Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 169669
Kjipt når det er dag her da, om du overlever så lenge da
Har et spm., vis du vil logge ut, kan du fortsette der du var en annen gang da?
Ja, en sentral server lagrer inventory'et og posisjonen din Forresten, NL3 er også en slik server med annerledes døgnrytme, spiller der nå.
Sist endret av Pylsomatic2k; 27. mai 2012 kl. 22:09.
Nice, det lover bra!
Hva med og få til en nFF server etterhvert?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Hva er steam-nicket ditt JVmyhre? det er liksom fire forskjellige der :s
Jeg og to andre legger planer for i morgen ^^
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hva er steam-nicket ditt JVmyhre? det er liksom fire forskjellige der :s
Jeg og to andre legger planer for i morgen ^^
Vis hele sitatet...
Pedobear_91
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Opp tidlig og nyte dagen folkens! Jeg skal dusje først, så hiver jeg meg inn på en server. Tenker det blir Norway1/norway2. Se etter Henning.
Laster ned DayZ filene nå, men skal eg laste ned "DayZ-1.6.0.1.torrent" også?
Og alle filene som er innenfor "Installer" mappen?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Bare bruk updateren fra denne siden: http://worrom.com/
>Download Dayz Updater > last den og pakk ut > kjør dayzupdater > force update
Så trykker du play når den er ferdig. Husk å huke av for Combined Operations når det starter opp.
Også må du starte Arma2 en gang, og arrowhead en gang, for at de skal bli spillbare.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Bare bruk updateren fra denne siden: http://worrom.com/
>Download Dayz Updater > last den og pakk ut > kjør dayzupdater > force update
Så trykker du play når den er ferdig. Husk å huke av for Combined Operations når det starter opp.
Også må du starte Arma2 en gang, og arrowhead en gang, for at de skal bli spillbare.
Vis hele sitatet...
Nice! Når det kommer en ny update, kan eg bare kjøre "Force Update" igjen da, så oppdaterer den automatisk til nyeste?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
I utgangspunktet trenger du bare kjøre check for update, men jeg har bedre erfaring med force update, så ja
hei jeg skal spille med noen venner, men sliter med å finne ut hvor de er. hvordan er den letteste måten å finne dem?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Når du spawner/logger inn så står det Chernogorsk og et navn til nederst i høyre hjørne i et par sekunder. Bruk dette kartet http://avidblur.com/arma2/ for å finne ut hvor du er og naviger ut ifra det.
Da var det fungerende ihvertfall! Trenger litt tid til og bli vandt med kontrollene, det er nå sikkert og vist! :P
Er det meningen at det skal være så blurry bilde? Eller er det noe med instillingene mine?
Og flere som har problemer med og få lyd i headsett med dette spillet? Har satt headset som default device, men fortsatt kommer lyden ut av høytalerene :S
kan du se hvor du er mens du spille?
Prøver og streame litt DayZ med middelmådig kvalitet her:
http://no.twitch.tv/jvmyhre#

Blir mitt første forsøk, såå dere kan få dere en god latter om eg kommer meg inn på en server
Spiller litt god musikk også!
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Prøver og streame litt DayZ med middelmådig kvalitet her:
http://no.twitch.tv/jvmyhre#
Vis hele sitatet...

Litt lagg får man tåle. Er ikke helt på jordet.

Skulle ha joinet dere for lenge siden, men laptopen er sendt på service. Kommer sterkere tilbake innen en mnd tid. da har dere sikkert fått ordnet en skikkelig freak-clan. Enjoy.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Prøver og streame litt DayZ med middelmådig kvalitet her:
http://no.twitch.tv/jvmyhre#

Blir mitt første forsøk, såå dere kan få dere en god latter om eg kommer meg inn på en server
Spiller litt god musikk også!
Vis hele sitatet...
Digger at det første jeg ser når jeg kommer inn er at du driver og kaster flares på zombien som står og spiser ansiktet ditt
Sitat av FatMan Vis innlegg
Digger at det første jeg ser når jeg kommer inn er at du driver og kaster flares på zombien som står og spiser ansiktet ditt
Vis hele sitatet...
Hahah, ja ble litt stressa kanskje
Har et problem med at eg ikkje allti får brukt bandage også
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hvilken server er du på forresten?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hvilken server er du på forresten?
Vis hele sitatet...
Det var en random server, husker ikkje hva den hette.. Men nå mistet eg connection, så skal prøve og presset meg enn på norway 1 eller 2 nå

Vis noen vil spille med meg så finner dere meg på ts3.
speak.battle.no
Kanal: ArmaII
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Utrolig kjipt at norway 1 og norway 2 er fulle hele tiden. Noen som vet hvem som har satt de opp? Kanskje vi kan donere en slant for å få opp norway 3?
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Utrolig kjipt at norway 1 og norway 2 er fulle hele tiden. Noen som vet hvem som har satt de opp? Kanskje vi kan donere en slant for å få opp norway 3?
Vis hele sitatet...
Få fikset en egen freak server? Litt slitsomt for både Myhre og oss som ser på mens han oppdaterer serverlista.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Utrolig kjipt at norway 1 og norway 2 er fulle hele tiden. Noen som vet hvem som har satt de opp? Kanskje vi kan donere en slant for å få opp norway 3?
Vis hele sitatet...
Silentspy som eier disse regner eg med
Dott i øret.
stagg's Avatar
Jau jau. Dere får kose dere videre på denne trivelige hellige Mandag. Jeg må gjøre dagens plikter, mate hamsteret med litt smøreost og bake en hellig pizza.

Tar sikkert en titt innom Live Myhre senere på dagen, får håpe du kommer deg inn da.
Sitat av stagg Vis innlegg
Jau jau. Dere får kose dere videre på denne trivelige hellige Mandag. Jeg må gjøre dagens plikter, mate hamsteret med litt smøreost og bake en hellig pizza.

Tar sikkert en titt innom Live Myhre senere på dagen, får håpe du kommer deg inn da.
Vis hele sitatet...
Tok en liten pause fra streaminga selv, trenger noen og spille med som kan lære meg opp
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
"Freak Camp" har blitt satt opp, og nå kan jeg ikke sove fordi jeg er redd noen skal finne den og stjele alle bønnene mine

Jeg minner dere fortsatt på listen over spillere
Peace is a lie
Nagasuku's Avatar
18 3
Hei jeg kanj gjene joine dere,

Jeg spiller ganske mye DayZ, men jeg syns det er veldig vanskelig å finne en ledig server, så jeg spiller overalt

Steam og Ingame name er - Nagasuku

See ya in the zone
Hvem stemmer for NFF server med passord?
Vi kan lage en dedikert tråd for serveren med passord lett tilgjengelig i førstepost!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Stemmer heller for en NFF-server uten passord, men med velvillige admins som kan cleare plass til NFF-medlemmer. Eventuelt en VIP-liste der andre players blir kicka for å gjøre plass til VIP's (freaks)
Sitat av FatMan Vis innlegg
Stemmer heller for en NFF-server uten passord, men med velvillige admins som kan cleare plass til NFF-medlemmer. Eventuelt en VIP-liste der andre players blir kicka for å gjøre plass til VIP's (freaks)
Vis hele sitatet...
Er definitivt med på dette! Men hva koster en DayZ server da? MÅ vel ha en ganske stor en også så vi får litt liv og artig PVP action! 50 player kanskje?
hva er egentlig en nff server?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Stemmer heller for en NFF-server uten passord, men med velvillige admins som kan cleare plass til NFF-medlemmer. Eventuelt en VIP-liste der andre players blir kicka for å gjøre plass til VIP's (freaks)
Vis hele sitatet...
Aner du hvor knusende det er å bli kicka fra en DayZ server?
Jeg vil ikke være ansvarlig for at uskyldige players risikerer å miste all progress fordi jeg har reservert plass, jeg vet hvor plagsomt det er.
Det må finnes en bedre løsning!

Sitat av markus_nilsen Vis innlegg
hva er egentlig en nff server?
Vis hele sitatet...
En helt vanlig server styrt av brukere her på forumet.
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Aner du hvor knusende det er å bli kicka fra en DayZ server?
Jeg vil ikke være ansvarlig for at uskyldige players risikerer å miste all progress fordi jeg har reservert plass, jeg vet hvor plagsomt det er.
Det må finnes en bedre løsning!
Vis hele sitatet...
Pr. dags dato er det frustrerende ja, men om en stund så vil det nok komme mange flere servere, sant mere stabilitet og raskere connection, så da vil nok ikkje det være noe værre enn feks. en CSS som kicker for sine medlemmer.
Sist endret av JVMyhre; 29. mai 2012 kl. 13:05.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Pr. dags dato er det frustrerende ja, men om en stund så vil det nok komme mange flere servere, sant mere stabilitet og raskere connection, så da vil nok ikkje det være noe værre enn feks. en CSS som kicker for sine medlemmer.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, men vi må jo nesten basere oss på at det pr. dags dato da ikke er en særlig god løsning.
Jeg aner ikke hvordan jeg ikke har lagt merke til denne tråden før nå (søkte til og med på "Day Z" for noen dager siden her, men fant ingen tråd). Uansett, legg meg gjerne til på Steam om folk har lyst å ha meg med. Jeg kaller meg "TheCakeLie" på Steam (ingame, bare "Sondre"), og har spilt Day Z en stund nå.

Har også planer om å lage live streams om jeg finner noen å spille med. De jeg vanligvis spiller med er for sjelden pålogga/har ikke lyst...
Akkuratt kjøpt meg Arma 2 Laster ned nå
Noen som vil spille sammen i ettermidag/kveld? Add meg på steam! Pedobear_91
Sitat av jal23 Vis innlegg
Akkuratt kjøpt meg Arma 2 Laster ned nå
Vis hele sitatet...
Prøver å starte spillet så får jeg 2 errorer;
http://vvcap.net/db/cdc1-H85QH7FdxDVLIzD.htp
http://vvcap.net/db/p2R0lrisXc0uoWpVVXEJ.htp

Fikk starta Arma 2 men ikke Arma 2: OA/CO
Sitat av jal23 Vis innlegg
Prøver å starte spillet så får jeg 2 errorer;
http://vvcap.net/db/cdc1-H85QH7FdxDVLIzD.htp
http://vvcap.net/db/p2R0lrisXc0uoWpVVXEJ.htp

Fikk starta Arma 2 men ikke Arma 2: OA/CO
Vis hele sitatet...
Det er ikke værre enn å google vet du
Sitat av sondrebot Vis innlegg
Det er ikke værre enn å google vet du
Vis hele sitatet...
Fikk fiksa det med en restart, så får håpe DayZ funker.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Det er ikke så enkelt som å starte en "nff-server"
For det første, må man søke om det (for å få tilgang til hoved-databasen)
DayZ-devs krever full tilgang til serveren (tenk RDP)
Servere kan ikke ha passord
Admins kan ikke kaste ut noen som helst, av noen som helst grunn.
+Masse andre ting som man sette seg inn i.
Feiler man på alle disse strenge reglene, blir serveren suspandert eller rett og slett bannet fra hoved-databasen.

Utviklerne har meget stort fokus på at det ikke skjer juks, eller urettferdige fordeler.

Jeg opprettet en Steam gruppe og inviterer alle jeg kommer over.
De som allerede er invitert, kan igjen invitere andre, for jeg er ikke alltid tilgjengelig
Håper på über-gruppe
Sist endret av Rolsen Royce; 29. mai 2012 kl. 15:03.
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Du må oppdatere DayZ det har kommet en ny.
Vis hele sitatet...
Jeg sier jo at jeg får spilt på alle andre servere, selvfølgelig spiller jeg bestandig med oppdaterte filer.
Dessuten vil ikke utdaterte filer føre til at serverne forsvinner fra listen, de blir værende med et rødt kryss og du kan se hvilken versjon serveren kjører relativ til din egen.
Peace is a lie
Nagasuku's Avatar
18 3
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Hvem stemmer for NFF server med passord?
Vi kan lage en dedikert tråd for serveren med passord lett tilgjengelig i førstepost!
Vis hele sitatet...
Les her hvis du er interisert i å hoste en server med DayZ
http://www.dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=1429

der er ikke bare bare, du må følge reglene her for å i det heletatt få mission fila fra DayZ produsentene.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Huff. Teit at å kicke for å lage plass til venner eller ha reserverte slott og slikt ikke er lov. Jaja, jeg vet iallefall at et stort open world zombie spill er på vei, god grafikk har det og.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Huff. Teit at å kicke for å lage plass til venner eller ha reserverte slott og slikt ikke er lov. Jaja, jeg vet iallefall at et stort open world zombie spill er på vei, god grafikk har det og.
Vis hele sitatet...
Og hva heter dette spillet?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Og hva heter dette spillet?
Vis hele sitatet...
Har ikke noe navn enda eller noe, dem har akkurat såvidt begynt på det.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Har ikke noe navn enda eller noe, dem har akkurat såvidt begynt på det.
Vis hele sitatet...
Og med det vet du at grafikken er bra?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Og med det vet du at grafikken er bra?
Vis hele sitatet...
Ja. http://www.militaryphotos.net/forums...=1#post6195158
Det blir ikke så ille med andre ord.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Det er ikke så enkelt som å starte en "nff-server"
For det første, må man søke om det (for å få tilgang til hoved-databasen)
DayZ-devs krever full tilgang til serveren (tenk RDP)
Servere kan ikke ha passord
Admins kan ikke kaste ut noen som helst, av noen som helst grunn.
+Masse andre ting som man sette seg inn i.
Feiler man på alle disse strenge reglene, blir serveren suspandert eller rett og slett bannet fra hoved-databasen.

Utviklerne har meget stort fokus på at det ikke skjer juks, eller urettferdige fordeler.

Jeg opprettet en Steam gruppe og inviterer alle jeg kommer over.
De som allerede er invitert, kan igjen invitere andre, for jeg er ikke alltid tilgjengelig
Håper på über-gruppe
Vis hele sitatet...

Spiller dere mye? Hadde vært kjekt med noen å spille med, så er nå bare å adde "haagenss" på steam
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ja. http://www.militaryphotos.net/forums...=1#post6195158
Det blir ikke så ille med andre ord.
Vis hele sitatet...
Hm, not bad. Men nå er det DayZ som står for tur!