Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1851
Hvem: Meg, bestekompis (kaller ham mr.F idag) og pinnen min.
Hva: 1,5 sukkerbit med LSD hver.
Hvor: En av øyene i Oslo.

Vi har allerede erfaring med mdma og shrooms og har tatt litt lsd før, men ikke nok til en ordentlig tur. Ikke som dette.
Tidspunkter er litt diffuse, så jeg bruker heller stikkord i kronologisk-ish rekkefølge. Dette har jeg forøvrig lært av Lim, som har laget en triprapport jeg forguder: https://freak.no/forum/showthread.php?t=118390

Vi inntar lsd-en ved fergeleiet idet vi ankommer øya kl. 11 før vi rusler en del rundt og venter på effekt. Det var siste gangen vi ruslet denne dagen, for heretter bare lusket vi. Finner oss en benk som jeg tenker er heeeelt perfekt. Sitter der en halvtimes tid før vi skjønner at det er helt feil. Veldig mye sol, og alt rundt er bare fjell og platting.
Så lusker vi litt til, og finner til slutt en superdigg spot. Eng og skog og vann og strand. Henger litt rundt der og halvannen time inn i turen er begge litt "meh ... is this it". Følte vel ikke noe mer enn om vi bare hadde røyka. Jeg følte meg veldig luskete. Mer luskete enn før.

PINNEN. Så fant jeg pinnen min. Usikker på hvor eller hva jeg tenkte da jeg fant den, men det var ikke tvil om det båndet jeg og pinnen hadde. Ekte kjærleik. Jeg tøyset med pinnen, jeg lekte med pinnen, jeg lusket med pinnen, jeg og pinnen "pirket" på mr.F uten at han så det, jeg og pinnen tok bilder og selfier. Det var jeg og pinnen mot resten av verden. Og jeg og pinnen hadde forstått det. Alt. Sammen. Luskete.

VANNET. Vi gikk ned til vannet. Jeg, pinnen og mr.F. Jeg og pinnen syns vannet var kaldt så vi gav opp, mens mr.F syns det var deilig å stå der litt. I vannet. Jeg og pinnen valgte heller å ta bilder, og luske på mr.F derifra.
Alle tre ble i dette tidspunkt obs på andre mennesker. Hadde nok akkurat kommet en båt. Vi lusker oss litt stille tilbake og finner en enda bedre spot!! Der hadde vi trær rundt oss, som et lunt lite rede. Jeg og pinnen assosierer det med teltet jeg brukte ved forrige tur.

CAPSEN OG VANNET. Vi satt ganske høyt opp, så vi hadde god utsikt til vannet. Refleksen fra solen og til bølgene var helt utrolig å se på. Det var som fyrverkeri. Eller som stjerneskudd. Det tok helt av, og de lagde små formasjoner i vannet. Sirkler, hjerter og blomster. Jeg tror vi satt der i ihvertfall 10 min i en slags transe. Jeg, pinnen og mr.F.
Mr.F så på meg å sa "HAR DU CAPS??" kjempeoverraska, fordi han akkurat hadde tenkt på at det hadde vært digg med caps. Jeg hadde egentlig bare min tilfeldig i sekken og tok den på bare noen minutter før dette, uten at mr.F hadde sett det. Luskete. Det var helt utrolig moro, og dagens største lættis var et faktum.


MUSIKK. Vi hørte på musikk hver for oss litt, i hvert vårt headset. Jeg har tidligere hatt en helt enorm opplevelse med musikk på lsd/emma, og det fikk jeg denne gangen også. Eneste var at pinnen min ikke kunne være med på den opplevelsen. Så jeg hørte litt på musikken, mens jeg stort sett bare hadde musikken i "bakgrunnen" mens jeg danset med pinnen i lufta. Mr.F fikk den gode musikkopplevelsen han også, og vi konkluderte med at musikk på LSD er best. Da jeg hørte på asap rocky med lsd ble jeg veldig reflektert over mitt og pinnen sitt forhold. At dette var noe som måtte forbli på øya. Jeg kunne ikke ta den med hjem, for der hadde den ikke trivdes. Den har det best på øya der den er skapt.

REVEN. I KID YOU NOT, men det kom en revunge!! Ut av busken og bort til oss. Altså. Ut av busken og bort til meg, pinnen og mr.F på LSD-trip KOM DET EN REV. Som vi matet. Med boller. Den hang hos oss kjempelenge, og fikk vann og mat. Den turte ikke komme helt bort, så jeg og pinnen matet den sammen. Dere burde virkelig prøve å mate en vill rev på lsd-tur altså. Jeg skjønner ikke. Jeg, pinnen og mr.F er alle helt overbegeistret over det som skjer, og skjønner ikke noen ting. Jeg er veldig lite luskete på dette tidspunkt.
Men så kom det en hund og jagde den vekk

TRACERS. Ganske mange timer inn i turen lå jeg på ryggen og lekte med pinnen i lufta, og da så jeg plutselig tracers. Jeg har aldri sett det før, så det var gøy. Og jeg følte at denne gangen var det bare pinnen som lusket. Jeg savna de store vibrasjonene jeg har hørt så mye om, men jeg tror det hadde blitt for mye å be om etter reven. Foråsidesånn.

HIMMEL. Nå er vi kanskje 6-7 timer inn i turen og mr.F er litt på vei nedover. Jeg og pinnen er absolutt ikke det. Vi satt oss på en fjellhylle rett ved der vi "bodde", og så begynte jeg titte opp på skyene. Og da satt jeg der da. Og idet jeg tenkte at jeg satt der innså jeg at pinnen ikke var der! Den lå igjen på "campen". Så da hentet jeg den og fikk roen. Jeg og pinnen så på skyer, mens mr.F var veldig til stede. Skyene var sånn de pleier å være etter mdma og weed, nemlig et kunstverk uten like. Men klokka gikk, og jeg hadde en avtale senere på kvelden jeg ikke kunne komme unna.

HADE FIN DAG. Nedtur. Luskete nedtur. Men alikevel veldig fin. Vi gikk sakte mot båten, og jeg var veldig usikker på hvor nede jeg egentlig var. Hadde jeg ikke hatt den avtalen så hadde jeg blitt noen timer til på øya.
Sammen med pinnen. Jeg og den. Luskete.
På veien ned mot båten knakk den. Fordi jeg og pinnen lagde vakker lyd sammen. Det var ikke sånn avskjed vi skulle ha. Men sånn er livet. Hade pinnen, og hade øya. Hade reven. I det melankolske hjørnet nå, men fortsatt luskete og lur. Og i godt og rart humør.
Båtturen gikk fint, sto bakerst og så på sjøen.

BYEN. Byen var veldig by. Og jeg ble veldig obs på at jeg ikke var nede. I det hele tatt. Men ikke noe redd. Syns alle menneskene rundt var rare. Jeg følte litt trygghet i at mr.F var med meg, men tror ikke jeg hadde freaka alene. Men hele stemningen var rar. Grått og skummelt og trist, men alikevel var jeg ikke redd. Eller trist. Syns bare alt var rart. Og jeg savna pinnen. Og reven. Og øya. Og dagen. Og fargene.

Vi skulle ca samme vei, så vi tok samme buss ganske lenge. Satt bak i bussen. Følte meg fortsatt veldig luskete. Følte jeg visste mye mer enn alle andre. At jeg hadde en hemmelighet. Hadde på hette og solbriller. Hørte på musikk, men bare i ett øre fordi vi delte. Det var koselig og spennende å se på alle menneskene. Jeg var fortsatt ikke nede. Og dette er typ 10 timer siden inntak.

KVELDEN. Avtalen jeg ikke kunne droppe var veterinærtime med hesten min. Som jeg elsker mer enn alt. Protip - ikke ta LSD samme dag som du har veterinæravtale. Selvom det er 10 timer mellom. For det er litt stress. Heldigvis, og takk Gud eller pinnen eller reven eller hvemduvil, for venninna mi! Hun visste på forhånd hva jeg hadde drevet med, så hun ventet med meg hele tiden og kjørte meg hjem etterpå. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne.
Uansett, veldig diffust å være i stallen denne kvelden. Jeg var så og si nede, men det gikk veldig opp og ned. Jeg kunne skjerpe meg når det trengtes, men plutselig satt jeg bare der å lusket igjen. Hesten ble friskmeldt. Glede. Ble nesten lysere ute, og jeg lusket ikke så mye mer.

NÅ. Nå er klokka 23:30, og det er ca en time siden jeg kom hjem. Jeg har hatt verdens beste dag. Det er helt surrealistisk å tenke tilbake på pinnen og reven. Det er så fargerikt. En magisk øy med verdens beste pinne og verdens beste rev. Nå skal jeg luske meg i søvn. Og drømme om rever og pinner, lusking og sniking, farger og øyer.

Tar gjerne imot feedback på både rapport og tur!
fantastisk trip raport, huker min forige lsd oplevelse oplevde jeg og møte en hund ute i mørket helt alene og den stoppet helt likt med meg og stirret meg inn i øyene og sa "wouf" så løp den av sted. veldig film øyeblikk. dyr er fantastisk på trippings, man får en såkalt "connection" (eller man føler iallefall det)
Høres ut som du hadde en fantastisk dag! Det å se den reven på lsd må jo være dritkult, er ikke ofte en ser at de er ute å lusker. Det var en gøy lesning! Flott rapport :-)
Her er forøvrig video av reven https://youtu.be/OXSzpfCRRw4
Sitat av Hippotumus Vis innlegg
Her er forøvrig video av reven https://youtu.be/OXSzpfCRRw4
Vis hele sitatet...
Nydelig !
Den var jo ikke så redd? Tror du den er vant til folk? Eller bare at både du og reven var i et med naturen?
Den var nok ganske vant til folk, for den gikk liksom rett bort til oss og ba om mat. Men både jeg og "mr.F" har bikkjer, så vi kan jo "snakke" med de føler jeg. MEN. En ting vi snakka om i går var at den aldri i verden hadde kommet bort om vi drakk alkohol istedenfor å ta LSD.
Sitat av Hippotumus Vis innlegg
Den var nok ganske vant til folk, for den gikk liksom rett bort til oss og ba om mat. Men både jeg og "mr.F" har bikkjer, så vi kan jo "snakke" med de føler jeg. MEN. En ting vi snakka om i går var at den aldri i verden hadde kommet bort om vi drakk alkohol istedenfor å ta LSD.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert sant. På lsd var dere så vennlige og stille, mens om dere hadde vert på alkohol så hadde dere sikkert vert alt for høylytte.
Eller kanskje LSDen ga dere en connection?
Fantastisk Litt usikker på om det var en triprapport jeg leste eller den nyeste boka om Knerten og Lillebror.

Sitat av slappegodt Vis innlegg
Nydelig !
Den var jo ikke så redd? Tror du den er vant til folk? Eller bare at både du og reven var i et med naturen?
Vis hele sitatet...
Revunger har ikke lært seg å være redde for folk, og er dessuten ekstremt nyskjerrige. Har opplevd å få dem helt bort til meg jeg også, men man må sitte rolig. Og håpe at det ikke kommer en løs hund eller en bråkete amerikansk turist og ødelegger.
Sist endret av entropi; 8. september 2016 kl. 11:33.
Sitat av entropi Vis innlegg


Revunger har ikke lært seg å være redde for folk, og er dessuten ekstremt nyskjerrige. Har opplevd å få dem helt bort til meg jeg også, men man må sitte rolig. Og håpe at det ikke kommer en løs hund eller en bråkete amerikansk turist og ødelegger.
Vis hele sitatet...
Interessant, da lærte jeg noe nytt! Takk skal du ha entropi!
-Hehe morsom tur. Er det selveste pinnen vi ser ca 9 sek ut i videoen?
Sitat av frtoretang Vis innlegg
-Hehe morsom tur. Er det selveste pinnen vi ser ca 9 sek ut i videoen?
Vis hele sitatet...
Hehe, nei det er "kjeppen" til kompisen. Han skulle selvfølgelig overgå min nydelige pinne, og trodde størrelsen hadde noe å si. Han ble lei av den med èn gang 🙄