Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  887 146098
leser ofte om folk som har opplevd uønskede ting etter å ha fått i seg thc, så jeg tenkte vi kunne ha en samle tråd hvor vi kan skrive om negative hasj erfaringer, alt fra
"bad trip" til ødelagt psyke, kanskje du har blitt treg i huet?
Hasj kommer ikke helt uten negative bieffekter som mange førstegangs brukere tror.
Holder oss helst til egne erfaringer.


Starter med å skrive om en av mange negative hendelser som har skjedd meg, som følge av hasj røyking.
Røyket en joint som jeg delte med en kammerat, satt i et lite skogsområde.
Når jointen var ferdig ble jeg skikkelig trøtt og følte meg dårlig, så dårlig at jeg begynte å tro at livet snart var over.
Jeg lå på magen i en haug med bark og jord i en times tid mens alt gikk rundt, jeg så nesten ingen ting siden alt rundt meg var blitt veldig mørkt, skimtet så vidt noe lys fra et hus.
Jeg følte meg helt hjelpeløsog klarte ikke bevege meg, lå bare på bakken og gledet meg til å komme ut av det.
Etter en time så klarte jeg endelig å reise meg opp og kammeraten min fulgte meg hjem og støttet meg siden jeg nesten ikke klarte å gå.
Når jeg kom hjem spøy jeg ned hele doen og jeg var så dårlig og slapp at jeg ikke maktet å tørke opp, gikk bare å la meg.

En annen hendelse:
Jeg var hjemme og skulle kose meg med en joint før jeg gikk til sengs for å se en film.
Husker det var weed (skunk) etter å ha røyket opp jointen føler jeg meg normal høy, men når jeg la meg i sengen begynte det å skje noe, hjertet banket utrolig hardt og fort, kjentes nesten ut som om hjertet skulle sprette ut av brystet. jeg begynte å svette i tillegg.
Mens jeg lå der og ristet i takt med hjertet begynte jeg også å få syk noja.
Helt ut av det blå begynte jeg å tenke at jeg måtte si til alle at jeg røyker jeg tenkte også at jeg måtte slutte og si til alle jeg skjente at jeg var lei meg for at jeg røyket, det sykeste var at det var sekundet før jeg ringte muttern for å forklare hele greia at jeg smoka osv,, men jeg gjorde det ikke og sakte men sikkert begynte jeg å føle meg normal igjen og hjertet begynte å roe ned.

Begge hendelsene over var helt forjævelige og er noe jeg ikke vil oppleve igjen og som jeg ikke unner andre!
Det er heldigvis lang tid siden og jeg har ikke opplevd noe sånt siden, bare litt mildere "badtrips"
Fin tråd!

Jeg kan vell starte med min første gang jeg prøvde hasj.

Jeg hadde lenge hatt lyst til å prøvd hasj, men alltid vært usikker.
En kveld var jeg på fest, drakk meg, ja fordervet, så kom jeg til en kompis etterpå, så fyrte han opp en joint, så fikk jeg prøve, gikk til helvete for å si det slikt.

Kastet opp overalt, jeg kastet opp når jeg ikke hadde mer igjen i magen også, jeg bare brakk meg å klarte ingenting, alt gikk til helvete for å si det mildt

Men bestemte meg for at jeg skal få den ordentlige rusen av hasj, så jeg prøvde det edru, Thank god!
Før eller siden må man jo oppleve et såkalt "badtrip". Jeg tror de fleste badtrips foråsakes av nikotinet. Sånn er det i hvert fall for meg.. Jeg kan røyke rene spliffer med grønt med kompiser og bli dødsfjærn, også kan jeg røyke med tobakk og bli dårlig og kvalm. Men det går ofte over etter halvtimes tid, og vi vet jo alle hvordan et nikotinsjokk er..
Jeg tror det er kombinasjonen av at du er høy, og nikotinsjokket som gjør det hele jævlig.

Så når det er sagt, har jeg hatt ettpar tilfeller hvor jeg ligger sleiker doskåla til jeg spyr, spyr og spyr.. :P Off.. Synes de badtrips'a er værre enn di man har når man er dritings..
Sist endret av KimGul; 27. april 2009 kl. 19:21.
Har hatt bare 1 badtrip jeg, og det var første gangen, bortsett fra at jeg kan få så SYKT noja noen ganger, slik at jeg ikke engang kan rør meg nesten x)

Synnes det er en badtrip i seg selv da, men jeg kan glemme at jeg har noja etter 20 min, så få det en time etterpå igjen x)
Som mentalmelt påpekte i en annen tråd: å bli svimmel og kvalm er ikke det samme som å ha en badtrip...
Jeg har aldri hatt en bad trip på hasj selv, men har hjulpet en venn gjennom det en gang.

Vi hadde røyket en stor joint da det plutselig "klikka" for han, han sa at han ikke orket det mer og at jeg måtte ringe ambulanse, foreldre og hele greia. Endte med at jeg trøstet han helt til han sovnet. Han var helt normal dagen etterpå...

Kan si at jeg ikke synes det var så spesielt hyggelig, kan ikke en gang tenke på hvordan han hadde det
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
sykofant: Det du beskriver er helt standard virkning om du har fått i deg mer enn du tåler: Man blir slapp, kvalm og svimmel. Den andre er også en typisk effekt assosiert med cannabis eller hasj som har et høyt THC innhold og lite CBD:

Kliniske studier der man har gitt folk ren THC, THC og CBD, og et placebo viser de samme mønstrene: Ren THC produserer en "høy" rus, der folk ofte opplever paranoia og føler seg generellt sett urolig, mens THC sammen med CBD gir den typiske sofasteine, knisete artige rusen.

Forholdene mellom stoffene variérer, det kommer rett å slett an på plantene hasjen er produsert fra:
Sativa er forbundet med mye THC og lite CBD, mens Indica er kjent for å ha et balansert innhold av begge.
Ingenting er desverre rene sativa eller indica strains lengre, ettersom kultiveringen og miksingen av cannabistyper er såpass utberedt. Men det finnes alikevell typer som har mer av den ene kvaliteten enn den andre.

"Badtrip" er ikke akkurat hva jeg ville klassifisert disse opplevelsene på, selv om cannabis er psykedelisk i god nok kvalitet og det finnes folk som rett å slett har fått for mye på en gang og forklart helt absurde syn etc.
er ikke disse opplevelsene som beskrives her i tråden i nærheten av "badtrips" i den psykedeliske forstanden:
Dere har rett å slett fått i dere for mye av hasj/cannabis, blitt dårlige og fått alle de psykiske effektene av å være påvirket av cannabis mens dere er i dårlig form: Kjenner du hjertet ditt dunke når du har jogget deg en tur er det normalt. Men kjenner du hjertet ditt dunke mens du ligger fjern i senga vil tankene snu seg rundt det temaet, og fremånde absurde medisinske komplikasjoner og dødsangst.

Kilder:
http://www.iop.kcl.ac.uk/news/default.aspx?id=274&
http://ukcia.org/wordpress/?p=50
Sist endret av Dodecha; 27. april 2009 kl. 20:07.
Sitat av KimGul Vis innlegg
Før eller siden må man jo oppleve et såkalt "badtrip". Jeg tror de fleste badtrips foråsakes av nikotinet. Sånn er det i hvert fall for meg.. Jeg kan røyke rene spliffer med grønt med kompiser og bli dødsfjærn, også kan jeg røyke med tobakk og bli dårlig og kvalm. Men det går ofte over etter halvtimes tid, og vi vet jo alle hvordan et nikotinsjokk er..
Jeg tror det er kombinasjonen av at du er høy, og nikotinsjokket som gjør det hele jævlig.

Så når det er sagt, har jeg hatt ettpar tilfeller hvor jeg ligger sleiker doskåla til jeg spyr, spyr og spyr.. :P Off.. Synes de badtrips'a er værre enn di man har når man er dritings..
Vis hele sitatet...
Det er ikke nikotinet som får deg til å bli dårlig...
Husker en gang forige sommer så røyka jeg weed rent i en liten pipe, røyka i kanskje 1 time i strekk non stop.
Ble så heftig stein at jeg måtte gå ut for å få litt frisk luft, bestemte meg for å gå ned trappa for å bevege meg litt, når jeg skulle gå opp igjen så la jeg meg til å sove midt i trappa fordet jeg var så sliten og dårlig.
Det er jo en grund til at det heter overfjærn.

Men, jeg har blitt dårlig av sigg uten hasj også, men dette var en helt annen følelse, en myye mildere følelse, ble sliten og kaldsvetta litt og følte meg dårlig i ca 30 min.

Å bli overfjærn er noe helt annet
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Alkohol + piller = STUKERUS = SANT

Jeg oppfordrer også alle til å vise forsiktighet når du skal ruse deg på
benzoer mens du drikker, de fleste kan finne på hva som helst.
Vis hele sitatet...
Zopiclone og Zolpidem (Z-preparater) er ikke benzodiazepiner.
De blir kalt benzodiazepin-lignende hypnotikaer.

Jeg kan med trygt si at benzo-piller (valium,rohypnol,rivotril,sobril) er noe annet en disse z-pillene.

Har fått sinnsyke close-eyed halliser på disse, og har gjort de mest utenkelige ting.
F.eks å plutselig bestemme meg for å lage helt ubeskrivelige "matretter" av ting som ikke passer sammen i det hele tatt. Altså IKKE godt...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Røyka Hasj i går med dama.. Kjente ingenting unormalt før hun plutselig sier, at hu holder på å besvime.."Det var ikke slik forrige gang sier hun"..Etterpå kjenner hun ikke beina sine..Senere klarer hun ikke løfte hendene..

Jaja, tenker jeg..går vel over..Er sikkert fordi hun bare har røyka et par ganger.. Vi stikker inn i senga å legger oss, ligger der og kjenner på følelsen..Så kjenner jeg et usansynlig trykk over ansiktet..Merkelige ilninger i hodet osv..

Føles som jeg skal på hjerteinfarkt..Er sikker på jeg kjenner at hjertet mitt slår 600 slag i minuttet..Føler strålende smerte nedover venstre armen også..Blir freaka ut, men sier ingenting til dama for ikke å laga fullt kaos liksom..Var redd for å sovne, trodde ikke jeg skulle våkne igjen. Aldri kjent noe sånt før, og jeg har røyka mye i min tid..

Er erfaren med de fleste stoffer, klarer ikke helt å si hva dette ligna på..Pensla med noe var det første jeg tenkte, men jeg har vart en av de som sier at "pensling av hasj" ikke forekommer..Det er bare en myte.. Vurderer faktisk å kaste hele 10 grammeren min som jeg kjøpte i går nå.

Noen andre som har hatt lignende opplevelser?

Edit: Hasjen var veldig lys, og knallhard..Var vanskelig å blande den ut, uansett hvor mye jeg varma den.
Sist endret av ranman22; 3. juni 2009 kl. 13:01.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Røyka Hasj i går med dama.. Kjente ingenting unormalt før hun plutselig sier, at hu holder på å besvime.."Det var ikke slik forrige gang sier hun"..Etterpå kjenner hun ikke beina sine..Senere klarer hun ikke løfte hendene..

Jaja, tenker jeg..går vel over..Er sikkert fordi hun bare har røyka et par ganger.. Vi stikker inn i senga å legger oss, ligger der og kjenner på følelsen..Så kjenner jeg et usansynlig trykk over ansiktet..Merkelige ilninger i hodet osv..

Føles som jeg skal på hjerteinfarkt..Er sikker på jeg kjenner at hjertet mitt slår 600 slag i minuttet..Føler strålende smerte nedover venstre armen også..Blir freaka ut, men sier ingenting til dama for ikke å laga fullt kaos liksom..Var redd for å sovne, trodde ikke jeg skulle våkne igjen. Aldri kjent noe sånt før, og jeg har røyka mye i min tid..

Er erfaren med de fleste stoffer, klarer ikke helt å si hva dette ligna på..Pensla med noe var det første jeg tenkte, men jeg har vart en av de som sier at "pensling av hasj" ikke forekommer..Det er bare en myte.. Vurderer faktisk å kaste hele 10 grammeren min som jeg kjøpte i går nå.

Noen andre som har hatt lignende opplevelser?

Edit: Hasjen var veldig lys, og knallhard..Var vanskelig å blande den ut, uansett hvor mye jeg varma den.
Vis hele sitatet...
Det var mye THC i den, og lite CMD (tror det heter det), cmd gjør at man ikke får så mye noia av THCen. Har blitt gjort tester der de injiserte ren THC i en dame, hun FREAKA ut og trodde legen var ute etter å drepe henne. Når hun injiserte en miks med THC blanda med CMD så ble hun lattermild, glad og typisk "stein".
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Det har jeg aldri hørt om..Har du noen kilder?
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Det har jeg aldri hørt om..Har du noen kilder?
Vis hele sitatet...
Fant ikke selve filmen, den ligger hvertfall på google video. Men her står det om dokumentaren; http://www.dailymail.co.uk/health/ar...cumentary.html
Defqon har nok rett her, ranman22. Du maa for all del bare kaste klumpen hvis du absolutt vil det, men regner med det er en potent liten thc-klump du har der. Proev deg fram i mindre doseringer, og denne typen roeyk har sinnsstemning mye og si. Det betyr at hvis du er stressa foer du roeyker vil det paavirke rusen negativt. Er du glad vil det nok paavirke rusen positivt, hvis du ikke setter deg fast i en negativt tankegang under rusen da.

Lykke til! =)
Sist endret av Quetzalcoatl; 5. juni 2009 kl. 12:31.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg hadde en mer eller mindre forferdelig opplevelse etter å ha røyket 3 trekk fra en liten pipe med grønt i går.

Bakgrunn: har røyket hasj siden jeg var 15 (er 21 nå), og i forgårs tok jeg et stk. dårlig ecstasy (gul stjerne). Nedturen på disse pillene var det verste jeg har vært med på (kvalme, umulig å sove, null appetitt, tomhetsfølelse).

Anyways, som sagt så røykte jeg litt weed dagen etter denne pillen. Det som skjedde var at ca 10 minutter etter inntak mistet jeg så og si alt syn. Jeg hadde ingen mulighet til å fokusere synet på noe som helst, og alt var veldig "skurrete". Jeg satte meg ned, og prøvde å samle meg litt. Etter mye konsentrasjon, klarte jeg å overbevise meg selv om at dette ikke var farlig i det hele tatt, og at det bare var fantasi. Etter ca. 5 minutter kom synet tilbake.

Like fort som synet kom tilbake, mistet jeg hørselen. Jeg kunne fortsatt høre ting som foregikk rundt meg, men klarte heller ikke nå å "fokusere" på noe. Alt var bare masse rare lyder rundt meg.

Hva kan dette være? Jeg anser meg selv som rimelig erfaren innenfor THC. Jeg hadde ikke spist særlig mye, men ved flere andre anledninger hvor jeg har spist like lite har ingenting i nærheten av dette forekommet. Jeg har også røyket dagen etter E flere ganger, uten dette resultatet.

Noen som har noen ideer om hva som skjedde?
Kan fjern virkelighetsoppfattelse/paranoia/angst/visuals komme av hvor kreativ du er normalt sett? Eller er teorien helt bak mål?
Sist endret av foggel; 16. september 2009 kl. 22:20.
Sitat av foggel Vis innlegg
Kan fjern virkelighetsoppfattelse/paranoia/angst/visuals komme av hvor kreativ du er normalt sett? Eller er teorien helt bak mål?
Vis hele sitatet...
Joda, men det er også en link mellom kreativitet og diverse typer depresjoner samt. schizofreni

Når alt kommer til alt spørs det hva man vil sykeliggjøre...
jeg hadde en merkelig noia opplevelse på hasj,
skulle ta 2 turen for dagen under brua for å ta noen tette med bong.
5 min etter jeg hadde trekket så merka jeg att all energien min forsvant (som nedturen på pepper).
og at alt ble tåkete, kameraten min sto foran meg å prøvde å få konakt, men jeg kunne ikke se han:S
hadde ikke spist noe den dagen, og hadde litt vondt rundt omkring på kroppen pga tryna og blødde noe jævli fra tommelen :P og siden kameraten min hadde slått meg med en pinne:P uansett var helt ødelagt i 5-10 min, så gikk jeg å spiste litt så gikk det over. og røyka senere på kvelden å. hva kan ha skjedd?:S
jeg begynte også å kaldsvette!
Sist endret av shotta; 17. september 2009 kl. 02:38.
en venn av meg kjøpte hasj ved elva i går, 5 gram for 400 kr. brun pinne. luktet som den skulle. han rulla en joint og fikk fysisk ubehag som om han ble lammet i kroppen, klarte ikke å gå, fikk hjertebank og dødsangst. for meg virker det som om han ble hallusinert og fikk paranoia, han røyka ca 1 gr. Er dette vanlig?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er helt vanlig, cannabis er et psykedelisk stoff som noen folk kan få varierte effekter av. De du nevner der et noen av de vanligste: Og når man først har angst eller vrangforestillinger er det lett for hjernen å krydre litt ekstra med fantasi, sinnet er en mektig ting.
En ubehagelig opplevelse iallefall, vi lurer på om varen var av dårlig kvalitet? Jeg derimot ble litt smittet av stemningen, men også fnisete -klarte å bevare roen. Har jo endel av denne pinnen igjen da, er usikre om vi tør å prøve mer om dette skulle gjenta seg. Ikke erfarne med hasj, har vel røyka ca 5-6 ganger med ekstremt gode erfaringer tidligere (men kjøpte da privat)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kvaliteten er ikke "dårlig" om han fikk såpass kraftig virkning, dårlig vare attribueres heller til varer som ikke gir liten til ingen effekt. Set og setting er jo viktige faktorer, at man skal røyke seg fjern er ikke en garanti for at kvelden/stunden blir kjempeartig, selv om den er med på å sette sitt preg på folk.

Jeg har sett folk frike totalt ut med vrangforestillinger på cannabis, jeg har også sett folk som ikke fikk effekt før flere uker med jevn røyking over tid, og jeg har sett folk drite seg totalt ut ved å gli inn i flertimerslange foredrag om noe totalt uinteressant.
Folk reagerer forskjellig på alle rusmidler.
Takk for info! Forsøker igjen når settingen er bra. Vi var fryktelig trøtte og slitne , det kan kanskje ha virket inn, pluss at kanskje han kjøpte sterkere saker enn hva vi har fått før. Og når de andre gangene har vært bra så trenger vel ikke denne ene gangen med noia sette standarden fremover. (håper ikke det iallefall)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Godt jeg ikke er alene med rare opplevelser.

Første gang jeg ble skikkelig påvirka av hasj (hadde røykt en gang før, men ikke fått noen spesiell effekt, slik det ofte er for noen de første gangene) var det utrolig merkelig. Meg og en innbarka stoner begynte kvelden med å røyke en 1g joint, og vi ble jeg heilt stein. Så så vi film og muncha en time til resten av folket kom. De begynte å røyke, og ble gode i formen. Så fant vi ut vi skulle lage cannabutter.... Med 1,5 g hasj til hver av oss...
Vi spiste, og fortsatte å se på film. Så fant vi ut at det var på tide med noen joint til.. Så nå ble det dobbel virkning, og fy søren, jeg har aldri vært så fucka:

Først følte jeg meg helt stoned, det var chill, og jeg trodde jeg skulle synke ned i stolen. Men plutselig begynner jeg å le, og føler meg skikkelig høy! De rundt meg ser på, og skjønner ikke hva som skjer, men begynner å le. En annen begynner å riste, og ser helt ødelagt ut. Jeg bare fortsetter å le, og nå ler vi hele gjengen av den stakkeren som fikk angst. Stoneren sier at han selv er ordentlig god i formen, og gnomer i vei (det er sjelden han blir sånn), og da begynte jeg å tenke at vi kanskje hadde tatt for mye. Før på kvelden hadde jeg tenkt at man bare sovner hvis man tar for mye, men jeg skulle bare visst..

Så skjer det rareste.. Jeg blir limt til stolen, klarer ikke å bevege øynene raskt, alt sakte blir veldig raskt, og skjønner ikke hva som skjer. Det ble for mye sanseinntrykk på en gang, så jeg måtte bare lukke øyna, ellers ble jeg gal, og skjønte ikke hva noe var. Begynner å bable om hjelp, klarer ikke å røre meg, og armene sitter fryst oppi lufta. Åpner øyna, men da ser jeg bare masse tull, og når kameraten min strekker seg mot meg ser jeg for meg fly og sånn som går gjennom meg og syke greier.

Etterhvert roer jeg meg ned.. Så går jeg inn i en dyp åndelig opplevelse, som om jeg skulle tatt flein. Lukker øyna og ser Jesus for meg. Han liksom bare er der, og det er veldig godt. Så jeg inntar mediteringsposisjon, og de andre skjønner ikke bæret, men ler. (de var jo ganske tura selv, bortsett fra han erfarne)

Etter det går det verre... Jeg får angst og ser for meg syke ting. Trodde jeg skullle tilbringe resten av livet på mentalsykehus. Masse rart skjedde, men husker ikke alt. Husker godt da at kompisen min grønna i MI seng, vi forstod ikke helt hvordan vi skulle takle dette.

Og når jeg omsider hadde lagt meg, ble liksom verden til et kompass, og all lyd forsvant utenom musikken fra anlegget mitt, som kompasset tuna seg inn på, og det var helt herlig.

Etter dette skjedde kanskje det rareste.. Fikk angst igjen og følte jeg skulle bli spist av senga, da jeg ikke klarte å røre meg. Så hørte jeg politiet og kompisene mine utenfor!!!! Ble dritredd, og etter å ha kjempa meg opp, snublet jeg meg ut døra og skrek. Men der var det ingen. Så jeg gikk inn igjen, og så at vennene mine var på loftet og tørket spy (omsider)
Dagen etter dro ingen bortsett fra en av oss på skolen. Vi var også så dumme at vi tok oss en mornings på pipa.

Var sliten som svett ost den dagen.. Men selvfølgelig hadde jeg en seng å vaske, masse oppvask, og mye sengetøy som skulle skrubbes og vaskes.. Dagen gikk med til å lage lister for hvordan jeg skulle få gjenomført dette, og kom sånn halvveis igjennom lista. Ellers var nintendo det eneste jeg orket den dagen egentlig.

Etter 3 døgn følte jeg meg ok igjen. Må ha fått så sykt mye skit i hjernen den kvelden.

Veldig gøy i ettertid, og jeg hadde hele tiden den erfarne vennen min som sa meg at jeg bare måtte slappe av. Det var veldig greit!

Nå ellers er det bare chill å bli stoned.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tidligere i år, på sommeren, så var jeg altså på fest hos en kompis og hadde fått i meg 6-7 pils. Formen var helt fin, og jeg kjente lite til alkoholen. Da en kompis av meg fant fram en god klump med brunt, så fant vi ut at vi skulle røyke litt av dette for å få nyte sommerkvelden til det fulle. Vi var 5 gutter som delte ett gram på vannpipa ute på terassen, og jeg begynte å kjenne hasjrusen etterhvert. Da jeg dro hjemover senere på kvelden så begynte jeg å føle meg dårlig, litt som om jeg hadde tatt en øl for mye (alle har vel vært der). Smart som jeg var, så hadde jo jeg nasket med meg en liten klump ekstra som jeg kunne kose meg med når jeg kom hjem, og jeg og en annen kamerat dro ut i nabolaget for å røyke denne. Denne klumpen var nok til én fylling hver i en 1,5 liters flaskebonge.
Merket den typiske cannabisrusen, men plutselig smalt det for meg. Jeg ble helt utslått og måtte legge meg ned. Var ikke oppegående nok til å snakke med kompisen min og alt snurret bare rundt. Prøvde å kaste opp siden jeg var så dårlig, men det kom ikke annet enn magesyre ut selvom jeg hadde fylt magen med mye forskjellig tidligere på kvelden. Når jeg etter en halvtimes tid klarte å reise meg opp så forflyttet vi oss til et annet sted, og kompisen min stakk inn for å ta en liten matbit mens jeg ville vente ute. Etter 20 minutter så kom han ut igjen, og fant meg liggende i EKSAKT samme stilling som jeg lå da han forlot meg. De 20 minuttene føltes som 2 for meg, og jeg husket svært lite fra dette da jeg kom til taktene igjen.

Så hva har skjedd egentlig? Er dette vanlig hvis man kombinerer alkohol og cannabis eller har jeg blitt utsatt for noe dårlig/utbøffet tjall?
Bare for å gjøre det klart, så hadde jeg røykt mange ganger før dette, og jeg har røykt betraktelig større doser enn det jeg fikk i meg denne kvelden uten å ha vært i nærheten av en sånn rus.
Alkohol forsterker vel rusen etter hva jeg har hørt....
Helt vanlig konsekvens av å få i seg for mye sammen med alkohol. Det er lett å bli kvalm og spy av at ting snurrer rundt på den måten, så det er best å ligge ned så snart man har fått i seg det man skal

Personlig liker jeg denne kombinasjonen, ikke med for mye alkohol, dog cannabis i så store mengder at man får "the spins". Jeg pleier å røyke meg opp gradvis i over en time for å venne meg til å være slik. Har ingen erfaring med å spy av det, men jeg har blitt kvalm og veldig desorientert i den tilstanden og forstår godt hvordan man fort kan bli dårlig av å være utendørs/stå oppreist.

Det kan også ha litt med tobakk å gjøre, fordi blodårene trekkes sammen av nikotin, samtidig som at cannabis på et merkelig vis kødder med blodtrykket. Jeg opplever ofte fall i blodtrykket når jeg reiser meg om jeg er stein, til det punkt at jeg bare må sitte meg ned igjen, og forbli der i over en time før hele opplegget går over. Dette skjer mye oftere med med når jeg røyker dårlig hasj enn med gode, rene produkter.
Ja, effekten av cannabis blir mye sterkere etter inntak av visse mengder alkohol etter min erfaring. Personlig liker jeg å ta meg en feit blunt etter en tur på byen. Setter på noe funky musikk og spiser usunn nattmat fra deli. Mmmm.. Kan legge til at jeg ikke har fått så mye hodepine dagen derpå hvis jeg røyker før jeg legger meg etter en tur ut, men det er kanskje bare tilfeldig
Sist endret av Dodecha; 16. november 2009 kl. 16:13. Grunn: Fjernet OT
Sitat av nikken92 Vis innlegg
Så hva har skjedd egentlig? Er dette vanlig hvis man kombinerer alkohol og cannabis eller har jeg blitt utsatt for noe dårlig/utbøffet tjall?
Vis hele sitatet...
Alkohol+cannabis er ikke farlig slik forskerne påstår, det er helt ufarlig. Men det gir gjerne en sinnsykt kraftig og ubehagelig snurretur. Et par-tre øl + røyke går gjerne greit, menn full + røyke gir svimmelhet og ubehag for de fleste.
Sist endret av biteme; 16. november 2009 kl. 12:27.
Sitat av Lille Sol<3 Vis innlegg
Åh..Hallo.. Må bare fortelle det sykeste...

I dag for ikke såå mange timene siden.. Fikk jeg en venninne av meg som aldri har røyke hasj før til å prøve grønnt..
Jeg har røyka mye før og ser på seg selv som litt erfaren selv om jeg selv akkurat har blitt myndig..
Følte liksom at det hadde vært koselig å dele den kosen med en digg hasj rus med henne.. Hun har egentlig alltid vært skeptisk liksom.. men fikk overtalt henne da:P

Hun var jo slevfølgelig veldig spent da... Også begynner vi å røyke.. Den grønne vi hadde luktet veldig sterkt og var visst kjempe sterk. Så jeg er litt spent... Selv har jeg ikke røyket på en mnd.. som ergentlig er ganske lenge fordi jeg akkuart har hatt en oprasjon.. så jeg regnet med at jeg kom til å bli ganske fjern.. he he.. Jo i alle fall så begynner vi å trekke, så smaker jeg at det smaker salvie ikke sant... Fordi vi har røyka en del x15ekstarkt på den.. Men tenker liksom ikke noe mer på det.. Jeg blir fjern.. det blir samboren min også som også er med... Men venninne min merker ingenting.. Så vi ber henne trekke mer.. og holde det lengre inne.. Det går kanskje 5-10min, men hun er liksom helt normal..

Så ser vi noe på tven som er ganske morrsomt.. så får hun skikklig lættis... så driver kjæresten min å gjør noen sånne rare grimaser til henne...
Også PLUTSELIG!!! kLIKKER det helt for henne.. Merker jeg nesten begynner å sjelve bare av å skrive om det liksom.. Hun blir drit redd for samboeren min.. og er helt vill ut i øynene og ber meg få han til å slutte.. han slutter og skjønner at noe er galt.. Hun blir bare mer og mer redd... Så klikker hun enda mer... rister osv... så prøver henne å drikke vann.. så heller henne hele glasset over seg... Begynner å skrike.. tar hele vasen med blomster som står på bordet å kaster i veggen.. kaster allt av kopper og glas ut i rommet.. skriker mer.. og samborern min må bare stikke ut av leiligheten... Han ble jo livredd.. Det ble jeg og as... fy faen... Hun klyper meg helt sykt i armen.. hun er egentlig ikke spes sterk liksom.. men hun klemmer med krefter hun aldri har hatt før.. hun er helt kald og kald-svetter med puls på 1000...

Hun spørr om hun noen gang blir bra.. Jeg sier: jo da, slapp av selvfølgelig og smiler.. men hun merker at jeg sjelver som faen... Hun legger seg på fanget mitt og og sier at dette kommer aldri til å bli bra... Jeg tenker.. Dettte er en syk bad trip på salvie... fordi den er så psykidellisk.. Hun ligger å holder rundt meg... Samboeren min kommer inn å spørr om det går bra... Jeg som selv egentlig var driitfjern hadde fått super noia.. jeg visste at hun sellv ville dø(prøve å ta livet sitt) hun sa også at hun prøvde å ta vasen for å ta livet sitt fordi hun ikke ville ha det sånn.. jeg tenkte bare,, er jeg sterk nok hvis hun løper bort til knivene.. Fy faen jeg var redd as...

Jo så samboren min kommer inn og spørr hvordan det går... Jeg gir han det kaldeste blikket av nød jeg kan.. Jeg prøver å mine til han sånn at venninen min ikke hører det... : RING PAPPA.. RING!!!!! Faren min er psykiatrisk overlege på dikemark. og han er den eneste jeg kan tenke meg kan hjelpe meg nå... Samboeren min ringer pappa.. men pappa sier at det ikker stort mye å gjøre.. bare spise, drikke, trekke frisk lyft.. Pappa sier også at hvis hun blir værre burde vi legge henne inn på Blakstad over natten. Så Samboeren min kommer inn og sier det..(Men ikke det med innleggelse) Venninen min blir kjempe redd for pappa da.. så jeg prøver å hviske det til samborern min... be han komme.. be han komme nå.. Fordi jeg måtte ha hjelp!! Tror han må ha sett at jeg nesten begynnte å grine liksom..

JO UANSETT helvete fortsetter... Også pluttselig så begynner henne og le... Og bare hæ? Hva faen har skjedd.. (typisk salvia tripp tedens) Hun ber samboren min komme inn og ber om unnskyldning og sier hun føler seg teit osv.. Det varer kanskje 7min.. jeg tror ikke på at hun er normal i førsten fordi jeg var så redd selv.. Men skjønner etterhvert at hun er ganske normal.. Vi begynner å snakke om det sammen alle 3... så forteller hun hva henne følte: Hun forteller at hun følte at hun ble gal og måtte legges inn, og at hun hadde det helt jæveig hun ble helt gal og ingen kunne hjelpe henne... tiden gikk og hun hadde blitt 60 år og sått fortsatt i leiligheten min... hun føler så at hun begynner å dø og at det er det desidert værrste hun har vært med på noen gang i hele sitt liv.. hun følte t det aldri ble over Ja.. det er da hun forteller igejn at hun ville drepe seg selv med vasen for å komme ut av jævelskapet... Hun er helt satt ut når hun begynner å sette ord på det...

Så begynner vi å snakke om hvorfor det skjedde.. så beskrev samboren min hva det startet med.. SÅ!!!! Ja gjett.. jo hun begynner på samme trippen... Blir drit redd samboeren min IGJEN!!!

Jeg tenker bare... Denne gangen har jeg ikke like flaks as.. Hun legger seg på fanget mitt igjen å tviholder rundt meg og forteller med panik i stemmen at hun er liv redd... Jeg sjelver helt sykt.. Akkurat som at jeg har en sykdom eller noe as... Rykker i helekroppen min.. prøver å få det til å slutte liksom.. men det går bare ikke.. desto mer jeg prøver desto mer sjelver jeg.. Venninnen min sier: Hvorfor sjelver du?? Jeg blir redd... du er redd for meg! Jeg bare: neida jenta mi.. hehe=) HOLDTE PÅ Å DØ!

Så kommer pappa liksom.. Yes da.. Det første jeg hører han gjør når han kommer inn i leiligheten er å smake på luften.. Leligheten er spekka med hasjrøyk.. Han ser jo mekk på bordet.. og bongen og hele greia.. Jeg føler meg som en råtten metemark som har fått han til å komme. Men jeg følte at jeg måtte det.. Han sitter der da.. prøver å snakke... jeg forklarer at jeg tror det er en salvia trip hun har og forklarer hva jeg tror henne føler.. Det var smart vettu.. for da blir henne jo redd igjen... Etter 20min får jeg lov av venninnen min å gå ut og forklare pappa situasjonen.. Jeg forteller Pappa at henne er helt vill og at jeg trenger hjelp til å holde henne hvis hun klikker igjen og da klikker værre... Pappa er ikke akkuart fornøyd da.. kan du skjønne... fy faen jeg føle meg råtten.. Føler egentlig at jeg synter her.. Er veldig mye meg meg meg her.. he he Det er faktsik venninnen min som hadde det værrst men.. Huff.. Jo pappa blir en time.. Han mener hun bare vil bli bedre nå... Hun blir veldig redd når pappa sier: ja.. nå har det gått en time. Venninnen min føler nå at tiden går for fort og at livet hennes går fra henne... Eks kjæresten hennes kommer å henter henne og kjører henne hjem så de kan spise og komme seg litt vekk.. Jeg ringer henne en time senere hun forteller meg da at hun føler seg bedre og gjerne vil snakke om det.. men da senere.. kanskje om 2 dager eller no.. sånn at hun kan få det litt på avstand.

Snakket med samboeren min om det etterpå.. Han forteller meg da at han også synes det var drit ekkelt og at han når han var fjern og og lagde de grimasene til Venninnen min følte et trang for å drepe sjelen hennes.. Det høres bare helt dust ut.. Men det var ekkelt fo det var sikkert derfor hun ble så redd at.. Han lagde sånne slemme grimaser sånn.. jeg skal drepe deg opplegg.. Dette så ikke jeg der og da når det skjedde.. Men det er sykt da.. Han følte en skikkelig trang til å drepe sjelen hennes.. Blæ... Ekkel kveld... Håper jeg får sove.. Håper venninnen min har det bra as..

Jo så grunnen for at jeg legger dette her er fordi jeg snakket med en av kompisene mine som jeg har røyka mye med. vi snakket mye om dette og hva det kunne være.. Han mener at det er umulig at det kommer av den gammle salviaen som er røyket på den før og hun ikke kan tåle grønnt... Jeg aner ikke.. ja det er jo ganske umulig..Men det høres jo veldig ut som en salvia bad trip.. er dere ikke enig.. Har ikke personelig hatt en selv.. Men samboeren min har det.. Han løp ut i skogen med gønner for å få slutt på tripen og livet.. Han klarte seg heldigvis!! Det er også en syk historie men nå må jeg slutte å skrive as...
Vis hele sitatet...



Okay, denne historia ligner VELDIG på noe jeg opplevde med ei venninne!! Her kommer historia mi. NB! Langt!

Jeg hadde skaffa brunt, helt ok brunt, hadde røyka noe av den før, aldri opplevd noe galt ved den. Venninna mi (som bare hadde røyka brunt én gang før) hadde veeeeldig lyst til å prøve igjen, men hun måtte forvisse seg om at hun va hjemme alene først. Jeg tenkte at, okay, det er jo greit, ikke no' galt i det. Hun hadde vært skikkelig spent på dette, og hadde prøvd å få huset alene i sikkert en uke før hun faktisk fikk det. Hun var i hundre i å prøve det igjen! Dagene gikk, og en kveld ringte hun meg og fortalte at faren hennes skulle bort, og jeg måtte komme til henne med én gang slik at hun fikk teste det igjen! Jeg var ganske treig med å komme, fordi jeg var opptatt. Hun ringte og maste om at jeg måtte komme NÅ, for hun visste aldri når faren kunne komme tilbake (han skulle bare en liten tur til faren sin. Halvtimes kjøring én vei, så vi hadde så og si god tid på oss).

Jeg kom til henne, hun var skikkelig spent. For å ikke bli oppdaga (lukta og sånt) bestemte hun seg for at vi måtte røyke på badet hennes. Jeg mekka og tok et par trekk. Følte meg behagelig og la meg ned på det varme baderomsgulvet. Herlig! Venninna mi sa hun ikke merka noe ennå, og trakk mer og mer! For å ikke bli oppdaga av lukt, røyka hun ut av vinduet, en skulle tro hun var småparanoid. Etter hvert fortalte hun at nå var det nok. Jeg, som var i den sjuende himmel, bestemte meg for å slappe av i sofaen i stua. Hun kom og satte seg i en av stolene, spurte engestelig om pupillene var store, og jeg svarte som så at ja, det var de. Selvfølgelig. Jeg så hun ble småredd. Hun følte at hun måtte få ut all røykelukt fra badet før hun kunne joine stua, så hun ble borte ei stund. Inne på badet åpna hun vinduet helt, ja, hun satte til og med på dusjen for å lage damp slik at lukta kunne forsvinne. Hun brukte veldig lang tid på dette, ikke visste jeg hva hun gjorde heller.

Jeg ble pissatrengt og gikk i underetasjen for å pisse. Idet jeg vasker hendene hører jeg hun roper navnet mitt, hun lurer på hvor jeg er. Jeg roper at jeg er her nede på do! Hun hører ikke at jeg roper og hun begynner å rope mer, usikker og redd i stemmen. Jeg hører med ett at noe er galt. Hva faen, tenker jeg og åpner fort opp døra! Utenfor står hun, skrekkslagen og livredd! "Jeg fant deg ikke oppe! Jeg er redd!" Jeg, som aldri har opplevd noe lignende, skjønte ikke skiten og prøvde å snakke rolig til henne. Hun var forvirra og livredd! Hun fortalte at da hun var på badet oppe ble hun helt rar i hodet og måtte finne meg for å finne ut hvorfor det var sånn. Og da hun ikke fant meg ble hun mer og mer redd. Hun fikk panikk, hun tenkte ikke klart, hun hadde fått vrangforestillinger om at hun måtte kutte av seg pulsåra, for hun klarte ikke å leve med denne følelsen! Hun ville dø! Hun ville kaste seg ut gjennom vinduet!

Hun kjente at noe var galt inni seg, men ante ikke hva det var. For å få vekk denne følelsen vurderte hun faktisk å hente den største kniven for å drepe seg selv! Idet hun fortalte meg dette ble hun mer og mer redd. Jeg holdt henne intill meg og sa det går over etter få minutter. Hun ble helt stille, men satt smålig å rugga fram og tilbake. Plutselig begynte hun å rope, lalalalalalala! samtidlig som hun ruga fram og tilbake. Nesten i fosterstilling satt hun sånn og ropte. Jeg ble livredd selv, og begynte å skjelve mens jeg holdt henne. Hva faen, jeg kan'ke vise henne at jeg er redd, tenkte jeg. Hun spurte om hva faen er det hun har fått i seg?! Det må ha vært amf, tenkte hun, fordi han jeg kjøpte det av drev med både litt av hvert. Hun ropte til meg at jeg måtte få det til å slutte! Jeg måtte ringe noen venner av meg og høre hvorfor dette skjedde! "Jeg klarer det ikke lengre, jeg klarer det ikke!" ropte hun til meg mens blikket fortalte hvor redd hun var.

Imens hun satt der og ropte og var livredd prøvde jeg å snakke med noen kompiser. De hadde aldri hørt om lignende og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Mens jeg prata med de i tlf ropte venninna mi til meg at "ikke snakk med dem! De veit ikke noe uansett! Hva faen veit vel de om sånt her'a? Jeg trenger hjelp!! Ring ambulanse for faen, ring dem!!!" jeg ble redd og tenke bare at okay, jeg får vel gjøre det! Jeg ringte og fortalte at ei venninne hadde røyka hasj, og at hun nå var helt skrudd i hodet (de kunne høre at hun ropte i bakgrunn). Venninna mi holdt seg for ørene mens hun sa lalalalalala og rugte frem og tilbake. Imens jeg prata med ambulanseteamet stopper venninna mi med disse lydene og sier at hey, det har gått over. Du, det har gått over! Dere aner ikke hvor letta jeg ble!!

Vi satte oss ned og fortalte om hva som hadde skjedd. Vi gikk gjennom alt, og hun fortalte om alle tvangstanker hun hadde fått. Jeg fortalte at jeg selv var pissredd, og ikke ante hva jeg skulle gjøre. Vi bestemte oss for å gå en tur ut for å få friskluft. Hun fortalte at hun ble småredd, men ikke noe i nærheten av det hun hadde opplevd inne. Hun lurte på hva faen som hadde skjedd, og spurte om jeg kunne ringe noen kompiser igjen for å høre om dette var normalt. De hadde, som tidligere, ikke opplevd lignende. Jeg kunne se hun ble redd igjen.
Vi gikk inn, slappa av. Prata litt. Plutselig begynte det igjen!! "Faen nå starter det igjen, jeg klarer det ikke mer, jeg klarer det ikke mer!!!" skreik hun til meg. Hun ba meg ringe ambulanse igjen, og jeg ba dem komme. Jeg visste ikke annet råd! Venninna mi begynte å skjelve, jeg ringte igjen noen kompiser for å få råd. De fortalte at det var kanskje lurt å få noe å spise på. Jeg henta kjeks, sjokolade og et stort glass melk. Jeg fortalte at dette hjalp, det hadde kompisen min fortalt. Jeg lurte meg selv og henne om at det hjalp, for dette hjalp ikke i det hele tatt. Imens vi venta på ambulanse la jeg henne ned i senga hennes, vi prøvde å sette på en komedie for å få henne i bedre form. Det hjalp ikke. Hun var livredd, og hun lå og rista i senga. Jeg, som også var redd, skjalv fortsatt etter tidligere. Jeg var så redd for at faren skulle komme hjem, han hadde tross alt vært borte lenge nå.

Jeg holdt rundt venninna mi og prøvde å snakke henne til fornuft, men det eneste hun kunne tenke på var det som hadde skjedd, og deretter fikk hun noia av det. Hun rista, frøs, var redd og turte ikke noe som helst. Endelig hørte jeg en bil i gårsplassen. Yes, her kommer ambulansen! I det jeg går ut ser jeg at det er faren hennes. FAEN! Hva skal jeg si..? Venninna mi fortalte at jeg bare måtte gå ut og fortelle det, og at ambulansen kom snart. Jeg manna meg opp og fortalte alt, han, som ikke tåler hasjrøyking i det hele tatt, ble knall forbanna! Jeg kunne se skuffelsen i ansiktet hans. Han ble oppgitt, sint, redd og forbanna. Alt på én gang. Jeg var pissredd, han var drittsur og ba meg til helvette å komme meg bort fra huset! Jeg, skrekkslagen, fikk på meg skoene og sprang alt jeg kunne vekk fra huset, nabolaget, hjemplassen, alt! Jeg var livredd, hva skjer nå, hva har jeg gjort, jeg har ødelagt vennskapet med venninna mi... Hva skjer med henne nå? Blir hun lagt inn, blir hun sinnsyk for alltid? Tankene raste i hodet mitt... Jeg måtte komme meg vekk! Jeg stakk til byen. Søkte trøst hos en venn. Dagen etter turte jeg ikke ha på mobilen i det hele tatt! Jeg trodde både politi, venninnas far, mine foreldre, veninnnas søsken kom til å drepe meg!! Gud, dette var det verste jeg har opplevd, og det verste venninna mi har opplevd! No more!!

Har jo lurt på dette lenge i ettertid. Hva faen skjedde? Jeg fikk ikke slik en reaksjon. Men har kommet fram til at venninna mi var smålig paranoid i dette øyeblikk, mora hennes hadde nettopp gått bort, og hun var redd for å bli busta av faren. Noen som har opplevd lignende? Ja, bortsett fra inlegget til lille sol<3.
For 2,5 timer siden så fikk en venn en veldig hard tripp. Han føler seg helt uttafor nå. Hodepine, og bølger som går gjennom hele kroppen. Vennen min fikk tak i hashen i Christiania. Han sa at hashen var ganske hard når han tygde (han svelgte den til slutt). Han har også veldig behov for kroppskontakt.

Noen som vet hva dette kan være? (Ecstasy?)
Hva spør du om her?
Om det er hasj i Ecstasy'n?

Regner med han bare har fått god hasj og ble litt tatt på senga
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Hva spør du om her?
Om det er hasj i Ecstasy'n?

Regner med han bare har fått god hasj og ble litt tatt på senga
Vis hele sitatet...
Ja, tror dere det var vanlige saker? Eller iblanda noe? Eventuentuelt hvor lenge
vil et kraftig gram vare? Fyren som tripper har røyker svært skjelden (1 ganger vert år ca. )

Takk.
Det var bare bedre hasj enn det han er vandt med. Han har heller ingen toleranse ovenfor cannabis hvis han røyker så sjeldent som du sier, noe som også gjør at man får en sterk virkning.

Moderatorer: Kanskje dere skal lage en "Viktig"-tråd øverst på rusmiddelforumet hvor dere forklarer at hasj meget sjeldent er blandet ut, og at de bare har fått sterkere ting enn vanlig. Hadde nok spart oss for dusinvis av tråder..
Sist endret av exocytose; 23. november 2009 kl. 17:11.
Han er mye bedre nå ja, men har kraftig hodepine. Hvor lenge sirka tror dere det vil vare?
Sikkert noen timer. Det er en relativt mye mer heavy og langvarende rus du får av å spise det kontra å røyke.
Sitat av DENMARK Vis innlegg
Han er mye bedre nå ja, men har kraftig hodepine. Hvor lenge sirka tror dere det vil vare?
Vis hele sitatet...
Burde være over om 3 timer og 25 minutter. Hvordan i all verden mener du at noen skal kunne svare på dette?
Jeg har vært stein i over 17 timer av å svelge en tredjedel, så forbered ham på 20 timer ++ selv om det ikke nødvendigvis trenger å vare mer enn rundt 8 timer.
▼ ... noen uker senere ... ▼
mulig dette er et relativt teit spm, men har tenkt på det en stund.

Har prøvd en del forskjellige stoffer oppigjennom, men stort sett holdt meg til hasj (vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men tar det med i tilfellet )

Alle snakker om denne nedturen man får av de forksjellige stoffene, og det er jo logisk også pga alt de forskjellige tingene gjør med hjernen.
Men jeg får ikke nedtur på pepper, å hva betyr det? Er det da dårlig pepper jeg har, eller er hjernen min unormal ?:P

Jeg vet det ikke er placeboeffekt, og har fått varer fra forskjellige plasser/folk. Det er ikke noe jeg driver med hver eneste dag, mer nå og da. Og har noen uker innimellom hvor ting går litt hardt for seg. Alikevel kommer aldri den berømte nedturen. Joda, føler meg litt crap dagene etterpå, men blir ikke deprimert. Bare sliten.

Noen som har peilig på hvorfor? Dette gjelder altså amfetamin nå i denne omgang. Men kan strengt tatt ikke huske jeg har hatt noen skikkelige nedturer på noe som helst, annet enn som sakt at jeg føler meg litt mer crappy enn ellers.

Kan jo også nevnes at jeg har bipolar, adhd og paranoide vrangforestillinger. Om det kan ha noe å si? Går ikke på medisiner for noen av dem.
Har ofte trippa på hasj jeg. Særlig når jeg har blanda med alkohol.. Gjør det enda, og jeg har røyka ei god stund.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
0bs: "Nedturen" er jo at du føler deg litt dårlig og sliten derpå. Noen mer sensitive folk vil kanskje bli en smule deprimert. Det hele kommer jo an på hvor mye du tar og hvor lenge du holder på, ellers ser jeg ikke problemet?
Folk er forskjellig.
Sist endret av Dodecha; 27. desember 2009 kl. 18:10.
Personlig har nedturene på en del rusmidler blitt sterkere med årene, da tenkte jeg spesielt på MDMA.
Og i fare for å være moraliserende obs, så bør du vel være veldig forsiktig siden du har psykiske problemer. Kjenner folk med psykiske lidelser som takla rusmidler bra i starten, men når det først begynte å tære på psyken så ble symptomene de hadde veldig sterke..
Var en gang jeg hadde drukket 14 halvlitere med alkohol også ble jeg invitert opp til en venn av meg der flere andre røykte også tok jeg meg et par bonge trekk som jeg pleide ( og dette har jeg gjort mange ganger før altså med påvirkning av alkohol)

også plutselig bare satt jeg der, jeg kunne ikke bevege meg og det var ikke noe spessielt bra bom heler men jeg klarte rett og slett ikke og bevege meg og alle trodde jeg var dau og jeg klarte heler ikke å svare de selv om jeg hadde lyst for jeg hørte alt de sa men kroppen reagerte ikke og sånn satt jeg i 2 timer helt til jeg greide å sjangle meg bortover til en stol ved hjelp av 2 kamerater.

Veldig rart for dette hadde aldri skjedd før så etter det ungikk jeg å blande alkohol og bom
Hadde nettopp rundet spillet assassins creed 2, tok meg en feit joint. Så kjørte faren min meg til en kompis, da jeg plutselig så folk som ligner på hovedpersonen i spillet som løper rundt overalt. Var litt creepy der og da.
Sitat av ullfjert Vis innlegg
Eh.. kanskje hasjen var penslet med ett eller annet lurt. man far ikke halliser av hasj.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke. Punktum. Min erfaring er at de fleste rusmidler i store nok mengder kan gi deg hallusinasjoner. Dette gjelder spesielt kombinert med andre forhold, f.eks lite søvn, lite mat osv.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Halla freaks! Lurte på om det var noen her som har prøvd cannabisen White widdow?

Sist jeg var i amsterdam sammen med et par venner, gikk jeg innom en coffieshop og spurte etter noe VIRKELIGE saker. Det var da han solgte meg denne White Widdow jointen.

De andre to vennene mine var da nyforelskede, og ville ikke røyke, så jeg følte jeg hadde dårlig tid, og dampet hele den digre joinen på kort tid.

Tok ikke lange tida før alt begynte å bli surrete. Gatene jeg gikk på "sauset" rundt. Å prøve å kommunisere med andre var bare en vits. Jeg var langt ifra i samme dimensjon som de, og alt de sa hørtes ut som at de pratet under vann, samtidig som jeg godt hørte hva de sa.
Men jeg kunne ikke svare, fordi jeg ante ikke hva jeg skulle si til rett tid.

Så får jeg et lite blackout, hvor neste jeg husker er kompisen min som ser på meg, smiler, og sier "stonerhead". Jeg husker hodet hans var 5x normal størrelse, og når jeg så på han var det som å se igjennom ei "fisheye" linse. Og stemmebruken hans (som sikkert var helt normal med en lattermild tone) hørtes ut som djevelen selv, med masse ekkelt lydstøy.

Bortsett fra det husker jeg nesten ingenting. husker vi gikk igjennom en trang bakvei inn på et diskotek eller noe, og at vi satt i taxien hjem til hotellet.

Jeg vet ikke hvor lenge vi var ute. Mistet all sans for tidsbegrep. Eneste jeg husker er at det var lyst når vi dro ut, og mørkt når vi dro hjem. Tror jeg

Heisen opp til rommet mitt var et kapittel for seg selv.
Sammen med mange andre hotellgjester var vist jeg den eneste som merket de syke G-kreftene som
sugde meg ned i bakken.

så kom jeg meg til slutt på rommet, og etter noen minutt mer med noia pga et helvetes bråk ifra aircondition annlegget (som selvfølgelig egentlig var helt stille) sovnet jeg.

Våknet dagen etterpå. Var ikke bakfjern i det hele tatt. Aldri vært så flott i formen før!

Jeg har røyket mye hasj før, men har aldri merket samme "trippen" på verken svarting eller grønn afghaner osv, uansett hvor mye jeg røyker. røyker jeg for mye ender det bare at jeg til slutt sovner.

Kunne aldri tro at en canabis kunne være så sykt.

Jeg beklager for dårlig og uklart skrevet, men tro meg det er ikke så veldig lett å beskrive denne
meget merkelige rusen.

Er det noen som har røyket det samme og opplevd noe lignende?

- Denne skulle vel kanskej heller vært lagt inn på rusrapport?
Sist endret av eVicez; 27. oktober 2010 kl. 21:43. Grunn: Feil forum
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Potent cannabis bør ikke undervurderes, det man får her på berget er ofte dritt med mindre man kjenner noen som dyrker selv, det er et psykedelisk stoff i riktig kvalitet og mengde.

Dette var med andre ord ikke en uvanlig opplevelse.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av eVicez Vis innlegg
Er det noen som har røyket det samme og opplevd noe lignende?
Vis hele sitatet...
Ja med ekstremt god pot.
Føltes nesten som å være på sopptur.
Stod bare å hoppet rundt og hadde mye rare tanker som var ekstremt urealistiske. Og tenkte på om folk hadde stått å sett på oss med kikkert så hadde de skjønt att vi var potte fjern.
Mye rare noia tanker. Var stort sett det vi røyka som hadde kontroll over oss og ikke omvendt selv om vi er to oppegående typer.

Vi var sikker på vi hadde stått å loka i 15 timer men var nok bare snakk om ett par.

Har ikke vert borti samme poten før uheldigvis er den "long gone".

Og joda vi var nok litt bakfjærn dagen etterpå men var greit

Artig lesestoff forresten!
Hehe. Hvorfor er denne poten "long gone"?
Er det virkelig så vanskelig i norge å finne cannabis med samme kvalitet som den du finner i f eks amsterdam?
Psykadelisk trip på canabis er heavy shit!