Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  327 14305
Sitat av Bernhard
Det er nok WoW som troner på pallen.

Å grunnen til at du trenger alt det jeg sa i det forige innlegget er at auto pilot skal være "hoved delen" av spille, men nokk en gang jeg har så vidt prøvd det.
Vis hele sitatet...
Autopilot er HOVED DELEN i spillet!?!?

Jeg bruker *aldri* autopilot, når skal du liksom bruke det? Når du reiser? Glem det! Da dør du.
Sitat av flexd
Autopilot er HOVED DELEN i spillet!?!?

Jeg bruker *aldri* autopilot, når skal du liksom bruke det? Når du reiser? Glem det! Da dør du.
Vis hele sitatet...
Okey. Men nå er det ett år siden han spilte det, og da var det atopilot som han brukte mest, universet er jo gedigent og det tar flere timer å krysse det, etter det jeg har hørt altså.

Vurderte faktisk og begynne med det, men følte det rett og slett ble for stort.
Sitat av Bernhard
Dice, du nevnte en gang at AoC hadde vunnet mange priser. Jeg fant bare 4 priser som de hadde vunnet, men jeg WAR har vunnet 9 priser.
Vis hele sitatet...
Hahaha, da må du leite bedre. AoC har vunnet 13 priser, du finner alle sammen listed opp på høyresiden på community siden deres, samt på Wikipedia.
Tar ikke flere timer å krysse det... :/ Og uansett, hvorfor skulle du ønske å krysse det?
Sitat av Dice
Hahaha, da må du leite bedre. AoC har vunnet 13 priser, du finner alle sammen listed opp på høyresiden på community siden deres, samt på Wikipedia.
Vis hele sitatet...
Jeg tok feil, men du tar også feil(lol) AoC har vunnet 11 priser, nominee er ikke det samme som vunnet. Dessuten har AoC fått awards helt i fra 2005-2008.

WAR har fått 13 awards, i 2006-2007.

Genialt bra at begge tok feil xD

Sitat av flexd
Tar ikke flere timer å krysse det... :/ Og uansett, hvorfor skulle du ønske å krysse det?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
Shit du blir eid ofte i denne tråden, Bernhard.
Sitat av Bernhard
Jeg tok feil, men du tar også feil(lol) AoC har vunnet 11 priser, nominee er ikke det samme som vunnet. Dessuten har AoC fått awards helt i fra 2005-2008.

WAR har fått 13 awards, i 2006-2007.

Genialt bra at begge tok feil xD



Hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Nå kan jeg ikke ane hvor du ser det. Wikipedia lister opp 13 priser AoC vant har vunnet.
Men unnskyld, jeg tok feil, dette er bare på E3 messen! Alle de andre messene er ikke tatt med! Huff da, jeg glemte f.eks. helt å nevne spillmessen i Leipzig, tyskland, hvor AoC vant "Best PvP Experience", over WAR.

OG at spillet er bare utviklet lengre er jo bare ett bedre tegn på kvalitet, samt som sagt tidligere større PR.
Sitat av Dice
Nå kan jeg ikke ane hvor du ser det. Wikipedia lister opp 13 priser AoC vant har vunnet.
Men unnskyld, jeg tok feil, dette er bare på E3 messen! Alle de andre messene er ikke tatt med! Huff da, jeg glemte f.eks. helt å nevne spillmessen i Leipzig, tyskland, hvor AoC vant "Best PvP Experience", over WAR.

OG at spillet er bare utviklet lengre er jo bare ett bedre tegn på kvalitet, samt som sagt tidligere større PR.
Vis hele sitatet...
Hehe jeg så på wikipedia =)... vis du leter ser du det står nominee.

Jeg ikke funnet ut alle awardsene for war heller, fant bare noen fra e-3 mn vet ikke om det er alle.

men nå ligner dette på en fan greie igjenn, sorry for at jeg startet det =).

Sitat av Lootfisk
Shit du blir eid ofte i denne tråden, Bernhard.
Vis hele sitatet...
hehe... nå er det så å si bare jeg som liker WAR akkurat her, men ja blir en del eid (sier ikke veldig, fordi når jeg har rett i noe så er det ingen som quoter akkurat det )

å ja hele spillet AoC virker genialt men jeg tror ikke at det store flertallet kommer til å begynne med det. Jeg tror det store flertallet kommer til å fortsette med WoW eller begynne med WAR, jeg tror AoC kommer til å bli for de spesiellt interiserte.

Dette er fordi WAR ikke har 18 års grense,(noe som er aktuellt som dilemma i USA og noen deler av Europa så plz ikke si at ingen i Norge bryr seg om aldersgrense.) Det nye kamp systeme er jeg fortsatt ikke overbevist om er 100% skills, mener det er jo litt tipping hvor du skal blokke og hvor du skal slå. Jeg tror heller ikke at alle de 9mill som spiller WoW kommer til å juble over at det er ett helt nytt kamp system.

Sitat av Dice
OG at spillet er bare utviklet lengre er jo bare ett bedre tegn på kvalitet, samt som sagt tidligere større PR.
Vis hele sitatet...
Um... PR og hvor lang tid det tar å lage er ikke det samme, men vis du ser på hvor mye størrelsen på selskapene teller så er det en hel del. Det ble stort oppstyr når blizzard så mye som begynte å rekrutere folk til ett nytt hemmelig prosjekt. EA er som kjent MYE større enn Blizzard.

(for å ungå noen diskusjon på størrelsen på EA vs Blizzard. EA 9.000 arbeidere Blizzard 2.700 arbeidere)
Sitat av Bernhard
å ja hele spillet AoC virker genialt men jeg tror ikke at det store flertallet kommer til å begynne med det. Jeg tror det store flertallet kommer til å fortsette med WoW eller begynne med WAR, jeg tror AoC kommer til å bli for de spesiellt interiserte.

Dette er fordi WAR ikke har 18 års grense,(noe som er aktuellt som dilemma i USA og noen deler av Europa så plz ikke si at ingen i Norge bryr seg om aldersgrense.) Det nye kamp systeme er jeg fortsatt ikke overbevist om er 100% skills, mener det er jo litt tipping hvor du skal blokke og hvor du skal slå. Jeg tror heller ikke at alle de 9mill som spiller WoW kommer til å juble over at det er ett helt nytt kamp system.



Um... PR og hvor lang tid det tar å lage er ikke det samme, men vis du ser på hvor mye størrelsen på selskapene teller så er det en hel del. Det ble stort oppstyr når blizzard så mye som begynte å rekrutere folk til ett nytt hemmelig prosjekt. EA er som kjent MYE større enn Blizzard.

(for å ungå noen diskusjon på størrelsen på EA vs Blizzard. EA 9.000 arbeidere Blizzard 2.700 arbeidere)
Vis hele sitatet...
Og HVORFOR blir det bare for spesielt interesserte? Jeg mener, da kan jo jeg si at WAR bare blir for spesielt interesserte! Bare for de som spiller brettspillet!
Og at det er 18 års grense er det jo bare mange hyler i glede for, endelig kan vi unngå alle(de fleste) fjortissene som spilelr helt på tryne i wow og f.eks. guild wars, og som helt sikkert kommer til WAR. Nå skal det også sies at størsteparten av de som faktisk spiller ett Mmorpg er over 18 år.

Og nei, jeg tror ingen klarer å simulere ett kampsystem som er 100% skills, men det er det ingen som har sagt AoC har heller. Derimot når du blander inn tipping og flaks så er det endel av ferdigheter.

Og PR og lang tid er mye mer det samme enn stort selskap = PR. Dette blir jo bare latterlig. Som jeg sa tidligere, Funcom har vært på spillmesser, elektroniske messer og gud vet ikke hva i 2 år lenger enn WAR, de har utviklet og vist frem prosjektet sitt i to år lenger. Du sier EA har 9000 ansatte, Funcom har 233, og har laget seg ett spill som måler segg med ett spill ifra ett selskap som har 9000 ansatte, og i min mening overgår det ganske så bra. At EA er stort betyr så langt unna du kan komme at de garantert får bedre PR, har du sett budsjettene deres til markedsføring? Alt kommer ann på penger. Jeg har fortsatt igjen å se noen slags reklame fra WAR.

Og du sier at du er den eneste her som liker WAR, kanskje det er en grunn til akkurat det?
Sitat av Dice
Og du sier at du er den eneste her som liker WAR, kanskje det er en grunn til akkurat det?
Vis hele sitatet...
Jepp det er nokk en grunn til det, men jeg har spillt alle WH40k spillene og spillt WH og WHMoC. Jeg elsker historien og tror at WAR kommer til å bli større enn AoC, selv om jeg kanskje kommer til å prøve det også.
Bare for å nevne det så har FunCom idag sendt ut en pressemelding hvor de forteller at AoC utsettes 2 mnd og vil lanseres 20.05.2008: http://www.funcom.com/wsp/funcom/fro...TENT&item=1004
Oh noes! Ok, da må jeg skynde meg og kjøpe aksjer :P
Sitat av Bernhard
World of Warcraft har vert ute lenge nå og kommer til å få beholde en del av spillerene, men WoW er mest PvE basert og består av alt formye "farming".
Vis hele sitatet...
Off-topic: På begge 70 karakterene min, så driver jeg med PvP. Jeg dreiv med PvE før tbc kom ut.

On-Topic: Hvis de skal kåre etter spillere, tror jeg wow vinner igjen. Alle som vanligvis gamer wow kommer nok til å fortsette med det. Men hvis de skal kåre ut ifra hvor bra spillet er, setter jeg en finger på AoC.
Anngående det med 'Awardes':
To date, Age of Conan has received more than 20 magazine covers and 15 industry awards, and is widely considered to be one of the most anticipated MMOs in development.
Vis hele sitatet...
Kilde, moridin sin link til pressemeldinga.
Sitat av Dice
Og PR og lang tid er mye mer det samme enn stort selskap = PR. Dette blir jo bare latterlig. Som jeg sa tidligere, Funcom har vært på spillmesser, elektroniske messer og gud vet ikke hva i 2 år lenger enn WAR, de har utviklet og vist frem prosjektet sitt i to år lenger. Du sier EA har 9000 ansatte, Funcom har 233, og har laget seg ett spill som måler segg med ett spill ifra ett selskap som har 9000 ansatte, og i min mening overgår det ganske så bra. At EA er stort betyr så langt unna du kan komme at de garantert får bedre PR, har du sett budsjettene deres til markedsføring? Alt kommer ann på penger. Jeg har fortsatt igjen å se noen slags reklame fra WAR.
Vis hele sitatet...
PR kommer mer ann på hvem som gir det ut og hvor mye de er villige til å satse på det enn elektronike messer, dette er noe som jeg ikke helt gidder å diskutere selvom du er uenig så er det ingen vits i å diskutere akurat det.

Reklame for WAR... trodde faktisk jeg hadde posta traileren men uansett her er linken.
http://youtube.com/watch?v=LoWJy9figd4

Hva er budsjettene deres til markeds føring??(vær venlig å svar på spørsmål som du tydelig vet svare på).

(link til Corse og hva de venter mest på av spill for øyeblkket).
http://www.curse.com/games/most-anticipated/
Sist endret av Bernhard; 21. januar 2008 kl. 12:56.
Sitat av Bernhard
PR kommer mer ann på hvem som gir det ut og hvor mye de er villige til å satse på det enn elektronike messer, dette er noe som jeg ikke helt gidder å diskutere selvom du er uenig så er det ingen vits i å diskutere akurat det.

Reklame for WAR... trodde faktisk jeg hadde posta traileren men uansett her er linken.
http://youtube.com/watch?v=LoWJy9figd4

Hva er budsjettene deres til markeds føring??(vær venlig å svar på spørsmål som du tydelig vet svare på).

(link til Corse og hva de venter mest på av spill for øyeblkket).
http://www.curse.com/games/most-anticipated/
Vis hele sitatet...
Haha, sorry men du graver deg mer og mer ned. Jeg sier at Spillmesser gir mer PR enn bare ett stort selskap som utvikler det. Som du SELV sier så kommer det jo helt ann på hvor mye selskapene satser på markedsføring, nemmelig penger. Markedsføring budskjett.

Og jeg aner ikke budskjettene til markedsføringen deres, du som snakker som du vet dem, siden EA var så stort at det hadde noe betydelig og si.

Og btw, jeg har treåring mediefag utdanning

Og filmen du linker til er jo en trailer, en forhåndsvisning av spillet, ingen reklamekampanje. Funcom har gitt ut flere trailere.

og til Curse linken du ga, å ligger både WAR og AoC, pluss en haug til :P
Sist endret av Dice; 21. januar 2008 kl. 13:18.
Sitat av Dice
Haha, sorry men du graver deg mer og mer ned. Jeg sier at Spillmesser gir mer PR enn bare ett stort selskap som utvikler det. Som du SELV sier så kommer det jo helt ann på hvor mye selskapene satser på markedsføring, nemmelig penger. Markedsføring budskjett.

Og jeg aner ikke budskjettene til markedsføringen deres, du som snakker som du vet dem, siden EA var så stort at det hadde noe betydelig og si.

Og btw, jeg har treåring mediefag utdanning

Og filmen du linker til er jo en trailer, en forhåndsvisning av spillet, ingen reklamekampanje. Funcom har gitt ut flere trailere.

og til Curse linken du ga, å ligger både WAR og AoC, pluss en haug til :P
Vis hele sitatet...
Vet at de også ligger der, men det som er spesiellt er at de har WAR på top.

er media nå blitt det samme som markedsføring

Moren min er sivil økonom så jeg har hatt en del samtaler om markedsføring med henne, og ja jeg vet at det er media som "bestemmer" hva som kommer til å få mest reklame.

Dette er en metafor på hvem som får mest oppmerksomhet.

Alle spill utviklere i verden er beibier. Når ett firma lager ett nytt spill begynner det å skrike og da får den mye oppmerksomhet, men vis ett større firma begynner å skrike så får den større oppmerksom het. I dette tilfellet begynte Funcom og AoC beibien å skrike før WAR og EA mythic, og de fikk en hel del mer oppmerksomhet. Men når EA mythic beibien begynte å skrike så begynte EA beibien(som er en veldig stor og feit sutrete beibi med masse conection problemer), heldig vis så er denne beibien langt unna europa(den sitter i USA som fårøvelig er den største og mest irreterende av alle land beibier for å fortsette denne beibi metaforen.) Derfor hører du ikke EA beibien så gått i Norge og resten av europa, men den er så stor at selvom den hadde skreket om noe som var mye dårliger enn Funcom beibien så hadde den blitt mer hørt på.
Sitat av Bernhard
Vet at de også ligger der, men det som er spesiellt er at de har WAR på top.

er media nå blitt det samme som markedsføring

Moren min er sivil økonom så jeg har hatt en del samtaler om markedsføring med henne, og ja jeg vet at det er media som "bestemmer" hva som kommer til å få mest reklame.

Dette er en metafor på hvem som får mest oppmerksomhet.

Alle spill utviklere i verden er beibier. Når ett firma lager ett nytt spill begynner det å skrike og da får den mye oppmerksomhet, men vis ett større firma begynner å skrike så får den større oppmerksom het. I dette tilfellet begynte Funcom og AoC beibien å skrike før WAR og EA mythic, og de fikk en hel del mer oppmerksomhet. Men når EA mythic beibien begynte å skrike så begynte EA beibien(som er en veldig stor og feit sutrete beibi med masse conection problemer), heldig vis så er denne beibien langt unna europa(den sitter i USA som fårøvelig er den største og mest irreterende av alle land beibier for å fortsette denne beibi metaforen.) Derfor hører du ikke EA beibien så gått i Norge og resten av europa, men den er så stor at selvom den hadde skreket om noe som var mye dårliger enn Funcom beibien så hadde den blitt mer hørt på.
Vis hele sitatet...
Hahaha så latterlig xD
Først, ja virkelig spesielt at det er på top som featured game.
For det første, ja, media er markedsføring, virkelig. For all markedsføring går igjennom ett medium.

Og til den fine metaforen din, du skal ha cred for å skrive ganske mye rart. Men jeg kan ikke si meg enig. F.eks. legger ikke denne hypotesen din til rette for all PR`en Funcom f.eks. har fått for å utvikle ett så stort spill, til tross for at det(selskapet) er så lite!
Sist endret av Dice; 21. januar 2008 kl. 13:50.
Du gir liksom ikke opp du? Innse at du har tapt denne og move on. Dette blir bare patetisk.
Sitat av Dice
Hahaha så latterlig xD
Først, ja virkelig spesielt at det er på top som featured game.
For det første, ja, media er markedsføring, virkelig. For all markedsføring går igjennom ett medium.

Og til den fine metaforen din, du skal ha cred for å skrive ganske mye rart. Men jeg kan ikke si meg enig. F.eks. legger ikke denne hypotesen din til rette for all PR`en Funcom f.eks. har fått for å utvikle ett så stort spill, til tross for at det(selskapet) er så lite!
Vis hele sitatet...
For det første er markedsføring ett eget fag, selv om all markedsføring går igjennom ett medium, så er det ikke helt det samme som markedsføring.

For det andre, så sier jeg i hypotesen at AoC antaglig vis ikke får så stor pr i USA som WAR, jeg er ganske usikker når det angår europa.

FunCom er ikke ett så lite selskap, de har jo stått bak Dreamfall. Så det at de skulle få PR fordi de var så små er litt rart, vis det er det du skrive. (Er ikke helt sikker på at jeg fårstår deg rett.)
Sitat av Bernhard
For det første er markedsføring ett eget fag, selv om all markedsføring går igjennom ett medium, så er det ikke helt det samme som markedsføring.

For det andre, så sier jeg i hypotesen at AoC antaglig vis ikke får så stor pr i USA som WAR, jeg er ganske usikker når det angår europa.

FunCom er ikke ett så lite selskap, de har jo stått bak Dreamfall. Så det at de skulle få PR fordi de var så små er litt rart, vis det er det du skrive. (Er ikke helt sikker på at jeg fårstår deg rett.)
Vis hele sitatet...
Å herregud. I mediefaget lærer du åssen reklame og markedsføring fungerer, hvordan og hvorfor den fungerer, og du lærer å utvikle egen markedsføring. Lett som det.

Eneste jeg prøver å si her er at all markedsføring avhenger ikke bare av størrelsen på selskapet. AoC kan ha større PR i USA selv om EA er ett større selskap(og selvsagt vice versa).

Og siden du dømmer ett firmas størrelse etter antall ansatte så har Funcom 233 ansatte. Det er da knøttlite i forhold til EA og Blizz. Og de har allerede fått omtalelse fordi de er så små og lager noe så stort, det er ett faktum.
Sitat av flexd
Du gir liksom ikke opp du? Innse at du har tapt denne og move on. Dette blir bare patetisk.
Vis hele sitatet...
Hmm....

Det mest patetiske innlegget i denne disksjonen må være de om at EvE kommer til å ta over som det beste MMORPG. Riktig nok er EvE MMORPG, men det er også ett romskip simulator.

Sitat av Dice
Å herregud. I mediefaget lærer du åssen reklame og markedsføring fungerer, hvordan og hvorfor den fungerer, og du lærer å utvikle egen markedsføring. Lett som det.

Eneste jeg prøver å si her er at all markedsføring avhenger ikke bare av størrelsen på selskapet. AoC kan ha større PR i USA selv om EA er ett større selskap(og selvsagt vice versa).

Og siden du dømmer ett firmas størrelse etter antall ansatte så har Funcom 233 ansatte. Det er da knøttlite i forhold til EA og Blizz. Og de har allerede fått omtalelse fordi de er så små og lager noe så stort, det er ett faktum.
Vis hele sitatet...
Okey, jeg har kanskje utrykket meg litt feil.

Dette var hva jeg tenkte før jeg begynte denne tråden.

Mythic sin DAoC og Turbine sin LOTRO og D&D online er alle bra spill. De har MYE mindre spillere en WoW. Selvom Alle har bedere grafikk og jeg personlig synes alle høres mye bedre ut. (Har bare prøvd D&D).

Alle disse spillene har fått mange awards, men dessvere er det mange som ikke har hørt om de. (Jeg hørte ikke om DAoC før en god stun etter jeg hadde begynt med WoW.)

Jeg er redd for at noe sånnt kommer til å skje igjenn. (Jeg håper virkelig ikke at dette skjer siden det er kjedelig når det bare er ett spill med over 50% av markede, og de prosentene er antagelse.)

Jeg viste lite om AoC, bortsett fra at det hadde en ny spille stil som jeg ikke hadde noe serlig peiling på.

Med en gang jeg startet tråden skjønte jeg at alle som har skrevet bortsett fra meg og Sio synes at AoC er best. Dette har gjort at jeg har brukt en del tid på å forklare hvorfor jeg mener at det er lite sansynlig at de kommer til å ta så mye av og bli større enn WAR.

Jeg mener fortsatt at WAR kommer til å bli større en AoC, siden jeg er skeptisk til mye av det de holde på med, serlig det nye combat systemet.

Den beibi metaforen var får å vis hvordan jeg mener at Blizzard klarte det med WoW, og hvordan jeg tror det er en mulighet for at EA vil gjøre det.

Derfor er jeg faktisk glad for at du sier at dette er lite sansynlig

Takk.

Jeg har fått svar på det jeg ville med tråden, vis det ikke er noen som har veldig lyst til å fortsette å diskutere så er vel tråden ferdig.
Sist endret av Bernhard; 21. januar 2008 kl. 14:40.
Sitat av Bernhard
Mythic sin DAoC og Turbine sin LOTRO og D&D online er alle bra spill. De har MYE mindre spillere en WoW. Selvom Alle har bedere grafikk og jeg personlig synes alle høres mye bedre ut. (Har bare prøvd D&D).
Vis hele sitatet...
LOTRO er helt elendig. Hvis du har prøvd WOW har du prøvd LOTRO. LOTRO er wow bare med bedre grafikk og helt elendig gameplay. Spilte det i 4 dager eller noe, da var jeg så lei at jeg slutta. Har ikke rørt det siden.

Er litt redd for at det samme kommer til å skje med WAR, det er nemlig alt for likt WOW, så hvorfor skal folk gidde å begynne helt på nytt med noe som er omtrent likt istedet for å fortsette på spillet de allerede spiller?

AoC blir litt anderledes, siden de "prøver" å revolusjonere kampmåten i MMO's. Det er eneste grunnen til at AoC kommer til å trekke folk.

Jeg syns WAR så helt greit ut, litt spennende PVP konsept, men ikke noe mer. AoC ser mye bedre ut imo og hvis jeg kommer til å prøve en av de to blir det Aoc.
Sitat av Raymond
Jeg syns WAR så helt greit ut, litt spennende PVP konsept, men ikke noe mer. AoC ser mye bedre ut imo og hvis jeg kommer til å prøve en av de to blir det Aoc.
Vis hele sitatet...
RvR konsept.... måtte bare =)
Sitat av Bernhard
RvR konsept.... måtte bare =)
Vis hele sitatet...
Hvor mange vil det være i en RVR kamp da?
Sitat av Dice
Hvor mange vil det være i en RVR kamp da?
Vis hele sitatet...

De antar flere hundre i open RvR. Men det kan nok komme over tusen i en kamp om hovedstaten, men det er bare noe jeg antar da .

De regener også med at en kamp kan vare i flere timer, men det er ikke nødvendig å delta i hele .
Sitat av Bernhard
De antar flere hundre i open RvR. Men det kan nok komme over tusen i en kamp om hovedstaten, men det er bare noe jeg antar da .

De regener også med at en kamp kan vare i flere timer, men det er ikke nødvendig å delta i hele .
Vis hele sitatet...
Gleder meg til å se flere tusen players i en og samme kamp, for å si det sånn.
Jeg bare nevner WoW serverne når to tusen var pålogga samme sted for å se ahn'qirai(eller noen i nærheten) portene blir åpent. Var du så heldig å komme inn ble du disconnected to sekunder etter.
haha... d me 1000+ var noe jeg tippa xD... men jeg tror det kan være MANGE inn på samtidig på war, og slåss uten at det lagger, regner med at AoC også jør det.

Når guilden min gikk til angrep på SW i WoW så laga hele serveren det var genialt å høre på alle som klaget =)
Dice, det er jo flere grunner til det. Serverne er ikke laget for at to tusen spillere skal være på samme plass samtidig. Selvfølgelig blir det mye disconnections da.

Uansett, gleder meg helt frykteli til AoC kommer

Sitat av Bernhard
haha... d me 1000+ var noe jeg tippa xD... men jeg tror det kan være MANGE inn på samtidig på war, og slåss uten at det lagger, regner med at AoC også jør det.

Når guilden min gikk til angrep på SW i WoW så laga hele serveren det var genialt å høre på alle som klaget =)
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg bare er BS. De fleste "fulle" servere er det ofte, eller var ofte 300+ mellom bank/AH i IF, tviler på at "guilden" deres gikk til angrep på SW med noe mer enn det?
Sist endret av Volch0k; 21. januar 2008 kl. 18:08.
Sitat av Aela
Dice, det er jo flere grunner til det. Serverne er ikke laget for at to tusen spillere skal være på samme plass samtidig. Selvfølgelig blir det mye disconnections da.

Uansett, gleder meg helt frykteli til AoC kommer
Vis hele sitatet...
Drit at det ble utsatt da =S
Sitat av Bernhard
Drit at det ble utsatt da =S
Vis hele sitatet...
Jeg gleder meg utrolig mye, men at det blir utsatt, gir jeg egentlig fullstendig faen i. Jeg har nok av spill å spille i mellomtiden. Dessuten, at det blir utsatt, betyr at de legger enda mer arbeid i det, å da blir det vel bare bedre
Sitat av Aela
Jeg gleder meg utrolig mye, men at det blir utsatt, gir jeg egentlig fullstendig faen i. Jeg har nok av spill å spille i mellomtiden. Dessuten, at det blir utsatt, betyr at de legger enda mer arbeid i det, å da blir det vel bare bedre
Vis hele sitatet...
Ja får satse på det.

Men det er jo eksempler på spill som har blitt utsatt lenge og bare blitt en stor skuffelse xD...
men tviler på at dette skje med AoC
Sitat av Knowledge
WoW PvP er veldig "lonly wolf", ikke noe særlig "store slag" der bortsett fra battlegrounds. PvE derimot, der knuser WoW alt.

Hører at Lineage2 har god pvp?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har spillt lineage 2. Har VELDIG bra PvP del. Og hvor ergentlig guild wars i denne diskisjonen? Det er et veldig bra spill ellers ville ikke jeg ha spillt det fortsatt. Og PvE delen der er ganske bra og PvP delen er veldig bra, egentlig ikke noe mer jeg kunne ønske i guild wars.
Sitat av Arath.inc
Ja, jeg har spillt lineage 2. Har VELDIG bra PvP del. Og hvor ergentlig guild wars i denne diskisjonen? Det er et veldig bra spill ellers ville ikke jeg ha spillt det fortsatt. Og PvE delen der er ganske bra og PvP delen er veldig bra, egentlig ikke noe mer jeg kunne ønske i guild wars.
Vis hele sitatet...
Tror det har stått i denne råden at Guild Wars er Online RPG og ikke MMORPG. Vis ikke er det i en annen diskusjon det har stått.

Linage 2 er ute, men det har ikke noe serlig av markede, jeg tror at det er WAR og AoC som har mest sjanse for å ta noe av markede til WoW.
Det tar du feil siden Guild Wars er MMORPG. Det har ingen ting med at du må loade hver sone. Spillet er designet som et stor verden, som er lagd får MANGE MANGE spillere og da er det MMORPG ikke Online RPG som du sier.

Et Online RPG er f.eks neverwinter nights, som også er vanlig RPG. Dette spillet så er det ikke så mange som kan spille på en server (og serverne har oftest ikke en så stor verden).

Forresten jeg var heller ikke offtopic siden hvis det var et MMORPG jeg ville at skulle ha vunnet så hadde det vært Guild Wars.

Guild Wars har vært ute lenge, prophecies siden April 28, 2005. Spillet har også en veldig bra PvE og PvP del, og det er ingen månedsbetaling.
Sist endret av Arath.inc; 21. januar 2008 kl. 19:47.
Sitat av Arath.inc
Det tar du feil siden Guild Wars er MMORPG. Det har ingen ting med at du må loade hver sone. Spillet er designet som et stor verden, som er lagd får MANGE MANGE spillere og da er det MMORPG ikke Online RPG som du sier.

Et Online RPG er f.eks neverwinter nights, som også er vanlig RPG. Dette spillet så er det ikke så mange som kan spille på en server (og serverne har oftest ikke en så stor verden).

Forresten jeg var heller ikke offtopic siden hvis det var et MMORPG jeg ville at skulle ha vunnet så hadde det vært Guild Wars.

Guild Wars har vært ute lenge, prophecies siden April 28, 2005. Spillet har også en veldig bra PvE og PvP del, og det er ingen månedsbetaling.
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ght=online+rpg
les her. Her er det nevnt som en offtopic at GW er online RPG og ikke MMORPG
Sist endret av Bernhard; 21. januar 2008 kl. 19:49.
Å si at GW ikke er et MMORPG siden WoW har dobbelt så mange spillere er BS. Guild Wars er et MMORPG.
GuildWars er et CORPG
Sitat av Dice
Og siden du dømmer ett firmas størrelse etter antall ansatte så har Funcom 233 ansatte. Det er da knøttlite i forhold til EA og Blizz. Og de har allerede fått omtalelse fordi de er så små og lager noe så stort, det er ett faktum.
Vis hele sitatet...
233 ansatte er ikke knøttlite. Blizzard hadde såvidt jeg vet 400 ansatte dagen WOW ble lansert, alltho de vokste jævla fort.(omlag 2200 ansatte nå?)
Sist endret av Volch0k; 21. januar 2008 kl. 20:02.
Sitat av catolh
GuildWars er et CORPG
Vis hele sitatet...
Gratulerer, det står faktisk i artikkelen du linker til at det er et MMORPG.
Sitat av catolh
GuildWars er et CORPG
Vis hele sitatet...

Haha genialt
Å si noe er ingenting uten bevis. Har vanskelig å tro for at dere klarer å finne "saklige" bevis på at gw ikke er et mmorpg.
Nå som vi først diskuterer det, noen som har en aning på om man kan spille Age of Conan både på PC og Xbox360 med samme account? Orker ikke søke så veldig hardt
Her har du en link

Tok ikke flere kalorier enn å skrive "age of conan on xbox"..
Sitat av Arath.inc
Å si noe er ingenting uten bevis. Har vanskelig å tro for at dere klarer å finne "saklige" bevis på at gw ikke er et mmorpg.
Vis hele sitatet...
Dette er en off topic men vis du lurer på hvorfor ikke GW er nevnt i Topicen kan det hende at det ikke er noe som kommer i 2008 eller får oppdatering i 2008.
Slik jeg forsto det så var denne tråden ment som hvilke spill du syns burde vinne "beste mmorpg 08". Jeg syns det bare er idiotisk at folk skal rakke ned på andre mmorpg siden det ikke er wow eller at noen mener at det er kopiert fra wow. Våkn opp i dag stjeler folk ideer fra hverandre...
Sitat av Bernhard
Hva er forskjellden og hvem kommer til å "vinne" krigen om å bli det beste MMORPG spille i 2008.

Slik jeg ser på det.

World of Warcraft har vert ute lenge nå og kommer til å få beholde en del av spillerene, men WoW er mest PvE basert og består av alt formye "farming".

Age of Conan har lovet mye bra og kommer nok til å bli en stor vinner, men de får så vidt jeg skjønner problemer vis de vil utvide. Det er også kanskje ett lite proble nettopp fordi de lager så mye nytt at de ikke klarer å få alt til å virke. Jeg er også usikker på om de kommer til å sattse mest på PvP eller PvE

Warhammer Online Age of Reckoning er ett mest PvP/RvR basert spill, de kommer også med en hel del nytt men er dette nok for å slå AoC?.
Vis hele sitatet...

Jeg har selv Age of Conan betaen.. Jeg vil ikke si at dette er et bra spill. Det er kjedelig i lengden, og du blir fort lei.. Dette er kanskje bare fordi det er beta, men jeg liker rett og slett ikke spillet så langt.. + Du trenger UTROLIG data for og spille dette spillet!
Sitat av Arath.inc
Slik jeg forsto det så var denne tråden ment som hvilke spill du syns burde vinne "beste mmorpg 08". Jeg syns det bare er idiotisk at folk skal rakke ned på andre mmorpg siden det ikke er wow eller at noen mener at det er kopiert fra wow. Våkn opp i dag stjeler folk ideer fra hverandre...
Vis hele sitatet...
Hehe det var ikke sånn ment, jeg mente bare å forklare hvorfor GW, Linnage 2 og hen hel del andre MMORPG's ikke ble nevnt i tittelen.=)

Sitat av dexter8445
Jeg har selv Age of Conan betaen.. Jeg vil ikke si at dette er et bra spill. Det er kjedelig i lengden, og du blir fort lei.. Dette er kanskje bare fordi det er beta, men jeg liker rett og slett ikke spillet så langt.. + Du trenger UTROLIG data for og spille dette spillet!
Vis hele sitatet...
=O
Kjedelig??

Siden du er den eneste som har spillt spille så kan du kanskje svare på noen spørsmål =)?

Hvordan er kamp systemet?
Lager det i seige battels?
Er det mye "ganking" eller fungerer bonty systemet?

Hadde vert kjempe greit hvis du ville svare
Alle MMORPG blir kjedelig i lengden. Er jo MMORPG ffs
Sitat av Archj
Alle MMORPG blir kjedelig i lengden. Er jo MMORPG ffs
Vis hele sitatet...
Alle spill blir kjedelig i lengden, men en MMORPG pleier å ha minimum 10 days game play før de blir kjedelige. (Dette er bare basert på egen erfaring, men alle jeg kjenner som har spilt ett MMORPG lenger enn 10 dager gratis har hatt over 10 days gameplay.)

Ps. jeg kjenner MANGE.