Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1220
Hei hei

Når jeg åpner enten Spotify eller Itunes fryser maskinen seg og jeg er nødt til å reboote. Jeg har forsøkt å reinstallere Spotify uten hell, jeg har forsøkt å sjekke etter en haug med windows oppdateringer uten hell og jeg har lastet ned SP3 uten hell.

Er det noen som har peiling på hva problemet er og hva jeg kan gjøre med det? Dette problemet dukket tilsynelatende opp av seg selv bare noen timer etter jeg hadde brukt begge programmene.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Får du åpnet andre lydprogrammer? Henger en knapp på lyddriver når jeg ser hvilke programmer det er snakk om.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Ja, jeg får åpnet både VLC, Quicktime og Windows Media Player som jeg har på denne datamaskinen. All annen programvare fungerer såvidt jeg vet som det skal, forutenom Itunes og Spotify som fryser hele maskinen før jeg i det hele tatt kommer inn i dem. Annoying stuff
Sist endret av Sky; 17. august 2010 kl. 17:32.
ta en virus scan.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Hehe, da frøs pcen når scanninga begynte i Itunes mappene =)
#Offisielt Trønder
hmm... Jeg tror at Spotify har en slags sync error...

Spotify formaterer lydsporene til andre format enn Itunes tillater elns..

* Start på nytt ved å velge library-local files i Spotify. Merk alle (ctrl/cmd+a) og slett dem (win:delete/mac:backspace).
* Importer sangene på nytt, men denne gangen velger du ikke iTunes som importkilde, men "from hard drive". Nå må du bla frem til katalogen på harddisken der du har lagret sangene. Med mindre du har endret dette selv, vil plasseringen være:

Windows: Mine dokumenter » Min musikk » iTunes » iTunes Media
Mac: Hjemmekatalog » Music » iTunes » iTunes Media
* Merk så alle sangene, høyreklikk og velg "undo Gracenote changes".
* Hvis krysset vi snakket om i sted fortsatt er aktivt, vil iTunes nå flytte sangene tilbake til katalogene de lå i til å begynne med, og derfor vil Spotify nå ha ugyldige filreferanser. Det løser vi ved nok en gang å slette alle filene fra "local files"-visningen i Spotify (samme fremgangsmåte som over), og til slutt importere dem på nytt.



Detter er hva du må gjøre