Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2682
Har søkt på google, men finner bare folk som har gått på zoloft i flere år. Har gått på zoloft i 4 uker nå, har økt med 25 mg pr uke. Dvs dose på 100 mg. Tok ikke tabletter i går, også tok jeg kun 50 mg i dag.

Tenker å fortsett med 50 mg litt til, eller kan jeg bare gå cold turkey? Når vil jeg få virkning av MDMA hvis jeg slutter på onsdag neste uke feks?

Hvis jeg går cold turkey, får jeg abstinenser tror dere?
Jeg gikk på samme dose som deg og bestemte meg for å slutte på dagen. Opplevde "brain zaps", en veldig ekkel følelse. Vil oppfordre til å trappe ned i samarbeid med lege.
Kombinasjonen med MDMA og de fleste typer SSRI skal visst i mer eller mindre grad avhengig at medisin-typen gi minsket effekt. Altså, du må ha høyere doser for å kjenne effekt, men vet ikke om det er noen god ide eller fortsatt kan gi en god effekt. Bruker Zoloft selv, med relativt grei effekt så langt, men vet ikke hvordan den er iforhold til andre SSRI'er. Tror selv en dose på 50 mg kan ha dempende effekt på MDMA-rusen, er jo en ganske vanlig dose, tror jeg. Så hvis du virkelig vil oppleve rusen burde du som nevnt over trappe rolig nedover med råd fra legen, i tilfelle du kan oppleve abstinenser eller ubehag.
haha, ssri utløser serotonin over tid fordi legen mener depresjonen kommer av for lite av dette signalstoffet. Jippi! Vi bare tar mdma, som utløser store mengder serotonin på eeen gang!

Greit, men spar legen og kapasiteten dems for syting og klaging om det gjør deg mer deprimert.
Å pisse i buksa når det er jævlig kaldt, ja, det hjelper ørlite grann.
Sist endret av zhpongl; 8. mars 2014 kl. 06:02.
Kombinasjon med SSRI og MDMA kan føre til forsterkete bivirkninger, mindre effekt av MDMA og serotonin syndrom.
Ikke noe poeng i å blande antidepresiva med MDMA, selvom det så er et par dager siden du tok Zoloft sist.
Har sett folk få veldig ubehagelig form på det, selv har jeg bare sitti igjen med minimal virkning når jeg har testet selv.
Søker du litt på forumet så er det fler tråder som omhandler det samme.

Å det er heller ikke noe gøy å plutselig gå cold turkey på Zoloft. Men siden du bare har gått på det i 4 uker er det ikke sikkert du får noe abstinenslignende symptomer om du plutselig skulle kutte de ut.
Sist endret av KjellFresh; 8. mars 2014 kl. 08:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er Remeron SSRi? / farlig å blande med MDMa?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kombinasjon med SSRI og MDMA kan føre til forsterkete bivirkninger, mindre effekt av MDMA og serotonin syndrom.
Vis hele sitatet...
Nei (du får ikke serotoninsyndrom), SSRI har høyere affinitet på SERT så det vil bare blokkere de positive effektene av MDMA i veldig stor grad

http://en.wikipedia.org/wiki/Effects...the_human_body

Det vil også blokkere de negative.

Man pleier å regne 5x halveringstid før man er "fri" for virkestoffet, så med en halveringstid på ~26 timer vil man være "vanlig" etter en uke...

Sitat av greatness Vis innlegg
Er Remeron SSRi? / farlig å blande med MDMa?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke en SSRI og ikke FARLIG å blande med MDMA (så vidt meg bekjent).

Mirtazapine is an antagonist of presynaptic alpha 2-adrenergic autoreceptors and heteroreceptors on both norepinephrine and serotonin presynaptic axons. As a result, there is increased 5HT activity, especially at the 5HT1A receptors.
Vis hele sitatet...
Det vil nok definitivt påvirke effekten av MDMA negativt, og jeg mener å ha lest at det kan brukes til å reversere serotoninsyndrom en plass, men jeg har ikke kilde på det...

Ellers; du kan fint gå cold turkey og bare ta akkurat nok SSRI til å lindre abstinensene. Det er ikke farlig, men kan være veldig ubehagelig. Etter så kort tid tviler jeg på at hjernen har kommet så langt i prosessen med å nedjustere serotonin-reseptorene...

Det er lite poeng i å ta MDMA mens man går på SSRI i alle fall...
Sist endret av Antagonist; 8. mars 2014 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Antagonist Vis innlegg
Nei (du får ikke serotoninsyndrom), SSRI har høyere affinitet på SERT så det vil bare blokkere de positive effektene av MDMA i veldig stor grad

http://en.wikipedia.org/wiki/Effects...the_human_body

Det vil også blokkere de negative.
Vis hele sitatet...
SSRI blokkerer reopptaket av serotonin, slik at det er mer serotonin tilgjengelig, så kommer MDMA'en og frigjør enda mer serotonin.