Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1759
Jeg er på utkikk etter gode science fiction-bøker, gjerne en serie bøker.
Har alltid vært fasinert av universer som: StarCraft, Warhammer40k, Riddick/Pitch Black, StarWars, Stargste (sg1, atlantis, universe), startrek, Serenity/Firefly, Farscape.

Ikke sci-fi som i iRobot, War of the Worlds, Fantastic Four, Doctor Who, Superhelter/Vampyrer, Planet of the apes, Minority Report, .

Vet ikke helt om jeg klarer å formulere mine preferanser, derfor har det vært vannskelig å google seg frem til et godt svar.
Må legge til at jeg ikke har lest en fiksjon bok på sikkert 15 år.

Gjerne ikke noe om det jeg har listet opp her. F.eks. en starcraft novelle (fan fiction). Men noe med adventure, en egen verden, romskip og avansert teknologi.


Har prøvd å være så spesifik som mulig da jeg håper å finne noe som passer akkurat meg.

Takker og bukker for alle gode svar!
Se om du finner noe av interesse på denne Sci-Fi top 100 listen: http://home.austarnet.com.au/petersy...oks_rank1.html
niklasj's Avatar
Trådstarter
Takk leser gjennom listen etter noe som passer meg. Fant ut at det jeg lette etter heter Space opera tror jeg. Virker som det er ett stigma over det begrepet, er det jeg som har dårlig smak eller har jeg missforstått.
Sitat av Beastie Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg har bare sett filmen. Haha. Må være den mest fjerne filmen jeg har sett noen gang. Men bra var den. Boka er sikkert enda bedre.
Du kan ta en titt på Warhammer 40K universet:

Linkzor

Et spennende konsept som strekker seg nærmere 25-30 år tilbake i tid nå og består av mange raser og verdensoppfatninger (men det vet du vel allerede :P). Bøkene kan leses uavhengig av om du spiller eller samler på Warhammer, da dette stort sett er velskrevet litteratur man lett setter seg inn i. Kan varmt anbefale Gaunts Ghosts av Dan Abnett, som handler om en gjeng menneskesoldater som blir kastet rundt fra verden til verden i en endeløs krig. Alle har hver sin spesialitet og sin egen form for kommunikasjon seg i mellom med dyster og satirisk humor.

Du kan jo eventuelt konvertere litt til fantasy? Elementær lesing her hadde vært The Witcher-serien av Andrzej Sapkowski. Noe av det aller beste jeg har kommet over, og jeg har lest store mengder med fantasy.