (som kansje i tilleg vil hjelpe til med å SKAPE psykiske problemer over tid)? skal ikke begynne med å konspirere om at legemiddelindustrien er korrupt og pengegriske osv.. fordi noen mennesker trenger faktisk medisiner av ulike årsaker, men systemet er litt for kjapp på avtrekkern for og si det sånn og det er jævlig skummelt og tenke på!

Har selv vært i utredning for adhd når jeg var liten, jeg ble diagnosert med adhd, gikk flere år og trodde jeg var ett adhd barn, skulle ha ritalin så måtte ta ny utredning, da har jeg plutselig ikke adhd lenger, men bare konsentrasjons problemer og litt agresjon. f92 elns kalte de diagnosen (noe som seff ikke sier meg en dritt) og det skal samtidig sies at på den tida røyka jeg bønner som en skorstein, så for alt jeg vet er det bare stoner huet mitt som har spilt inn på testene, noe som ikke ble vurdert en gang, så vet enda ikke sikkert om hva slags diagnose jeg eventuelt har, lurer på hva det hadde stått om jeg tok en 3dde utredning, for alt jeg vet kansje jeg hadde endt opp som schizo e.l, (ikke at det er en mulighet, brukte bare ett eksempel).

Nei, så jeg står for det jeg sier når jeg sier at systemet ofte avler fram psykisk ustabilhet.
Viktigste er å ha trua på seg selv og å ha det bra og ikke la samfunnet trykke deg ned selvom det ikke er så lett i dagens samfunn med elendigheter overalt som media f.eks skal blåse opp i trynet på deg. Tenk tilbake folkens på hvordan det var å være barn før vi ble fuckings slaver av samfunnnet, hvor fritt psykisk man hadde det da, visste ikke en gang hva diagnoser var på den tida. det man ikke vet har man ikke vondt av, det jeg vil fram til. derfor jeg sier at samfunnet trykker oss ned sakte men sikkert så lenge man ikke er hundre prosent i fred med seg selv og eget sinn og det tror jeg ikke er så lett så lenge du ikke er en heftig munk som sitter å mediterer en hel dag i ett tempel.

Og folkens ikke flame meg om dere er uenig, snakker ikke fakta, lufter bare tankene mine =)

fred ut
Hei! Jeg er sykepleier. Jeg vet ikke så mye om pasientregisteret, men det jeg vet er at ikke på noen av mine arbeidsplasser (både i somatikken og psykiatrien) har vi hatt elektronisk tilgang til informasjon om innleggelser/behandling ved andre insitusjoner.
Trådstarter
dama jeg var hos utredning hos ringte meg i går..hun sa hun skulle lukke "epikrisen"og mente det ikke ville vises etter dette...jeg håper hun har rett

jeg er fremdeles i sjokk

Sitat av DC89 Vis innlegg
så det du sier er at du er redd for og bli oversett om du eventuelt skulle fått noe alvorlige hjerteproblemer fordi at du tidligere har hatt psykiske problemer? Helt ærlig tror du virkelig noen automatisk ikke hadde trodd deg og sendt deg ut av døra om du klagde på smerter i hjertet f.eks uten og tatt en ordentlig titt, kun fordi det står på papiret at du har vært på utredning tidligere?

fred ut
Vis hele sitatet...
ja det sier jeg

ja for det HAR allerede skjedd,både med en nevrolog overlege,en endokrinolog(spesialist på indremedisin)og legevakten ved 2 annledninger

en nevrolog overlege gadd ikke se på symptomene mine engang før han ba meg gå til en psykolog

siste gangen jeg hadde anfall fikk jeg ikke prate med legevakten engang,de sa bare at det var psykisk når jeg var der og gjorde slik at jeg ikke fikk ringt inn til legevakten engang..så pr dags dato er det ingen som vil ta tlf når jeg ringer med mitt fredløse telefon nr...

jeg vurderer seriøst og ta denne storyen til avisen,det er faen så sykt men sant

min fastlege med over 40 års erfaring er den eneste som er brukenes og forstår meg,jeg har fått diagnosen sykdom i nervesystemet og blir behandlet av han...denne mannen er verdt mer for meg en alle eksperter,sykehus og legevakter til sammen

jeg må visst bare holde meg i privat sektor ettersom det bedritne offentlige svikter folk

takk gud for min fastlege
Sitat av ferrys Vis innlegg
jeg vurderer seriøst og ta denne storyen til avisen,det er faen så sykt men sant
Vis hele sitatet...
Gjør det støtter deg på den! det er trist men jeg tror på deg, systemet er rimelig skrudd på noen punkter.
Sitat av ferrys Vis innlegg
jeg må visst bare holde meg i privat sektor ettersom det bedritne offentlige svikter folk
Vis hele sitatet...
En fastlege tilhører det offentlige.

Sitat av ferrys Vis innlegg
takk gud for min fastlege
Vis hele sitatet...
Do you believe in god, my friend?
Trådstarter
Sitat av VikingTheKing Vis innlegg
En fastlege tilhører det offentlige.



Do you believe in god, my friend?
Vis hele sitatet...
som jeg sier så er ikke fastlege problemet,så jeg mente spesialistene jeg blir henvist til...

nei jeg er ikke religiøs

ble noe politisk vrede vekket i deg nå?