Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2263
Hobby Filosof
Hei

Dette er ikke akuratt noe akutt, men det vil det nok iløpet av morgendagen ..
Jeg får ikke sove Og dette irriterer meg noe innigranskauen!

Ender opp med at jeg lukker øynene i en 3-4 min, gir opp og roter fram mobilen for og lese på nFF

Dette er nå 2. natten jeg har gjort dette ..

Noen enkle tips ?
(Har nylig kuttet ut denne såkalte nattis'en ..) Så er klar over at det kan spille inn ..
Jeg hadde søvnproblemer i en periode på noen mnd, ikke i forbindelse med noe rus relatert men, rett og slett for at jeg var redd for å ikke få sove nok til at jeg kunne fungere på jobb.
Jeg må opp kl. 05.00 og på kvelden kunne jeg ligge å telle timer- hvis jeg sovner nå får jeg sove i 8 timer, hvis jeg sovner nå får jeg sove i 7 timer osv.

Det som funket for meg var å gi faen rett og slett, jeg belaget meg på nok en sen kveld og kuttet ut å se på klokken. Etter en halvtime sov jeg som en stein. Gjentok dette i noen dager og har ikke hatt noe problem etterpå.
Hobby Filosof
Trådstarter
Ahh, jeg lå faktisk og så på klokken da jeg prøvde og sove tidligere, jeg sa til meg selv ' Du står opp senest 12! Så får du noe ut av dagen. ' Da tenkte jeg, shitt 7 timer søvn, er det ikke slik at jeg bør ha 8 .. ?

Så leste jeg på freak og så på klokken, då var det plutselig enda mindre .. Og her sitter jeg nå .. hehe

Takker for tipset, gir mening at det skal funke!
Regner dog. med at grunnet det med rus, så har det litt og si, men regner med at det toppen blir 1 natt eller 2 til.
Prøvd og lese deg i søvn?
Hobby Filosof
Trådstarter
Sitat av Foretningssans Vis innlegg
Prøvd og lese deg i søvn?
Vis hele sitatet...
Dette er faktisk noe jeg gjør, men Freak er for oppslukende Klarer ikke legge det fra meg når jeg bikker til overtrøtt, har selfølgelig prøvd annet lesestoff som bøker da, leste 23-Salen av Ingvar Ambjørnsen på en kveld da jeg prøvde og sove .. Men tror det har mye med det med klokken og gjøre som ble nevnt i første innleget som kom Får nå håpe på det, skal se om eg husker og oppdatere imorgen evt. Inatt
Har same problemet selv og gikk til legen og fikk noen "milde" sovetabletter som ikke skulle ha noe negative sider.
Det funket helt greit ble bare veldig sliten men hadde fint greid å holde meg våken forde..
Verdt ett forsøk
Steve Pavlina - How to become an early riser inneholder mye interessant lesestoff om søvn etc. Jeg sliter selv med å få sove hvis jeg begynner å tenke "hm, nå burde jeg sovne ellers blir det bare 7 timer i natt" etc, men det jeg har funnet ut at funker (etter å ha lest Steve Pavlina) er at jeg antakeligvis legger meg før jeg er trøtt nok, og hvis jeg ligger i senga mer enn 15-20 min og føler meg våken så står jeg opp igjen og gjør noe annet eller leser en halvtimes tid og prøver igjen. Det har vist seg å være veldig effektivt for meg.
Det som virker på meg er faktisk lydbok,det eneste er at jeg aldri får hørt ferdig boka..hehe
Må prøve og høre på dagen kanskje.
Har faktisk et nokså enkelt tips så pleier og funke for meg.

http://www.matematikk.org/aim/matematikk/28/4/storage/file.image.gif/Scale?geometry=300x400%3E

En rektangeløvelse. Bare ligg på ryggen med hendene plassert på magen. Se deretter for deg rektangelet. Den lange kanten puster du inn, deretter puster du inn ved den korte. Se bare for deg dette i hodet mens du fokuserer på pusten. Om du ikke har sovnet etter 20min, så burde du stå opp og gå deg en liten runde i huset, så prøve igjen.. Prøv :-)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Dodecha laget Den store søvnproblemtråden, hvor han starter med en hel masse tips.
Det er en ond sirkel du har kommet deg inn i. Det beste å gjøre for å komme ut av den, er å ha noe å glede seg til, føle at ting går bra. Hvis du har mye bekymringer, vil det fort bli som det der.
Et ord; benzodiazepin
Melatonin kan hjelpe deg. Bedre alternativ til benzo.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Melatonin kan hjelpe deg. Bedre alternativ til benzo.
Vis hele sitatet...
det finnes ingen bedre ting en benzoer, tar man nok av de så blir man helt Gandi
Sitat av Shellshock Vis innlegg
det finnes ingen bedre ting en benzoer, tar man nok av de så blir man helt Gandi
Vis hele sitatet...
Joda.. om Gandi hadde vært en hjernedød og tiltaksløs zombie.

Jeg ga deg en KP ved et uhell, jeg skulle egentlig sitere deg
Hobby Filosof
Trådstarter
Sitat av Foretningssans Vis innlegg
Har faktisk et nokså enkelt tips så pleier og funke for meg.

http://www.matematikk.org/aim/matematikk/28/4/storage/file.image.gif/Scale?geometry=300x400%3E

En rektangeløvelse. Bare ligg på ryggen med hendene plassert på magen. Se deretter for deg rektangelet. Den lange kanten puster du inn, deretter puster du inn ved den korte. Se bare for deg dette i hodet mens du fokuserer på pusten. Om du ikke har sovnet etter 20min, så burde du stå opp og gå deg en liten runde i huset, så prøve igjen.. Prøv :-)
Vis hele sitatet...
Takker, denne ga mening Virker som noe simpelt og greit


Skal også sjekke ut linken jeg fikk til Dodecha sin tråd, takker for mangen gode tips, Men skal prøve og finne ut av det uten noen form for benzoer o.l

Vil ikke havne i en situasjon der jeg trenger 'hjelpemidler' av den typen for og sove ... Jeg er av typen som hadde funnet på og ruse meg på det
Sitat av Shellshock Vis innlegg
det finnes ingen bedre ting en benzoer, tar man nok av de så blir man helt Gandi
Vis hele sitatet...
Trådstarter sliter med å sove, han vil ikke bli en rasist innpakket i ett laken.

ZMA tilskudd kan også hjelpe deg, sammen med melatonin som nevnt over her. I boken "Advanced lucid dreaming" er det ett eget kapittel kallt "the power of supplements" som kanskje kan være relevant også for deg.
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Hei

Dette er ikke akuratt noe akutt, men det vil det nok iløpet av morgendagen ..
Jeg får ikke sove Og dette irriterer meg noe innigranskauen!

Ender opp med at jeg lukker øynene i en 3-4 min, gir opp og roter fram mobilen for og lese på nFF

Dette er nå 2. natten jeg har gjort dette ..

Noen enkle tips ?
(Har nylig kuttet ut denne såkalte nattis'en ..) Så er klar over at det kan spille inn ..
Vis hele sitatet...

Vært plaget med det selv, og jeg vil si det eneste som står i veien er din egen innstilling.

Ha FASTE leggetider og faste tider til når du står opp. uansett om det er helg eller hverdag. Såklart, så kan du stå opp et par timer senere enn hva du gjør i hverdagen til helgs.
IKke prøv å sovne inn ved å se en film, om du må ha noe going on, så hør på LAV musikk.

Et av grunnene til at du må ha fast døgnrytme er at da klarer kroppen å skjønne automatisk at "nå legger jeg meg". Og det vil gå fortere å sovne.
Også noe annet som er lurt å legge av seg, er at du skal ikke tenke på at nå må du sove. Da blir du tenkende på det, og det motvirker det du egentlig skal gjøre. Når du skal sove så er det også lurt at du tenker kun på positive tanker, bekymringer vil kun plage søvnen din.

Og om du VIRKELIG sliter, så kan du bruke diverse råd fra forskning, som å ha et soverom som ikke er et underholdningsrom, eller et rom hvor du kun oppholder deg for å sove, og et rom som er nogen lunde kaldt, og det skal være helt mørkt.


For min del, og for de aller fleste som kun har med å skifte innstillingen sin, så vil nok det å ha en fast døgnrytme være nok. I starten er den jæææævlig å følge, pluss at det er fort gjort å komme ut av den igjen. Har ei natt med for mye søvn ødelagt rytmen din så er det VIKTIG at du neste gang du legger deg, at du ikke sover mer enn 6 timer, helst 4, så du er litt trøtt og kan trygt sovne til den tiden du skal sove.
Sist endret av imba; 12. juni 2011 kl. 17:34.
Ikke vær på pcn før du legger deg.
Hobby Filosof
Trådstarter
Sitat av imba Vis innlegg
Vært plaget med det selv, og jeg vil si det eneste som står i veien er din egen innstilling.

Ha FASTE leggetider og faste tider til når du står opp. uansett om det er helg eller hverdag. Såklart, så kan du stå opp et par timer senere enn hva du gjør i hverdagen til helgs.
IKke prøv å sovne inn ved å se en film, om du må ha noe going on, så hør på LAV musikk.

Et av grunnene til at du må ha fast døgnrytme er at da klarer kroppen å skjønne automatisk at "nå legger jeg meg". Og det vil gå fortere å sovne.
Også noe annet som er lurt å legge av seg, er at du skal ikke tenke på at nå må du sove. Da blir du tenkende på det, og det motvirker det du egentlig skal gjøre. Når du skal sove så er det også lurt at du tenker kun på positive tanker, bekymringer vil kun plage søvnen din.

Og om du VIRKELIG sliter, så kan du bruke diverse råd fra forskning, som å ha et soverom som ikke er et underholdningsrom, eller et rom hvor du kun oppholder deg for å sove, og et rom som er nogen lunde kaldt, og det skal være helt mørkt.


For min del, og for de aller fleste som kun har med å skifte innstillingen sin, så vil nok det å ha en fast døgnrytme være nok. I starten er den jæææævlig å følge, pluss at det er fort gjort å komme ut av den igjen. Har ei natt med for mye søvn ødelagt rytmen din så er det VIKTIG at du neste gang du legger deg, at du ikke sover mer enn 6 timer, helst 4, så du er litt trøtt og kan trygt sovne til den tiden du skal sove.
Vis hele sitatet...
Takker, Skal ta og jobbe med den, denne sammen med den 'Rektangel' pustingen for og sovne tror jeg skal gjøre susen

For og si det slik, rommet mitt er et underholdnings senter, og det er relativt varmt .. Av og til sover jeg dog med tarrasse døren åpen, men det funker ikke når det regner ( Vinduet funker ikke og åpne, knakk håndtaket ifjor sommer .. )
Få deg litt frisk luft å hopp i hava ellr elva, Da vokner du i alle ledd å muskler å blir trøt til kvelden,De er bra medesin!!