Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 11856
Tenkte å legge ut et flåte prosjekt noen bekjente av meg driver med, http://www.facebook.com/home.php#/ph...7&id=636717901

Den er 95% ferdig, og har blitt jobbet med av ca 10 stk.

http://i357.photobucket.com/albums/oo13/bjqrn/flate.jpg
Sist endret av bJQRN; 23. juni 2009 kl. 08:31.
Trass min innledende skepsis må jeg si det så veldig stilig ut. Godt å se at dere er så ivrig etter å bruke flåten (alkoholen frem omtrent før den var kommet på vannet). Så ut som et ok stykke håndtverk det der.

Men som verneombud må jeg jo påpeke at jeg er bekymret for HMS-standarden deres :P

Hvordan er stabiliteten på flåten iom. at dere har bygget huset på den ene siden av flåten?
Sitat av Kanoner Vis innlegg
Trass min innledende skepsis må jeg si det så veldig stilig ut. Godt å se at dere er så ivrig etter å bruke flåten (alkoholen frem omtrent før den var kommet på vannet). Så ut som et ok stykke håndtverk det der.

Men som verneombud må jeg jo påpeke at jeg er bekymret for HMS-standarden deres :P

Hvordan er stabiliteten på flåten iom. at dere har bygget huset på den ene siden av flåten?
Vis hele sitatet...
Håper de har ekstra tønner under "hytten" ellers kan det gå galt!
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Håper de har ekstra tønner under "hytten" ellers kan det gå galt!
Vis hele sitatet...
ja den så liksom litt sånn ehh,, baktung ut..
Trådstarter
Hehe sant, er ikke sikker på om de har tenkt på det. Men kan høre, men mener de prata noe på at de første tønnene har vann i seg.
Neutral Good
Mith's Avatar
Og denne skal seile på mjøsa? Eller?
Jeg er ikke mindre enn imponert over kahytten - for en fantastisk måte og nyte late sommerdager...
Rett og slett genialt!
Anlegg og greier!
Det blir vel enten lagt under ett par tønner til under "hytta", ellers så blir vel de i framkant fyllt med vann(var ihvertfall det de prata på, kan hende de har fiksa det alt)
Sexuelt byggverk !
Sleng på anti-luftsskyts der, så er dere klare til å ta over for piratene i Somalia.
Håper å få se den på Mjøsa!
Dere liker volvo biler ja^^
Men flåten var sykt rå!
Hvor mange stk kan være på den samtidig?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Pfft, gårbrukere med volvofetisj! Neida, bare tuller

Rett og slett fett prosjekt, håper å få se denne på mjøsa i sommer, dere får seile en tur på den riktige sia!
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Var virkelig stiligt!

Cred! Liker virkelig det jeg ser.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Perfekt måte å sløve bort sommeren! Elsker prosjektet deres. (*Plagiering vurderes*)
KP!
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Plagiering vurderes VELDIG ja. Men i annen vri .
Nice, dette var utrolig gøy å se på!

Håper dette går som smurt
Nice, rett og slett.
Ser at jeg kjenner en av karene i prosjektet!

Hvor mye kom hele prosjektet på i kroner (det materielle altså)?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Satt og tenkte på det selv, tviler på at det var så dyrt. 2500-3000?
Shit, ikke mer??

Jeg vil også lage flåte som jeg kan nyte lange sommernetter/dager på!!!

Kul flåte, men hvorfor tar du deg bryet med å lage en post om en flåte som egentlig ikke inneholder noe annen informasjon enn et bilde? og ingen spm, hva vil du oppnå?...
Og på toppen av det hele så har du ikke vært med på å bygge den en gang....
Sist endret av sykofant; 24. juni 2009 kl. 02:08.
Flåta blir nok ikke å se på mjøsa, men den går på en lokal innsjø ikke så altfor langt unna

Den kosta nok litt mere enn 2-2500kr, mener de snakka om bortimot 8 tusen til sammen, da med det meste kjøpt nytt

Har ikke offisielt vært med på bygginga jeg heller, men var med å hjalp til en dag litt tidligere i byggeprossesen, samt at jeg kjenner de fleste som bygger godt

Edit: Og om navnet på flåta ikke har blitt endra så skal den hete "Toer'n"
Sist endret av daruu; 24. juni 2009 kl. 11:57.
er det noen form for motor i den, eller kommer den bare til å flyte helt random ?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Milligan Vis innlegg
er det noen form for motor i den, eller kommer den bare til å flyte helt random ?
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde sett på bildene hadde du sett dette og andre som tyder på at flåten har motor
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs093.snc1/4948_95564092901_636717901_1904912_6806566_n.jpg


Btw.
Veldig flott flåte!
Imponerende.
Sist endret av Thoryllo; 24. juni 2009 kl. 13:44.
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Og denne skal seile på mjøsa? Eller?
Vis hele sitatet...
Nei det skal den ikke : p, men en lokalt sted
Trådstarter
Sitat av daruu Vis innlegg
Flåta blir nok ikke å se på mjøsa, men den går på en lokal innsjø ikke så altfor langt unna

Den kosta nok litt mere enn 2-2500kr, mener de snakka om bortimot 8 tusen til sammen, da med det meste kjøpt nytt

Har ikke offisielt vært med på bygginga jeg heller, men var med å hjalp til en dag litt tidligere i byggeprossesen, samt at jeg kjenner de fleste som bygger godt

Edit: Og om navnet på flåta ikke har blitt endra så skal den hete "Toer'n"
Vis hele sitatet...
Hehe, toern ja -.- høres ikke umulig ut. Men hvem er du? : p
Har ikke gaybookprofil, så jeg hadde ikke annet å forholde meg til enn bildet i startposten
dødsfett!!! jeg spanderer øl hvis jeg får komme og feste i den der! :P

menneeh...blå?
Trådstarter
Sitat av Milligan Vis innlegg
Har ikke gaybookprofil, så jeg hadde ikke annet å forholde meg til enn bildet i startposten
Vis hele sitatet...
Får nok skaffe deg en sånn derre gayprofil, skal du få med deg all morroa ;D
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Hvis du hadde sett på bildene hadde du sett dette og andre som tyder på at flåten har motor
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs093.snc1/4948_95564092901_636717901_1904912_6806566_n.jpg


Btw.
Veldig flott flåte!
Imponerende.
Vis hele sitatet...
Så ut som en veldig liten motor. Går i det hele tatt den greia framover?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Så ut som en veldig liten motor. Går i det hele tatt den greia framover?
Vis hele sitatet...
Tviler på at de har planer om å få flåta til å plane, så er vel ikke nødvendig med så mye større motor enn det der ? :P
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av effen_92 Vis innlegg
Tviler på at de har planer om å få flåta til å plane, så er vel ikke nødvendig med så mye større motor enn det der ? :P
Vis hele sitatet...
Sett på to 200 hester motorer på båten og ha drikkespillet ''Hvem kan drikke mest før vi kræsjer eller tipper'' hehe

Men uansett, råfet båt :P
Heftig Har og planlagt å bygge flåte til sommer, digg å ha når man skal bade!
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sinnsykt bra prosjekt. Må jo være perfekt i dette været.
det hadde hvert litt kult hvis det var montert stupebrett, men dette ser da ut til å ha hvert et kult og godt planlagt proskjet.
jeg kan ikke si noe annet enn dette: Brukbar flåte!
like brukbar som alt det andre
Genialt!
Hvordan kommer dere fra A til B?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Hvis du hadde sett på bildene hadde du sett dette og andre som tyder på at flåten har motor
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs093.snc1/4948_95564092901_636717901_1904912_6806566_n.jpg


Btw.
Veldig flott flåte!
Imponerende.
Vis hele sitatet...
Les din trangsynte fjortiss.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av bavarai Vis innlegg
Les din trangsynte fjortiss.
Vis hele sitatet...

Hva er det du mener med dette bavarai?
Milligan skrev en post å lurte på om flåten hadde noen form for motor:
Så svarer jeg på at hvis han hadde sett på bildene i facebook-albumet som bJQRN linker til i første posten, ville han ha sett at flåten har en motor.
Jeg svarte hyggelig på et spørsmål en her inne stilte, er verken trangsynt eller en fjortiss, så hvorfor kaller du meg dette?
Dette er en diskusjon ang. en veldig flott og brukbar flåte noen har bygget, ikke en tråd hvor folk skal ”kaste dritt” på hverandre.
han mente det ikke til deg, men til en annen post som har blitt slettet.
Han brukte bilde ditt for å vise brukeren at vis han hadde brukt øya hadde han sett at flåta har motor...
Men fremdeles litt dumt sakt...
obs, beklager, skummleste litt fort og greide å overse posten, den er ikke slettet.
Les, så skjønner du det
Trådstarter
Sitat av Muradi Vis innlegg
Så ut som en veldig liten motor. Går i det hele tatt den greia framover?
Vis hele sitatet...
Planen er vel ikke noe racer båt, men og komme seg fra a til b
Trådstarter
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
jeg kan ikke si noe annet enn dette: Brukbar flåte!
Vis hele sitatet...
Hehe genialt xD
Trådstarter
Det hadde vært genialt med ett stupebrett ja, er ikke sikker på om dem skal ha det
er det ikke enormt farlig vis dere velter midt uti der og alle er inni det huset? må jo bli kaos.

uansett tilbake til spørsmålet mitt: Hvor mye koster dem og hvor kan jeg skaffe de tønnene som dere har under?

Utrolig fin Flåte
Hallo, jeg er helt ny på dette forumet, men er en av 4 som kjørte i gang hele Flåteprosjektet, Veldig hyggelig å se at dere liker det, har lagt inn sinnsykt mye timer/energi og kreativitet her
Har ett par fasittsvar og komme med hehe

1 - Prisen på alle materialene til flåten ligger på rundt 11 - 12 000 inkl. maling og kunstgress på taket, fordelt på 10 pers er ikke det så ille, solcellepanel, stereo, sofa, tønner, motorfeste, vinduer, dør osv fikk vi gratis . Alle materialene er nye, og hele grunnflaten er impregnert. vi hadde en del rabatter på materialene ( ca 30%) gjennom Joachim S. som er med og bygger, siden han er snekkerlærling. men er sikkert mange måter å få gjort det billigere

2 - Flåten flyter på 14stk 250l plasttønner, som vi har fått tak i gjennom Volmax og Bertel o Steen. de skal bære ca 3500 kg før de ligger under vann hehe, vi har 2 ekstra tønner under hyttehalvdelen , men kunne kanskje hatt flere der. Vi var 8 pers på den i går og den fløt som bare det, så regner ikke med store problemer før vi er rundt 15 - 16 stk.

3 - Flåta ligger på "Harasjøen" i Vallset

4 - Motoren er på 4hk men er absolutt brukbar, sjøen er ikke så veldig stor men vi pløyer den på tvers på rundt 2.5 time +, og det er ikke noe stress når en kan sitte og pilse på taket i mellomtiden xD vil tippe det går i rundt 2-3 km/t

5 - Flåta kommer ikke til å velte haha

6 - Vi brukte ganske presis 4 uker på å bygge farkosten, men da sto vi på ganske inntenst, men hadde ikke ett kjedelig sekund (bortsett fra å male den, det sugde) målet var å være klare til badetempen og godværet kom, og det vil jeg si at vi klarte akkurat.

Takker for mange positive tilbakemeldinger og vil annbefale dere å gjøre noe liknende, for det er ett perfekt sted å sløve på varme sommerdager, og det var sykt morsomt å lærerikt å bygge den også
Ingen kommer til å bli saksøkt for plagiering btw haha xD

Mvh
Titt
vi pløyer sjøen på langs på rundt 2.5 timer hehe, skrev feil :P
Sitat av Titt Vis innlegg
4 - Motoren er på 4hk men er absolutt brukbar, sjøen er ikke så veldig stor men vi pløyer den på tvers på rundt 2.5 time +, og det er ikke noe stress når en kan sitte og pilse på taket i mellomtiden xD vil tippe det går i rundt 2-3 km/t
Vis hele sitatet...
Den er kjip nå storkubben står i åpningen og vil ut, og du ligger midt ute på vannet sammen med jenter og gutta boys.
Trådstarter
Hvis dere lurer på flere ting ang flåta, kan dere ta kontakt med Titt eller skrive her. Nå som grunnlegeren har registrert seg på forumet