Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 746
Er klar over at det er male USB-A i ene enden, men ikke hva den andre enden kalles. Er 5V strømtilførsel til et billig kamera fra Kina. Selger kunne ikke gi meg navnet, så prøver lykken her.

Noen som kunne hjulpet med navn på kabel som jeg kan få kjøpt på Ebay etc?

Se bilde:
Det er en DC-kontakt, ikke noe USB. Brukes som regel til strøm (5V her mtp det er usb-strømkilde)

Hvilken størrelse det er litt vanskelig å si fra bilde, er definitivt en av de mindre. Kanskje 3,4 x 1,3 mm? Beste er om du kan måle kontakten med et skyvelære typ.
Trådstarter
43 7
Det er definitivt USB-A(male) i den ene enden, dvs. 5V tilførsel(DC ja, ikke vekselspenning). Det jeg lurte på var navnet på selve kabelen, altså når den er liten og rund i kun den ene enden og funnet ut at den omtales som både "Barrel jack connector" og "Round hole connector" med ulike dimensjoner. Tror jeg skal finne den korrekte etter å ha funnet frem skyvelære ja.
Sånn rent teknisk har jeg alltid funnet rett med usb to DC 5.5x2.1 fks.
DC og mål virker som rette betegnelse, alt annet er bare lagt til for å få flere treff på søkemotor.

Kjøp heller en multisak så har du på lur
Sist endret av gekko4u; 6. april 2023 kl. 07:21.
Virker som det også kan være en "smart-sensor" der.. (som oftest bare en 1k ohms motstand) fra "signal" til jord. (spesielt på laptoper er det gjemt en liten satan i pluggen..)