Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  210 10786
Har nettopp fått øynene opp for Half-Life 2, og vet ikke så mye om det, bortsett fra at det blir et helvetes bra spill, hvis man tenker på grafikken. Har surfet noen HL2-sider osv, men finner ikke noe info om multiplayer. Blir det multiplayer på HL2 eller ikke?
Synnest og huske at jeg har lest det en plass, men er ikke sikker. Du har jo altis CS: Source da.
Ja, men CS er CS. Half-Life er Half-Life.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Det finnes utallige tråder om akkurat hl2 her fra før.
blir ikke noe multiplayer med Half Life 2, men du har jo CS: Source og Day of Defeat: Source..
Husker jo deathmatch på Half Life og det var jo ikke akkurat noe suksess :/ ..
Yep, foruten CS (og Day of Defeat hvis du har "Silver" eller "Gold") så vil ikke HL2 ha egen MP. Kommer nok kjapt noen modder da.
Multiplayer var jo halve moroa med HalfLife?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Multiplayer på halflife ble vel aldri noen stor suksess
www.halflife2.net
www.hlfallout.net
Trokke det kommer noen HL2 multiplayer borstett fra CS:S, komme jo sikkert mange konge modder da, siden VALVe har gjort sitt beste for å gjøre motoren så modbar som mulig...
Sist endret av syko16; 11. oktober 2004 kl. 10:49.
Bortsett fra det fakta at nesten alle nye spill har mp. så kunne det jo hende at hl2 bare har så sinsykt lyst til å skille seg ut fra resten med noe som egentlig bare er en ekstra pluss til spillet.
Så lenge man har CS, hva skal man ha HL2-mp for? fikk aldri sansen for HL-mp heller..
kunne tenkt meg og spille multiplayer med bare gravity gun da ..
vi får håpe på mod..
Der vil komme mp i hl2 ...

det blir som goe gamle dager der du hadde DM og slikt. kommer til å bli "good'ol fun"
Øsj, Multiplayer HL var jo drit fett.. CS er bare søppel.. Hvor morro er det ikke å spille masse folk LAN på cross(ettellerannet) mappen med den knappen som gjør at hele mappen sprenger og alle dør untatt de som er inne i bunkeren. Når alarmen går og folk løper som gale for å komme inn i bunkeren før den stenger.. Mer morro skal du lete lenge etter!
OBS, må spilles LAN, hl er kjedelig på internett!
Husker morgenene på datarommet da jeg gikk på ungdomskolen, der var det HL multiplayer for alle penga.
HLDM er konge da, selv om CS:S er ganske gøy det også.
Opprinnelig postet av Zoidberg
blir ikke noe multiplayer med Half Life 2, men du har jo CS: Source og Day of Defeat: Source..
Husker jo deathmatch på Half Life og det var jo ikke akkurat noe suksess :/ ..
Vis hele sitatet...
Sjekk steam. Der sår det oppført både Half-life 2 og LH2:source. Sikker på at du har rett?
Opprinnelig postet av Orgazmus
Multiplayer var jo halve moroa med HalfLife?
Vis hele sitatet...
Njaa... Ikke egentlig :-)
Eneste grunn jeg spilte HL i en liten periode var pga. fin fps i forhold til CS :-)

Men det er bra Half-Life ikke har noen form for multiplayerstøtte og setter fokus på singleplayer, synes hvertfall jeg.

<3 HLSP
Opprinnelig postet av tnt
Multiplayer på halflife ble vel aldri noen stor suksess
Vis hele sitatet...
Nei, tviler på at det hadde blitt noen suksess av mp i hl2.
Multiplayer på Doom3 ble ikke noe suksess, så...
Opprinnelig postet av Hyllekjeks
Sjekk steam. Der sår det oppført både Half-life 2 og LH2:source. Sikker på at du har rett?
Vis hele sitatet...
Du tenker kanskje på HL2 og HL:S. HL:S er HL porta over til HL2 sin motor (source).

Jeg håper det betyr litt HL:SDM
Opprinnelig postet av Raymond
Øsj, Multiplayer HL var jo drit fett.. CS er bare søppel.. Hvor morro er det ikke å spille masse folk LAN på cross(ettellerannet) mappen med den knappen som gjør at hele mappen sprenger og alle dør untatt de som er inne i bunkeren. Når alarmen går og folk løper som gale for å komme inn i bunkeren før den stenger.. Mer morro skal du lete lenge etter!
OBS, må spilles LAN, hl er kjedelig på internett!
Vis hele sitatet...
Kremt, får jeg komme med ett innspill her:

Det er en bane som heter Rapidfire tror jeg. På den har man ett rom hvor det ligger bazooka, egendetonerte bomber og masse annet siklesaker. Prøv å spille det med "capture the room". Det er vanvittig gøy. Hold det rommet og opphold deg der så lenge som mulig. Veldig artig, selv med bare 2.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er system kravene på HL2 lavere enn på DOOM 3 ?
Opprinnelig postet av Bobben
Kremt, får jeg komme med ett innspill her:

Det er en bane som heter Rapidfire tror jeg. På den har man ett rom hvor det ligger bazooka, egendetonerte bomber og masse annet siklesaker. Prøv å spille det med "capture the room". Det er vanvittig gøy. Hold det rommet og opphold deg der så lenge som mulig. Veldig artig, selv med bare 2.
Vis hele sitatet...
Rapidfire?
Du mener nok Crossfire.
leste litt rundt omkring, og jeg fant ut at valve ikke har lagd noen mp til hl2. hl2 mp blir lagd av halflife fallout og vil sansynligvis komme ut en stund etter hl2. men så skal det være sagt at jeg ikke er 100% sikker
Gjør ikke så mye at det ikke blir noe mp til HL2 siden Adreanlin-Gamer 2 kommer snart http://www.adrenaline-gamer.com/
Dette er en mod som har forbedret HLDM betraktelig mye med flere funksjoner. Kan lese om den nåværende versjon her: www.planethalflife.com/agmod

Edit: skrive feil
Lurer her på en ting, ..gadd ikke å åpne en ny topic angående HL2,

Har tenkt å kjøpe HL2 på Tirsdag. Men så jeg siden til elkjop.no om HL2. De selger den for 300 spenn over nettet. Jeg har veldig lyst å bestille den her og nå, men det er en ting som plager meg.
Er det mulig å bestille\kjøpe Collectors Edition her i Norge? Jeg vil gjerne ha HL1 source og DoD Source, og ikke bare HL2 og CS Source.... er dette bare mulig å kjøpe via Steam?
adrenalin gamer er sinnsykt bra. alle som liker hl burde spille det.
gleder meg til hl2 og ag2
Opprinnelig postet av [BiH]Maniac
Lurer her på en ting, ..gadd ikke å åpne en ny topic angående HL2,

Har tenkt å kjøpe HL2 på Tirsdag. Men så jeg siden til elkjop.no om HL2. De selger den for 300 spenn over nettet. Jeg har veldig lyst å bestille den her og nå, men det er en ting som plager meg.
Er det mulig å bestille\kjøpe Collectors Edition her i Norge? Jeg vil gjerne ha HL1 source og DoD Source, og ikke bare HL2 og CS Source.... er dette bare mulig å kjøpe via Steam?
Vis hele sitatet...
http://www.steampowered.com/
Jeg lurer på om det er mulig å kjøpe collectors edition i NORGE. ikke via Steam...
Benson, hvis man skal kjøpe HL2 via Steam må man vel ha VISA eller lignende?
Offtopic: DOD Source MÅ jo bli utrolig bra! Vanlig DOD eier... Men med super grafikk o.l! Det må jo bli fantastisk?!
ikke sant! Derfor lurer på om bare de som skaffer seg collectors edition kan spille den eller får alle som har HL2 spille det?
Jaja... Enda mer ventetid?

Half-Life 2 For Sale?
November 13, 2004, 4:57 pm · valve
If you have purchased a copy of Half-Life 2, we are sorry you are still waiting to play. This is not Valve's choice. Vivendi is insisting that the game has not yet been released, and has threatened that Valve would be in violation of its contract if we activate the Half-Life 2 Steam authentication servers at this time.

Thanks for your patience and we will update you when we have more news to share.
Vis hele sitatet...
Kilde
håper ikke det! de mener sikkert at de ikke for lov å aktivere spillet før 16.nov. det er en del folk som har fått spillet allerede...

anyway. Collectors Edition kommer ikke til å ha DoD: Source.
Steam.... Ser ut som om den eneste måten man kan kjøpe DoD souce er via Steam Silver og Gold. Jeg tror jeg kjøper bare HL2 standard fra elkjop.no....
Hmm, Gamespot har HL2 countdown, og den sier at det er 11 timer igjen. Alså, blir spillet aktivert i kvell? Detter virker da litt merkelig siden spillet skal komme ut 16. og bli aktivert kl 9. Eller er det kl 9 amerikansk tid?

edit: Men jeg så nettop på hlfallout.net og der sier deres countdown at det er 23h 30m igjen.
Sist endret av NinjaSverre; 15. november 2004 kl. 09:40.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Vel, 11 timer er jo 11 timer uansett. Men er ikke sikkert gamespot har rett da. Dere får se. Tror ikke det blir utsatt lengre som noen antyder lengre oppe hvertfall.
Spillet releases klokka 09.00 imorra tidlig.
Ja vet det, men stusset litt når gamespot sier noe annet.

Hehe har til og mekka deal for morgen med mor, være ute i hele dag, være inne i hele morgen
Altså; det slippes 09.00 norsk tid, 00.00 hvor Valve har sitt hovedkvarter. Så det er avhengig av tidsone. Uansett hvor du er så er det nå omtrent 23 timer til hl2 kommer.

Den countdownen på gamespot på rundt 11 timer sikter til når reviewen deres kommer online, ikke når hl2 kan aktiveres.

Kjøper du HL2 "regular" i butikkene får du bare HL2 og CS: source, nothing more. Samme får du om du kjøper bronze over steam. Kjøper du silver eller gold får du også med DoD: Source, HL: Source og "valve`s back catalog on steam" (gamle HL og CS og stuff). Hl2 collectors edition i butikkene har hl2, cs: source og hl:source, ikke dod:source.
Ville bare informere litt til de som tenker å kjøpe half life 2, elkjøp har et lite tilbud til deg:

http://www.elkjop.no/intershoproot/eCS/Store/images/pccdhalflife2_nm.jpg

299,- på elkjøp
Jeg så det og på vg.no. Begynner snart og bli sur på meg selv får å ha bestilt det på gamesmix.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Håper i alle fall at det blir teamfortress til HL2...
2 lag bestående av alle slags soldater, et map bestående av to bunkre og en elv mellom, og "capture the flag", det er morro det!

Men om det kommer en MP til HL2 lik den på HL vet jeg sannelig ikke...
Det kommer ikke en MP til HL2 som ligner den til HL med det første nei, det har blitt grundig bekreftet. Men det kommer garantert utallige modder som vil gjøre dette.

Til alle som har tenkt å kjøpe HL2, jeg anbefaler sterkt å kjøpe det via steam. Bronze (samme du får i butikken) koster bare 300kr mens silver som har dod:source og hl:source i tillegg koster bare 400kr. Alt skattefritt og tollfritt. Trenger bare visa eller mastercard. Kjøper du gjennom steam og ikke i butikken så støtter du dessuten valve mer enn vivendi!
Sist endret av Kinseek; 15. november 2004 kl. 10:59.
Opprinnelig postet av Effect
Jeg så det og på vg.no. Begynner snart og bli sur på meg selv får å ha bestilt det på gamesmix.
Vis hele sitatet...
ALLTID kjøp spill på CDON.com (med mindre du vet om et annet, veldig bra tilbud). CDON.com har alltid alle spillene sine til en god pris, og de bruker 2 - 3 dager på å levere. Hvis jeg forhåndsbestiller spill, får jeg de som regel dagen før releasen. Og det er jævlig bra med tanke på at jeg bor i Nordland.
Menne...jeg anbefaler ikke å vente to måneder med å betale fakturaen. Da blir de sure. :S
Jeg kjøpte HL2 silver på steam for en stund siden. Angrer ikke ett sekund, men så har jo ikke spillet komt ennå så jeg har jo ikke prøvd den ferdige versjonen.
Opprinnelig postet av charzer
ALLTID kjøp spill på CDON.com (med mindre du vet om et annet, veldig bra tilbud). CDON.com har alltid alle spillene sine til en god pris, og de bruker 2 - 3 dager på å levere. Hvis jeg forhåndsbestiller spill, får jeg de som regel dagen før releasen. Og det er jævlig bra med tanke på at jeg bor i Nordland.
Menne...jeg anbefaler ikke å vente to måneder med å betale fakturaen. Da blir de sure. :S
Vis hele sitatet...
Enig der .. Kjøp spillet fra CDON.com .. Tar ikke mer enn 2 dager før du får det
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Får vel ratt kjøpe det her vel 299 på elkjøp er BILLIG... nice!
-totto
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Og leveringstiden er på 300 virkedager?
Opprinnelig postet av tnt
Og leveringstiden er på 300 virkedager?
Vis hele sitatet...
...klarer man å spare noen kroner så er det verdt det.
gleder meg villt!!
syn det er nynorsk tentamen imorgen:'(