Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  143 8158
Guild Wars er et spill laget av ArenaNET som består av tidligere Blizzard-utviklere. Det er et online RPG som er gratis å spille så lenge du betaler for spillet først, slik de fleste spill er.

Spillet ligner litt på et MMORPG, men det er en del forskjeller som gjør det til en mye mer behagelig affære.
Andre mener at dette gjør spillet dårlig, men det er stort sett folk som bor i kjelleren til moren sin og vil ha et virtuelt liv. Jeg bor i kjelleren til moren min, men jeg vil ikke ha et virtuelt liv. Jeg vil drepe ting i en virtuell verden. Ser du? Stor forskjell!

- Alle områder er instanced, dvs at det bare er deg og medspillere (og eventuelle motspillere hvis det er et PvP-område. Dette gjør at du ikke møter nye mennesker utenom byer og utposter, men de er det heldigvis en del av.
- Områder forandres i mye større grad av quests og oppdrag nettopp fordi de er instanced. Nye patruljer, store hærer med fiender osv kan legges til kartet hvis du har en aktiv quest i området. Det er også missions hvor man har et overordnet oppdrag som skal gjennomføres, drevet av en historie.
- Du kan ikke hoppe. Den som fant opp hopping i RPG-spill bør skytes.
- Til enhver tid har du bare 8 skills med deg, hvorav en kan være en ekstra kraftig eliteskill. En enkelt spiller kan samle opp over 150 forskjellige ferdigheter, men bare 8 kan velges før man drar ut på eventyr. Det gir store muligheter for å sette sammen en unik kombinasjon som passer din spillestil.
- Spillet krever ikke mye tid investert. Level 20 er maks, og fiendene fortsetter å stige i level lenge etter at du får maksimalt med helse og utrustning. Konsekvensen er at utfordringen øker ettersom man senere i spillet må takle monstere som er level 32 uten at du har blitt mye mektigere enn da du selv var 20.

Klassene i spillet er som følger:
Warrior: Dreper ting med nærkamp. Kan spesialisere seg innenfor øks, sverd og hammer, med forskjellige kampteknikker. Har også strength og tactics for å spe på enten offensiv eller buffs/defensivt potensiale.
Mesmer: Illusjonist som kan ødelegge for fiendens magikere og krigere ved å hindre dem i å gjøre det de klarer best. Har tilgang til en rekke indirekte angrepsformer. Verdt å merke seg er at de går kledd i aristokratiske klær i beste 1600-tallsstil.
Necromancer: Forbannelser, utnyttelse av lik til enten buffs, eksplosjoner eller tjenere, blodofringsmagi mm! Går kledd i relativt dystre klær, og er kjent for å alltid få folk sinte ved å bruke døde teammedlemmers lik for å få mer kraft.
Ranger: Sette feller, trene opp kjeledyr, skyte piler, forstyrre magikere og forgifte folk. Hvis du velger ranger må du ha legolas feilstavet i navnet på figuren din.
Elementalist: Magikeren over alle magikere, med tilgang på stort energilager. Kan spesialisere seg i ild (Area of effect, brann og eksplosjoner), luft (lynnedslag som går tvers igjennom rustning og diverse kortvirkende buffs), jord (beskyttelse av seg selv og laget, jordskjelv med mer!) og vann (buffs, noe offensivt og noe defensivt).
Monk: Kan i tilegg til å se veldig snill ut helbrede, beskytte og smadre fienden med et utvalg magier.

Du velger altså to av disse yrkene. Ett er primæryrke og gir deg energinivåer og utrustning, men du har tilgang på alle ferdigheter fra begge. Lyst til å skyte ispiler? Ranger-elementalist! Vil du gå kledd i pene klær og hugge av armene til folk med en øks? Mesmer-warrior! Slå folk i bakken med en hammer, og så dytte dem opp igjen med et
jordskjelv? Warrior-elementalist! Være en stor selvmotsigelse? Necro-monk!

Jeg har satt i gang et guild hvor jeg, Gilgamesj, Natas, JRP, Voldern, vennen til voldern (om det er hans eneste venn aner jeg ikke) og meitemark hvis jeg får funnet ut hva han heter ingame er. Det heter pamplemousse maximus, og er inspirert av grapefrukt og gladiatorkamper. Spillet kan fås nedlastbart fra plaync.com, eller ganske billig fra f.eks. play.com.

kontakt oss ingame for invite. Jeg heter moynar durrdurr, legg meg til i friends så kan du se om jeg er logga på en alt.

her er noen screenshots jeg skulle gi gilgamesj for å vise ham peppermyntebua mi.
http://snowman.homeftp.net/dump/1/peppermynte1.jpg
http://snowman.homeftp.net/dump/1/peppermynte2.jpg
http://snowman.homeftp.net/dump/1/pimp.jpg
Nå stikker jeg for å drepe folk i snøball-arenaen.
Sitat av moynar durrdurr
Være en stor selvmotsigelse? Necro-monk!
Vis hele sitatet...
Skal du ha meg til å dø av latter, eller??

Jeg heter for det meste Ulvsblakk Gamesh ingame.

Hovedplusset med GW er først og fremst at det er gøy, men helst at det ikke er noe tidssluk sammenlignet med andre MMORPGs. Du styrer selv hvor mye du vil spille, kameratene dine "drar" ikke fra deg i level og blir borte for deg hvis du ikke er villig til å dedisere tre timer daglig til grinding osv.

Fokuset er på gameplay og skills, og heller lite på items og trading. Det er dog et godt utviklet system for trading osv, men ingenting i forhold til WoW, hvor eneste motivasjon for å spille i lengden er loot og fetere gear.
Sist endret av Gilgamesj; 26. desember 2005 kl. 22:01.
Kan sikkert bli med jeg.. er en stund siden jeg spilte sist, men men..
Jeg har bare et spørsmål: Om jeg velger å lage en helt egen char som jeg spiller history, så PVP med, vil den kunne bli bedre enn en lvl 20 som er laget kun for PVP, eller vil det ikke være noen forskjell?

Angående kjøp av spillet: Jeg anbefaler å kjøpe det via PlayNC.com. Da slipper man CD-tull, ventetid via posten og alt sånt. Kjøper rett fra PlayNC.com, mottar key via mail, laster ned spillet fra siden og spiller i vei
Ja bli med oss i vår eventyrverden! Jeg kaller med Voldern Hirr og Voldern Tos ingame. Jeg spilte WoW før men jeg ble fort lei og så hørte jeg snakk om GW og startet å lese litt reviews (og press fra Moyner) og jeg var solgt. Jeg kjøpte meg spillet, kom til lvl 3. Da sa jeg fort opp World of Warcraft. Noe fint med spillet er også at du har en første del av spillet der man kan lære seg spillet og er ikke like mange motstandere og like kraftige. Jeg gjør meg ferdig med denne delen når jeg er rundt lvl 6. Da tar jeg et mission som fører til at hele den fine byen blir rassert og eventyret starter. Jeg så en person som var lvl 18 og fortsatt var i pre, han har missforstått hele spillet. Jeg hadde lyst til å prate til ham og forklare ham det men det var så moro å se på at han lette etter gruppe. I Guild Wars trenger man heller ikke venner, du har såkalte henchemen som du kan ta med deg ut i instances, nå i jul har man også en avskyelig snømann man kan ta meg seg ut (han suger). Man kan også ha større grupper med venner/npc’s jo lengre ut i spillet man kommer. Grafikken og gameplayet i GW overgår kortfortalt WoWs kraftig.
Nå stikker jeg og ser om jeg kan kaste gul snø (eller med stein) på IvI.
Sist endret av voldern; 26. desember 2005 kl. 22:55.
Sitat av Joshiwo
Kan sikkert bli med jeg.. er en stund siden jeg spilte sist, men men..
Jeg har bare et spørsmål: Om jeg velger å lage en helt egen char som jeg spiller history, så PVP med, vil den kunne bli bedre enn en lvl 20 som er laget kun for PVP, eller vil det ikke være noen forskjell?
Vis hele sitatet...
Pretty much 100% like gode. PvP-characters har tilgang på perfekte våpen med perfekte mods. Du vil antagelig ha mer fancy gear enn dem da. :P
Sitat av IvIoyner
Pretty much 100% like gode. PvP-characters har tilgang på perfekte våpen med perfekte mods. Du vil antagelig ha mer fancy gear enn dem da. :P
Vis hele sitatet...
Så, om jeg forstår deg riktig: Det er bedre å velge en lvl 20 char til PvP enn å bygge opp en selv?
Nei, det har ikke noe å si. PvP-characters kan lages når du trenger dem, men gear har ikke så mye å si i konkurransesituasjoner. Det er ikke veldig vanskelig å skaffe et godt våpen som kan måle seg med PvP-characters ferdigutstyr.
Så glemte man å nevne at man kan kjøpe seg Guildhall der man kan henge. Så kan man slosse mot rivaliserende gjenger (guilder) som i den ekte verden! Man har en turnering gående i pvp hele tiden så kan man vinne favor til sitt land/verdensdel. Når man har favor våkner gudestatuer rundt om i live og gir deg buffs og adgang til jævlig hardcore steder.

Vi har også en kul kappe som flagrer i vinden.

Sitat av IvIoyner
Voldern, vennen til voldern (om det er hans eneste venn aner jeg ikke).
Vis hele sitatet...
Hehe, det er Yaman.
Sist endret av voldern; 26. desember 2005 kl. 22:53.
Jeg blir gjerne med jeg Spørs bare om DDO blir noe bra, for da dropper jeg nok GW
Siden jeg fikk ingen dataspill i juleaften - har jeg tenkt å kjøpe enten World of Warcraft eller Guild Wars. Men dere vil nok ikke bruke tiden på å hjelpe en newbie
Sitat av marsboer
Siden jeg fikk ingen dataspill i juleaften - har jeg tenkt å kjøpe enten World of Warcraft eller Guild Wars. Men dere vil nok ikke bruke tiden på å hjelpe en newbie
Vis hele sitatet...
Er flere som er litt ferske i gamet hos oss
lenge vurdert og kjøpe meg dette er det noen månedsavgift? eller er det bare den engangs kostnaden?
Sitat av thomaseh
lenge vurdert og kjøpe meg dette er det noen månedsavgift? eller er det bare den engangs kostnaden?
Vis hele sitatet...
Det er et online RPG som er gratis å spille så lenge du betaler for spillet først, slik de fleste spill er.
Vis hele sitatet...
Jepp, det fungerer slik et vanlig spill pleier å være kostnadsmessig.
Synes ikke man skal betale for å spille et spill du har betalt for med månedsavgift. Enten kjøpe det i butikken og spille gratis eller at du laster ned og betaler månedsavgift, men min mening
GW høres gøy ut vurderer det så snart jeg får internett på rommet
Jeg heter Gra Siphon ingame, og er en W/Me... og er skikkelig newbie
Sitat av meitemark
Jeg heter Gra Siphon ingame, og er en W/Me... og er skikkelig newbie
Vis hele sitatet...
No such user titegn
Jeg hadde tenkt til å kjøpe det imorgen, men hvordan fungerer det i praksis med oss nybegynnere? ( newbies )

Kan vi spille med dere andre? Vil kke det bli alt for kjedelig for dere i lengden?
Spillet har en enkel tutorial-del som kalles pre-searing, etter det kan man spille med alle andre. Det er jo gøy å gå tilbake til tidligere områder og drepe litt, jeg har spilt meg gjennom alle missions med to characters og er halvveis med en tredje. Dessuten er det alltids quests og bonus-mål som kan oppnås. Og så er det jo gøy å drive med det mer sosiale aspektet
Jeg er med jeg, en stund siden jeg har spilt, men kan installere det i morra igjen, så er jeg med. Ingame name: Gorgoroth Magna, er en N/Me
Sitat av fredrikweb
Jeg hadde tenkt til å kjøpe det imorgen, men hvordan fungerer det i praksis med oss nybegynnere? ( newbies )

Kan vi spille med dere andre? Vil kke det bli alt for kjedelig for dere i lengden?
Vis hele sitatet...
Overhodet ikke, det tar ikke så lang tid før man kommer seg over newbie stadiet. Som jeg forklarte i en tidligere post er det noe som heter seering før alt går dundas der man kan leve ut newbien i seg selv. Alle er svært hjelpsome ingame og alle har vært newbie engang.
Sist endret av voldern; 27. desember 2005 kl. 01:01.
Sitat av IvIoyner
No such user titegn
Vis hele sitatet...
Kunne alltids logge inn igjen og kikke, men da ville det ta meg enda to timer å komme meg ut av spillet. %!¤#!%# så avhengighetsskapende spill, og enda har jeg lært meg minimalt om spillet.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg er med jeg. Mener jeg har en character ved navn Fredrica Firestorm (elementalist som navnet kansje tyder til).
Må bare få lagt inn spillet igjen, så er jeg med.

Edit: Da var spillet inne og jeg prøver og vende meg til kontrollene og tryllekunstene mine igjen.
Mitt navn er Fredrica Firestorm og jeg er en elementalist med base i ild og med noen mesmer kunster ispedd.
Fokus på skade over tid og eksplosiv skade. Kan veksle.
Sist endret av Antim0n; 27. desember 2005 kl. 02:58.
hvordan er maskinkravene? vil det funke på en 1ghz,geforce2,512mb ram?
Sitat av Stigern
hvordan er maskinkravene? vil det funke på en 1ghz,geforce2,512mb ram?
Vis hele sitatet...
Minimum System Requirements

• Windows® XP/2000/ME/98
• 800 MHz Pentium® III or equivalent
• 256 MB RAM
• ATI Radeon 8500 or GeForce 3 or 4 MX with 32MB of video memory
• 500 MB hard drive space
• Internet connection
• DirectX 8.0


Recommended System Requirements

• Windows® XP/2000/ME/98
• Pentium® III 1GHz or equivalent
• 512 MB RAM
• ATI Radeon 9000 or GeForce 4 Ti Series with 64MB of video memory
• 500 MB free hard drive space
• Internet connection


Jeg blir med straks jeg har fått meg maskin igjen (lynet tok den forrige ). Er en stund siden jeg spilte sist, men nå fikk jeg lyst til å spille igjen! Etter det jeg husker har jeg en W/R kalt Angry Albino. Han er vel rundt level 15 tror jeg...

Edit: Hoi, var visst bare 11, gitt.
Sist endret av dcfitjar; 27. desember 2005 kl. 03:03.
jeg kan sikkert hive meg med, men så ikke heilt, var pvp only vi skulle drive med?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Guild Wars - 269,00 kr 269,00 kr
Final Fantasy 11 - 79,00 kr 79,00 kr
Sum 348,00 kr
Frakt 84,00 kr
Å betale (NOK) 432,00 kr

Kommer å eier dere snart. FF11 kjøpte jeg fordi det kosta 79kr.
*edit*.
Jeg er med da altså. Tar litt tid å få det bestilt siden det er fra sverige, Spelbutiken.com.
Er det noen problem med overfylte servere?, kan være forstålig nå som det er juletider men generelt.. Kansje vi skulle hatt nff "nubi" guld også ?. ;P
Sist endret av Alphanio; 27. desember 2005 kl. 08:09.
Jeg har opplevd lagging en gang når jeg har spillt Guild Wars. Da var det såpass at jeg måtte gå ut av spillet og slutte den dagen.
Jeg kan sikkert hive meg på når jeg blir ferdig med adventure greiene og kommet meg til level 20.
Sitat av ||viper||
jeg kan sikkert hive meg med, men så ikke heilt, var pvp only vi skulle drive med?
Vis hele sitatet...
Tja, tenkte at vi skulle ha et guild, så kan medlemmene gjøre det de vil. De fleste klarer nok å ha det gøy med begge deler (PvE og PvP), men folk får gjøre som de vil. Å spille PvE er en fin måte å få trening og unlocks til PvP også.

Jeg er med da altså. Tar litt tid å få det bestilt siden det er fra sverige, Spelbutiken.com.
Er det noen problem med overfylte servere?, kan være forstålig nå som det er juletider men generelt.. Kansje vi skulle hatt nff "nubi" guld også ?. ;P
Vis hele sitatet...
Spillet har tre servere (American, Korean og European). Man kan skifte mellom EU og US fem ganger hvis det skulle være ønskelig, men man kan uansett møtes i International Districts hvis man vil treffe noen fra et annet kontinent. Hvis en by blir full vil det opprettes nye "distrikter" som kan velges fra en meny oppe i venstre hjørne av skjermen, en ny "kopi" av byen tom for mennesker. De største byene kan ha 10+ distrikter med folk, noe som effektivt hindrer lag når man er innom en by for å handle/selge/oppgradere/skaffe quests etc.

Det er litt vanskelig å forklare helt hvordan tingene fungerer, men man skjønner det fort når man kommer inn i spillet.

Dere som har spillet, post navn på en character så jeg kan sende guild invites. Dere kan ikke være medlem i et eksisterende guild da.

Forresten, til de av dere som har kommet til Lion's Arch: Besøk Canthan Ferry-duden og spør om å se forskjellige øyer som er til salgs. Noen som har noen meninger om hvilket jeg skal kjøpe? Heller litt mot Nomad's Island siden den har kvikksand

http://snowman.doomtech.net/dump/1/items.jpg
Den forklarer litt om gjenstander. Kjekt å vite.
Kappa vår:
http://snowman.doomtech.net/dump/1/kappe.jpg
En koslig herre:
http://snowman.doomtech.net/dump/1/gw002.jpg
Hvordan er WoW kontra GW?
Har lenge lurt på å skaffe meg GW, men skulle gjerne ha prøvd en demo eller lignende først.
Spillte WoW til level 31 eller noe med mange chars, men kunne fordra det like lite hver gang. Sosiale aspekter er nærmest null, tar ufattelig lang tid å levle og finnes nærmest null skikkelig story i forhold til hva jeg hadde forventa av spillet.

Det er så at jeg egentlig bare bør løpe og kjøpe, eller?

Hvordan er det med løping? I WoW brukte jeg sikkert mange timer bare for å løpe plasser for quests. Kjedelig.
Sist endret av Goda; 27. desember 2005 kl. 13:47.
Sitat av duxo
Hvordan er WoW kontra GW?
Har lenge lurt på å skaffe meg GW, men skulle gjerne ha prøvd en demo eller lignende først.
Spillte WoW til level 31 eller noe med mange chars, men kunne fordra det like lite hver gang. Sosiale aspekter er nærmest null, tar ufattelig lang tid å levle og finnes nærmest null skikkelig story i forhold til hva jeg hadde forventa av spillet.
Vis hele sitatet...
Du levler fort, og maxlvl er 20. Du trenger aldri å grinde, og du når maxlvl halvveis ute i spillet. Etter det er det din egen ferdighet som avgjør suksessen. Du får selvsagt flere ferdigheter og slikt, men du blir aldri direkte mektigere enn du gjør deg selv.

Hvordan er det med løping? I WoW brukte jeg sikkert mange timer bare for å løpe plasser for quests. Kjedelig.
Vis hele sitatet...
Det er byer og utposter overalt, og du kan teleportere når som helst til alle steder du har vært før
Ok, jeg lurer på en ting - jeg får sikkert en kode, sant? Det vil si at jeg får en account og jeg bruker den koden på accounten? Eller er koden kun for en PC? Dvs jeg kan ikke innstallere spillet i flere pc?
Sitat av marsboer
Ok, jeg lurer på en ting - jeg får sikkert en kode, sant? Det vil si at jeg får en account og jeg bruker den koden på accounten? Eller er koden kun for en PC? Dvs jeg kan ikke innstallere spillet i flere pc?
Vis hele sitatet...
Du får et serial enten du kjøper det i butikken eller på internett. Serialen brukes så når du oppretter en konto. Kontoen knyttes til en e-post, og kan så brukes til å logge inn - den er uavhengig av pc. Alt ligger lagret på serveren.
Sitat av IvIoyner
Du får et serial enten du kjøper det i butikken eller på internett. Serialen brukes så når du oppretter en konto. Kontoen knyttes til en e-post, og kan så brukes til å logge inn - den er uavhengig av pc. Alt ligger lagret på serveren.
Vis hele sitatet...
Bra - det var det jeg ønsket å høre er hjemme hos familien i julen og har lyst å spille her og spille videre på skolen etter ferien.
Hvor blir det billigst å kjøpe GW om jeg vil ha det idag?
Her er noen screenshots:

Interfacet i instances:
http://voldern.net/img/gw1.png

Her er en snømann henchie:
http://voldern.net/img/gw2.png

Byer og utposter rundt Ascalon som man har mulighet til å teleportere til:
http://voldern.net/img/gw3.png

Hele verdenskartet (jeg har bare besøkt små deler av det som du sikkert ser):
http://voldern.net/img/gw4.png

Her er en del av den første byen (Ascalon City) du kommer til etter pre:
http://voldern.net/img/gw5.png

Her ser du er bredt utvalg av leiesoldater (gratis ) som man kan ta med seg ut i instance:
http://voldern.net/img/gw6.png
Sitat av marsboer
Bra - det var det jeg ønsket å høre er hjemme hos familien i julen og har lyst å spille her og spille videre på skolen etter ferien.
Vis hele sitatet...
Gjett hvordan jeg får jula hjemme hos familien til å gå, da.

Sitat av duxo
Hvor blir det billigst å kjøpe GW om jeg vil ha det idag?
Vis hele sitatet...
Skulle vel være plaync.com, det. Tar ca. en halvtime fra du kjøper key til du har installert klienten og kan begynne å spille. Litt avhengig av hastigheten på bredbåndet ditt, selvsagt. Jeg sitter på 704/128, tok ca. 25 minutter her.

Edit: Direktelenke: https://secure.plaync.com/cgi-bin/plaync_buy.pl

Edit2: Dette skrev jeg om spillet i mai i år. En del faktafeil der, men det oppsummerer mitt førsteinntrykk av spillet. Særlig interessant for de av dere som har spilt WoW.
Tja, tenkte jeg skulle skrive litt om mine førsteinntrykk av guildwars. Jeg har spilt spillet i ca. 3 timer, men har allerede masse på hjertet. Hvis du ikke vil lese lenger enn dette er poenget med posten at jeg er midlertidig frelst av Guildwars. Og at jeg har brukt hele arbeidsdagen min på å lese om GW og surfe på screen-shots.

Jeg har spilt World of Warcraft i 13 døgn, 15 timer og noen minutter. Har en warrior som snart levler 50. I går lasta jeg ned GW-klienten og kjøpte key online. Fra impulsen satte inn til jeg var i gang med questing i Ascalon tok det 15 minutter.

Jeg satte i gang med en warrior som jeg kryssa med monk. Man har utallige valg her, men en hardtslående selv-healer appellerte til meg.

Det første man legger merke til er grafikken. Oppsummert i ett ord: Über. Vanvittig detaljert og smooth. Kjører spillet helt maxa ut med 1280x1024 på et geforce 6600GT, og jeg er veldig imponert. Det suger deg inn på en annen måte enn WoW.

Så var det å sette i gang med litt questing. De første 5-10 questene er en avansert tutorial, som ubesværlig gir deg et raskt innblikk i hva faen du driver med. For det er uvant i begynnelsen for en WoW-nerd. Interfacet er allikevel veldig intuitivt og greit.

Kjernen i spillet skjønner jeg sålangt at er DINE ferdigheter. Ikke hvor bra gear du har og hvor mange timer du har orka med kjedelig grinding før karakteren din er uber. I GW er levelcapen på 20, og jeg er på lvl5 etter en kveld med spilling. Etterhvert har jeg lært forskjellige skills som kan kombineres på ulike vis. Man kan bare ha åtte klare om gangen, så her er taktikk et must. Har hørt at man får 150 skills etterhvert, så variasjonsmulighetene synes å være uendelige.

Selve spillopplevelsen er kjapp som faen, og actionprega. Virkelig etter min smak. Veldig diablo på speed som nso beskriver. Fire mobs som jumper deg? Spam litt attacks og healing og de dør fortere enn du kan si blizzard baklengs. Å sloss med krigeren min gir et skikkelig mektig inntrykk, jeg føler meg powerful. (Start en egen tråd hvis du vil kommentere hvor latterlig du synes det er at en piksellert algoritme kan gjøre at jeg føler meg mektig). I WoW er jeg livredd hvis jeg ser en litt overdimensjonert ulv eller feminin prest som løper mot meg. Jeg har selvinnsikt nok til å vite at jeg spiller online rollespill for å manifestere det mannlige egoet mitt.

Det virker så langt som om GW eliminerer alt som gjør at WoW til tider suger skikkelig.
- Reise jævlig langt på kartet? Klikk dit du skal, og du teleporteres instant. I motsetning til WoW, hvor du ofte må beregne 10 minutter i reising før du kan sette i gang med ett eneste quest.

- Grinding for å få til en konkurannsedyktig character? Nope. Her er det din evne til å kombinere skills med hjernekapasitet som gjelder virker det som. Etter 13 døgn med WoW-spilletid blir jeg fortsatt drept 10 ganger hver session av idiot-CS-horer på tolv år som bare har fem skoletimer og derfor har hatt tid til å komme seg høyt i level.

- Corpsecamping? Killstealing? Køer på bosser og viktige mobs? Nikz. I GW har du "lobbyer" hvor du tar utgangspunkt. Der finner du merchants, andre spillere du kan teame opp med osv. Når du går ut døra og ut i verdenen får du og ditt følge en egen kopi av verdenen. Akkurat som en instance i WoW. Og det beste med WoW er instances, så jeg elsker ideen om å alltid være i dem.

- Elendig brukerstøtte og bugs som gjør at den ene fridagen i uka blir et frustrerende "jeghaterblizzard-helvete"? Ikke så langt. Og tilbakemelding fra andre spillere på forum gir et positivt inntrykk.

- Og kremen på brura: Det er ingen månedlige fees. Ingen 130-lapper som sniker seg til brukerstøtte/servervedlikeholdskontoen til Blizzard hver måned. Brukerstøtte du ikke får, og servervedlikehold som utføres av dresserte aper, that is.

En time til jeg skal hjem og spille
Vis hele sitatet...
Sist endret av Gilgamesj; 27. desember 2005 kl. 15:10.
http://snowman.doomtech.net/gw
#guildwars.no

Tenkte det kanskje kunne være kjekt. nso eier guildwars.no, pleide å bruke den til guild-diskusjon før.

Sitat av voldern
Her ser du er bredt utvalg av leiesoldater (gratis ) som man kan ta med seg ut i instance:
http://voldern.net/img/gw6.png
Vis hele sitatet...
De tar riktignok sin andel av loot og penger du får i felten
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
*edit*
Feil post, sorry.

Gleder meg til jeg får spillet. Håper det er noen som har ca samme lvl som meg på den tiden da fra nff .
Sist endret av Alphanio; 27. desember 2005 kl. 15:39.
Nå har jeg fått meg Guild Wars. Krigeren min heter Arya Morkos og er på nivå 3 (level 3).
Antim0n og marsboer: Dere har fått invites til guildet, trykk på g for å akseptere.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg vil være med!
Jeg stiller også guildwars.no til disposisjon til deg moynar hvis du har lyst til å gjøre noe som helst med den.
Er på vei jeg også. Installerer nå. Nå gjelder det bare å velge classes
Noen hint og tips? Jeg synes elementalist, ranger og necro virker mest fristende til nå.
Hmm, ser ut til å ha fått et problem. Lånte kontoen min til nevøen min, og han joinet en guild til PvP spilleren sin, og da spratt plutselig min spiller også inn i guilden.
Guildet følger alle de forskjellige karakterene dine uansett....
Hmm, hvordan kommer jeg meg ut av den da og inn i den jeg skal være i da?
Bare et lite sidesprang; Har class mye å si for hvor mektig du blir senere, eller er det såpass balanced game at du kan ta hvilken class som helst? Sliter veldig med valg her
meitemark: trykk på g og deretter skal det være en leave guild knapp et eller annet sted

duxo: jeg mener at det er såpass bra balansert at det ikke spiller noen stor rolle, det er uansett slikt at det er flusst med fordeler og ulemper på hver class så allt går på hvordan spillestilen din er og hvordan du kombinerer skills
Sitat av laksen
meitemark: trykk på g og deretter skal det være en leave guild knapp et eller annet sted
Vis hele sitatet...
Nope, nix nei... ingen slik knapp
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Når du er inne på guild rooster ('G') klikker du på grafikken til venstre for ditt eget navn i listen. Resten skjønner du selv
Sitat av duxo
Bare et lite sidesprang; Har class mye å si for hvor mektig du blir senere, eller er det såpass balanced game at du kan ta hvilken class som helst? Sliter veldig med valg her
Vis hele sitatet...
litt har det å si. warrior er såklart sterkere enn monk med sverd, dt sier seg jo selv.
jeg har en Necro/mesmer og jeg klarer meg ikke alene. Jeg må ha med en tanker og kanskje en healer. Da er jeg på mitt beste.