Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 600
Heisann, jeg har et aldri så lite irritasjonsproblem med Oblivion på xbox'en min; Når jeg reiser ute i villmarken på hest eller til fots kjører spillet med veldig dårlig ytelse. Jeg snakker ikke om loadingen som kommer opp ofte, da jeg egentlig ikke har noe problem med den, men jeg snakker om at spiller kjører irriterende ujevnt når jeg beveger meg rundt i verden så og si hele tida.

Jeg leste litt rundt det på nettet og fant ut at en løsning kunne være å rense "cachen" på xbox'en, men dette hjalp ikke noe. Noen ujevnheter her og der kan jeg leve med, men dette er faen meg som å kjøre oblivion på en for dårlig PC. Noen som har samme problem, eller noe forslag til løsning?
Sist endret av Sky; 24. januar 2009 kl. 00:12.
Litt lite info, du sier ikke om det er en xbox eller xbox360 (enkelt google søk, men huff, sent..*gjesp*)
Er xboxen cracka?
Er det en av de første xbox 360'ne som kom ut? (har ikke dual heatsink, kan forekomme RRoD)
Hvor lenge har du hatt xboxen?
Kjører du ifra dvd(enten i cracka eller ikke cracka "OS")
Se etter riper på dvd.
Sett xboxen ett litt mer kjølig sted, kan hende den trottler ytelsen pga varme.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Det er selvfølgelig xbox360.
Xboxen har fått et par år på baken nå.
Xboxen er ikke cracka.
Jeg spiller fra vanlig CD (når jeg sjekket under så jeg noen veldig små riper her og der, men ikke noe urovekkende)

Absolutt alle andre spill jeg spiller på den går helt glatt, så det er bare oblivion som jeg har problemer med. Visstnok skal det være vanlig med noe ytelseproblemer på oblivion, men jeg tviler på at det er i den grad jeg opplever.
To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one. Once you see the “Bethesda Softworks” logo video, the game is already loaded, and the cache should have been cleared.
Vis hele sitatet...
Om dette ikke virker, ville jeg prøvd å ha xboxen et mer kjøligere sted, da min første xbox viste samme sympton noen dager før den daua da jeg spillte crackdown. Men jeg brukte håndkletrikset på den, og siden den gang, har den kjørt problemfritt.

Om den xboxen du har også er en av de mer og mer sjeldnere xboxene med singel heatsink, så innstill deg selv på å enten ty til håndkletrikset, eller levere den til rep *når* den dør (om den er første generasjon xbox 360 da).
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Funket ikke å rense cachen nei, men jeg skal prøve dine tips. Takker