Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 15405
Sitat av Azarius Newsletter

Hi "XXX",

In recent months we have received many emails in which we were asked what happened to the magic mushrooms on our site. We did in fact stop selling fresh mushrooms.

As a result of the recent one-sided, negative media-coverage and populist politics the mushroom has been banned now in the Netherlands. The new law will be effective probably within a few weeks. For now we limit ourselves to the sale of grow kits and mushroom cultivation accessories.
Vis hele sitatet...
Grusomt. Er det noen andre som har fått samme meldingene? Denne mailen fikk jeg 29.04.08, og so dere leser så skulle den nye lovgivningen tre i kraft i løpet av noen uker. Så i slutten av Mai, om vi skal tro denne webshoppen, så vil det ikke være et sted i Nederland der det selges legal sopp.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg skal til amsterdam i slutten av Juni, og får nesten ikke sove av all frem-og-tilbake ang. dette emnet.
Er det noen som har vært i amsterdam nylig? Vær så snill og si hvordan det faktisk er, ikke flere synsinger.
Hvis det ikke er lovlig med sopp i amsterdam lenger, blir jeg trist. Da kommer de fæle tankene "hvorfor dro jeg ikke for et år siden!?", "hva har jeg gjort!?" og "hva skal jeg gjøre i amsterdam en uke før sensation?".

Så: dersom noen har vært i amster nylig, og da mener jeg nylig, please step up!
Jeg hørte med en kompis som var der for 2 uker siden. Det er enda [COLOR=Blue]lovlig[/COLOR]!
Sist endret av Ftnfw; 29. mai 2008 kl. 17:36.
Har sett på nederland som det liberale europas siste utpost, men sånn kan det tydeligvis gå når den ene kjemper mot mange tidligere nederlandske tabuer som immigrasjonsfrykt, krenkende ruslovgivning og politikk stenket med religion vinner innpass. Europas og verdens liberale må stå samlet i fremtiden og konfrontere høyrekreftene før de har sneket seg for langt. Kudos til bla mushroomcomitee og alle politisk beviste psykadelikaelskere for å ha bydd opp helseministeren til dans. Saklig argumentasjon fra deres side har fått lovforslaget til å virke som ministerens personlige korstog og INGENTING er avgjort enda Kan være det er lurt å anskaffe sporene sine og få de magiske opplevelsene amsterdam har å by på før fanden virkelig er på ferde.
jeg var der for et par uker siden og der var det fortsatt lovlig, samt jeg så "meskalin på boks" :P
Man må faenmeg komme seg ned mens man har sjansen. ikke det at Nederland skorter på andre gøye ting å tilby men det blir det samme som kristiania før og etter. Noen som vet om det er noen debatter gående der nede rundt meskalin?
Sitat av Ftnfw
Jeg hørte med en kompis som var der for 2 uker siden. Det er enda [COLOR=Blue]lovlig[/COLOR]!
Vis hele sitatet...
Tusen takk, det var det jeg trengte å høre!
Nå skal det bli fest, serru!
Er ikke lenge siden jeg også var der, jeg prøvde den mildeste sorten. Spiste selvfølgelig en heil pakke. Det er virkelig ikke til å annbefale. Men som sagt, det var fortsatt lovlig i går da jeg snakket med en veninne som bor der nede.
Dr Kake, en boks av den mildeste sorten ikke å annbefale? hvorfor ikke?

Fersk sopp var lovelig da jeg var der i starten av mai, men growshops har blitt ulovlig, og det er strengt forbudt å tørke soppen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg skal dit under sensation, og en venninde av meg sa at det ikke er lov for turister og kjøpe saker på smartshops\coffeeshops! At det bare er lov for de som bor der... Stemmer det? Jeg syns det høres veldigt rart ut..
Det høres ikke veldig usanssynelig ut, men det vil vel ikke være noe problem å få kjøpt da uansett. Kan jo enten få noen du kjenner, bare prøve å kjøpe, late som om du bor der men nettopp har flytta dit eller spørre randoms akkurat som 13 åringer utfor ica.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av choieen
Jeg skal dit under sensation, og en venninde av meg sa at det ikke er lov for turister og kjøpe saker på smartshops\coffeeshops! At det bare er lov for de som bor der... Stemmer det? Jeg syns det høres veldigt rart ut..
Vis hele sitatet...
Det var et prøveprosjekt i rotterdam såvidt jeg husker, der lokale skulle få et slags medlemskort man måtte vise frem for å kjøpe fra coffeshops. Dette er flere år siden, og jeg har aldri sett prinsippet satt i praksis i Amsterdam, ikke i fjor og ikke året før.

Stikker dit om 9 dager forresten, så jeg kan vel rapportere da og.
Sitat av Sky
Nå har visst psykedeliske sopper blitt bannet i Nederland. The Guardian kom ut med dette i en artikkel 12.oktober. Begrunnelsen for banningen er blant annet en ustabil psykisk jente som ble drept da hun fant på å hoppe ut fra en balkong under påvirkning av rusen, hvorav foreldrene hennes skyldte på soppen. En britisk turist hadde gått amok i et hotell, knust et vindu og kuttet hånden sin stygt. En islandsk student hadde trodd han var forfulgt og hoppet ut av balkongen sin hvor han brakk begge beina og en dansk turist hadde gått ape med bilen sin og nesten påkjørt folk på en campingplass. Banningen vil tre i kraft i løpet av noen måneder, og sjapper som selger sopp vil ble stengt . Dette er jo en stor nedtur for Nederland, da de steppet opp som et godt eksempel med lovlig gjøring av enkelte rusmidler. Da dette er høyt populært, vil selfølgelig Nederland miste en del profitt som følge av dette, og enkelte frykter at salget av sopp vil fortsette på det ulovlige markedet, og/eller at LSD vil erstatte soppen i en viss grad, da uten noen advarsler eller veiledning som fantes på pakkene med sopp.

Her er link til The Guardian: http://www.guardian.co.uk/drugs/Stor...190253,00.html
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke ingenting om de enkelt tilfeller som nevnes. Men på grunnlag av hva du skriver kjenner jeg at jeg blir irritert.
Både jenta som døde og Dansken i bilen var svært uansvarlige.
Det er en stor tragedie at sopp skal forbys mye på grunn av uansvarlige folk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
noen som er nedi der nå som kan bekrefte/avkrefte om de fortsatt selger fersk sopp der nå?
Sitat av flipsyde
noen som er nedi der nå som kan bekrefte/avkrefte om de fortsatt selger fersk sopp der nå?
Vis hele sitatet...
Jeg kom nettopp hjem fra Amsterdam og kan med 100% bekrefte at de fremdeles selger sopp der.
Jepp, de selger det som bare det. En venn av meg kom hjem for noe rundt 10 dager siden. Det eneste som satte stopper for soppbruken hans var at nesten alle pengene forsvant på pot.
Jeg sitter faktisk på rommet i amsterdam akkuratt nå, og ja, de selger sopp.
men det er jo allerede skrevet
▼ ... mange måneder senere ... ▼
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg vet ikke hvordan det ser ut på resten av forumet, men jeg bumper denne tråden da jeg kom til å tenke på den når jeg nylig leste om den nye lovgivningen vedrørende psykedelisk sopp i Nederland i siste utgave av Erowid Extracts.
Jeg håper ingen opplever det som overflødig med disse oppdateringene:
Sitat av Erowid Extracts #16, side 2
New Dutch Mushroom Law
On December 1, 2008, new restrictions on psychoactive mushrooms were enacted in the Netherlands. The list of regulated species appears to have been sourced from a decade-old article, by psychoactive mushroom experts Guzmán, Allen and Garts, which attempted to list all species that contain psilocybin or psilocin. (1)
In their article, Guzmán et al. speculatively included species that are known to be inactive. In addition, over a dozen known psychoactive species were not named, in some cases because they had not yet been discovered. This means that Dutch mushroom growers could be prosecuted for cultivating certain inactive species, while other psychoactive species remain legal. According to the Dutch department of public health, grow-kits, sclerotia, and spores are not illegal, and the minister of health has no plans to legislate against such products.
In one curious twist to the regulations, while Psilocybe cyanescens are illegal to possess, they are also a protected species, which means that they are illegal to remove from a property if they are growing wild. Another strange facet of the new law is that it includes Amanita muscaria and A. pantherina mushrooms, but does not restrict their active chemicals. This is one of the few examples in the world of legislation where a psychoactive is legal as an extract or pure compund, but illegal in its natural form.
Dried mushrooms are now considered "hard drugs" and possession of more than 0.5 grams can be prosecuted; fresh mushrooms are now considered "soft drugs" and possession of more than 5 grams can be prosecuted.


Erowid.org/mushrooms/law

1. Guzmán G, Allen JW, and Gartz J. 1998/200. "A Worldwide Geographical Distribution of the Neurotropic Fungi, Analysis and Discussion". Annali del Museo Civico di Rovereto 14:189-280
Vis hele sitatet...
Er det ikke fantastisk hvor dårlige lovgivninger blir når de vedtas på grunnlag av frykt og dårlig politikk istedenfor fornuft og god informasjon?
Sist endret av Mullah; 28. juni 2009 kl. 14:30.
Kom nettopp hjem fra amster selv, og kan bekrefte at "ordentlig" sopp er ulovlig. De solgte flere typer trøffler der, men tok ikke sjangsen på å kjøpe de da jeg har hørt at de ikke fungerer så veldig bra. Har hørt at disse ikke gir noen for hallusinasjoner, men kun "hodebry".

Men tingen er den at det faktisk ikke er så vanskelig å skaffe "the real deal", selv om det er ulovlig.

Jeg og noen kompiser gikk innom noen random smart-shops på utgikk etter noe å ture på, men fant fort ut at det egentlig bare var salvia som fungerte av alle produktene deres. Det vi gjorde da, det var bare å spørre om de hadde noe ordentlig sopp, og ikke dette trøffel tøvet.

På den tredje butikken vi gikk innom fikk vi napp hos et syrehue av en ekspitør(?).
Han sa at hvis vi ga han penger kunne han få en kompis av han til å stikke bort å hente soppen.
Vi ga han 120 euro (30,- pr dose), og 30min senere dukket syrehuet-partneren hans opp og ga oss fire poser med hawaian, som vi senere spiste i "Vondelpark". En fantastisk tur!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
At 30€ er en hel del penger for en dose er en sak for seg selv, men det som jo er så utrolig trist med denne lovgivningen er ikke bare at det er "vanskeligere" å få kjøpt sopp i Amster, men at soppen faktisk er ulovlig nå.
Man kan ikke lenger føle seg like trygg for autoritetene når man er i Amster og koser seg med psykedelia nå, og hva er da vitsen om man drar dit på ferie for å slippe å føle seg forfulgt, sånn som i sitt eget land, når man turer? Da kan man nesten like gjerne bli i Norge.
Sist endret av Mullah; 30. juni 2009 kl. 22:46.
Prata med en nederlandsk venn av meg, myndighetene forbydde psykadelisk sopp, men den gale typen:P
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Selv har jeg bare en erfaring med sopp i amsterdam, og jeg visste overhodet ikke hva jeg bega meg ut på. Er derfor enig med det noen skrev her ang. ordnede former, respekt blabla osv. Sidespor: Skal til Hawaii om 2 uker, vokser det masse "Hawaiian" der eller er navnene bare tilfeldige?
Sitat av MinoDyhes Vis innlegg
Prata med en nederlandsk venn av meg, myndighetene forbydde psykadelisk sopp, men den gale typen:P
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hva du mener her?
Hva er den gale typen? Og ikke minst, hva er den rette?


Sitat av Polar- Vis innlegg
Selv har jeg bare en erfaring med sopp i amsterdam, og jeg visste overhodet ikke hva jeg bega meg ut på. Er derfor enig med det noen skrev her ang. ordnede former, respekt blabla osv. Sidespor: Skal til Hawaii om 2 uker, vokser det masse "Hawaiian" der eller er navnene bare tilfeldige?
Vis hele sitatet...
Den vokser på Hawaii, blant annet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Panaeol...d_Distribution
Sist endret av mentalmelt; 30. juni 2009 kl. 01:33.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Kan du utdype hva du mener her?
Hva er den gale typen? Og ikke minst, hva er den rette?
Vis hele sitatet...
Er vel utdypet i det jeg la ved ovenfor fra Erowid Extracts.
Sist endret av Mullah; 30. juni 2009 kl. 10:47.
Se der ja. Det var interessant. Takk for den =)
håpet mitt er også å få tak i litt hawaian når jeg skal ned dit i høst. alternativet er selvsagt philosophers stone. har noen faktisk prøvd den? Var der tidligere i år og kjøpte med prøve av en eller grunn ikke, det ble for det meste bare grønt ;-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av fashon Vis innlegg
Noen som har erfaringer med Hawaii Mushroom og Mexican Mushroom ? Har null peiling. Jeg tenker på effekt og Bivirkninger : )
Vis hele sitatet...
Var i Amster for noen uker siden, der skaffet vi Hawaii. Var sterke greier, så pass opp! Det var sinnsykt vissuelt og euforisk. Kom i bølger, plutselig følte man seg litt rar og redd, så kom den herlige euforien. Sånn holdt det på i noen timer.

Hadde en fantastisk tur, som både var skremmende og herlig! (Skjedde en del rare hendelser som fikk oss til å noie totalt ut og spurte i skrekk)

Har hørt at dette er en av de sterkeste soppene på "markedet", stemmer dette?
Sist endret av Prognisse; 23. juli 2009 kl. 23:24.
Det har kun vært lov for mennesker fra nederland de 2 - to siste åra trur jeg?

Hørte at politiet var lei av å fiske ut turister som trodde at dem kunne fly fra kanalene...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Magic Mushrooms ble ulovlig å selge i smartshops for rundt ett år siden, på grunn av et par jenter hadde spist sopp i fylla, og trodd de aldri kom ned så de hoppet ut av vinduet i 4 etg og døde. Men er man i Amsterdam og vil ha seg en liten psykedelisk opplevelse, så selger de enda noe som kalles Magic Truffles. Det er selvfølgelig enda sopp og få tak i i Amsterdam, men det er salg "underground". Jeg fikk tak i noen hawaiian for en grei pris av en spaced-out smartshoparbeider som tok meg med hjem til han.
Sist endret av Quetzalcoatl; 4. august 2009 kl. 15:29.
Var i amstern for et mnd siden ca. NULL stress å skaffe seg sopp eller andre ting.
Kan legge til at jeg så faktisk de hadde ferdige kultiverings-kit for sopp i smartshoppene. Det var litt rart med tanke på at det er ulovlig.
Gjelder dette forbudet mot meskalin kaktuser også?
Sitat av itZsaiN Vis innlegg
Gjelder dette forbudet mot meskalin kaktuser også?
Vis hele sitatet...
Loven gjelder bare Psilocybin & Psilocin innholdige sopper, ikke meskalin kaktuser. Kaktuser som San Pedro og Peyote selges i omtrent alle smartshops rundt om Amsterdam.

http://stashbox.org/579412/peyote.jpg
(bildet er stjelt fra loathsome i amsterdam tips-tråden)
Dette syns jeg var veldig idiotisk... Nederland som hadde tatt et bra steg i riktig retning, også skjer dette! UFF! Har aldri prøvd sopp selv, men hva banner de neste gang??...
når trer denne loven i kraft om jeg får spørre ? -- ulovlig allerede ?

jeg vil gjerne prøve det nemlig (hemlig)

kanskje bedre å dra til holland enn å bli her i norge for å prøve det ?
(uansett hvordan loven er nåtildags)
Sist endret av Aceface; 10. august 2009 kl. 01:27. Grunn: fikk med meg noe jeg lurer på...
Loven har trådt i kraft for lenge siden. Men merk deg Mullah sin poster over her. Takket være at folk som skriver lover åpenbart ikke har peiling på hva de skriver om, i dette tilfellet mykologi, så ble ikke alle soppene påvirket av forbudet.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Sprøtt hvordan bestemmelser blir tatt og lover skrevet ned uten noe som helst grunnlag... Spesielt når loven bryter med en personlig rettighet hvert enkelt menneske skal og burde ha.
Sist endret av Sky; 10. august 2009 kl. 02:29.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som har tenkt på at dette også er høyst sannsynlig under alkohol påvirkning? kanskje tilogmed mer sannsynlig?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
A truffle or a sclerotium (mv. sclerotia), is an underground hardening or thickening of the mycelium, which are formed during periods of bad climatic conditions, in order for the organism to be able to survive this period. Thus, it functions as a parking place for moisture and nutrients, in order to enable the plant to form mycelium back later for vegetative and regenerative growth.

Technically and scientifically speaking, truffles are thus not mushrooms, and for this reason, they do not fall within the reach of the Opium Act. Truffles can be freely produced, purchased, sold and consumed.


---

Jeg kjøpte meg just 100g Psilocybe Atlantis fra nederland , Det er jo samme greia så regelen er skutt ut av hue på idioten som fant det på :/, spørs bare om sclerotium og blir ulovlig snart .....
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå må folk slutte og tro på alt som blir skrvet rundt om kring, jeg bor i Nederland og synes det er jævlig rart jeg aldri har hørt om dette sopp forbudet ditt.

hvor mange ganger har de ikke sagt at weed skal bli ulovelig for turister også? så lenge jeg kan huske, og det kommer aldri til og skje.
Sitat av Deal Vis innlegg
Nå må folk slutte og tro på alt som blir skrvet rundt om kring, jeg bor i Nederland og synes det er jævlig rart jeg aldri har hørt om dette sopp forbudet ditt.
Vis hele sitatet...
Effective Dec 1 2008, a large number of psilocybin-containing mushrooms in several genera (Psilocybe, Panaeolus, Gymnopilus, etc.) are illegal to buy, sell or possess in the Netherlands, dried or fresh.
Kilde: http://www.erowid.org/plants/mushroo...ooms_law.shtml
http://juridischdagblad.nl/content/view/7606/53/
var i amster for 1 uke siden, enten så er ikke loven blitt innført ennå, eller så er det bare bullshit
Loven gjelder Sopp ikke Trøffler.

Tørket sopp er blitt forbudt, og selges ikke lenger i vinduer o.l.
Men selvfølgelig er det fler av headshopsa som velger og selge tørket sopp under bordet, om du spør, og antageligvis ikke ser helt turist ut
Butikkene i Amsterdam har over lengre tid ikke fått lov til å selge psykedelia til turister,
man har faktisk måttet ha nederlandsk ID-kort for å få kjøpt.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Butikkene i Amsterdam har over lengre tid ikke fått lov til å selge psykedelia til turister,
man har faktisk måttet ha nederlandsk ID-kort for å få kjøpt.
Vis hele sitatet...
Man trenger da ikke ha nederlandsk ID-kort for og få kjøpt trøffler med psilocybin, frø med LSA eller fullvoksne kaktuser med meskalin i Amsterdam. Disse er jo psykedelika. Tror forresten heller ikke de med nederlandsk ID-kort får kjøpt psilocybin innholdige sopper. Hvor har du henta den der informasjonen?