Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 946
Jeg har akkurat innstallert backtrack 3 på usb.
Det går fint å starte det opp og alt sånt, men den vil ikke koble til internett når jeg kommer inn.
Trykker på "wireless assistant" men det kommer bare opp en feilmelding om at den ikke finner et nettverkskort.
Prøvde å sette samme minnepennen i både mamma sin laptop og en kompis sin laptop og da funket det helt fint.
Er det bare det at det ikke kan kjøres på min pc?
Har en Acer Aspire 3810T.
Bare å spøre etter flere detaljer hvis det trengs.
Mest sansynlig støtter ikke nettverkskortet ditt backtrack
må jeg da kjøpe nytt nettverkskort for å kunne kjøre det da?
Sitat av AlbertxD Vis innlegg
må jeg da kjøpe nytt nettverkskort for å kunne kjøre det da?
Vis hele sitatet...
Dessverre, ja. Men dyrt er det ikke. Kan anbefale et Edimax 7318usg til en billig penge.
Sitat av Public_htmL++ Vis innlegg
Dessverre, ja. Men dyrt er det ikke. Kan anbefale et Edimax 7318usg til en billig penge.
Vis hele sitatet...
Det var da voldsomt! Hva med å spørre hva slags WIFI chipset det er først? Finnes nok drivere, i værste fall ndiswrapper...
▼ ... over en uke senere ... ▼
sjekk først om Offensivesecurity (folka bak BT) sine forums sier noe om kortet du har, og hvis ikke må du nesten bare prøve å finne ut modellen til kortet ditt / chipsettet, og finne den korresponderende model-code'n i BT.



Kode

modprobe -r <nåværende kortmodell>
modprobe <riktig kortmodell / kode>
Dette fjerner først den gamle driveren fra linux kernelen, og så enabler den nye.
så kan du prøve det vanlige iwconfig eth1 (eller hva nå kortet ditt heter) mode managed ap wlan'ets-MAC-addr.
og til slutt dhclient eth1 (eller, igjen, kortets navn).

Tar forbehold om feil / n00bness. Beste jeg kan komme på nuh.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av fetter Vis innlegg
Det var da voldsomt! Hva med å spørre hva slags WIFI chipset det er først? Finnes nok drivere, i værste fall ndiswrapper...
Vis hele sitatet...
Og åssen vil du få packet injection til med ndiswrapperen?? Mulig jeg blemmer her men tror du skal slite hardt med å få det til..