Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 21783
Heisann, satt med noen kompiser på leiligheta i går og hadde fått tak i noe jævlig sjukt fra en dealer vi aldri har kjøpt av før.

Vi skulle jo så klart veie den for å passe på at vi fikk det vi betalte for (vi betalte 300 kr for 1 gram. Ja, jeg trodde vi ble hustla som faen). I det vi åpner sølvpapiret ser vi en ganske grønn klump som bare begynner å smuldre opp med en gang vi tar på den... Hva faen? det var reaksjonen vår, har vi fått sånn grønn lekesand man brukte på barneskolen til å bygge ting liksom?

Vi lener oss ned alle tre og trekker lukta godt inn... Jeg har aldri kjent en så sterk lukt fra hasj før (hvis det er hasj), det var en insane blanding av lukten av grønt og brunt...

Vi kjapper oss og mekker en speedbong av en 0.5l cola flaske og blander grammern med 2 sigg. Det har seriøst aldri vært så lett å lage godmekk :P vi bare tok på det med fingra og det ble helt pulveraktig med en gang.. trengte ikke varme det med lighter en gang.

Kompisen min tar i kanskje... 0.1g i bongen og fyrer opp, trekker inn og blir borte som faen etter det første trekket. Jeg og han andre følger fort etter og blir HELT kake, og det her var 1 hit hver fra en 0.5 flaske. Vi blir fort enige om at det her er HELT klart det beste vi NOEN gang har røyka :P

Spørsmålet mitt er egentlig bare... hva faen var det vi røyka? er det noen som har vært borti "grønn" hasj før?
Sist endret av hftb; 23. november 2009 kl. 09:45.
Grønn hasj er jo pot, eller weed. Brun hasj er jo bare grønn hasj som er presset sammen for å lettere smugle det inn i Norge.

Er ikke noe uvanlig med det dere har røyket.

Edit: det jeg skrev er sikkert ikke 100% rett, så ikke skyt meg om jeg er helt på jordet
Sist endret av Dimergon; 23. november 2009 kl. 09:57.
Trådstarter
7 0
Hm, jaja hvis du sier det så :P har bare aldri vært borti noe lignende... ingen av oss hadde vel egentlig det. Det var hvertfall jævlig gs.

Var en kompis av meg som sa det her ikke var hasj, men han visste ikke helt selv hva det var.. Begynte å lure hva faen vi hadde hatt i ossw nå bare :P
Pot/Weed ser omtrent ut som grønne tobakk blader og gir en annerledes følelse enn de fleste typer hasj. Det lukter mye sterkere, og er som regel dyrere enn vanlig hasj (~150 kr. g.). Uten at du har beskrevet det for godt er det sannsynligvis dette dere har fått.
Trådstarter
7 0
Sitat av knuffik Vis innlegg
Pot/Weed ser omtrent ut som grønne tobakk blader og gir en annerledes følelse enn de fleste typer hasj. Det lukter mye sterkere, og er som regel dyrere enn vanlig hasj (~150 kr. g.). Uten at du har beskrevet det for godt er det sannsynligvis dette dere har fått.
Vis hele sitatet...
Er antagligvis dette vi har fått da
Sitat av knuffik Vis innlegg
Pot/Weed ser omtrent ut som grønne tobakk blader og gir en annerledes følelse enn de fleste typer hasj. Det lukter mye sterkere, og er som regel dyrere enn vanlig hasj (~150 kr. g.). Uten at du har beskrevet det for godt er det sannsynligvis dette dere har fått.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler, pot/weed ser da absolutt ikke ut som tobakksblader? Det er jo blomstertuppene på cannabisplanten, og det ser ut sånn her:
http://scrapetv.com/News/News%20Pages/Health/Images/marijuana-buds-ready-for-smoking.jpg

Det finnes så absolutt grønn hasj, og jeg har sett det selv. Om det er sterkere enn vanlig hasj vet jeg ikke, da jeg ikke røyker selv.
Va borti det i amster i sommer. Keef, presset hardt sammen. kunne selges som hasj i coffe shopsa.
Trådstarter
7 0
Det var ikke som en plante eller noe sånn... var som en helt vanlig hasjklump, bare grønn og at den smuldra lettere. Jeg har røyka grønt før og veit hvordan det ser ut
Sitat av Defqon Vis innlegg
Jeg tviler, pot/weed ser da absolutt ikke ut som tobakksblader? Det er jo blomstertuppene på cannabisplanten, og det ser ut sånn her:
http://scrapetv.com/News/News%20Pages/Health/Images/marijuana-buds-ready-for-smoking.jpg

Det finnes så absolutt grønn hasj, og jeg har sett det selv. Om det er sterkere enn vanlig hasj vet jeg ikke, da jeg ikke røyker selv.
Vis hele sitatet...
Har aldri sett grønn hasj jeg i hvert fall, og ikke noe som smuldrer opp når man tar på det. Vet ikke hvilke typer pot/weed du har sett, men de gangene jeg har røykt grønt har det vært rimelig likt tobakk, og kan i hvert fall se slik ut fra en nybegynner sitt perspektiv. I tillegg til at trådstarter nevner lukta, kan det ikke ha vært hasj ettersom det ikke lukter i nærheten av så sterkt som pot.
Sitat av knuffik Vis innlegg
I tillegg til at trådstarter nevner lukta, kan det ikke ha vært hasj ettersom det ikke lukter i nærheten av så sterkt som pot.
Vis hele sitatet...
tsk tsk.. Du har bare ikke vært utenfor norges grenser...

Men, OT: Grønn hasj har jeg aldri hørt om ihvertfall. At du har fått en veldig god type og at du blander mellom mørkegrønt/brunt/svart og grønt tror jeg er mer mulig. Da med tanke på at mørk hasj ofte er god. Men igjen pleier den ofte da å være seig og ikke "sand".
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av knuffik Vis innlegg
Pot/Weed ser omtrent ut som grønne tobakk blader og gir en annerledes følelse enn de fleste typer hasj. Det lukter mye sterkere, og er som regel dyrere enn vanlig hasj (~150 kr. g.). Uten at du har beskrevet det for godt er det sannsynligvis dette dere har fått.
Vis hele sitatet...
http://www.electricfreeze.com/art/tobacco/wet_leaves.jpg

vs.

http://laist.com/attachments/la_anti/weedreview2.jpg

Jeg ser ikke helt likheten. Man kjøper ikke cannabisblader på gata...
Trådstarter
7 0
skal prøve å ta bilde av mekket når jeg er ferdig på jobb.
Må nesten få tak i han jeg kjøpte det av å spørre
Kan jo være at dere har fått tak i noe skuff.
http://www.dutchjoint.nl/usersgallery/albums/userpics/normal_skuff.JPG
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:Up7EQ1ppqfBkRM:http://www.icmag.com/gallery/data/500/110420cup_002.jpg

Om du søker på "skuff hash green" i google så vil du få opp endel fler bilder. Fikk ikke linka til de beste bildene i ordentlig størrelse da servern de fleste ligger på ikke tillater det.
Sist endret av Lonnie Mack; 23. november 2009 kl. 12:37.
Det høres veldig mistenkelig ut hvis klumpen bare smuldra til pulver. Virkestoffet i cannabis ligger i krystallene du finner rundt blomsten på planten. Når denne tørkes kalles dette Marihuana/Pot/Grønt. Disse krystallene er olje-sekker og er langt fra knusk tørr. Krystallene blir harde når de er i kald lufttemperatur, men når krystallene blir varm blir de også seige og betraktelig mørkere i fargen. Den mørkere fargen kommer av at du knuser oljesekkene, men dette har lite og si på effekten. Når man lager hasj så fjerner man krystallene fra plantemateriale (ved bruk av forskjellige metoder) for og så og presse sammen krystallene til solide klumper, baller, plater, etc. Det kommer selvfølgelig med litt plantemateriale også, og hasjen varierer i styrke på hvor stor andel krystaller det er, og hvor stor andel plantemateriale. Styrken på hasjen har også veldig mye og si på hvor sterk cannabiode-nivåene (THC,CBD,CBN,etc) i krystallene er fra høsting av disse blomstrene.

Det du kan gjøre er og prøve og presse pulveret sammen mellom fingrene dine, og se om det skifter farge, eller om du klarer og forme det til en fast klump. Du kan også prøve med litt varme fra f.eks lighter, men det skal ikke være nødvendig. Fester det seg ikke sammen er det ikke god vare, men heller plantemateriale du røyker. Noen blir vell også "stein" av tobakks-kikker med gress-strå i.

Blomsten til Cannabis, med krystaller som du ser.
http://www.growhigh.co.uk/catalog/images/magic-crystal-marijuana-seeds.jpg

Krystaller og plantemateriale.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a9/Keif.jpg/200px-Keif.jpg

Krystallene og plantematerialet presset sammen til plater.
http://onlinecoffeeshop247.com/images/maroc-royal-cherecade-1.jpg


Fargen på hasjen kan variere fra alt til lys-brun, brun, rød-brun, gul-brun, grønn, svart, brun-svart, osv. En venn av meg brukte ice-o-lator bags for og lage hasj av sine hjemmelagede planter som dessverre ble tvekjønnet, og rart nok ble hasjen grønn-brun. Hasjen hadde helt grei effekt, men plantene de ble laget fra var helt rævva.
Sist endret av Quetzalcoatl; 23. november 2009 kl. 12:40.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Grønn hasj er jo pot, eller weed. Brun hasj er jo bare grønn hasj som er presset sammen for å lettere smugle det inn i Norge.

Er ikke noe uvanlig med det dere har røyket.

Edit: det jeg skrev er sikkert ikke 100% rett, så ikke skyt meg om jeg er helt på jordet
Vis hele sitatet...
Hasj er en planteekstrakt som består av trikomer og noe planterester. Det meste av plantematerialet (som inneholder grønt klorofyll, bladene for eks.) kommer ikke med i denne ekstrakten. Trikomene inneholder olje (cannabinoider) som blir brun når de knuses og oljen oksiderer. Derfor har hasj en brun farge.

At hasjen er grønn kan tyde på at den inneholder en del bladrester. Med tanke på konsistensen du beskriver så synes jeg det høres ut som skuff som ikke er presset noe særlig, altså hvor trikomene i liten grad er knust. Skuff er løse trikomer som ofte inneholder en del planterester. Fargen på skuffet varierer etter som hvilke deler av planten man lager det av (er det mye blader blir det grønnere), og hvor mye det presses etterpå.

Se øverst til venstre på bildet.
Sist endret av mentalmelt; 23. november 2009 kl. 12:43.
Det andre nevner som skuff her er det jeg nevnte som krystaller og plantemateriale i pulverform, før det presses til plater. Dette blir også kalt kif/kief enkelte plasser.

Er ikke skuff og kif det samme?
Sitat av puffman Vis innlegg
Er ikke skuff og kif det samme?
Vis hele sitatet...
Det er ihvertfall veldig likt. Forskjellen er at kif gjerne er et steg i prosessen mot å lage hasj, mens skuff er et ferdig produkt. Skuff inneholder også gjerne mer grønne planterester og i enda mindre grad knuste trikomer enn det kif gjør.
Jeg har sett grønn hasj. Den var ikke noe særlig bra og kosta 40 kr grammet, så jeg synes 300 hørtes veldig dyrt ut. Grønn hasj inneholder,som mentalmelt sier, en god del blader og bladene er ikke akkurat det man er ute etter på denne planten (selvom hasjlaging er en fin måte å få utnyttet hele planten). Det kan jo godt være skuffet/hasjen du fikk var laget av en veldig potent weed og det forklarer den positive opplevelsen.

one love.
I Amsterdam fant vi noe på hver eneste coffeeshop som het ice-o-lator som passer fint med beskrivelsen..
Den kosta alt fra 20-70 euro der vi var og han som sto bak disken sa det var frysetørka og silt pot.
Ice-O-Lator passer ikke beskrivelsen spesielt godt nei, ihvertfall ikke etter min erfaring. Ice-O-Lator er brun hasj som er presset i forskjellig grad, og som varierer litt i mykhet og farge etter som hvor mye det er presset. Kvaliteten varierer også noe avhengig av hvilke filterposer man har brukt. Jeg har selv laget slik hasj flere ganger.

Den grønne fargen kommer når man grinder pot og samler opp trikomene og andre små partilker i et filter. Når poten knuses opp på denne måten kommer det mye grønne bladrester gjennom filteret som setter farge på sluttproduktet.

Ice-O-Lator derimot, er kjent for å være veldig ren hasj (mye trikomer), og inneholde svært lite planterester sammenlignet med annen hasj. Det eneste grønne jeg har sett i denne produksjonsteknikken er i den første filterposen, den som fjerner alt det ubrukelige materialet. Det kan også være litt grønnfarge i den hasjen med lavest kvalitet, men det forsvinner fort når produktet tørker og blir presset litt.
Sist endret av mentalmelt; 23. november 2009 kl. 23:26. Grunn: tillegg
Det jeg tror: Er at han som skulle selge deg det grammet har gått tom for weed, men har hatt sikkert ganske mye oppbevart i en pose. I bunnen av denne posen legger det seg masse krystaller fra cannabisplantene. Man blir jo helt satt ut av å røke det, så derfor har han også tatt 300 kr, noe som er helt grei pris for dette.
Det er hvertfall hva jeg tror , etter en god del erfaring.. God jul
Imgonnadoit: Denne hasjen man lager av trikomer blir mye mer oljete enn de pulvergreiene trådstarter snakker om.

Edit: Førovrig mistenker jeg også at det er skuff eller veldig, veldig lett presset pollen...
Sist endret av random25880; 24. november 2009 kl. 00:05.
Må jo være skuff! var hvertfall det første som slo meg. Hva sieru trådstarter? er det noe likhet med bilde som Lonnie Mack la ut?
Høres ut som Golden Maroc/Maroccan gold, men har ikke hørt om noen som har solgt det her i Norge til nå.
Jeg trodde moroccan gold var en weed strain, jeg? Er jeg på jordet? Eller er det snakk om marokk med gullstempel? Skjønner uansettt ikke hvordan det han beskriver kan høres ut som det..?
Trådstarter
7 0
Har fått høre nå at det var Purple haze, White widow og Northern Lights blanda sammen... vet ikke om det er sant, men men :P
Sitat av hftb Vis innlegg
Har fått høre nå at det var Purple haze, White widow og Northern Lights blanda sammen... vet ikke om det er sant, men men :P
Vis hele sitatet...
Om dere betalte 300kr kan nok dette stemme, men jeg tviler. No offence
Altså, et cannabispreparat blir ikke noe bedre fordi det er en blanding av flere strains.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Altså, et cannabispreparat blir ikke noe bedre fordi det er en blanding av flere strains.
Vis hele sitatet...
Smak og behag.
Regner med ''dealern'' her har skryti litt for mye ang produktet sitt.
Hvis man først selger pot, så er det ikke akkurat uvanlig å ha tilgang på flere strains. Men for all del, bare regn med hva du vil, selv synes jeg ihvertfall ikke at det høres spesielt usansynlig ut. Kan du forresten fortelle meg hva du synes blir bedre når du blander strains?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvis man først selger pot, så er det ikke akkurat uvanlig å ha tilgang på flere strains. Men for all del, bare regn med hva du vil, selv synes jeg ihvertfall ikke at det høres spesielt usansynlig ut. Kan du forresten fortelle meg hva du synes blir bedre når du blander strains?
Vis hele sitatet...
Vist man først selger pot så mikser du ikke Purple haze, White widow og Northern Lights sammen!

Jeg liker ikke og blande pot, så jeg får ikke forklart deg det på det spørsmålet
Hvis du har bånnskrap fra flere forskjellige poser, så er det vel ikke så unaturlig å blande dette sammen for så å presse det litt. Det er jo åpenbart ikke snakk om buds her.
Sitat av hftb Vis innlegg
Det var ikke som en plante eller noe sånn... var som en helt vanlig hasjklump, bare grønn og at den smuldra lettere. Jeg har røyka grønt før og veit hvordan det ser ut
Vis hele sitatet...
Jøsses, og jeg som trudde den typen hadde forsvinni.. Husker for lenge siden da en kompis fikk tak i en beis. Så og si samme som du nevner. Grønn i fargen og ganske porøs. Lukta sterkt av den typsiske, karakterisktiske lukten hasjisj pleier å ha. Et trekk av den reiv som faen i halsen, og vi satt der steine i minst 3-4 timer konstant!! Til dags dato har jeg ikke vært bort i noe som har hatt den samme intensiteten i funk og effekt ennda..

Congrats at du klarte å komme over det. Litt misunnelig her jeg sitter as:P...
Sitat av Lonnie Mack Vis innlegg
Jeg trodde moroccan gold var en weed strain, jeg? Er jeg på jordet? Eller er det snakk om marokk med gullstempel? Skjønner uansettt ikke hvordan det han beskriver kan høres ut som det..?
Vis hele sitatet...
Joda moroccan gold er en weed strain, tenkte på det han sa om at det han kjøpte smuldret så lett opp, og sist gang(og eneste gang foreløbig) jeg røykte moroccan gold så smuldret det sinnsykt lett opp, da tenker jeg på at med white widow så må man liksom rive det opp hvis man skal dele det, men her kunne vi bare gni det med fingrene og så smuldret det som sand, men skal ikke si for mye, jeg er ingen cannabisekspert.

Kompisen min kalte det golden moroc, men jeg antar at det er det samme.
Ah. Da er jeg med
Sitat av Lonnie Mack Vis innlegg
Jeg trodde moroccan gold var en weed strain, jeg? Er jeg på jordet? Eller er det snakk om marokk med gullstempel? Skjønner uansettt ikke hvordan det han beskriver kan høres ut som det..?
Vis hele sitatet...
Maroc er en gul/gullfarget hasj
Marokkansk hasj trenger vel absolutt ikke være gull eller gulfarget. Og det var vel strengt talt ikke det jeg spurte om.
Sitat av BenjiWW Vis innlegg
Joda moroccan gold er en weed strain, tenkte på det han sa om at det han kjøpte smuldret så lett opp, og sist gang(og eneste gang foreløbig) jeg røykte moroccan gold så smuldret det sinnsykt lett opp, da tenker jeg på at med white widow så må man liksom rive det opp hvis man skal dele det, men her kunne vi bare gni det med fingrene og så smuldret det som sand, men skal ikke si for mye, jeg er ingen cannabisekspert.

Kompisen min kalte det golden moroc, men jeg antar at det er det samme.
Vis hele sitatet...
Mulig dette også har noe med hvordan poten har blitt tørket/curet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er curing, all pot blir en fryd å arbeide med når det er curet en liten uke i tillegg til å ha blitt tørket skikkelig.
Bare legg budden på bordet og knus den med fingrene.
Sitat av Norther Vis innlegg
Maroc er en gul/gullfarget hasj
Vis hele sitatet...
Maroc ja, men det vi snakket om var morrocan gold/golden maroc som er en type weed
-Hash is generally said to be black, brown or blond. There is also hashish of greenish or reddish hue. A green tinge may indicate that the hashish contains a large amount of leaf material. Hashish color usually reflects the methods of harvesting, manufacturing, and storage.

kilde: wikipedia, legger ved linken, verdt å lese dere har fått no bra shit for å si det sånn

http://en.wikipedia.org/wiki/Hashish
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://i47.tinypic.com/ip39r4.jpg

Mulig det var den dere røyka.
Den sterka lukta kan ha vært fra hemp oljen som er tilsatt.
Vet ikke helt hva du legger i grønn hans - KNALL grønn som fargen grønn? Eller mer grønn enn brun/svart? Har hatt hasj som har vært veldig grønnlig..hatt nypresset hasj som er hvit..sikkert ikke noe mer enn veldig fersk hasj dere har fått..
Trådstarter
7 0
Dexta: Den var helt lik den på bildet
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er curing, all pot blir en fryd å arbeide med når det er curet en liten uke i tillegg til å ha blitt tørket skikkelig.
Bare legg budden på bordet og knus den med fingrene.
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg er så jævlig pirkete, men hvis man mekker weed med hendene vil man vel miste noe av virkestoffet, ettersom trikomene fester seg til hendene dine?
Sist endret av STUKETRYNE; 17. desember 2009 kl. 09:53.
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Beklager at jeg er så jævlig pirkete, men hvis man mekker weed med hendene vil man vel miste noe av virkestoffet, ettersom trikomene fester seg til hendene dine?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg her, jeg ville brukt en liten saks...Det fester seg en hel gjeng på fingrene, det fester seg noe på saksen også, men om du bruker en liten tapetkniv er det ingen problem å skrape harpiksen av saksen og lage deg en god slump med hjemmelaget skuff=D
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Jeg er enig med deg her, jeg ville brukt en liten saks...Det fester seg en hel gjeng på fingrene, det fester seg noe på saksen også, men om du bruker en liten tapetkniv er det ingen problem å skrape harpiksen av saksen og lage deg en god slump med hjemmelaget skuff=D
Vis hele sitatet...
En kompis av meg grindet opp rundt 10gram helt ok weed med en grinder med en sånn "skuff catcher". Etter det var grindet ferdig heiv vi alt i en weed shaker, og rista på denne i kanskje 10 minutter. Da vi var ferdige hadde vi en hvit klump på 0,3g(Presset mykt) og en helt sort på 0,4g(Presset hardt).
Utvilsomt noe av bedre jeg har røyket, selvom jeg skulle ønske weeden i seg selv var av litt høyere kvalitet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det noen annen måte og lage olje på fra støvet som blir igjen i bånn av Grinderen? Mener og ha hørt man kan få en olje av dette ved og blande det med vann og fryse det ned eller må man bruke aceton? (eller hva det heter???) Takker for alle oppskrifter på forhånd?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Kasinos Vis innlegg
Er det noen annen måte og lage olje på fra støvet som blir igjen i bånn av Grinderen? Mener og ha hørt man kan få en olje av dette ved og blande det med vann og fryse det ned eller må man bruke aceton? (eller hva det heter???) Takker for alle oppskrifter på forhånd?
Vis hele sitatet...
Man bruker løsemidler, som alkohol eller lightergass for å utvinne olje. Olje kan man utvinne av alle cannabisprodukter, selv blader og stilker. Men hvis dette "støvet" du har er hvitt, altså rene trikomer, så press heller hasj ut av dette (press sammen med fingrene til dette utgjør en myk klump). Du kommer ikke til å angre. Eller bare røyk det. Enkleste.
Sist endret av Mexxy; 26. juni 2011 kl. 19:21.