Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  179 12138
elder scrolls er et sinnsykt avansert spill ass.. masse options det er konge.. mange valg
▼ ... over en måned senere ... ▼
oblivion er det mest komplette spille på markede... men blit litt lei etter noen ukers spilling...
jeg digger Oblivion, no doubt.. men mista hodet når jeg ble vampyr.. mad kjedelig og ikke tåle lys.. det er vel derfor jeg ikke har spillt på en måned..

feteste grafikken, feteste storyen, feteste oppdragene, feteste effektene!

10/10
Sitat av diablo
oblivion er det mest komplette spille på markede... men blit litt lei etter noen ukers spilling...
Vis hele sitatet...
Det høres egentlig litt rart ut når du sier det, men jeg er helt enig med deg. Klarte ikke gå fra det for et par uker siden, men nå spiller jeg det ikke i det hele tatt. Det blir nok litt uoverskuelig for min del, det er jo uendelig stort.
Det er noe av det beste jeg har spilt. Har spilt en del Wow også, men det er ingen ting i forrhold, man kan ikke sammensligne det med Wow, oblivion er så mye bedre. Bare synd det ikke er online spill.

Sterkeste anbefalinger, spill Oblivion.
10/10 hvis du spiller normalt, spillet blir MYE, veldig, veldig, mye dåligere hvis du bruker koder... du er advart...
▼ ... over en måned senere ... ▼
til dere som spiller oblivion, hvordan ligger dere ann i spillet? tenker levler+++

Jeg har 2 karakterer den ene er en nightelf og den andre er en orc, på nightelfen er jeg i level 15 og er artcher og er født under stjernetegnet The Teif+ at jeg er vampyr (faktisk litt gøy det). På orcen er jeg i level 16, der har jeg laget en egen tittel som jeg rett og slett kaller for Orc, stjernetegnet på den husker jeg rett og slett ikke...

Lykke til videre kjære brødre
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har et problem...jeg skulle prøve koden "coc testinghall" hvor man kommer til en annen verden hvor man kan inne alt mulig rart...problemet er at jeg ikke klarer å komme meg ut av den verden
Kan noen svare meg på noe?

Jeg har spilt Baldurs Gate I og II (elsket II'eren over alt på jord), og NWN I + II.

Hvordan er Elder Scrolls II i forhold til disse?

Jeg MÅ ha avanserte ting som f.eks hit dice, og mulighet til å arbeide med characteren min skikkelig. Jeg gidder ikke sånn "tulle roleplay" som f.eks i WOW... Hvordan er Elder Scrolls med tanke på slike ting, og hvor mye ligner det på f.eks BGII?
Siden vi fikk internett har jeg vært en sterk tilhenger av online gaming. Så nå tildags spiller jeg ikke bare singleplayer spill.

Må, spille online.

Men spillet er bra, grafikk, innhold. Eneste nedturen var at det ikke var et online spill. Jeg ble også ganske skremt noen ganger når jeg løp rund ti mørket når plutselig monstre hoppet på meg,skvatt en del. (ikke tull!)

(bf2, guild wars, nwn 2)

Ikke et eneste spill på denne kloden kan måle seg i rpg som baldurs gate og nwn. Det mener jeg. Elder scrolls er ikke likt de i det hele tatt.
Sist endret av Arath.inc; 9. april 2007 kl. 12:19.
har et problem...jeg skulle prøve koden "coc testinghall" hvor man kommer til en annen verden hvor man kan inne alt mulig rart...problemet er at jeg ikke klarer å komme meg ut av den verden
kan du ikke loade en save hvor du er i den vanlige verden?
Det !mats sa. Noen som har testa Shivering Islands ennå? Lasta det ned i går, virket fett. Det eneste kjipe hittil er at jeg ikke har skaffet meg en hest ennå.
da mister jeg flere timers arbeid...finnes det ingen andre muligheter?
Tips til de som har kommet like langt som meg: (Dvs. gjort main-quest, og utallige sidequests)

Last ned noen addons. Bare vær litt forsiktig med hvilke mods du laster ned, for noen av dem kan ødelegge hele spillopplevelsen for deg

For å nevne noen mods jeg bruker: Archer-Mod, er en finfin ting, dersom du på lik linje med meg HATER
Archer-systemet. Det er ikke meningen at pilene skal seile igjennom luften i 4 km/t! Skaden pilene gjør, er også forbedret dramatisk. (OBS: Dette gjelder også for NPC-Archers!)

Dragon Castle mod: Er for deg som synes at rewarden for mainquest er helt på trynet, og som regel dårligere enn det du har fra før. Denne mod'en gir deg *tamtamtam* Ditt eget slott! Vakter og annet personell er inkludert. (Du MÅ ha completa main-quest for å få tilgang til dette!)

Vampire-Castle: Snakker vel for seg selv. En hel borg full av vampyrer! Wohou! Du kan enten;
Drepe dem (prøve, mao.), Eller du kan bli med dem. (Dette krever at du er en vampyr)

Det finner også en annen mod som ligner på Vampire-Castle, bare at denne lager diverse "Hideouts"
for vampyrer rundt omkring i verdenen. (Disse kan være meget vanskelig å oppspore.)

Undead Town: Dette legger til en helt ny "mindre" by, som er stappfull av undeads! Mod'en legger også til quests, som henger sammen til byen.

Mercenary: Legger til en liten "tweak" som lar deg hyre Imperial Swordsmen, og Archers.

Og mange, mange, mange flere. Favoritten min må vel være "Personal Dungeon". Den er helt konge,
Den gir deg: En bok, og en ring. Boken forklarer hva hele greia går ut på, og hvordan du bruker det.
Ringen åpner en portal til dungeonen din. Du kan fange Hvem som helst, og putte dem i dungeonen.
Deretter kan du Drepe dem, eller bare få dem til å gjøre masse rare ting. Du kan for eksempel si at
: "Hvis du dreper den og den personen, skal du få slippe fri." Ufattelig gøy!
Sitat av Noose
Det !mats sa. Noen som har testa Shivering Islands ennå? Lasta det ned i går, virket fett. Det eneste kjipe hittil er at jeg ikke har skaffet meg en hest ennå.
Vis hele sitatet...
Ferdig med Shivering Isles, er ingen hester der desverre.
Er ganske kort, stort sted er det jo da.
Jeg har spilt Oblivion en del timer og synes det er kjempebra. Grafikken er helt konge selv om pc'en min ikke klarer å kjøre det helt på fullt. Alle detaljene, størrelsen på verden, alle questene o.s.v gjør mulighetene så si uendlige. Har sikkert spilt det i 150 timer til sammen og fortsatt er det masse ting jeg ikke vet om og plasser jeg ikke har vært. Altså sykt bra spill.
Har en del ting som jeg vil selge og verdien på disse er rundt 5000,-.
Men de fleste kjøpmennene tilbyr max 1200 siden dette er alt de har.
Er på lvl 24 men ingen har mere cash på seg.

Må jeg ta til takke med 1200 for en ting som er mer en dobbelt i verdi?
Med mindre du finner en merchant som har mer penger, eller du kjøper så mye av en merchant at han rett og slett får 5000,- avdeg, må du nok ta til takke med det du får.
DiValley;
sier bare en ting.. dorian glitch
og alle dine økonomiske problemer er løst


men må sies at det tar vekk litt av det kjekke med spillet...
Noen som har sett han som runner Oblivion på 2 minutter og 30 sekunder?
Det hørtes ganske så umulig ut, pga all reisinga til forskjellige quester. En kan ikke quick-reise før en har vært på stedet minst en gang (med unntak av de større byene). Men har du en link til filmen?
▼ ... over en måned senere ... ▼
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Noen som har funnet en fungerende crack til Shivering Isles? Sjekka GCW og Megagames.
2:30 er vel kanskje litt drøyt.
Morrowindspeedrun http://speeddemosarchive.com/Morrowind.html 7min30sekunder.
Her er jo en speedrun av Oblivion på 11min og 19sekunder
http://www.youtube.com/watch?v=Cfmdl9-tnSU
▼ ... mange måneder senere ... ▼
noen som vet om en enkel måte og få tak i 20 whortflowers og 20 dragonstounge ?
jeg ble tatt for og stjele fra mages guild, var faktisk et uhell.
Sitat av nordavind
noen som vet om en enkel måte og få tak i 20 whortflowers og 20 dragonstounge ?
jeg ble tatt for og stjele fra mages guild, var faktisk et uhell.
Vis hele sitatet...
Loade tilbake?
Jeg har Olivion og har selvfølgelig spilt det en god del, men her forleden spilte jeg Morrowind (spillet som Oblivion er oppfølgeren til) og jeg synes ærlig talt at det er bedre enn Oblivion.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg synes faktisk Daggerfall, som kom før Battlespire (som kom før Morrowind) er det beste spillet i serien, med Morrowind og Oblivion på delt andreplass.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Eld...II:_Daggerfall

Absurd stor verden i spillet:

"Daggerfall is the largest Elder Scrolls game to date, featuring a game world estimated as being 161,600 square Kilometres (63,125 square miles) with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, Elder Scrolls programmer, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind is 0.01% the size of Daggerfall"

Battlespire tror jeg faktisk er en av de største skuffelsene i mitt liv, husker jeg gledet meg vilt til det kom, men så stinket det bigtime
Sist endret av Polar-; 15. desember 2007 kl. 17:02.
Sitat av Polar-
Jeg synes faktisk Daggerfall, som kom før Battlespire (som kom før Morrowind) er det beste spillet i serien, med Morrowind og Oblivion på delt andreplass.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Eld...II:_Daggerfall

Absurd stor verden i spillet:

"Daggerfall is the largest Elder Scrolls game to date, featuring a game world estimated as being 161,600 square Kilometres (63,125 square miles) with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, Elder Scrolls programmer, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind is 0.01% the size of Daggerfall"

Battlespire tror jeg faktisk er en av de største skuffelsene i mitt liv, husker jeg gledet meg vilt til det kom, men så stinket det bigtime
Vis hele sitatet...
Har faktisk aldri spilt Daggerfall, men det hørtes veldig stort ut. Jeg som synes Morrowind er stort, men det er bare 0.01% av daggerfall