Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2872
Hei

Jeg ønsker altså å kjøpe en spesiell jakke fra Burton som jeg fant på en Burtonbutikk her i Praha hvor jeg nå befinner meg. Problemet mitt er at de ikke har størrelsen min i butikken og de får ikke inn denne før neste måned. Jakken ligger på Burton.no men ikke i den fargen jeg ønsker å kjøpe den i. Prisen på jakken her i Praha ligger forøvrig ca 2000 kroner under prisen på Burton.no.

Link til jakken:
http://global.burton.com/mens-snowbo...refv1=Gore-Tex

Fargen jeg ønsker er: True Black J[ak]quard

Er det noen som har forslag til hvor jeg kan få tak i denne jakken?
Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan spare litt penger?


//På forhånd takk
Kan du ikke bare tilby butikksjefen et par hundringser ekstra for å sende deg jakken i posten når de får den inn?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Kan du ikke bare tilby butikksjefen et par hundringser ekstra for å sende deg jakken i posten når de får den inn?
Vis hele sitatet...


Jeg har tenkt på det, men det er jo risikosport. Hvis jeg skal gjøre det, burde jeg betale alt der og da og be han om å sende den? Eller har dere noen andre forslag til hvordan jeg kan gjøre det. Det er snakk om 4500 norsk kroner og jeg er ikke akkurat rik
Kjøp den på nett fra USA.
Vet jeg ikke bidrar særlig her, men når du først skal kjøpe en jakke i den prisklassen, hvorfor ikke kjøpe en jakke med litt særpreg? Har sett slike jakker på H&M til godt under 30% av den prisen der. Du betaler veldig mye for merkevare ved kjøp av den jakka der.
Sitat av lambador Vis innlegg
Vet jeg ikke bidrar særlig her, men når du først skal kjøpe en jakke i den prisklassen, hvorfor ikke kjøpe en jakke med litt særpreg? Har sett slike jakker på H&M til godt under 30% av den prisen der. Du betaler veldig mye for merkevare ved kjøp av den jakka der.
Vis hele sitatet...
Jakka har et eget mønster som jeg likte veldig godt. Den har et lag Gore-Tex og er av dun og derfor beregnet til bruk ved ca -20 grader celsius. Derfor kjøper jeg den jakka. Jeg kunne også valgt den tjukkeste jakkq til The North Face (Norsk pris 6000, tsjekkisk pris 4300) men den har ikke gore tex og er litt vel tjukk.

Jeg finner den ikke på nett fra USA, finner bare helt sort men jeg vil ha med mønster!

Jeg har forøvrig pratet med butikken nå og de skal se om de ikke kan sende meg jakka når de får den på lager i neste måned, jeg slapp til og med å betale nå!

Sitat av peinein Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Igjen så er det enda en fyr som linker til en jakke som ikke har noe med saken å gjøre. Den der er helsort, jeg vil ha med mønster. Sjekk ut orginallinken med den fargen jeg skrev i hovedposten. Meh..
Sist endret av c#mn; 1. oktober 2009 kl. 20:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av c#mn Vis innlegg

Igjen så er det enda en fyr som linker til en jakke som ikke har noe med saken å gjøre. Den der er helsort, jeg vil ha med mønster. Sjekk ut orginallinken med den fargen jeg skrev i hovedposten. Meh..
Vis hele sitatet...
Okey det ble for avansert for deg når det var flere en 1 jakke på siden.. Her er linken til jakken som er True Black.. http://cgi.ebay.com/NEW-09-BURTON-AK...d=p3286.c0.m14
Sist endret av peinein; 1. oktober 2009 kl. 20:19.
Sitat av lambador Vis innlegg
Vet jeg ikke bidrar særlig her, men når du først skal kjøpe en jakke i den prisklassen, hvorfor ikke kjøpe en jakke med litt særpreg? Har sett slike jakker på H&M til godt under 30% av den prisen der. Du betaler veldig mye for merkevare ved kjøp av den jakka der.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg om du har vært borti AK-serien til Burton, men her får du mer enn utseende for pengene dine. Joda, det virker som trådstarter kun jakter med øynene, men disse jakkene presterer utrolig bra i tillegg til å se bra ut. Du får ikke Gore-Tex shells på H&M.
Sitat av peinein Vis innlegg
Okey det ble for avansert for deg når det var flere en 1 jakke på siden.. Her er linken til jakken som er True Black.. http://cgi.ebay.com/NEW-09-BURTON-AK...d=p3286.c0.m14
Vis hele sitatet...
Og må jeg igjen fortelle deg at du linker til feil vare. Jeg vil ikke ha jakken i true black, men True Black J[ak]quard.

I repeat, True Black J[ak]quard
Sitat av c#mn Vis innlegg
...
Det er snakk om 4500 norsk kroner og jeg er ikke akkurat rik
Vis hele sitatet...
Kjøper du en jakke til 4500 er du rik, eller for å snu på det - det er ikke rart du ikke er rik når du bruker opp pengene dine på slikt.

Men det skal jeg ikke legge meg opp i.

Du kan eventuelt betale med kredittkort. Da har du en beskyttelse mot fusk ved at du kan kreve pengene tilbake fra kortselskapet, jfr kredittkjøpsloven.

Husk at du må betale MVA, og toll (10,7% på klær) ved innførsel av dette til Norge når den sendes fra utlandet, dvs at jakken fort passerer 6000 kroner pluss frakt før du har den.
Den letteste løsningen for deg blir nok å sende en mail til - Spørr om de kan bestille den for deg. De sender mail å sjekker med leverandøren på mandag, så får du ganske kjapt svar.
Sitat av capidog Vis innlegg
Kjøper du en jakke til 4500 er du rik, eller for å snu på det - det er ikke rart du ikke er rik når du bruker opp pengene dine på slikt.

Men det skal jeg ikke legge meg opp i.

Du kan eventuelt betale med kredittkort. Da har du en beskyttelse mot fusk ved at du kan kreve pengene tilbake fra kortselskapet, jfr kredittkjøpsloven.

Husk at du må betale MVA, og toll (10,7% på klær) ved innførsel av dette til Norge når den sendes fra utlandet, dvs at jakken fort passerer 6000 kroner pluss frakt før du har den.
Vis hele sitatet...
Haha! Jo du har et poeng, men husk at dette er en jakke som varer noen år
da. Sist gang jeg kjøpte en snowboardjakke til 4000 var for tre år siden. Altså det er ikke mye per år.

Han sa at han kunne sende den som en gave så satser på at det skal gå bra. Jakka ligger forøvrig til ikke mer enn 3700 i buikken der. Juhu.

Sitat av goillum Vis innlegg
Den letteste løsningen for deg blir nok å sende en mail til - Spørr om de kan bestille den for deg. De sender mail å sjekker med leverandøren på mandag, så får du ganske kjapt svar.
Vis hele sitatet...

Men da havner vel jakka på samme pris som på burton.no da? 6000 kroner?
Sist endret av c#mn; 2. oktober 2009 kl. 18:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prisen på jakka er jo prisen på jakka. Norske avgifter som gjør den dyr, så om du skal ha den billigere må du vel krysse fingra for salg, eller kjøpe i utlandet som jeg ser du har planer om :-)
Sitat av MannY Vis innlegg
Nå vet ikke jeg om du har vært borti AK-serien til Burton, men her får du mer enn utseende for pengene dine. Joda, det virker som trådstarter kun jakter med øynene, men disse jakkene presterer utrolig bra i tillegg til å se bra ut. Du får ikke Gore-Tex shells på H&M.
Vis hele sitatet...
Klart, den har sikkert det heftigste av merkevarer som flasher mot kunder i det de entrer butikker for å se på den.
Men den ser vel ikke bra ut? Den ser helt ordinær ut, tør faktisk påstå at den er kjedelig, og man blir ikke lagt merke til i en slik jakke. Har selv hengt ute i 20 speik i trendye jakker som ikke har noe Gore-Tex-logo på seg.
Sitat av lambador Vis innlegg
Klart, den har sikkert det heftigste av merkevarer som flasher mot kunder i det de entrer butikker for å se på den.
Men den ser vel ikke bra ut? Den ser helt ordinær ut, tør faktisk påstå at den er kjedelig, og man blir ikke lagt merke til i en slik jakke. Har selv hengt ute i 20 speik i trendye jakker som ikke har noe Gore-Tex-logo på seg.
Vis hele sitatet...
Nå blir det veldig viktig for dere å vite at jeg ikke skal henge ute, men jeg skal for eksempel tilbringe dager i strekk i fjellet uten muligheten til å varme meg opp i noe annet enn telt/snøhule. Jakka er ikke kjedelig i mine øyne, den er anonym slik jeg liker det. når de gjelder at denne jakka flasher deg i trynet i det du entrer butikken så er det skikkelig feil i dette tilfellet. Jakka han nede i kjelleren, låst fast til klesstativet så ingen fikk prøve den uten å spørre. Merkelig salgstriks, ser ikke for meg at det egentlig er noen god deal.

On the other hand, så skal faren min til Praha i slutten av Oktober så kanskje de har fått den inn da
Sist endret av c#mn; 3. oktober 2009 kl. 10:47.
Sitat av c#mn Vis innlegg
Nå blir det veldig viktig for dere å vite at jeg ikke skal henge ute, men jeg skal for eksempel tilbringe dager i strekk i fjellet uten muligheten til å varme meg opp i noe annet enn telt/snøhule.

Jakka han nede i kjelleren, låst fast til klesstativet så ingen fikk prøve den uten å spørre. Merkelig salgstriks, ser ikke for meg at det egentlig er noen god deal.
Vis hele sitatet...
Okei, når bruksområdet er telt/snøhule, så er jeg litt mer med på notene - men lover du at du aldri kommer til å bruke denne jakka i sosiale sammenhenger?
Anonym sier du? Anonym er i mine øyne i grenseland til det samme som kjedelig. Hvem har vel kompiser, eller kjærester for den del, som man selv kategoriserer som anonyme? Ikke jeg iallefall, anonyme folk får holde seg under dyna for min del.

Det salgstrikset der kommer kun av èn ting: det står Burton på jakka. Handlet i fjor to jakker som begge hadde en prislapp på godt over det dobbelte av jakka du her har lyst på, de hadde, så vidt jeg kunne se, verken alarm på seg eller begrensninger for hvem som fikk lov til å prøve dem.
Men jeg forstår forhandleren du snakker om veldig godt, da Burton tiltrekker seg utrolig mange fjortiser som sikkert gjør et eneste stort søl ut av jakka.

Jeg håper du blir fornøyd med jakka di, ihvertall! :-)
Hvorfor legger alle seg opp i hva slags jakke han skal kjøpe, det er forskjell på jakker fra H&M til 300kr og en Burton-jakke til 5-6k.

Hva slags materialer har veldig mye å si, og dyre jakker er både lettere og varmere å ha på seg enn billige jakker (stort sett) og holder lenger. Kvaliteten er generelt bedre, og du betaler mye for det når du kjøper f.eks. en Burton-jakke.

Ja, det er en dyr jakke, men en god jakke. De som sier det ikke er verdt det har vel ikke kjent hvor deilige disse jakkene faktisk er.
Sitat av lambador Vis innlegg
Okei, når bruksområdet er telt/snøhule, så er jeg litt mer med på notene - men lover du at du aldri kommer til å bruke denne jakka i sosiale sammenhenger?
Vis hele sitatet...
Jeg befinner meg på en skole som ligger 11 mil fra nærmeste storby. Vi er 100 elever her og det eneste sosiale arrangementet som skjer her er ekskursjoner med skolen. Hva jeg skal bruke jakka til til neste år er en annen sak, men en dunjakke er fint å ha anyways

Sitat av drittunge Vis innlegg
Ja, det er en dyr jakke, men en god jakke. De som sier det ikke er verdt det har vel ikke kjent hvor deilige disse jakkene faktisk er.
Vis hele sitatet...
Agreed, da jeg tok på meg den jakka så forelsket jeg meg virkelig i den! Utrolig behagelig!
Sist endret av c#mn; 3. oktober 2009 kl. 15:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Hvis det er denne jakken vil jeg anbefale deg å kjøre på: http://www.buysnow.com/catalog/detail/u94gg

BuySnow er utrolig hyggelige folk som yter helt utrolig service, jeg har handlet varer for godt over 20K i verdi der det siste året, og har ingen problemer med å anbefale dem.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Hvorfor legger alle seg opp i hva slags jakke han skal kjøpe, det er forskjell på jakker fra H&M til 300kr og en Burton-jakke til 5-6k.

Hva slags materialer har veldig mye å si, og dyre jakker er både lettere og varmere å ha på seg enn billige jakker (stort sett) og holder lenger. Kvaliteten er generelt bedre, og du betaler mye for det når du kjøper f.eks. en Burton-jakke.

Ja, det er en dyr jakke, men en god jakke. De som sier det ikke er verdt det har vel ikke kjent hvor deilige disse jakkene faktisk er.
Vis hele sitatet...
Den er dyr, den er garantert god, men den er ikke fin. Om jeg handler ei jakke til over 1000 kroner (noe jeg ofte gjoer, handlet senest i fjor to jakker som var dyrere enn denne), skal de vaere god OG fin. JEg mener man kaster bort pengene sine om jakka bare er god til den prisen. Prisen maa rettferdiggjoeres.
Nå er det vell forsåvidt veldig subjektivt om den jakka er fin eller ikke.

http://www.backcountry.com/outdoorge.../BUR1701M.html

Er vel denne du er på utkikk etter?
Forøvrig en veldig bra side som jeg anbefaler på det sterkeste bra service, bra priser og super rask shipping