Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 913
Jeg er ute etter fonten som kan leses av OCR-lesere. Fonten brukes på giroer for at de skal kunne scannes av maskiner i skranken i banker og hos Posten. Jeg antar at dette egentlig er en betalingsfont som man antakelig ikke får uten å ha en avtale med Posten (eller den instansen som tar hånd som dette). Jeg er ikke interessert i inngå en slik avtale med banken/Posten for å få tak i denne fonten da jeg giroene mine antakeligvis aldri vil bli betalt over skranke, det er rett og slett for å få giroene jeg sender ut til å se bra ut.

Jeg er selvfølgelig veldig fornøyd med alternativer som ser ganske like ut.

Har eventuelt noen en giro liggende med denne fonten som de kan scanne og kjøre igjennom What The Font?

Jeg har en pakke med 16000 fonter, så det kan godt hende at jeg allerede har noe liggende, men det blir ganske håpløst å finne uten å vite hva fonten(e) heter. Noen forslag?
http://img801.imageshack.us/img801/2180/ocru.jpg

Noe sånt?

Den heter OCR A Std i font mappa mi, i det minste.
Marlos's Avatar
Trådstarter
Takk, begge to!

Selvfølgelig heter den noe med OCR. Passe hjernedødt av meg.