Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  132 10156
Sitat av Clr Vis innlegg
Cheroxx: hmm... er du en "OMG PURPLEZZzz!" fyr? Epic quality items har ikke noe å si. Det eneste som har noe å si er stats *delvis "look", for de som er kresne*
Blir litt for dumt når folk springer rundt å whiner på at alle er "full epic".
Vis hele sitatet...

spilte du før tbc? når folk med tier 2 var "guder" på servern, og alle så opp til de. det er sånn det skulle vært nå også.
Ja... Spillte pre-TBC. Guilden min cleara Naxxramas.
Det jeg fortsatt ikke forstår er folk som klager på epics :S
Jeg hadde fullt tier 2 + litt aq40 gear, hadde også nesten tunderfury på roguen min prebc.
Grunnen til at folk klager på epic er at spillere som driver med pvp, som ikke har noe skills enkelt kan få seg epix, bare ved å gå BG.
Forøvrig betyr ikke stats eller items noe som helst. Det er bare skills som teller. Jeg knuste en full epic lock i dps når jeg hadde blue/green gear ( for å ta ett eksempel )
Er ikke vits å ha full t1,2,3,4,5,6,7,8++ om du f.en meg ikke klarer å spille classen din, å utnytte itemsene du har. Er bare stygt å møte folk som er gearet sykt, men kan ikke spille.
Sist endret av Spelly; 20. november 2008 kl. 15:34.
Han klager jo forsåvidt ikke på epic items i den forstand, men at det etterhvert er blitt alt for enkelt og få tak i epics & er ikke no `spesielt` med de lenger, noe jeg egentlig er ganske enig i


Spelley..Stats har nokk fortsatt litt og si, er også stor forskjell på random kara epics eller om han hadde Tier 5-6/glad/brut epics..
De pvp epics du får fra BG`s honor er jo heller ikke spesielt bra, ska du ha noe som funker må du som regel inn i arena og spille litt

At det bare er skills som teller i pvp er milevis fra sant, jeg med mange andre syns TBC/resilience ødelag mye av pvp delen i wow
Disse dager kan alle med 300-400 + resi & den rette team comboen eie i pvp, er enkelte teams som rett og slett er så imba/OP at er sikker på at bikkja mi kunne eid i arena ^^
Helt enig i at det er drit kjipt og se unger som ikke kan pvp for fem flate øre løpe rundt i de beste pvp epics osv, men er jo blitt sånn nettopp pga at nesten alle kan eie i pvp nå om dagen, man trenger så og si 0 skills bare man har nokk resi & en OP team combo
Sist endret av Hightime; 20. november 2008 kl. 15:50.
Sitat av Hightime
Spelley..Stats har nokk fortsatt litt og si, er også stor forskjell på random kara epics eller om han hadde Tier 5-6/glad/brut epics..
Vis hele sitatet...
Hightime: Det at du sier at alle kan eie i PvP er så LANGT ifra sant. Hvis du noen gang hadde fått prøvd deg mot "verdens eliten" i Arena PvP. (SK Gaming, Nihilum Plasma etc) nytter det ikke at du spiller på live servers med full brutal gear på 2300 rating. Disse driver og blir sponset for å spille. Nivået på slike turneringer blir ikke kåret av rating på live servers.
Kan dere vennligst dreie diskusjonen fra "WoW var bedre før", "skill > gear i pvp altså" og "æsj, de har de samme klærne som meg" til diskusjon om Wrath Of The Lich King?
Takk.

Det finnes egne WoW-forums der dere kan syte om hvor lite dere liker enkelte aspekter av spillet. Det er ikke her.
Har nettopp kjøpt WOTLK online igjennom blizz, downloading.
gleder meg skikkelig.
Online purchase kom mye fortere enn jeg hadde forventet meg, trodde ikke
denne muligheten ville komme på ett par månder ihvertfall
Sitat av Hightime Vis innlegg
Han klager jo forsåvidt ikke på epic items i den forstand, men at det etterhvert er blitt alt for enkelt og få tak i epics & er ikke no `spesielt` med de lenger, noe jeg egentlig er ganske enig i


Spelley..Stats har nokk fortsatt litt og si, er også stor forskjell på random kara epics eller om han hadde Tier 5-6/glad/brut epics..
De pvp epics du får fra BG`s honor er jo heller ikke spesielt bra, ska du ha noe som funker må du som regel inn i arena og spille litt

At det bare er skills som teller i pvp er milevis fra sant, jeg med mange andre syns TBC/resilience ødelag mye av pvp delen i wow
Disse dager kan alle med 300-400 + resi & den rette team comboen eie i pvp, er enkelte teams som rett og slett er så imba/OP at er sikker på at bikkja mi kunne eid i arena ^^
Helt enig i at det er drit kjipt og se unger som ikke kan pvp for fem flate øre løpe rundt i de beste pvp epics osv, men er jo blitt sånn nettopp pga at nesten alle kan eie i pvp nå om dagen, man trenger så og si 0 skills bare man har nokk resi & en OP team combo
Vis hele sitatet...
Pvp epic du får fra BG er ganske bra du kan kjøpe flere sesonger med pvpepic med bare honor. Vindicator's og Merceless ligger på nivå med tk/ssc. Dessuten kan du spille arena, og suge, framdeles få arena points til bra items. Heldigvis forstod blizzard at dette var dumt, og satte inne at folk måtte ha en viss rating for å kjøpe brutal.

Du kan ikke si at skills ikke teller i pvp, dette er bare latterlig.
PVP handler nettop om skills, kanskje det er litt vanskeligere å ta en lock som er cappet med ress og drainer HP av deg hele tiden, men det er alltid mulig å eie den locken om du vet hva du skal gjøre til hver tid. Er enig at ressilence har ødelagd pvp delen i wow. Jeg og en kompis tapte med vilje så mye at vi kom fra rundt 1700 rating, ned til 1300, vi tok noen folkene vi sloss mot der uten gear, bare våpen. noen av dem gikk med ok gear også (gladiator) Vi var en combo på pala-rogue. Ikke si til meg at ressilence slår teamplay og skills.
Det blir det samme som å si at drikke saltvann slukker tørsten din.
Sist endret av Spelly; 20. november 2008 kl. 17:30.
Clr, virker som jeg kan ha missforstått Spelley på den biten med stats, der jeg mente gear/item stats & han ser ut som mente rating ? uansett, sry for det..

Står fortsatt på at pvp delen i wow er ødelagt til de grader av resi & alt for imba team combos..kan ta som et eksempel, siden jeg selv spiller lock.Gode gamle SL/SL(med fellpuppy), random healer & og en ret pala eller rogue, var et utrolig bra team og vanskelig få ned bare man hadde en ok geared healer..

Det spammes for det meste 2-4 knapper, som lock var det og kaste par dots, fear, drain life eller spamme SB hvis man har tid, man trenger verken være smart eller god i wow for og gjøre noe av dette..mye av det samme er det med andre classes, man trenger langt i fra like mye skills som før for og få `uber leet pvp epics`.. man kommer langt med nokk resi(som alle får ved og leache BG`s) & en OP team combo

Uansett, sry for og ha dratt tråden OT..
Kan jo lages en egen tråd hvis folk vil diskutere mer =)
Sist endret av Hightime; 20. november 2008 kl. 19:13.
Er enig med at ress har ødelagd litt, men en med ress cappet gear, men ingen skills vs en med uberksills og ok gear, hadde uberskills vunnet.
men la oss si en med full brutal og uberskills vs en med fullt bt/hyjal gear og uberskills, hadde nokk han med brutal vunnet glatt.


Uansett må jeg si at death knight ikke var så veldig op som jeg først trodde, en retri pala klarer fint å ta en dk. Men må si at jeg er imponert over dmg`en deres, og generelt hvordan den classen funker.
Sist endret av Spelly; 20. november 2008 kl. 19:58.
Sitat av Hightime Vis innlegg
Clr, virker som jeg kan ha missforstått Spelley på den biten med stats, der jeg mente gear/item stats & han ser ut som mente rating ? uansett, sry for det..

Står fortsatt på at pvp delen i wow er ødelagt til de grader av resi & alt for imba team combos..kan ta som et eksempel, siden jeg selv spiller lock.Gode gamle SL/SL(med fellpuppy), random healer & og en ret pala eller rogue, var et utrolig bra team og vanskelig få ned bare man hadde en ok geared healer..

Det spammes for det meste 2-4 knapper, som lock var det og kaste par dots, fear, drain life eller spamme SB hvis man har tid, man trenger verken være smart eller god i wow for og gjøre noe av dette..mye av det samme er det med andre classes, man trenger langt i fra like mye skills som før for og få `uber leet pvp epics`.. man kommer langt med nokk resi(som alle får ved og leache BG`s) & en OP team combo

Uansett, sry for og ha dratt tråden OT..
Kan jo lages en egen tråd hvis folk vil diskutere mer =)
Vis hele sitatet...
Om et team bestående av rogue, druid med f.eks 4vengefuls og merciless shoulders + resten fullt pvp gear(som er bra gear og bra setup), så betyr det ikke at de eier alt som er bare fordi de har grunnlag for å gjøre det bra. Det gearet er ikke noe vanskelig å få i det hele tatt, det krever bare tid. Om man virkelig kan WoW, kan PvP og kan alle classes - er det der no match for et bedritent setup med bedritent gear. At det skal være så lett å få så bra pvp gear er kjedelig, men sånn er det bare. Anyways, SKILLS>GEAR/SETUP

Når det kommer til WotLK, så var jeg så homse at jeg slutta å game rett før patch 3.0, men etter så mye godt som blir sagt om det så må jeg si at jeg blir fristet til å begynne igjen. Alltid digga Lich King etter mye wc3 gaming, og det er fett at det er mye nordiske navn og landskaper rundt i WotLK.

Er ikke i tvil om at det er fett, så vi får se hvor lang tid det tar før jeg begynner igjen. HF g33ks
Er det flere enn meg som sliter med og komme forbi 59% nedlastning?
Stemmer det foresten at artisan flying skill har droppet i pris med WOTLK?
Eller er det fremdeles 5k for skillen?
Jeg har Collector's Edition.
Er det noen som har peil på om jeg kan få Frosty på mer en en character?
For jeg har visst fått brevet på alle.
Etter litt googling sitter jeg igjen med både ja og nei.
Pl0xhalp?
Sitat av Nachtwulff Vis innlegg
Jeg har Collector's Edition.
Er det noen som har peil på om jeg kan få Frosty på mer en en character?
For jeg har visst fått brevet på alle.
Etter litt googling sitter jeg igjen med både ja og nei.
Pl0xhalp?
Vis hele sitatet...
Om det er det pettet du snakker om, så er det bundet til accounten din, så du kan ha det på alle karakterene dine. En blue skrev det på forumet, skal se om jeg finner det igjen:>

Fant ikke akkurat det jeg lette etter, men står noe om det her:
http://forums.wow-europe.com/thread....397449&sid=1#0
Sist endret av Allure; 21. november 2008 kl. 03:00. Grunn: la til link
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Er det flere enn meg som sliter med og komme forbi 59% nedlastning?
Stemmer det foresten at artisan flying skill har droppet i pris med WOTLK?
Eller er det fremdeles 5k for skillen?
Vis hele sitatet...
startet med wow igjen etter jeg sluttet i mai 07, så jeg husker ikke konkret hva prisene er, men det er hvertfall 5k for flyveskillen ja. pluss 1000 g. for å fly i northrend
Slik er prisene på riding skill akkurat nå:

Apprentice Riding - 35g (Requires lvl30)
Journeyman Riding - 600g (Requires lvl60, Riding 75)
Expert Riding - 800g (Requires lvl70, Riding 150)
Artisan Riding - 5000g (Requires lvl70, Riding 225)
Cold Weather Flying - 1000g (Requires lvl77, Riding 150)
Sitat av Allure Vis innlegg
Om det er det pettet du snakker om, så er det bundet til accounten din, så du kan ha det på alle karakterene dine. En blue skrev det på forumet, skal se om jeg finner det igjen:>

Fant ikke akkurat det jeg lette etter, men står noe om det her:
http://forums.wow-europe.com/thread....397449&sid=1#0
Vis hele sitatet...

Jeg ville bare ikke risikere å få pet'et på en character jeg ikke spiller så mye på. :P
Men hvis du er sikker på at jeg kan ha den på alle, så...
Den forumposten har jeg lest alt. :P


Takk for svar.
Sist endret av DoktorKven; 21. november 2008 kl. 11:10.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Clr Vis innlegg
Cheroxx: hmm... er du en "OMG PURPLEZZzz!" fyr? Epic quality items har ikke noe å si. Det eneste som har noe å si er stats *delvis "look", for de som er kresne*
Blir litt for dumt når folk springer rundt å whiner på at alle er "full epic".
Vis hele sitatet...
Klager ikke på at alle springer rundt i epics, klager på at de har fått epicsene utene å gjøre en innsats. Jeg husker fortsatt når jeg raida MC, sitte hver kveld med alt det trashet, og om du var heldig fikk du en epic per 14 dag.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Klager ikke på at alle springer rundt i epics, klager på at de har fått epicsene utene å gjøre en innsats. Jeg husker fortsatt når jeg raida MC, sitte hver kveld med alt det trashet, og om du var heldig fikk du en epic per 14 dag.
Vis hele sitatet...
Det å farme honorpoints vil jeg uansett kalle en innsats.
Det koster tid, det er ensformig, du jobber for saken...
ser visst ut til at man kan ha Frosty pet på så mange characters man vil.
Jeg har ham nå på 3 chars på 2 forskjellige servere.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Det å farme honorpoints vil jeg uansett kalle en innsats.
Det koster tid, det er ensformig, du jobber for saken...
Vis hele sitatet...
det krever ingen insnsats, du kan farme 1-2 pvp epic om dagen. jeg spilte pvp en dag, og fikk noe mellom 14-16k honor, og kjøpte meg epic. siden da har jeg ikke giddi å farma mer honor, fordi jeg syns det var for lett.

Du kan ikke nekte for at det har blitt lettere å få epic nå enn før tbc, når man måtte være rank 13 for å få noe som helst epic. det var 3-4 på gamleservern som var rank 13+, så løper alle rundt med epic
Sist endret av random16439; 21. november 2008 kl. 23:12.
@ Eyeamare. Alt krever en innsats i wow, vil du ha 1G må du enten farme, selge eller spørre noen om å låne deg. Poenget er at det er latterlig enkelt å få tak i pvp epic det er fullt mulig å tjene over 30k honor om du er litt heldig og spiller bg weekend. Pvp epic handler om skills, de som eier andre skal kunne kjøpe epic itemene, de som suger skal ha det vanskeligere å få tak i itemsene. Poenget mitt er at hva faen er vitsen med å stikke i arena, få best mulig rating slik at du kan kjøpe epix, og når sesongen ender er alle de itemsene du har skaffet gjennom hardcore arena tilgjenglig for enhver spiller via honorpoint.

Slik som torefaen kom inn på, prebc, fikk bare de som var enormt bra i pvp, og brukte mye tid på det rank 13 itemsene, disse itemsene var sinnsykt bra, og bare de som hadde skills fikk tak i de, mer eller mindre. du måtte sånn komme til rank 13 og holde deg på den ranken i en uke eller noe slikt for å bli marshal ranken, men blizzard endret seff på dette og gjorde disse itemsene tilgjenglig for alle. Jeg syntes dette er tull, de som når rank 13 burde være de eneste som hadde disse itemsene tilgjenglig, EVER.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Å få epics var latterlig enkelt i TBC, du kunne lage ett arena team og spille 10 kamper i uka, trengte ikke en gang å vinne, og vips så hadde du full epic.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Å få epics var latterlig enkelt i TBC, du kunne lage ett arena team og spille 10 kamper i uka, trengte ikke en gang å vinne, og vips så hadde du full epic.
Vis hele sitatet...
heldigvis innførte blizz sperre på debeste itemsene, du måtte ha en viss rating for å få en viss del av f.eks brutal.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Det å farme honorpoints vil jeg uansett kalle en innsats.
Det koster tid, det er ensformig, du jobber for saken...
Vis hele sitatet...
Tatt opp av fler men, krever ikke store innsatsen :s
Og x % av folk i hver eneste BG er der bare for leaching av honor, sitter og gjør noe annet mens AV`n pågår..etter ikke mange dagene så vips har de starting pvp epicsene
Jo,må vel si meg enig når jeg tenker meg om,
setter man seg ned og går inn for det
så renner jo honorpoints inn.

Er jo verre med Arena gear da, hittils har jeg tapt samtlige
kamper, skal ikke påberope meg skills heller da

Fikk installert WOTLK igår, har spilt mest med DK,
synes DK questene er helt geniale, veldig underholdene.
Det stakk litt da jeg skulle drepe hun dama i fengselet
da hun "kjente meg igjen" hehe
Skal vi se om vi skal holde tråden on-topic nå, og slutte med denne diskusjonen hvor lett/vanskelig, datid/nåtid spiller inn hele tiden og alle har forskjellige meninger!
Denne diskusjonen er tatt helt siden Blizzard innførte det "nye" honor systemet, der de tok vekk de gamle PvP-ranks
▼ ... noen uker senere ... ▼
Første lvl 80 var en paladin som het Darus fra EU server Stormscale, guild: Ad Infinitum. Vis dere har hørt om Athene, så mob tagget athene og noen andre folk fra Ad Infinitum Utgarde keep normal helt opp til lvl 80.. Athene og gutta sjekket med GM om det var lovelig og Mob Tagge. (Altså mob tagge betyr at Darus, som var tank, puller mobs, leaver group, alle denger de ned, Darus ender opp med all XP og blir invita til party igjen..) Og det er ikke lite xp for en lvl 70-72 elite mob altså.. De greide og komme til lvl 80 på 17 timer, men så ble Darus banna og Blizzard tok han ned til 70 igjen.. det som sjedde var sekunder etter at han dinga spawna det en GM i character form og sa at han kom til og bli suspenda.. Det kan dere se i den andre videoen.. thats the story :P Du kan se video på youtube.. kommer med links til slutten.. De brukte 15000 gull for preparations, flasks, potions, respecc.. Du får all info i videoen som kommer på den første linken..

Det som Athene sier på slutten av den videoen som varer i en halv timer er at vi må huske på at det bare er et spill.. Blizzard eier absolut alt og kan gjøre hva de vil uansett, det står i Terms of Use.

Athene's World First lvl80 Full Report: http://www.youtube.com/watch?v=ibSWooWOiO0

ATHENE & co World First lvl80 in WoW:http://www.youtube.com/watch?v=JXgmg...eature=channel



btw, sikkert mange folk som har sagt hvem som var worlds first allerede, jeg bare orket ikke bla meg igjennom alle sidene med posts.. Her er masse info om han ihvertfall ;P
Sist endret av Gustavio; 9. desember 2008 kl. 23:06.
har ikke blitt så veldig mye vanskeligere å skaffe epic i 80 syns jeg. har to dager played i 80 nå, og har allerede nesten full epic. utenom bracers og trinkets.
Sitat av Torefaen Vis innlegg
har ikke blitt så veldig mye vanskeligere å skaffe epic i 80 syns jeg. har to dager played i 80 nå, og har allerede nesten full epic. utenom bracers og trinkets.
Vis hele sitatet...
Nå har det seg sånn at Exalted/Emblem Epics er ikke mye og sammle på iforhold til Naxx/Malygos/sartharion. Samme gjelde crafted. ofc Noen av de er utrolig gode. Men mesteparten er bare blizzard sin måte og holde folk i spillet. Føder oss med Epics og vi blir glade. Raid hardcore få noen vell fortjente Epics. Denne posten var ikke rettet direkte mot deg torefaen. bare syntes 2dager irl tid og nesten full epic. var passe kort og tok beslutningen at det er BOE/Recipe/Reputation Items.
Det jeg syntes er litt rart er at man ved å gå Heroic instances og anskaffe seg Emblem of Heroism kan kjøpe Tier 7 token's (Gloves og Chest) for 60 og 80 Emblems. Begge disse er oppnålige uten å sette foten innenfor en raid instance. Jeg sier ikke at det er noe vanskelig å anskaffe seg Tier 7 iom at Naxxramas 10man blir PuG'et på min server, men jeg syntes det blir litt for casual med det tilbudet.

En annen ting er raid instancen i Wintergrasp, Vault of Archavon. Her er det to ting jeg reagerer på. For det første er boss-encounteren ALT for lett. Det er en "Tank and spank" -encounter uten like. I 10man versjonen vil det droppe 2 items. En Tier 7 del og ett PvP item. I 25man dropper det 2 Tier 7.5 og 2 PvP items. Det kan hende det er greit at de har gjort WoW lettere, men jeg syntes dette blir for lett. Jeg snakker ikke om at det er "for lett å få tak i epics" o.l, men for å ha guild progression er det viktig at spillerne får oppgradert gearet sitt i samhold med progression. Akkurat nå syntes jeg vi får "godt" gear alt for fort. En annen ting med Vault of Archavon looten er jo at det ikke er Tier Tokens som dropper. Ledet en 10man versjon sist uke da 1 Mage item og 1 Shaman item droppet. Vi hadde ingen i raidet. Ble 2 disenchanted items.
Sier meg 100% enig i at WoW rett og slett har blitt for lett. Hvorfor? Fordi kvisete små snørrunger surver over at de ikke får epics.. Dette hadde jo ikke vært noe problem, hadde det bare ikke vært for at 40% av WoW-communityet består av nettopp denne typen folk..

Blizzard vil jo tjene penger, så de gjør spillet lettere. Det at de ødelegger hele "feelingen" til resterende 60% driter de i, ettersom de vet at de fortsetter å spille uansett
Lille_Nikotin: Der er mange gode argumenter for og imot at WoW har blitt letter. Blizzard har sagt at de ville lage spillet mer "casual". Selv om jeg er i bunn og grunn enig med deg så har jeg fortsatt godtatt at spillet har blitt lettere. Da jeg startet min "wow karriære" gikk jeg på ungdomskolen. Hadde ingen spesielle forpliktelser utenom å gjøre det noenlunde bra på skolen. Jeg klarte å kombinere WoW og skolearbeid i fritiden min til en viss grad, selv om det kunne blitt gjort bedre. Dette var på den tiden da WoW var veldig tidkrevendes og jeg var en aktiv raider fra Molten Core til Naxxramas (40man).

Nå er jeg jo blitt en del eldre og er ute i fast arbeid. Jeg er glad for at WoW har blitt mindre tidkrevendes. Jeg tror mesteparten av de som spiller WoW (skal ikke komme med noen statistikk på dette da jeg ikke har noen) raider. De raider endgame instances men kombinerer livet i WoW med resten av fritiden sin og sine daglige plikter.
Det at WoW har blitt lett i et PvE perspektiv er kanskje rett. Men man må også huske at akkurat nå, den største endgame instancen er Naxxramas (Heroic). Dette er en instance vi har gjort før. Taktikkene har ikke endret seg mye og vi er kjente med bossene. De to andre, The Obsidian Sanctum og The Eye of Eternety er nye instancer, men de er bygget opp som "side-instancer" som Onyxia, Gruul og Magtheridon. Derfor, akkurat nå så er WoW sitt endgame PvE lett. Vi får bare vente å se om Ulduar og Icecrown instancene kommer til å by på litt utfordring.

Avslutter posten min med å svare enda en gang på Lille_Nikotin sin post om de "40% kvisete små snørrnungene". Jeg spiller i en godt profilert guild. Og de jeg "omgåes" med i WoW er langt fra dette. Jeg har lite, til ingen kommunikasjon med dem, så egentlig merker jeg lite til dem. Sett bort fra Trade Channel/General Channel, men det er bare å overse. /leave General anyone?