Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 7041
For dere som ikke har fått det med dere. Er 60 etiopiske asylsøkere som har overnattet i domkirken i Oslo, og de er forberedt på å demonstrere i månedvis. De sultestreiker fordi de vil presse norske myndigheter til å vurdere saken dere individuelt.

Mange av dem har fått avslag på asylsøknadene sine.
Det skal vist også være noen barn der inne(barna sultestreiker ikke), et av barna ble fraktet til legevakten i natt. Kirken er under oppusing og er veldig kaldt om natten, de har ingen mat, tepper og må dele på en do!

Hva synes dere om dette, har dette en sammenheng med Maria amelie saken??
Hvis de sultestreiker i flere måneder, er de ikke noe problem noe stort lenger...

Det er har vel en tilknytning til Marie Amelie saken, fordi mye av frustrasjonen deres stammer vel fra at de har vært lenge i norge, de fleste over 5 år, noen over 10.

De hevder også at de ikke har fått noen individuell behandling av søknadene deres, det er en mer alvorlig beskyldning.

Synes at det er altfor liten belysning av hvorfor de mener de burde få være i Norge, diskusjonen må være om regelverket er blitt tolket riktig, eventuelt om regelverket er riktig.
Ikke hvor synd det er på alle sammen, selv om det naturligvis må være plass til noen mennskelige aspekter ved det.
De burde vært hentet allerede.

Hvis noen skal få omgjort "dommen", så skal plutselig alle. Selvfølgelig er det tragisk for enkelt mennesker, men vi kan ikke ha alle afrikanere som "fadderbarn" i Norge...
Avslag er avslag. Sånn kan det gå, finn på noe nytt. Er jo ikke sånn at de ikke var klare over at de kunne få avslag, uansett hvor lenge de måtte ha vært her. Det er et valg de selv har tatt
strekker du ut en hånd kan de gjerne ta hele sullamitten, men det at de er villige til å "ofre" ungene sine tyder jo på en syk type desperasjon, så burde kanskje ta en titt til? er jo ikke noe som tilsier at de må bli i norge selvom de får en andre gjennomgang, da får de det de ville ha...
Men at FrP var først ute med en bemerkning er vel ikke overaskende, haha. personlig besøk av en politiker tilogmed!
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hva i huleste gjør de i kirken. Send politiet inn å dra ræva deres ut og sett de på første fly, makan til folk.
Vis hele sitatet...
Politiet kan ikke bare gå inn og dra ut ræva deres og sette dem på første fly. Asylsøkere kan ikke bli arrestert i kirka, slik er loven. (Gjelder dette for alle kriminelle?)
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Politiet kan ikke bare gå inn og dra ut ræva deres og sette dem på første fly. Asylsøkere kan ikke bli arrestert i kirka, slik er loven. (Gjelder dette for alle kriminelle?)
Vis hele sitatet...
Har du kilder ang. det med kirka? Aldri hørt om det før.
Det kan vel ikke være sånn. Du kan ikke slå ned fire kæll og sprenge en bank for så å fly inn i kirka og bo der til du dør, uberørt av myndighetene.
Sist endret av Totskalle; 8. februar 2011 kl. 13:51.
I Norge har kirkeasyl en spesielle status. Det er ikke vanlig for myndighetene å gripe inn ovenfor folk som tar tilflukt i kirken på bakgrunn av kirkens tradisjon, status og respekt i samfunnet, men det er ingen lover som sier at politiet ikke kan gripe inn. Siden 1993 har denne praksisen vært uforandret.
Det lever konstant flyktninger i kirkeasyl, selv om antallet er relativt begrenset og i nyere tid er det kun flyktninger og asylsøkere kirkeasyl gjelder.

Å få asylsøknaden sin behandlet individuelt er en menneskerett.
Sist endret av Mith; 8. februar 2011 kl. 14:00.
Til dere som hevder de bare kan dra seg ut av landet: Hvilken etikk ligger bak slike utsagn? Dette er for det første mennesker som kommer fra ulevlige kår som det er svært vanskelig å returnere til.

For det andre er det mennesker som har etablert seg i Norge, mange av dem i fult arbeid, bidrog med å betale skatt, og hadde barn som var etablerte i skolen\barnehagen\nabolaget. Mange av dem har vært i Norge i over 10 år.

Let's face it. Det kommer alltid til å være flyktninger i Norge som søker asyl. Vi i Norge bør gå frem som et godt eksempel og ta imot dem! Ihvertfall de som ønsker å bidra til et felles flerkulturelt storsamfunn.

Edit: At de sultestreiker er kanskje en feil kanal å gå i, men likevel har det fått oppmerksomheten de var ute etter.
Sist endret av reklame; 8. februar 2011 kl. 15:54.
Sitat av reklame Vis innlegg
Til dere som hevder de bare kan dra seg ut av landet: Hvilken etikk ligger bak slike utsagn? Dette er for det første mennesker som kommer fra ulevlige kår som det er svært vanskelig å returnere til.

For det andre er det mennesker som har etablert seg i Norge, mange av dem i fult arbeid, bidrog med å betale skatt, og hadde barn som var etablerte i skolen\barnehagen\nabolaget. Mange av dem har vært i Norge i over 10 år.

Let's face it. Det kommer alltid til å være flyktninger i Norge som søker asyl. Vi i Norge bør gå frem som et godt eksempel og ta imot dem! Ihvertfall de som ønsker å bidra til et felles flerkulturelt storsamfunn.
Vis hele sitatet...
Det rettferdigjør ikke uryddig og klandreverdig atferd,fremgangsmåten dems hører ingensteds hjemme

Saken bør ties ihjel ! Bred mediadekning i denne saken gir bare andre asylsøkere bensin på bålet til å utføre lignende galskap
Sist endret av Enesheen; 8. februar 2011 kl. 15:57.
Til dere som mener etioperene bør sendes ut: hvorfor er dere så brutale og ekle i språket? Hvor sier dere sånne ting som "dra ræva deres ut" osv, samt avslutter setningene med utropstegn? Hvorfor klarer dere ikke å formulere synspunkter og meninger på en ordentlig måte, uten å være slem og ondskapsfull?

Alt tafsern håver inn KP for sitt første innlegg er forøvrig et sykdomstegn for forumet. Er det sånn vi vil ha diskusjoner; at folk slenger ut oneliners og enkle utsagn?
Sist endret av DonTomaso; 8. februar 2011 kl. 16:04.
Sitat av Enesheen Vis innlegg
Det rettferdigjør ikke uryddig og klandreverdig atferd,fremgangsmåten dems hører ingensteds hjemme

Saken bør ties ihjel ! Bred mediadekning i denne saken gir bare andre asylsøkere bensin på bålet til å utføre lignende galskap
Vis hele sitatet...
Jeg mener slike som deg bør ties i hel. Greit det er feil å sette igang en sultestreik i domkirken i Oslo, men det tror jeg vi alle hadde gjort dersom vi hadde vært flyktninger fra et land som er i krig, og har vært i krig de siste 10-15 årene.

Bare fordi de sultestreiker gir meg på ingen måte noe mindre lyst til å hjelpe de.

Det er så forbanna enkelt å komme med utsagner om at de "bare må dra til helvete ut fra landet vårt". Det er møkkaholdninger som drittunger fremstiller. Hva med å heller tenke litt kreativt? Hvordan kan man hjelpe flyktninger på en bedre måte? Det er slik vi utvikler oss.
Sist endret av reklame; 8. februar 2011 kl. 16:04.
Sitat av reklame Vis innlegg
Til dere som hevder de bare kan dra seg ut av landet: Hvilken etikk ligger bak slike utsagn? Dette er for det første mennesker som kommer fra ulevlige kår som det er svært vanskelig å returnere til.

For det andre er det mennesker som har etablert seg i Norge, mange av dem i fult arbeid, bidrog med å betale skatt, og hadde barn som var etablerte i skolen\barnehagen\nabolaget. Mange av dem har vært i Norge i over 10 år.

Let's face it. Det kommer alltid til å være flyktninger i Norge som søker asyl. Vi i Norge bør gå frem som et godt eksempel og ta imot dem! Ihvertfall de som ønsker å bidra til et felles flerkulturelt storsamfunn.

Edit: At de sultestreiker er kanskje en feil kanal å gå i, men likevel har det fått oppmerksomheten de var ute etter.
Vis hele sitatet...
Madina Salamova aka Maria-Amelie hadde også bodd her i mange år, og etablert seg med skole, venner, familie, etc.
Det var ikke i den forstand lett for hun å komme tilbake til Russland heller.

Så hvis de sender hun ut kan de vel også klare å sende tilbake disse etioperne og mange andre. Likt for alle.
Sitat av reklame Vis innlegg
Til dere som hevder de bare kan dra seg ut av landet: Hvilken etikk ligger bak slike utsagn? Dette er for det første mennesker som kommer fra ulevlige kår som det er svært vanskelig å returnere til.

For det andre er det mennesker som har etablert seg i Norge, mange av dem i fult arbeid, bidrog med å betale skatt, og hadde barn som var etablerte i skolen\barnehagen\nabolaget. Mange av dem har vært i Norge i over 10 år.

Let's face it. Det kommer alltid til å være flyktninger i Norge som søker asyl. Vi i Norge bør gå frem som et godt eksempel og ta imot dem! Ihvertfall de som ønsker å bidra til et felles flerkulturelt storsamfunn.

Edit: At de sultestreiker er kanskje en feil kanal å gå i, men likevel har det fått oppmerksomheten de var ute etter.
Vis hele sitatet...
Det er slike holdninger som dette som er hele problemet i min mening. De har fått et avslag på sine søknader, dermed har de ikke rett til opphold i Norge, enkelt og greit. Slik er reglene, og så lenge reglene er slik, må man være objektiv og behandle alle likt.

Det du sier, er at de som klarer å skjule seg lenge nok i Norge bør få oppholdstillatelse? Er det slik å forstå? Hva er argumentene for at nettopp denne gruppen skal få være i Norge, når vi ser at Maria Amelie blir sendt ut. Ikke bare Maria Amelie, men mange andre asylsøkere som ikke har fått opphold. Si meg, hvorfor skal denne gruppen få være igjen? Jeg synes det er urettferdig at resurssterke kriminelle, ja la oss kalle dem det, som Maria Amelie får en annen behandling enn de svakeste, men heldigvis tok folk til vett og reglene ble fulgt.

Jeg mener at vi er alt for snille når det kommer til asylsøkere. Om vi ikke er prinsippfaste og står på vårt regelverk, ja så skyter vi oss selv i foten, om ikke i begge armene samtidig. Det eneste som skjer, er at Norge blir et mekka for kriminelle og papirløse, og slik vil vi vell ikke ha det? Det vil iallefall ikke jeg!

Det er selvfølgelig vår etiske plikt å gi alle som står i fare for sitt eget liv en mulighet til opphold, men når søknaden er avslått og saken avsluttet, bør også asylsøkerne innse at slaget er tapt. Da får de prøve igjen et annet sted, eller gjøre det beste ut av situasjonen. Det er kanskje litt kynisk å si det, men det er ikke vår jobb å redde alle, og det er heller ikke vår oppgave å finne en løsning til alle som trenger det.

Vi har det veldig godt i Norge, men jeg mener likevel at vi deler mer enn nok av våre goder. Vårt hovedmål bør være å investere i fred i krigsherjede land, slik at pengene kan gjøre nytte for seg i det lange løp, intet annet. Det er det eneste vi kan gjøre per nå, og med mindre reglene blir endret er dette det eneste riktige.
Loven angående kirkeasyl er lett en av de tåpeligste vi har i dette landet. Politiet kan i det minste komme seg til helvete inn i den iskalde kirka og hente barna!
Sist endret av nikons; 8. februar 2011 kl. 16:09.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Madina Salamova aka Maria-Amelie hadde også bodd her i mange år, og etablert seg med skole, venner, familie, etc.
Det var ikke i den forstand lett for hun å komme tilbake til Russland heller.

Så hvis de sender hun ut kan de vel også klare å sende tilbake disse etioperne og mange andre. Likt for alle.
Vis hele sitatet...
Det er jeg i utgangspunktet helt enig i. Likevel ble det organisert fakkeltog for at hun skulle få bli, til tross for at hun ble sendt til et langt mer fredelig land enn Etiopia.

Poenget mitt var egentlig en påpeking av holdningene til en rekke brukere på forumet.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Madina Salamova aka Maria-Amelie hadde også bodd her i mange år, og etablert seg med skole, venner, familie, etc.
Det var ikke i den forstand lett for hun å komme tilbake til Russland heller.

Så hvis de sender hun ut kan de vel også klare å sende tilbake disse etioperne og mange andre. Likt for alle.
Vis hele sitatet...
Nei, det skal ikke være likt for alle.
For det er mennesker med forskjellige behov, forskjellige bakgrunner.

At Amelie blir sendt tilbake til Russland, har absoulutt ingenting med saken til disse etioperne og gjøre, dette utsagnet forsterker vel bare argumentet om at de må sikres en individuell saksbehandling.
Sitat av nikons Vis innlegg
Loven angående kirkeasyl er lett en av de tåpeligste vi har i dette landet. Politiet kan i det minste komme seg til helvete inn i den iskalde kirka og hente barna!
Vis hele sitatet...
Ja, og sende dem sporenstreks til Etiopia for der er det så varmt og godt!
Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg mener slike som deg bør ties i hel. Greit det er feil å sette igang en sultestreik i domkirken i Oslo, men det tror jeg vi alle hadde gjort dersom vi hadde vært flyktninger fra et land som er i krig, og har vært i krig de siste 10-15 årene.

Bare fordi de sultestreiker gir meg på ingen måte noe mindre lyst til å hjelpe de.

Det er så forbanna enkelt å komme med utsagner om at de "bare må dra til helvete ut fra landet vårt". Det er møkkaholdninger som drittunger fremstiller. Hva med å heller tenke litt kreativt? Hvordan kan man hjelpe flyktninger på en bedre måte? Det er slik vi utvikler oss.
Vis hele sitatet...
Jeg støtter dette,men du er tilhenger av at å demonstrere og drive skittent spill for oppholdstillatelse er helt kurant virker det som, og at klarer man å lure og gjemme seg lenge nok så er du verdig borger uansett.Dette er jeg ikke enig i,Medmennesklighet er viktig,men driver man med skittent spill så har man på en måte gamblet litt med sin sjanse til å forvente seg at folk skal ta deg til sitt bryst å sympatisere seg med deg-
Sist endret av Enesheen; 8. februar 2011 kl. 16:14.
Sitat av reklame Vis innlegg
Til dere som hevder de bare kan dra seg ut av landet: Hvilken etikk ligger bak slike utsagn? Dette er for det første mennesker som kommer fra ulevlige kår som det er svært vanskelig å returnere til.

For det andre er det mennesker som har etablert seg i Norge, mange av dem i fult arbeid, bidrog med å betale skatt, og hadde barn som var etablerte i skolen\barnehagen\nabolaget. Mange av dem har vært i Norge i over 10 år.

Let's face it. Det kommer alltid til å være flyktninger i Norge som søker asyl. Vi i Norge bør gå frem som et godt eksempel og ta imot dem! Ihvertfall de som ønsker å bidra til et felles flerkulturelt storsamfunn.

Edit: At de sultestreiker er kanskje en feil kanal å gå i, men likevel har det fått oppmerksomheten de var ute etter.
Vis hele sitatet...
tullprat. de kommer fra stusslige men ikke ulevlige kår, å jeg ser det ikke på som min oppgave å betale regninga for alle verdens fattige,norge har MER en nok asysøkere som det er, å hvis du ikke synes det er flerkulturelt nok kan du jo bare ta deg en tur til grønland (eller et annet sted i oslo for den saks skyld)
Sitat av luni Vis innlegg
Ja, og sende dem sporenstreks til Etiopia for der er det så varmt og godt!
Vis hele sitatet...
Så du synes at det er greit at etioperene bruker barna sine til å presse politikerne, og holder dem der inne selv om to allerede har måttet til legevakten?
Sitat av nikons Vis innlegg
Så du synes at det er greit at etioperene bruker barna sine til å presse politikerne, og holder dem der inne selv om to allerede har måttet til legevakten?
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er trist at foreldrene føler de må ty til såpass desperate handlinger i forsøk på å sikre barna sine en trygg oppvekst i Norge. Men hvis du vil tro dette bare er dårlige foreldre, så får du vel bare gjøre det.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Til dere som mener etioperene bør sendes ut: hvorfor er dere så brutale og ekle i språket? Hvor sier dere sånne ting som "dra ræva deres ut" osv, samt avslutter setningene med utropstegn? Hvorfor klarer dere ikke å formulere synspunkter og meninger på en ordentlig måte, uten å være slem og ondskapsfull?

Alt tafsern håver inn KP for sitt første innlegg er forøvrig et sykdomstegn for forumet. Er det sånn vi vil ha diskusjoner; at folk slenger ut oneliners og enkle utsagn?
Vis hele sitatet...
Vanligvis er jeg ikke spesielt begeistret for onelinere og krast ordbruk, men på dette innlegget føltes det naturlig å gi et poeng.
Fordi her kan jeg lese mellom linjene, ikke bare fordi innlegget hans var spesielt bryskt og aggressivt.

Etter at Maria Amelie ble kastet ut av landet til tross for at hun hadde et suksessfylt liv her i Norge med fullførte studier, utgivelse av bøker osv. så burde man forstå at innvandrerpolitikken/loven er temmelig totalitære saker, om man nå kan beskrive det på den måten.

Tenk bare på all mediaoppmerksomheten og alt presset på de forskjellige innflytelsesrike instansene og politikere.
Statsministeren engasjerte seg ikke spesielt mye etter hva jeg har fått med meg.


Hvorfor skal kirken være et fristed for lovløse?

For min del så virker dette helt bak mål!
Man ser hovedsaklig at flyktninger og innvandrere har benyttet seg av denne metoden uten at noen griper inn med det første, men hva hadde skjedd dersom vanlige kriminelle hadde begynt å benytte seg av dette for å unngå politiet og loven?
Jeg innser at det er en stor forskjell på en asylsøker og en vanlig norsk drapsmann, men hva om han hadde vært uskyldig dømt?

Vi har et rettsystem og en lovgivning som kan bestemme skjebnen til begge parter og en endelig bestemmelse er endelig uansett hva enkeltindividet måtte mene om saken.
Derfor syns jeg godt at vi kan sammenligne de to partene ved nærmere øyesyn.
Triste greier i noen tilfeller, men slik er det bare.

Staten har satt et stort eksempel i Maria Amelie-saken og derfor vil jeg absolutt tro at de aktuelle maktpersonene velger å fremstå som like urokkelige i denne sammenhengen.
Hvordan skal man rettferdiggjøre at hun ble kastet ut mens 60 andre mennesker fikk lov til å bli bare fordi at de har søkt asyl i en kirke som en flokk stridige barnehageunger?

For i denne sammenhengen er det nettopp det de er, staten er barnehageansatte og asylsøkerne er ungene.
Uansett hvor mye ungene skriker og griner så vil dette neppe føre til noen endringer til fordel for ungene.

Ikke misforstå meg, jeg forstår godt hvorfor de gjør dette, men det hjelper ikke!
Det har vi sett gang på gang!

Og igjen, hvorfor skal kirken være et sted for lovløse?
Dette er en gammeldags holdning jeg på ingen måtte kan forsvare og derfor virker dette veldig tåpelig fra mitt ståsted.

Derfor er jeg enig i det Tafseren sier om å gå inn for å dra den på ræva ut.
Loven burde gjelde for alle uansett hvor mye den inhabile sutrer og aksjonerer.

Litt offtopic, men samtidig relevant:

Det kunne vært interessant å se hva som hadde skjedd dersom de samme menneskene hadde søkt tilflukt i en moskè, hva ville da skjedd med tanke på inngripen fra politiet og justisdepartementet?
Det hadde uten tvil blitt en delikat sak, men jeg kan ikke lete frem noen kilder på praksis når det gjelder dette.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Til dere som mener etioperene bør sendes ut: hvorfor er dere så brutale og ekle i språket? Hvor sier dere sånne ting som "dra ræva deres ut" osv, samt avslutter setningene med utropstegn? Hvorfor klarer dere ikke å formulere synspunkter og meninger på en ordentlig måte, uten å være slem og ondskapsfull?
Vis hele sitatet...
Fordi vi blir frustrerte over hvordan asylsøkerne ikke tar nei for et svar. Først Marie Amelie, så disse folka her. Er det en menneskerett å få bo i Norge?

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Alt tafsern håver inn KP for sitt første innlegg er forøvrig et sykdomstegn for forumet. Er det sånn vi vil ha diskusjoner; at folk slenger ut oneliners og enkle utsagn?
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke å skrive et nynorsk innlegg på tusen ord for å få KP. Tafsern sier det vi alle tenker, og høster inn på dette.
Sitat av nikons Vis innlegg
Så du synes at det er greit at etioperene bruker barna sine til å presse politikerne, og holder dem der inne selv om to allerede har måttet til legevakten?
Vis hele sitatet...
Hvor skulle de ellers sendt barna? Gata? Barnehage? Nav?

Blir vel noe opprop om folk faktisk dør i denne protesten, og det er vel politikerene klar over. Tvangsutsending neste for alle mann vil jeg tippe.
Dette er den andre "store" saken som har vært fremstilt i media i det siste, og jeg velger å ikke kommentere saken i særlig grad. Ja det er synd på disse personene som har fått avlsag på saken sin, ja det er sikkert kaldt og de blir nok etterhvert sultne til de grader. Om UDI har behandlet sakene deres riktig jfm. norsk lov/standard burde det heller ikke vært særlig spørsmål om deres opphold her i Norge -politiet burde i så fall rykke inn og hente disse personene ut og sørge for at de blir satt på et fly.

Det jeg derimot håper at saker som dette gjør, er at UDI/asylpolitikken/div. fremgangsmåter her til lands blir kraftig gjennomgått og ikke minst endret. Det er uutholdelig at personer i så stor grad klarer å stifte et nytt og rikt liv her, de tar skoleutdannelse, går i jobb, danner seg nettverk, for så å 20 år etterpå bli sent hjem. Kritikken min er her altså rettet mot asylpolitikken/UDI, fremgangsmåtene for hvordan vi tar imot, registrerer, går igjennom asylsøknader, sendes hjem osv. må endres, og det fort. Jeg blir ikke bare sint på deres vegne, men samtidig også flau over hvordan ting her til lands fungerer. Personer som sitter i flere måneder, om ikke år og venter på å få svar over en asylsøknad.

Mange vil sikkert tenke at det er delvis deres skyld da de har valgt å gå i skjul etter å ha blitt nekta asyl - og det er greit nok, jeg er forøvrig enig. Det jeg derimot ikke vil ha noe av, er at staten har delskyld i å ødelegge flere år av noens liv, hvilket det ser ut i mine øyne.

Og bare for å få en ting klart; Jeg mener definitivt at personer som har blitt nektet asyl bør sendes hjem, og det umiddelbart ved følge til flyet. Ikke en løsning noe ala "her har du en flybilett - kom deg til flyet". For det er slik det virker som det er idag. Null kontroll og oppfølging.
Sist endret av Dibsent; 8. februar 2011 kl. 17:56.
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Mange vil sikkert tenke at det er delvis deres skyld da de har valgt å gå i skjul etter å ha blitt nekta asyl - og det er greit nok, jeg er forøvrig enig. Det jeg derimot ikke vil ha noe av, er at staten har delskyld i å ødelegge flere år av noens liv, hvilket det ser ut i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Hvordan ødelegger staten flere år av noens liv? Jeg klarer ikke helt å følge tankegangen din her. De har fått et avslag på en søknad, og velger likevel å oppholde seg og/eller starte et liv i Norge. Hvordan kan det være statens feil?
Etiopia er ikke så farlig som mange tror. Kanskje litt verre enn Norge, men vil si at det er levestandard med Bosnia.
Har en kompis som går på skolen min og han reiser til Etiopia hver sommer, og han sier at det er ikke farlig. Han er fra Somalia, men har en etiopisk mor. Han sier også det er bra å bor der, men han velger å bo i Norge å for å ta utdannelsen og får seg en bra betalt jobb i Norge. Sånne fyrer liker jeg. Ingen sympati med disse etiopiere som bor på domkirken. Ut med rævene deres, som Maria Amelie gjorde.
Sist endret av Løken92; 8. februar 2011 kl. 19:00.
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Hvordan ødelegger staten flere år av noens liv? Jeg klarer ikke helt å følge tankegangen din her. De har fått et avslag på en søknad, og velger likevel å oppholde seg og/eller starte et liv i Norge. Hvordan kan det være statens feil?
Vis hele sitatet...
Helt enig her! De er fullt klar over at det er en 50/50 sjanse for å få oppholdstillatelse, så hvorfor de ytrer desperasjon og prøver å skaffe seg oppmerksomhet og medlidenhet er i mine øyne ren idioti...
Og som Kyrios sa: Er det en menneskerett å få bo i Norge?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Alt tafsern håver inn KP for sitt første innlegg er forøvrig et sykdomstegn for forumet. Er det sånn vi vil ha diskusjoner; at folk slenger ut oneliners og enkle utsagn?
Vis hele sitatet...
Jeg tror de fleste gir oftest KP når de er enig i noe, og ikke nødvendigvis fordi det var en KVALITETSpost. Grunnen til at one-liner'e hover inn så mange KP er fordi de som bare skummer tråden og egentlig ikke er interessert gidder som oftest bare å lese disse postene - og gir disse KP. Hvis man i tilegg skriver noe folk synes er morsomt eller bare noe brutalt i one-liner'n, så hover man inn KP.

Dette er grunnen til at jeg synes hele kvalitetspoeng systemet er ubrukelig, og sier i grunnen veldig lite om brukeren.
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Etiopia er ikke så farlig som mange tror. Kanskje litt verre enn Norge, men vil si at det er levestandard med Bosnia.
Vis hele sitatet...
Ikke verre nei? Kunne du oppdatert meg på levestandarden i Bosnia? - Wikipedia sier nemlig lite om det.
Det er så forbanna komisk å lese tråder som dette. Alle disse sinte kommentarene om disse fæle folka som "tross alt bryter loven!" Spar oss. En ting er at de prinsipielt sett bør sendes ut, det kan man jo godt mene. Men å bli sint og sur når en gruppe desperate mennesker velger å bryte loven fordi de skal sendes ut av trygge Norge til en usikker framtid, det blir så dumt at det er direkte pinlig. Kom dere for pokker ned fra den O så høye hesten deres. Hvor mange her kan med hånden på hjertet si at de ikke ville gjort akkurat det samme? Brutt en norsk lov i et siste desperat forsøk på å bli boende i et av verdens beste land? Det er tross alt snakk om livene og fremtiden til disse menneskene og barna deres. Hvor mange av dere har ikke brutt en norsk lov på et langt tynnere grunnlag enn som så? Makan til folk? ja, det kan du faen meg si.

Og når det gjelder kirkeasly, så synes jeg virkelig det er noe av det flotteste den norske kirke står for i dag. Vi lever i en verden av paragrafryttere og snikksnakkeri, hvor menneskelige hensyn stadig begraves i en mølje av dokumenter og papirer. At vi fortsatt velger å respektere den medmenneskelige nestekjærligheten som ligger til grunn for kirkeasylet, synes jeg er beundringsverdig. Jeg er ikke særlig glad i kirken på et generelt grunnlag, men jeg er glad for vi lever i en verden hvor enkelte ting fortsatt er hellige nok til å respekteres på tross av loven, slik som den medmenneskelighet som kirken her står for.

Det kan sikkert være sunt for enkelte å gjøre seg oppmerksom på at norsk lov er like oppdiktet og menneskeskapt som bibelen. det er ikke en hellig tekst som i enhver situasjon bør overkjøre alle andre hensyn. At kirkeasyl fortsatt anerkjennes i praksis vitner om at det norske folk har et bredere verdigrunnlag enn hva som er skriblet ned i den ene eller den andre paragrafen. La oss for all del holde på den forståelsen.
Enig i det.
Men alle har ikke et like stort vokabular som dere flotte folk,så da blir det enkle og ofte krasse løsninger,ikke hat på dette.
Men jeg ser dette at det klart er en fordel å være formulert anlagt når man skal delta i slike diskusjoner mtp å bli tatt alvorlig

Det viktigste er at folk føler dem får uttrykk for meningene sine

Men selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser
Sist endret av Enesheen; 8. februar 2011 kl. 20:46.
Sitat av Enesheen Vis innlegg
Enig i det.
Men alle har ikke et like stort vokabular som dere flotte folk,så da blir det enkle og ofte krasse løsninger,ikke hat på dette.
Men jeg ser dette at det klart er en fordel å være formulert anlagt når man skal delta i slike diskusjoner mtp å bli tatt alvorlig

Det viktigste er at folk føler dem får uttrykk for meningene sine

Men selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser
Vis hele sitatet...
Da burde de kanskje ta seg de 10 sekundene ekstra til å skrive de linjene som ville utfylt svaret bedre før de trykker på "Send inn svar"-knappen. Man trenger ikke noe stor vokabular for å uttrykke hva man mener, det bare får det til å se bedre ut
Sist endret av Jorg; 8. februar 2011 kl. 22:05.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Da burde de kanskje ta seg de 10 sekundene ekstra til å skrive de linjene som ville utfylt svaret bedre før de trykker på "Send inn svar"-knappen.
Vis hele sitatet...
Som jeg har skrev,sargasm.Alle er ikke velsignet med et like omfattende ordforråd og da gjør man etter beste evne det er jo dem selv som driter seg så det får jo deres argumenter til å fremstå som det eneste fornuftige,det er jo ikke dumt,men har enda til gode å se noen svare på NitroFis svært gode innlegg,dette går ofte igjen her,de som faktisk har skikkelige argumenter og spørsmål å komme med blir enten ignorert fullstendig eller helt meningsløst kalt for fremmedfientlige og trangsynte.

Man faktisk ha et snev av ordforråd for å bli tatt seriøs.Jeg absolutt en av dem som ikke strekker til flere debatter her så da lar jeg heller være å skrive

Manglet noe bokstaver og ord,beklager det
Sist endret av Enesheen; 8. februar 2011 kl. 22:15.
Sitat av Enesheen Vis innlegg
Som jeg har skrev,sargasm.Alle er ikke velsignet med et like omfattende ordforråd og da gjør man etter beste evne det er jo dem selv som driter seg så det får jo deres argumenter til å fremstå som det eneste fornuftige,det er jo ikke dumt,men har enda til gode å se noen svare på NitroFis svært gode innlegg,dette går ofte igjen her,de som faktisk har skikkelige argumenter og spørsmål å komme med blir enten ignorert fullstendig eller helt meningsløst kalt for fremmedfientlige og trangsynte.
Vis hele sitatet...
Problemet er at NitroFis' innlegg ikke er spesielt godt. Han bruker i grunn bare flere ord på å si det samme som resten av hylekoret, få de på ræva ut. Han viser ganske klart at han ikke engang vet hva kirkeasyl er og det er et ganske dårlig utgangspunkt for den prinsipielle debatt om nettopp kirkeasyl han selv legger opp til, noe som er litt offtopic i denne tråden uansett.

Men, jeg kan jo svare på noe av det han lurer på:
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Hvorfor skal kirken være et fristed for lovløse? For min del så virker dette helt bak mål!
Vis hele sitatet...
Det kan du merkelig nok lese om på kirkens egen hjemmeside. Hvis det fortsatt virker helt bak mål så får du konkretisere det du ikke forstår.

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Staten har satt et stort eksempel i Maria Amelie-saken og derfor vil jeg absolutt tro at de aktuelle maktpersonene velger å fremstå som like urokkelige i denne sammenhengen.
Vis hele sitatet...
Kirkeasylanter som i praksis er urneturnerbare flyktninger er ikke det samme som papirløse flyktninger som kom hit som mindreårige. Det er faktisk to helt forskjellige saker, forskjellig praksis og forskjellige lover som gjelder, men på samme måte som barnehage-sammenligningen din så vitner dette på at du hverken forstår situasjonen eller ønsker å forstå den.

Enesheen: Der har du grunnen til at hvertfall jeg ikke gidder blande meg i slike tråder om dagen, trådene er alt nedlesset av tull, ubegrunnet synsing fra folk som ikke har satt seg inn i saken og reinspikka rasisme. Det tar effektivt lysten på diskutere fra de fleste som ønsker seg ett alternativ til vgd og synd er det.

Nå er jo tråden ryddet i, men det er fortsatt rimelig lite å diskutere, men for å svare trådstarter:
Jeg syns staten skal respektere kirkeasylet og forhandle fram en løsning som sørger for at asylantene kan jobbe og delta i samfunnet til de selv finner det for godt å forlate landet. Etiopa tar ikke imot tvangsreturnerte flyktninger, så inntil myndighetene får forhandlet fram en frivillig avtale er det fint lite man får gjort.
Sist endret av Mith; 8. februar 2011 kl. 23:19.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er så forbanna komisk å lese tråder som dette. Alle disse sinte kommentarene om disse fæle folka som "tross alt bryter loven!" Spar oss. En ting er at de prinsipielt sett bør sendes ut, det kan man jo godt mene. Men å bli sint og sur når en gruppe desperate mennesker velger å bryte loven fordi de skal sendes ut av trygge Norge til en usikker framtid, det blir så dumt at det er direkte pinlig. Kom dere for pokker ned fra den O så høye hesten deres. Hvor mange her kan med hånden på hjertet si at de ikke ville gjort akkurat det samme? Brutt en norsk lov i et siste desperat forsøk på å bli boende i et av verdens beste land? Det er tross alt snakk om livene og fremtiden til disse menneskene og barna deres. Hvor mange av dere har ikke brutt en norsk lov på et langt tynnere grunnlag enn som så? Makan til folk? ja, det kan du faen meg si.

Og når det gjelder kirkeasly, så synes jeg virkelig det er noe av det flotteste den norske kirke står for i dag. Vi lever i en verden av paragrafryttere og snikksnakkeri, hvor menneskelige hensyn stadig begraves i en mølje av dokumenter og papirer. At vi fortsatt velger å respektere den medmenneskelige nestekjærligheten som ligger til grunn for kirkeasylet, synes jeg er beundringsverdig. Jeg er ikke særlig glad i kirken på et generelt grunnlag, men jeg er glad for vi lever i en verden hvor enkelte ting fortsatt er hellige nok til å respekteres på tross av loven, slik som den medmenneskelighet som kirken her står for.

Det kan sikkert være sunt for enkelte å gjøre seg oppmerksom på at norsk lov er like oppdiktet og menneskeskapt som bibelen. det er ikke en hellig tekst som i enhver situasjon bør overkjøre alle andre hensyn. At kirkeasyl fortsatt anerkjennes i praksis vitner om at det norske folk har et bredere verdigrunnlag enn hva som er skriblet ned i den ene eller den andre paragrafen. La oss for all del holde på den forståelsen.
Vis hele sitatet...
Så utrolig enig med deg mentalmelt! KP til deg!

Får inntrykk av at mange her mener at de bryter loven på pur faen. At de har tatt asyl i en kirke og sultestreiker sier noe om hvor prekær situasjonen er for dem og deres familie! Tilfeldighetene gjorde så vi ble født her i Norge med oljepenger opp til halsen, gratis skole, nesten gratis helsevesen, trygghet og fremtid. Jeg ser nesten på det som en plikt at vi hjelper mennesker som blir født inn i mer uheldige liv. Hadde det vært problemfritt og reise hjem til Etiopia så hadde de reist for lengst, synes at sakene burde gås gjennom en gang til.
Sitat av Mith Vis innlegg
Problemet er at NitroFis' innlegg ikke er spesielt godt. Han bruker i grunn bare flere ord på å si det samme som resten av hylekoret, få de på ræva ut. Han viser ganske klart at han ikke engang vet hva kirkeasyl er og det er et ganske dårlig utgangspunkt for den prinsipielle debatt om nettopp kirkeasyl han selv legger opp til, noe som er litt offtopic i denne tråden uansett.

Men, jeg kan jo svare på noe av det han lurer på:
Det kan du merkelig nok lese om på kirkens egen hjemmeside. Hvis det fortsatt virker helt bak mål så får du konkretisere det du ikke forstår.

Kirkeasylanter som i praksis er urneturnerbare flyktninger er ikke det samme som papirløse flyktninger som kom hit som mindreårige. Det er faktisk to helt forskjellige saker, forskjellig praksis og forskjellige lover som gjelder, men på samme måte som barnehage-sammenligningen din så vitner dette på at du hverken forstår situasjonen eller ønsker å forstå den.

Enesheen: Der har du grunnen til at hvertfall jeg ikke gidder blande meg i slike tråder om dagen, trådene er alt nedlesset av tull, ubegrunnet synsing fra folk som ikke har satt seg inn i saken og reinspikka rasisme. Det tar effektivt lysten på diskutere fra de fleste som ønsker seg ett alternativ til vgd og synd er det.

Nå er jo tråden ryddet i, men det er fortsatt rimelig lite å diskutere, men for å svare trådstarter:
Jeg syns staten skal respektere kirkeasylet og forhandle fram en løsning som sørger for at asylantene kan jobbe og delta i samfunnet til de selv finner det for godt å forlate landet. Etiopa tar ikke imot tvangsreturnerte flyktninger, så inntil myndighetene får forhandlet fram en frivillig avtale er det fint lite man får gjort.
Vis hele sitatet...
Snakker vi hersketeknikk 101, han er uenig med deg, da kan umulig innlegget hans være godt. Hadde du spart deg for dette hadde jeg kanskje lest resten av innlegget ditt. Jeg er forøvrig enig i at de fleste mennesker i en desperat situasjon hadde gjort akkurat det samme, både for seg selv og sine barn. Og ser ingenting galt med det.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Snakker vi hersketeknikk 101, han er uenig med deg, da kan umulig innlegget hans være godt. Hadde du spart deg for dette hadde jeg kanskje lest resten av innlegget ditt. Jeg er forøvrig enig i at de fleste mennesker i en desperat situasjon hadde gjort akkurat det samme, både for seg selv og sine barn. Og ser ingenting galt med det.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler deg å faktisk lese det jeg skriver, jeg forklarer jo hvorfor jeg mener det ikke er spesielt godt.
Jeg synes det er trist at det skal ta lang tid, ofte opptil 10 år eller mer, å behandle en asylsak.
Men nå er det slik at det ofte er vanskelig å fremskaffe opplysninger, dokumenter, o.l som kan bekrefte eller avkrefte om en person kan ha krav på asyl eller ikke. Dermed må man velge mellom å gi folk en mangelfull behandling og ta et raskt valg, eller å ta den tiden som trengs på hver individuelle sak. Enten det er 1 eller 10 år. Jeg er glad for at Norge velger å ta tiden til hjelp for å sikre folk en så god asyl-behandling som mulig.

Som Mith tidligere sa, det er en menneskerett å få sin asylsak behandlet.

Det er ikke bare å "bestemme seg" for et ja eller nei. Man kan først "bestemme seg" når alle relevante opplysninger er fremskaffet.

Kirkeasyl støttes helhjertelig fra min side. Til tross for at jeg er ateist. Og til dere som prøver å dra inn en sammenligning om ordinære kriminelle, så får altså ikke ordinære kriminelle kirkeasyl. Hvis kirken ikke ønsker noen i sin kirke er de i sin fulle rett til å be politi om hjelp. Hvor mange kirker har dere hørt om som gir kirkeasyl til drapsmenn eller ranere? Det er ganske stor forskjell på å gjøre seg til kriminell i sin kamp for å overleve, i sin kamp for ikke å bli sendt hjem til et liv i ekstrem fattigdom/krig/tortur/m.m og kriminelle som driver med ran, voldtekt, osv.

Synes det er trist at så mange her på forumet må bruke ufine ord om folk de ikke engang kjenner. Har virkelig så mange mennesker her på forumet en manglende evne til å føle empati ovenfor andre mennesker?
Holdningene som fremvises av enkelte her gjør meg rett og slett trist.
Mith, først og fremst så må jeg få lov til å si at undertonen i innlegget ditt er en smule nedlatende, men det får så være.

Sitat av Mith Vis innlegg
Problemet er at NitroFis' innlegg ikke er spesielt godt. Han bruker i grunn bare flere ord på å si det samme som resten av hylekoret, få de på ræva ut. Han viser ganske klart at han ikke engang vet hva kirkeasyl er og det er et ganske dårlig utgangspunkt for den prinsipielle debatt om nettopp kirkeasyl han selv legger opp til, noe som er litt offtopic i denne tråden uansett.
Vis hele sitatet...

Kirkeasyl er da et meget sentralt tema i denne tråden?
Asylsøkerne har tross alt søkt tilflukt i en kirke hvor de sitter og sultestreiker for å legge press på de aktuelle myndighetene.
Hvordan dette kan være offtopic i denne tråden har jeg vanskelig for å skjønne, men du kan nok forklare det for en som ikke er like lur som deg selv?

Jeg er fullt inneforstått med hva kirkeasyl er, men det jeg prøver å få frem er at jeg syns det blir tåpelig å måtte blande asylsaker inn i kirken.
Her er det rom for forbedringer i lovverket slik at vi heller kan få mer egnede metoder for å behandle slike saker.

Her kan man se et eksempel på problemstillinger for en lignende sak som utspilte seg i Flekkefjord, som ligger midt i det såkalte Bibelbeltet med bedehus og kirker på alle kanter:

http://avisenagder.no/index.php?page...tID=9117&sok=1
http://avisenagder.no/index.php?page...tID=9132&sok=1

Før lovverket blir endret så er dette med kirkeasyl like praktisk som å pisse i buksa når man fryser.

Informasjonsbrosjyren for kirkeasyl som du linker til, som forøvrig stammer fra 1996 og som er utgitt i 1998 vil nå ihvertfall jeg kalle for en smule foreldet.
Veldig mye har skjedd i Norge i løpet av de siste 15 årene, både når det gjelder det kristenkulturelle og med tanke på Utlendingsloven.

At lovens håndhevere prinsipielt skal unnlate å gå inn i kirken for å ikke "forstyrre kirkerommet" osv. er helt idiotisk for meg.
Da burde asylet i bunn og grunn kunne gjelde for alle som er på flukt fra myndighetene, til og med en helt ordinær kriminell.


Sitat av Mith Vis innlegg
Kirkeasylanter som i praksis er urneturnerbare flyktninger er ikke det samme som papirløse flyktninger som kom hit som mindreårige. Det er faktisk to helt forskjellige saker, forskjellig praksis og forskjellige lover som gjelder, men på samme måte som barnehage-sammenligningen din så vitner dette på at du hverken forstår situasjonen eller ønsker å forstå den.
Vis hele sitatet...
Det er to heltforskjellige saker med helt forskjellige mennesker, men spiller det egentlig noen rolle når ingen av partene har noenting som helst å komme hjem til?

Med barnehagesammenligningen min så kan vi avvente situasjonen for å se hva som skjer.
Jeg setter pengene mine på at kirkeasylet ikke hjelper en tøddel og de blir sendt ut av landet til syvende og sist.


Sitat av Mith Vis innlegg
Enesheen: Der har du grunnen til at hvertfall jeg ikke gidder blande meg i slike tråder om dagen, trådene er alt nedlesset av tull, ubegrunnet synsing fra folk som ikke har satt seg inn i saken og reinspikka rasisme. Det tar effektivt lysten på diskutere fra de fleste som ønsker seg ett alternativ til vgd og synd er det.
Vis hele sitatet...

Om du ikke likte sammenligningen er èn ting, men å sette meg i samme bås som mange av de tilsynelatende rasistiske brukerne som fikk postene sine slettet kan du bare drite i, for da tar du feil.

Dette var kun ment som mitt syn på situasjonen og hvordan jeg vil tro at den blir behandlet.
Bygg topp kvalitet asylmottak i afrika, sett en grense for hvor mange asylsøkere norge tar imot årlig, f.eks. 100? og vips var ikke norge så attraktivt lenger.
Jeg har ikke noe imot innvandrere men et sted må en grense settes
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Etiopia er ikke så farlig som mange tror. Kanskje litt verre enn Norge, men vil si at det er levestandard med Bosnia.
Har en kompis som går på skolen min og han reiser til Etiopia hver sommer, og han sier at det er ikke farlig. Han er fra Somalia, men har en etiopisk mor. Han sier også det er bra å bor der, men han velger å bo i Norge å for å ta utdannelsen og får seg en bra betalt jobb i Norge. Sånne fyrer liker jeg. Ingen sympati med disse etiopiere som bor på domkirken. Ut med rævene deres, som Maria Amelie gjorde.
Vis hele sitatet...
Ethiopia er fysisk trygt så lenge man ikke åpner kjefter. Ethiopiere flest fortjener dermed ikke asyl, men det finnes definitivt Ethiopiere som fortjener det.

Problemet er at selv om de i prinsippet er et demokrati, så har de en demokratisk valgt leder som på ingen måte tåler kritikk. Hvis disse Ethioperene på noen*måte har vært politisk aktive har de hatt veldig god grunn til å flykte.

Det sagt, så er det Ethiopiske immigranter i de fleste landene rundt, og så godt som alle forlot landet pga manglende økonomiske muligheter. Jeg synes det samme her som i Amalie-saken, er de nyttige/skikkelige mennesker så burde vi beholde dem. Er de ikke, få dem ut.

Sitat av Press Freedom
Press Freedom Report Card
Ethiopia (F)

1. Ethiopia
Leader: Prime Minister Meles Zenawi
Indicators: Imprisonments rise from two to 18. Dozens forced into exile. In 2006 alone, authorities ban eight newspapers, expel two foreign reporters, and block critical Web sites.
Key fact: Only a handful of private newspapers now publish, all under intense self-censorship.
Vis hele sitatet...
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Kirkeasyl er da et meget sentralt tema i denne tråden?
Asylsøkerne har tross alt søkt tilflukt i en kirke hvor de sitter og sultestreiker for å legge press på de aktuelle myndighetene.
Hvordan dette kan være offtopic i denne tråden har jeg vanskelig for å skjønne, men du kan nok forklare det for en som ikke er like lur som deg selv?
Vis hele sitatet...
På en måte, men dette er vel en diskusjon om disse spesifikke etiopiernes situasjon og da ser jeg ikke helt poenget med å diskutere prinsippet rundt kirkeasyl. Det er rett og slett for ikke å spore av, for den prinsippdebatten kan fort ta mye tid og plass. Jeg har ikke tenkt å gå noe videre med den, men selv om lovene har forandret seg de siste årene står fortsatt instruksen fra justisdepartementet ved lag.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Med barnehagesammenligningen min så kan vi avvente situasjonen for å se hva som skjer.
Jeg setter pengene mine på at kirkeasylet ikke hjelper en tøddel og de blir sendt ut av landet til syvende og sist.
Vis hele sitatet...
Men målet med å gå i kirkeasyl/sultestreik er ikke bare å gjemme seg for politiet, isåfall kunne ha spist, valgt andre/flere kirker ol.
Bare det å få saken sin opp i media hjelper, selv om utfallet er usikkert. Ikke bare for disse flyktningene, men også flere i samme situasjon. Om de blir sendt hjem eller ikke har lite å si for om sultestreiken/asylet virker.
For å si det på en annen måte, de kan tape slaget, men fortsatt vinne krigen.
Uten mediadekning er også krigen tapt.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Om du ikke likte sammenligningen er èn ting, men å sette meg i samme bås som mange av de tilsynelatende rasistiske brukerne som fikk postene sine slettet kan du bare drite i, for da tar du feil.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke tenkt å sammenligne deg med disse tilsynelatende rasistiske brukerne som fikk postene sine slettet, så beklager om det var uklart.
Sitat av RonaTa Vis innlegg
Nei, det skal ikke være likt for alle.
For det er mennesker med forskjellige behov, forskjellige bakgrunner.
Vis hele sitatet...
Hvor innsnevra i huet er du egentlig? Så klart skal det være likt.
Dette blir som på skoler i dag, det skal være likt for alle, men tilpasset alles behov. Sorry meg, men du er passe lite intelligent som påstår at forskjellsbehandling er passende innenfor asylsøkningen her i landet..
Sitat av Effage Vis innlegg
Hvor innsnevra i huet er du egentlig? Så klart skal det være likt.
Dette blir som på skoler i dag, det skal være likt for alle, men tilpasset alles behov. Sorry meg, men du er passe lite intelligent som påstår at forskjellsbehandling er passende innenfor asylsøkningen her i landet..
Vis hele sitatet...
Det vel heller du som er på viddene her. Alle har rett til å få asylsøknaden sin behandlet individuelt, da alle asylsøkere befinner seg i forskjellige livssituasjoner. Alle søknader skal behandles ut i fra de samme reglene, men alle asylsøkere skal slettes ikke behandles helt likt. Hva hadde da vært vitsen med å vurdere søknader i det hele tatt?
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg syns staten skal respektere kirkeasylet og forhandle fram en løsning som sørger for at asylantene kan jobbe og delta i samfunnet til de selv finner det for godt å forlate landet. Etiopa tar ikke imot tvangsreturnerte flyktninger, så inntil myndighetene får forhandlet fram en frivillig avtale er det fint lite man får gjort.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det at Etiopia ikke tar imot tvangsreturnerte flyktninger?
Alle søk på dette området tilsier at Etiopia tar imot returnerte flyktninger (tvangs og frivillige).

Det du kanskje tenker på er alle de somaliske flyktningene til Etiopia?
Jeg har delt ut en hel haug med utestengelser og det har blitt slettet en hel haug med innlegg her. Dette er ikke VG-debatt eller Hegnar online, skjerpings med onlinere og rasisme folkens.