Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  192 11929
Dette er en mod som har vært ute en stund, og jeg har spilt den nå og da. Settingen er som følger:

Ett stykk team med spesialstyrker, utstyrt med lasersikter, bevegelsesalarmer, lommelykter, nightvision, automatvåpen, bedøvelsesgevær, hagler og håndvåpen.

Ett stykk miljø, som f.eks. forlatte hus, forlatte museer, kontormiljøer med glassvegger, et havnelager eller lignende.

Og ett stykk psykopat med overmenneskelige evner, nær usynlighet, evne til å kaste seg fremover, feste seg på vegger og generelt sett perfekt syn selv i mørket. Bevæpning? En stor kniv og et par hjemmesnekra granater.

Dette er garantert en av de mest stemningsfulle modifikasjonene jeg har spilt - lyd brukes til de grader, og man er avhengig av lyd for å kunne finne ut hvor "the hidden" er. Ingenting er som lyden av knaking fra loftet i etasjen over, og så plutselig et metallklang idet en granat spretter ned trappen, en høy pipelyd og det blir vanskelig å se, og plutselig hører du lyden av fyren ved siden av deg som blir spiddet. Plutselig er det helt stille, og nå vet du at du har en mindre på laget ditt, og at det er en gærning bare noen meter unna.

Det krever HL2 med steam, http://www.hidden-source.com/

Jeg har nettopp spilt dette i over en time med eppes_ og voldern, og det var en av de mest intense spillopplevelsene på lenge. Du blir regelrett livredd når du hører kniven skraper på en vegg like ved og teamet ditt er utryddet. Ammo er også svært begrenset, så det nytter ikke å skyte vilt overalt med mindre man er sikker på at the hidden er der. Anbefales! Vi kommer til å annonsere det på #nff neste gang vi skal spille.
Høres dritfett ut

Laster ned nå, håper vi kan spille sammen en gang

Er psykopaten en "bot" eller en spiller?
Sist endret av ZrP; 20. august 2006 kl. 01:26.
Som Moyner også påpekte, dette er en av de mest intense spillene jeg har spilt på ekstremt lenge, særlig når man begynner å mestre det å være "The Hidden". Hva med at vi prøver å mekke noe i morgen, med så mange som mulig? Har troen på at det blir enda intensere når det er snakk om 8 vs 1 eller 10 vs 1, istedet or 2 vs 1 som vi spilte nå.
Sist endret av eppes; 20. august 2006 kl. 01:32.
Herregud det må være noe av den mest intense, spennende og likevel utrolig moro spillopplevelsen på lenge. Anbefales så til de grader at flere slår seg med, da blir det bare enda bedre! Å høre lyden av at bevegelsesalarmen går og IvI sin gauling som brått forsvinner er uslåelig. Da er det bare scanne området med lasersiktet å håpe på at du ser han før han er bak deg og stabber deg i nakken med kniven sin.

Ellers så kan ”The Hidden” klatre på veggene å henge seg i taket å vente på at spesialstyrkene går inn i rommet, for så å falle ned og stabbe en og enten stikke av eller å ta sjansen på å slakte resten av laget.
Sitat av zrp
Er psykopaten en "bot" eller en spiller?
Vis hele sitatet...
Psykopaten er en spiller, den som dreper psykopaten får som regel innta rollen selv neste runde.
Sist endret av voldern; 20. august 2006 kl. 01:33.
The hidden er enten tilfeldig utvalgt, eller den som drepte the hidden forrige runde. På noen maps er det også containment-sak hvor alle som blir drept respawner som hidden helt til en stakkar må overleve i tjue sekunder (noe som er MYE verre enn det høres ut )

edit: nevnte jeg at the hidden kan henge opp lik? jeg spilte på en server hvor en dude etter tur lurte sju personer inn i et rom og hang opp likene deres der.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Høres evig konge ut. Skal laste det ned nå Jeg joiner gjerne en kamp.
Sitat av ivioyner
edit: nevnte jeg at the hidden kan henge opp lik? jeg spilte på en server hvor en dude etter tur lurte sju personer inn i et rom og hang opp likene deres der.
Vis hele sitatet...
Haha rått!

31% nede nå ^^
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Har lastet det ned å skal teste det straks ! .. Høres bra ut :-)
Utrolig rått!
Seriøst noe av det tøffeste jeg har vært borte i.
Skikkelig stemning
Noen som er med på et kjapt spill om 30-40 min? Driver og laster ned hl2 på nytt T_T
WOW! er nesten alt jeg kan si... Utrolig bra, og jeg som digger HL2 i tillegg. Dette må testes.. Ser frem til neste nFF 'kamp'

EDIT:
Sitat av ZrP
Noen som er med på et kjapt spill om 30-40 min? Driver og laster ned hl2 på nytt T_T
Vis hele sitatet...
Jeg er med tror jeg må bare laste ned helt ferdig først.


Sitat av eppes
Som Moyner også påpekte, dette er en av de mest intense spillene jeg har spilt på ekstremt lenge, særlig når man begynner å mestre det å være "The Hidden". Hva med at vi prøver å mekke noe i morgen, med så mange som mulig? Har troen på at det blir enda intensere når det er snakk om 8 vs 1 eller 10 vs 1, istedet or 2 vs 1 som vi spilte nå.
Vis hele sitatet...

Regn med meg

Nå har jeg prøvd det og:
DET ER DET SYKESTE FETESTE JEG HAR VÆRT MED PÅ I HELE MITT LIV! DIGGER DET! Må bare få teken på det. Så ifra når neste spill er så er jeg med
Sist endret av simdal; 20. august 2006 kl. 03:10.
Laster ned nå 26%, spiller dere fortsatt?
Sitat av flexd
Laster ned nå 26%, spiller dere fortsatt?
Vis hele sitatet...
Vi har aldri spilt sammen, det blei aldri noe av... Jeg spilte bare på en server Men det er sykt vanskelig å drepe the hidden... har drept han en gang bare gled deg... det er psycho fett
Hmm... Høres ut som et gøyalt spill!
Jeg spilte masse i natt, jeg kan bare si en ting.
fus til å være the hidden!
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Kan dette spilles uten Steam? Altså med cracka HL2?

Never mind. Fant ut av det selv.
Må vel bare stikke og hente meg en utgave av HL2 i sjappa da.
Sist endret av Antim0n; 20. august 2006 kl. 12:31.
Har endelig fått igang spillet nå jeg også

Ser ut som det er dårlig med "public" servere tho =/ finner bare 5 stk, alle untatt 1 er tomme.

Antim0n: Siden IvI spesifiserer at man må ha hl2 med steam så regner jeg med at cracket ikke fungerer.


Noen som er med å sette opp en server nå?
så det funker ikke altså med programmet "steam-down" ?
Sitat av ZrP
Har endelig fått igang spillet nå jeg også

Ser ut som det er dårlig med "public" servere tho =/ finner bare 5 stk, alle untatt 1 er tomme.

Antim0n: Siden IvI spesifiserer at man må ha hl2 med steam så regner jeg med at cracket ikke fungerer.


Noen som er med å sette opp en server nå?
Vis hele sitatet...
jeg sleit med å finne .exe fila så jeg kunne starte spillet så jeg restarta steam. Og vips der var den når jeg åpna det igjen. Men i hvilken mappe den ligger aner jeg ikke.

Jeg driver med map making... Kanskje jeg kan lage en fet map Servere har jeg ikke kjennskap til
Hvis steam-down funker med vanlig source multiplayer som f.eks. CS:S eller HLDM så skal dette funke. Uansett, det krever vel at den som setter opp server får fjernet autoriseringsgreia? Jeg kjenner ikke til steam så godt.
aah, hørtes grisemorro ut

*laste ned*

Noe ala aliens vs predator spillet?
Jeg trenger jeg en source SDK update for å kunne lage Hidden: Source maps. Jeg trenger en info_player_hidden entity til de som har kjennskap til mapping Så hvis noen finner det så kan jeg lage maps.

Sitat av ivioyner
Hvis steam-down funker med vanlig source multiplayer som f.eks. CS:S eller HLDM så skal dette funke. Uansett, det krever vel at den som setter opp server får fjernet autoriseringsgreia? Jeg kjenner ikke til steam så godt.
Vis hele sitatet...
Hvor spilte du og effie og sånn da? Var det bare på en tilfeldig server?
Effie vet jeg ikke med, men jeg, voldern og eppes spilte på en server jeg satt opp. Mulig jeg fikser noe dedikert ettervært.
Sitat av Destroyy
aah, hørtes grisemorro ut

*laste ned*

Noe ala aliens vs predator spillet?
Vis hele sitatet...
Det var det første jeg kom på og. Høres ut som da marines sloss mot aliens. Må prøves, må bare få lagt inn HL2 igjen
Sitat av ivioyner
Effie vet jeg ikke med, men jeg, voldern og eppes spilte på en server jeg satt opp. Mulig jeg fikser noe dedikert ettervært.
Vis hele sitatet...
Sorry jeg mente eppes


Men det er mulig jeg greier å ordne mapping for jeg fant blandt annet en manglende FGD fil i bin mappa som muligens inneholder info_player_hidden entity
Det er nesten akkurat det samme som å spille "hunt" på Aliens vs Predator.

edit: Aliens vs Predator 2
62.16.248.148 passord (hvis jeg huska det) er peniz. Skal spille litt nå, alle må gjerne hoppe på.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg låner en steam account for tiden, problemet er at man må kjøpe til HL2 full versjon på denne kontoen.
Har installert demoen, men vil det holde?
Jeg slår følge med dere så fort jeg får lasta ned HL2 igjen. Bare 99% igjen. :P
Haha det var sykt kult, selv om jeg sugde da må få teken på det. Si ifra når nesten match er a...
Imens kan jeg drive med litt mapping, lage en nFF map
haha, så evig morro (den lille tiden + laggen)
skal fikse laggen til senere idag, si ifra vis det blir no mer utover kvelden
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Bare å reconnecte de skulle bare restate serveren fordi det lagget
brodern laster ned 3 filmer , så lagger pga det :P men skal hente han å om 30min, da kan jeg få fikset laggen
Har akkurat kjøpt meg HL2 (ble akkurat ferdig), gleder meg til å teste dette, høres dødsfett ut
Kjøpte du HL2 bare for Hidden: Source sin skyld? Hehe, ja jeg kjøpte HL2 bare for Cs: Source så det er vel det samme regner jeg med.

Men da tenkte jeg at jeg lager et nFF hovedkvarter med strømbrudd, kjeller, og loft
nå krasja serveren men jeg satt den opp igjen
Sitat av simdal
Kjøpte du HL2 bare for Hidden: Source sin skyld? Hehe, ja jeg kjøpte HL2 bare for Cs: Source så det er vel det samme regner jeg med.

Men da tenkte jeg at jeg lager et nFF hovedkvarter med strømbrudd, kjeller, og loft
Vis hele sitatet...
Kjøpte det såklart for CS:S også da x)
Damn dette høres morro ut. Men at jeg har klart å selge steam accounten med HL2 på klarer jeg ikke å fordøye.
Jeg laster ned nå. Er det noen som er på?

Er den serveren dedikert ivi?
Ehhh, hvordan starter jeg spillet egentlig? finner ingen exe fil
Sist endret av gOmpen; 20. august 2006 kl. 14:39.
ekke dedikert server, kjører listen foreløpig. mulig jeg fikser det litt senere på servermaskinen.
HL:2 er verdt de kronene det koster, men hva andre gjør skal jeg ikke legge meg opp i.

For de av dere som nå har testet spillet så er det desto mer underholdning å intrordusere en 2-3 kompisser for Hidden på et lan, aller helst litt sent på natten.
Den ønskede effekten her er at man skremmer de så mye som mulig, helst så de roper litt

Absolutt den beste modden jeg vet om til noe spill
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av gOmpen
Ehhh, hvordan starter jeg spillet egentlig? finner ingen exe fil
Vis hele sitatet...
Du laster ned og starter via steam.
Er det bare Hl2 den virker på og ikke Hl2 Episode one?
Sitat av Alphanio
Du laster ned og starter via steam.
Vis hele sitatet...
finner ikke hidden innpå steam
Holder på å laste ned nå.
Det med at flere blir The Hidden hørest fælt ut. (Å være mennesket)
Hva mener du med å henge opp? (Henge de på veggen, et tau fra taket, eller hva?)
Bra at the hidden ikke er en bot, det hadde vært kjedelig..

Jeg kan bli med senere i dag når jeg får hjem min egen server, som det er steam på.
Er ikke det på denne jeg sitter på nå..

Sitat av ZrP
31% nede nå ^^
Vis hele sitatet...
Me too.
Nei, ble 32% nå.
Sist endret av TanteSpiker; 20. august 2006 kl. 14:49.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Last ned den installasjons exe filen.

http://taligari.lincoln.ac.uk/fun/HSB4a-full.exe

Når du har installert den ligger hidden på steam. Mulig du må restarte steam først.

Man må ha Half Life 2 og Steam for å kjøre spillet. Så man må ha kjøpt det.

*edit*
Skal se en film så er jeg inne å spiller igjen
Sist endret av Alphanio; 20. august 2006 kl. 14:55.
Skal borte nå, men dette skal ned i løpet av dagen, så joiner jeg òg
Flere plasser ivi. 9 plasser er for lite :P
Der var jeg klar og, flere plasser hadde vært koselig.