Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4196
Vi har fått beskjed om at vi må bruke et sånn nytt program på skolen nå under prøver som kalles AmiMas. Er et slags program som overvåker alt det vi driver med på skolepc'n, og læreren sitter å følger med hele tiden fra sin PC. Finnes det noen måte å ''lure'' dette programmet? Slik at man slipper å bli overvåket?
Utdyp litt nærmere? Er det deres egne pc-er eller skolens pcer?
Skolens pc'er, de som man får på videregående.
Link til programmet. http://www.3ami.com/
Skal vi se... har hatt Ami en stund nå. Det er ikke lett å lure denne her, fordi hvis de oppdager at du i det hele tatt har prøvd å lure den blir du tatt for juks. Den logger internettsider og filmer skjermen din. Finnes gratisprogram som hindrer den i å starte opp, men ITansvarlig vil nok merke det. Mener at Ranvik foreslo en måte å vise en annen persons datamaskin på, dette kan antageligvis være bøkli bare for å jukse på en prøve...
Men Ami aktiveres bare under prøver og står ikke på til dagligdags.
Hos meg så er det ikke noe kryss over ''kikkerten'' lenger, betyr det at jeg blir overvåket? Første dagen var det kryss, men etter det kom det vekk. Kan ikke avslutte prosessen heller for da logger PC'n av -.- Får litt noia av dette her.

Sånn ser det ut for læreren. Har prøvd å laste ned hele MAS nå men man må visst ha et ''passord'' som man skal skrive inn i ''Start->Kjør''.

http://www.3ami.com/images/log.gif
Sist endret av andreasw; 8. desember 2008 kl. 17:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
når du logger på, da får du opp en boks hvor det står "I Agree" "I disagree(log off)" eller noe lignende?

Uansett, Dette programmet brukes jo kun under prøver, så det er ikke noe å bry seg om, Og hvis du finner ut du skal avinstallere eller fikle med denne på noen måte, så merker IT-ansvarlige det ganske så fort når de skal prøve å aktivere logging når du skal ha prøve..
Der hvor jeg er brukes dette BARE til prøver, blir deaktivert hvis annet. Og siden du er elev, og har "fått" den pc'n som et verktøy i skolen ser jeg ingen grunn til at du skal være redd for at blir logget, sitter vel ikke med "humbug" på skole pc'n?

Må bare spør hvis det er noe mer du vil vite om amimas..
Hvis du avslutter programmet et par ganger v. hjelp av taskmanager så vil du til slutt få det til. Avslutt SW.exe og hostsw.exe , helst før du får den I agree / disagree tror jeg. Funker til meg iaf Du blir logga av de første gangene, men det funker til slutt. Men vetkje om det funker mot overvåkinga tho, lærern vil jo merke det. Men jeg bruker det når jeg merker at de logger når jeg er hjemme
grunnen til at den logger når du er hjemme, er for at programmet ikke får kontakt med AmiMas serveren på skolen, derfor fortsetter den logginga, men den loggen blie dumpet så fort du kobler deg til skole nettverket. så den loggen blir borte.. om du avslutter prosessen blir du selvfølgelig ikke logget, men det er jo bare å fjerne de to prosessene fra å starte.. Registeret... der ligger de..
Ja, glemte å nevne det gitt :P Om du bruker f.eks Scotty The Watchdog (om jeg husker korrekt), som er et veldig nyttig program, så kan du hindre programmet fra å starte opp. Alltid lurt på det med logging hjemme , for jeg og tenkte at det er avhengig av at du er på skolenettet, men tenkte kanskje at loggen ble lasta opp når jeg kom på nettet igjen dagen etterpå.
Eller du kan bruke Keylogger killer og klikke "Terminate" så killer den applikasjonen og andre tilknyttede applikasjoner/aktive filer for deg.
Sitat av Ztratoz90 Vis innlegg
når du logger på, da får du opp en boks hvor det står "I Agree" "I disagree(log off)" eller noe lignende?

Uansett, Dette programmet brukes jo kun under prøver, så det er ikke noe å bry seg om, Og hvis du finner ut du skal avinstallere eller fikle med denne på noen måte, så merker IT-ansvarlige det ganske så fort når de skal prøve å aktivere logging når du skal ha prøve..
Der hvor jeg er brukes dette BARE til prøver, blir deaktivert hvis annet. Og siden du er elev, og har "fått" den pc'n som et verktøy i skolen ser jeg ingen grunn til at du skal være redd for at blir logget, sitter vel ikke med "humbug" på skole pc'n?

Må bare spør hvis det er noe mer du vil vite om amimas..
Vis hele sitatet...
Jeg får ikke opp noen boks når jeg logger på jeg nei, AmiMas starter opp tvert. Og kan ikke avslutte prosessen heller for da logger AmiMas meg av. Men fant ut en finfin måte å unngå AmiMas da. Bare finne fram mappa hvor det ligger, avslutt prosessen og fortsomfaen flytte .exe fila til et annet sted. Ja jeg veit det er jævla tungvint, men jeg slipper hvertfall den jævla kikkerten nå.
Men finnes det ikke noen måte å skjule det man holder på med da? Vi hadde en heldagsprøve i engelsk i dag også skulle vi skrive om et spesielt tema. Hadde blitt kjekt om man kunne brukt internett og MSN i skjul for AmiMas.

Også lurer jeg på en ting, har ikke lærerne dette installert på PC'n og? Vil det si at det er liten mulighet for at vi kan overvåke dem?
du kan ikke overvåke noen, da du trenger visse rettigheter som BARE lærerne og it ansvarlige har... om du prøver på å skjule noe fra AmiMas merker den det..
Men du veit det er ditt eget ansvar om du ikke blir logget? Og om du ikke er logget, er det ikke sikkert de godkjenner prøve resultate ditt.... så vær forsiktig..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har skolen lov til og la kikerten være aktiv over fks juleferien?
Begynner og se meg lei på at det aldrig kommer noe kryss over kikerten..
Sitat av peinein Vis innlegg
Har skolen lov til og la kikerten være aktiv over fks juleferien?
Begynner og se meg lei på at det aldrig kommer noe kryss over kikerten..
Vis hele sitatet...
Mener å huske at den bare funker når du er på skolenettverket. Hva du bruker PCen til ellers har ikke skolen noe med.
Venn i klassen som har et program "*etellerannet* the watchdog" som hindrer AMI i å starte opp.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Astron Vis innlegg
Mener å huske at den bare funker når du er på skolenettverket. Hva du bruker PCen til ellers har ikke skolen noe med.
Venn i klassen som har et program "*etellerannet* the watchdog" som hindrer AMI i å starte opp.
Vis hele sitatet...
Les liiiiitt lenger opp, så ser du hva jeg posta om akkurat det. Scotty the Watchdog.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Klarte å fremkalle en feilmelding i programmet under norsktentamen i dag. "3ami har utført en.. og må derfor avsluttes", eller noe i den duren.

Uansett - programmet lukka seg uten at jeg måtte logge ut, og jeg kunne ha gjort masse som jeg ikke skulle gjort. Men så full jeg er av etikk relogga jeg ;d

Hvordan det skjedde er jeg litt usikker på, men jeg mista nettet i noen sekunder, og når jeg ble tilkoblet igjen kom feilmeldingen opp.
Kan tenkes at det å slå av trådløssenderen en liten tur kan få programmet til å flippe, men prøvde det ikke, da.
Kan du ikke bare slette programmet? Last ned GipoMoveOnBoot så høyreklikker du på mappa med filene og trykker delete on next boot så er det bare å restarte..
saken er jo den, hvis læreren din mistenker at du har jukset på en prøve, og da skal sjekke loggen din. Da merkes det at du ikke har vært logget under prøven, og du vil bli konfrontert med det, og du risikerer å MULIGENS ta prøven på nytt.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Hvis du skal skrive til andre på msn, bruk cæsar-kryptering. Flytt bokstavene et visst antall plasser opp. Hvis krypteringsnøkkelen er 3 blir a til d, e til h, osv. Litt stress å lese, men itfolkene har ikke tid til å finne ut hva du har skrevet. Eventuelt flytt det du skriver ett hakk til høyre eller venstre på tastaturet, e til w, o til i, osv. For å dekryptere det trenger man bare å skrive det omvendt(flytte andre veien)