Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 757963
Sitat av Marr Vis innlegg
Har søkt diverse steder, men klarer ikke finne ut hvordan det står til i Amsterdam for tiden. Noen som kan bekrefte om alle coffeesjoppsene er stengt for turister? Har hørt mye rart.. Må man eventuelt dra til christiania isteden for å få kost seg litt?
Vis hele sitatet...
I Amsterdam så holder alle coffeshopsa åpent for turister.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Jeg kan ikke si noe spesifikt om Amsterdam, men jeg var i en annen provins i Nederland for senest èn uke siden og da gikk det helt fint å handle som turist.
Ingenting nytt om Amsterdam. Alt er som før !
Tenkte noen freaks kunne vært interessert i denne artikkelen. Cannabis blir muligens legalisert i Uruguay om loven vedtas i senatet.

Mer å lese her. For å kunne kjøpe må man etter planen bli registrert i et register, noe som skal forhindre turister å kjøpe, uheldigvis.

Anbefaler forøvrig alle interesserte å følge Arild Knutsen på facebook. Han deler mange interessante artikler, var pga Arild jeg fant frem til disse artiklene.

Forøvrig synes jeg det er vanskelig å følge med på slike nyheter, er ingen steder hvor man kan holde seg oppdatert. Blir til at jeg tilfeldig kommer over en artikkel i en eller annen avis et par dager senere med resultatet. Noen som har gode tips?

Dagbladet har nå også skrevet artikkel om saken. Ett skritt i riktig retning!
Sist endret av Marr; 1. august 2013 kl. 15:03.
Noen andre som sliter med insomnia eller søvn generelt når man røyker? Kan fint være oppe 48 timer i strekk, uten søvn når jeg røyker. Noe som er veldig irriterendes. Kroppen min og hodet er utslitt, men jeg får likevel ikke til å sovne. Må ta sovepiller, for i det hele tatt få nok søvn. Noen som vet hva dette kommer av, og evnt hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det?
Sitat av delfi03 Vis innlegg
Noen andre som sliter med insomnia eller søvn generelt når man røyker? Kan fint være oppe 48 timer i strekk, uten søvn når jeg røyker. Noe som er veldig irriterendes. Kroppen min og hodet er utslitt, men jeg får likevel ikke til å sovne. Må ta sovepiller, for i det hele tatt få nok søvn. Noen som vet hva dette kommer av, og evnt hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det?
Vis hele sitatet...
Dersom jeg er nødt til å holde meg våken ut over natten, så klarer jeg ikke dette uten cannabis. Har du forsøkt å slutte å røyke noen timer før du skal legge deg?
Sitat av caperno Vis innlegg
Dersom jeg er nødt til å holde meg våken ut over natten, så klarer jeg ikke dette uten cannabis. Har du forsøkt å slutte å røyke noen timer før du skal legge deg?
Vis hele sitatet...
Om jeg har normal døgnrytme fra før av, fungerer det. Men om jeg allerede er fanget i insomnia modus, og har vært oppe flere timer i strekk, hjelper det ikke. Om jeg først går en natt uten søvn, setter hjernen seg i zombie modus, og det virker som jeg kan gå flere dager uten å hvile. Dette har først kommet nå i det siste når jeg begynte å røyke hver dag. Hadde ikke dette problemet når jeg bare holdt det til helgen.
Sitat av delfi03 Vis innlegg
Om jeg har normal døgnrytme fra før av, fungerer det. Men om jeg allerede er fanget i insomnia modus, og har vært oppe flere timer i strekk, hjelper det ikke. Om jeg først går en natt uten søvn, setter hjernen seg i zombie modus, og det virker som jeg kan gå flere dager uten å hvile. Dette har først kommet nå i det siste når jeg begynte å røyke hver dag. Hadde ikke dette problemet når jeg bare holdt det til helgen.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes du burde slutte helt å røyke for å se om det blir bedre. Hvis problemet vedvarer, så burde du kontakte lege. Dette er iallefall ikke noe cannabisbrukere normalt opplever.
Sist endret av caperno; 5. august 2013 kl. 13:26.
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg syntes du burde slutte helt å røyke for å se om det blir bedre. Hvis problemet vedvarer, så burde du kontakte lege. Dette er iallefall ikke noe cannabisbrukere normalt opplever.
Vis hele sitatet...
Kjipt å måtte slutte pga søvnvansker, men får prøve å kutte ned en stund og se hvordan det påvirker søvnen. Forhåpentligvis normalsliserer den seg.
Sitat av delfi03 Vis innlegg
Kjipt å måtte slutte pga søvnvansker, men får prøve å kutte ned en stund og se hvordan det påvirker søvnen. Forhåpentligvis normalsliserer den seg.
Vis hele sitatet...
En venn av meg gikk inn i (muligens) litt samme rytme som deg, han fikk plutslig veldig mye weed i hendene og røykte hele tiden, samtidig som døgnrymten ble helt fucket, det endte opp i cannabispsykose og 2 uker med badtrip uten å røyke. Nå velger han å ikke røyke lenger i frykt for å påvirke psyken sin.
Så det kan være lurt å ta kroppen sine signaler på alvor
Kan røyke hele dagen og legge meg på kvelden uten problemer. Cannabis gjør deg bare trøtt uansett om du røyker nok, og det brukes som bl.a sovemedisin av mange. Så lenge du legger deg stein sovner du.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen cannabis nyheter

Utenfor Italia satte smuglere fyr på 22679616 kg hasj (hvis riktig konvertert fra pounds), altså 22 tusen tonn hasj for å slippe unna når tollerne kom snusende. Lættis!


Somewhere off the coast of Italy, his wish was granted — on Friday drug smugglers set fire to a ship carrying 50 million pounds of hash when an Italian customs boat caught up with them. After a clip showing the ship, Stewart looked up to the sky and whispered "thank you Jesus." According to reports, the fire created a thick layer of hash smoke that hung over Italy. "That explains why Italy ordered five million pizzas, from itself," Stewart joked.
Vis hele sitatet...
http://www.theatlanticwire.com/enter...sh-boat/69282/
Sist endret av sopptryne; 12. september 2013 kl. 03:07.
Sitat av sopptryne Vis innlegg
Noen cannabis nyheter

Utenfor Italia satte smuglere fyr på 22679616 kg hasj (hvis riktig konvertert fra pounds), altså 22 tusen tonn hasj for å slippe unna når tollerne kom snusende. Lættis!




http://www.theatlanticwire.com/enter...sh-boat/69282/
Vis hele sitatet...
"Okay, the coast guard is comming. I have plan; We light all the shit up and get all the sharks in the ocean high and then jump straight into their livingroom so they can have us for munchies. Okay?"

"Sure man, sounds like a great plan. We're getting away with this now"
Sakawa is the way
27 2
Jeg går på urinprøver for tiden og har ikke noe annet valg enn å slutte med fyring. Men så har jeg sykt lyst til å dra på en tur til Amsterdam i november. Hvis det kommer en urinprøve med en gang jeg kommer hjem, finnes det noe jeg kan dryppe i prøven for at den skal bli ugyldig?

Det må være noe som ikke er synlig når det er blandet med urinen. Sprit?
Jeg har hørt at prøver kan få "ukjent resultat" selv om man har pisset rent. Er det sant? eller er det slik at jeg blir konfrontert med at jeg har prøvd å jukse om jeg heller litt såpe i prøven?
Hvis du har dokumentasjon op at du har vært i Amsterdam tror jeg ikke det er ulovlig å ha thc i blodet. Det er ikke ulovlig å røyke i Nederland såvidt jeg vet. Vet ikek hvordan det er når man er under 18 tho hvis du er det.
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
"Okay, the coast guard is comming. I have plan; We light all the shit up and get all the sharks in the ocean high and then jump straight into their livingroom so they can have us for munchies. Okay?"

"Sure man, sounds like a great plan. We're getting away with this now"
Vis hele sitatet...
lmao ^^


Sitat av sakawa Vis innlegg
Jeg går på urinprøver for tiden og har ikke noe annet valg enn å slutte med fyring. Men så har jeg sykt lyst til å dra på en tur til Amsterdam i november. Hvis det kommer en urinprøve med en gang jeg kommer hjem, finnes det noe jeg kan dryppe i prøven for at den skal bli ugyldig?

Det må være noe som ikke er synlig når det er blandet med urinen. Sprit?
Jeg har hørt at prøver kan få "ukjent resultat" selv om man har pisset rent. Er det sant? eller er det slik at jeg blir konfrontert med at jeg har prøvd å jukse om jeg heller litt såpe i prøven?
Vis hele sitatet...
Norsk lov gjelder vist for norske statsborgere i utlandet også. Lurer på om det gjelder for segway også, som av en eller annen teit grunn er forbudt i Norge. En av de mange særnorske forbudene som vist nok Frp har tenkt å gjøre noe med. Vi for se.

Du kan jo bare si at du var i Amsterdam og inhalerte passiv røyk. Ikke ulovlig så vidt jeg vet.

EDIT: Det er vist bare straffeloven som gjelder i utlandet for Norske statsborgere. Så lenge du sier at det var i utlandet du konsumerte cannabis så skal det ikke være mulig å bli straffet for det så lenge du står på ditt.

Konsum av narkotika går under legemiddelloven.
Sist endret av sopptryne; 14. september 2013 kl. 02:25.
Sakawa is the way
27 2
Takk for svar. Setter pris på det.
Jeg er over 18, men jeg mister jobben hvis jeg failer en pissings.
Det er det som er kjipt. Jeg kommer liksom ikke forbi det.
Sitat av sopptryne Vis innlegg
Noen cannabis nyheter

Utenfor Italia satte smuglere fyr på 22679616 kg hasj (hvis riktig konvertert fra pounds), altså 22 tusen tonn hasj for å slippe unna når tollerne kom snusende. Lættis!




http://www.theatlanticwire.com/enter...sh-boat/69282/
Vis hele sitatet...
Ikke for og være jævlig pedantisk men det er pound sterling det er snakk om altså verdien på hasjen. Det var "bare" 30 tonn
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av sakawa Vis innlegg
Takk for svar. Setter pris på det.
Jeg er over 18, men jeg mister jobben hvis jeg failer en pissings.
Det er det som er kjipt. Jeg kommer liksom ikke forbi det.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke tatt risikoen, om de er kjipe nok har du lite å forsvare deg med.
Cannabis er like ulovlig i Nederland som det er i Norge, loven er den samme (FNs narkotikakonvensjon fra 1971), forskjellen er at de ikke håndhever den.

Om du går på jevnlige urinprøver har du vel en kontrakt med politiet/arbeidsgiver, det er da likegyldig hvor hen på kloden du røykte.
Sakawa is the way
27 2
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om du går på jevnlige urinprøver har du vel en kontrakt med politiet/arbeidsgiver, det er da likegyldig hvor hen på kloden du røykte.
Vis hele sitatet...
Politiet har ingenting med urinprøvene å gjøre, men du har nok helt rett i at jeg ikke bør ta en risikoen uansett. Det er forbanna kjipt, men sånn er det

Takk for svar!
Hvis du er på urinprøver, å ønsker og levere rene prøver, anbefaler jeg Zydot
Har funket ved flere anledninger innad i vennegjengen

http://www.zydot.com/ultimate_blend.html
Sist endret av Dr. fungitumb; 15. september 2013 kl. 12:07.
Sakawa is the way
27 2
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Hvis du er på urinprøver, å ønsker og levere rene prøver, anbefaler jeg Zydot
Har funket ved flere anledninger innad i vennegjengen

http://www.zydot.com/ultimate_blend.html
Vis hele sitatet...
Nice. Hvor lang tid tar det å bli clean? kan man drikke dette dagen før en urinprøve hvis man har fyrt i en uke i strekk? haha
I de tilfeller jeg har sett det i bruk, prøver brukeren å moderere inntaket så mye som mulig. Men det blir vel et par trekk om dagen uansett Det er ikke magi desverre
Tredje gangen jeg røyka noensinne i dag. Ble nok litt for mye med en sigg med en del brunt i og en full sigg med grønt...

Begynte å miste kontrollen liksom og ble ganske borte før hjertet begynte å slå hardt og raskt. Kunne liksom føle det i hele kroppen...Begynte også å "prikke" i kroppen...

Ganske ubehagelig, røyke jeg rett å slett bare for mye?
Sitat av Lil J Vis innlegg
Ganske ubehagelig, røyke jeg rett å slett bare for mye?
Vis hele sitatet...
Tenker nok at du røyka litt for mye og at cannabisen deres ikke var av det dårlige slaget. Prøv å røyk mindre neste gang og se hvordan det går.
Og om du ikke røyker tobakk til vanlig, så vil jeg anbefale deg å holde deg unna det. Jeg blir svimmel av ett trekk fra en sigarett, og kvalm av noe særlig mer av det. Bare pølsevev at man blir høyere eller at det varer lengre ved å blande det ut med tobakk.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Bare pølsevev at man blir høyere eller at det varer lengre ved å blande det ut med tobakk.
Vis hele sitatet...
Eh.. Ta deg en sigg etter ett godt bøttetrekk og si at det er pølsevev.
Spørsmålet er om nikotinsjokk varer lenge nok til å ødelegge rusopplevelsen etter man har røyket brass? Etter mine erfaringer gjør de ikke det.
Sist endret av Mofse; 21. september 2013 kl. 00:09.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Eh.. Ta deg en sigg etter ett godt bøttetrekk og si at det er pølsevev.
Vis hele sitatet...
Blir THC-nivået i blodet mitt høyere ved å røyke 0.2 rent, eller 0.2 blanda med tobakk? Nei? Da blir jeg ikke høyere av det.

Røyker jeg en sigg blir jeg svimmel, kvalm og kaster opp. Med og uten cannabis.
Sist endret av Snilepisk; 21. september 2013 kl. 00:49.
Jeg skreiv dette tidligere i tråden:

Sitat av Lil J Vis innlegg
Tredje gangen jeg røyka noensinne i dag. Ble nok litt for mye med en sigg med en del brunt i og en full sigg med grønt...

Begynte å miste kontrollen liksom og ble ganske borte før hjertet begynte å slå hardt og raskt. Kunne liksom føle det i hele kroppen...Begynte også å "prikke" i kroppen...

Ganske ubehagelig, røyke jeg rett å slett bare for mye?
Vis hele sitatet...
Jeg er litt redd for at dette kan ha vært ett panikkanfall....

Som Mofse sa så var det nok også at stæsjet var av høy kvalitet..var Mango kush og pollen hasj av kvalitet så kanskje ikke så lurt å blande disse for en nybegynner som meg ...

Edit: Det som skremte meg mest var det med at hjertet nesten hoppet ut av brystet...men bare hvis jeg tenkte på det, jeg kunne roe meg ned men det var vanskelig..

Føltes som om hele kroppen ristet sammen med de harde, tunge og raske hjertebankene..!
Høres bare ut som du ble litt overveldet, ihvertfall ikke noe anfall. Ble nok litt for mye, pluss tobakken. Prøv igjen med en del mindre og uten tobakk, om du ikke er vandt med nikotin.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Carmex Vis innlegg
Eh.. Ta deg en sigg etter ett godt bøttetrekk og si at det er pølsevev.
Vis hele sitatet...
Ja, det er pølsevev... Derimot, nikotin sjokket kan gi deg en kortvarig rus, som kan overlappe til en cannabisrus. Da kan man vel få den oppfatningen.. Men at man blir mere fjern av tobakk? Nei.
Sist endret av CHillZoNE; 21. september 2013 kl. 13:22.
Hvordan kan jeg unngå å nesten få panikkanfall når jeg er altfor stein...er ganske ubehagelig når hjertet føles ut som det holder på å sprenges....
Sitat av Lil J Vis innlegg
Hvordan kan jeg unngå å nesten få panikkanfall når jeg er altfor stein...er ganske ubehagelig når hjertet føles ut som det holder på å sprenges....
Vis hele sitatet...


kansje det bare ikke er ditt type drog?

slapp av, vær alene, ikke noe som gir dårlige vibber, ligg i senga, hør på musikk, tegn, spill et instrument, les. kommer an på hva som utløser " nesten anfallet" har bare 1 gang hatt intenst hjerte bank og når du ikke prøver og legge merke til det, føles det ut som hele kroppen slår og ikke bare hjertet

men det går jo over relativt ganske fort hvis du er opptatt med noe.
Sitat av Carlozero Vis innlegg
kansje det bare ikke er ditt type drog?

slapp av, vær alene, ikke noe som gir dårlige vibber, ligg i senga, hør på musikk, tegn, spill et instrument, les. kommer an på hva som utløser " nesten anfallet" har bare 1 gang hatt intenst hjerte bank og når du ikke prøver og legge merke til det, føles det ut som hele kroppen slår og ikke bare hjertet

men det går jo over relativt ganske fort hvis du er opptatt med noe.
Vis hele sitatet...
Var akkurat slik jeg følte det, var første gang jeg ble litt FOR stein (tredje gang jeg røyka). Alt jeg røyka var høy kvalitet så var nok derfor sikkert...
ArbeidsledigProletar
Det her med tobakk og sterkere virkning er litt interessant. Tobakk i sigaretter og sikkert også i rullings inneholder jo latterlig mange tilsetningstoffer for å gjøre opptak av nikotin letter osv.

Blant annet ammoniakk for å gjøre nikotinet "freebase" dermed øke opptaket. Om noen av stoffene gjør noe lignende med THC, så vil du jo bli fjernere av å røyke mekk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cigarette#additives
Sist endret av Batabusa; 23. september 2013 kl. 15:58. Grunn: EDIT. Kilde.
For en som ikke er vandt til å røyke tobakk, så blir det faktisk en "heftig liten rus" om man får i seg et noenlunde stort trekk. Tobakk i mekk fører ofte til at jeg blir svimmel, kvalm, får intense svettebyer, og kan føle meg helt på trynet rusa. Det er enkelt og greit et nikotinsjokk, og det forsvinner etter 5-15 minutter.

Hadde ikke dette problemet før, da jeg røykte sigaretter daglig, men etter slutt så merker jeg sykt fort om det er mye tobakk i mekket. Personlig foretrekker jeg å røyke cannabis rent, men enkelte av vennene mine skal på død og liv ha tobakk i mekket sitt.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
For en som ikke er vandt til å røyke tobakk, så blir det faktisk en "heftig liten rus" om man får i seg et noenlunde stort trekk. Tobakk i mekk fører ofte til at jeg blir svimmel, kvalm, får intense svettebyer, og kan føle meg helt på trynet rusa. Det er enkelt og greit et nikotinsjokk, og det forsvinner etter 5-15 minutter.
Vis hele sitatet...
Ja, man får rett og slett ett nikotinsjokk, og dersom noen ønsker å kalle dette en rus, så værsågod! Selv så liker jeg ikke rus som har bivirkninger slik som de som følger med nikotinsjokk. Jeg får omtrent samme effekt av å løpe i ring.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Det her med tobakk og sterkere virkning er litt interessant. Tobakk i sigaretter og sikkert også i rullings inneholder jo latterlig mange tilsetningstoffer for å gjøre opptak av nikotin letter osv.

Blant annet ammoniakk for å gjøre nikotinet "freebase" dermed øke opptaket. Om noen av stoffene gjør noe lignende med THC, så vil du jo bli fjernere av å røyke mekk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cigarette#additives
Vis hele sitatet...
Du har faktisk et godt poeng der, selvom jeg bastant påsto det motsatte lengre opp. Men ut ifra min personlige erfaring er denne effekten ikke eksisterende/fullstendig neglisjerbart. Noen her som har flere erfaringer/innspill? Personlig røykes alle spliffer med grønt, rent her i gården. Brunt blandes med et minimum av tobakk, evt bruke grønt som tobakk.
Tenkte kjøpte meg inn en god del GODT grønt. Men så lurer jeg på hva er den beste måten å oppbevare marihuana på? Hvor lenge kan det ligge uten å bli ubrukelig/mister effekt?
Har du muligheten er det beste å fryse det ned! Ellers er det beste i lufttett glass. Åpne beholder 1 gang om dagen for å slippe ut fuktighet.
Går for glass da jeg ikke har mulighet for å fryse det. Hvor lenge kan det ligge i lufttett glassbeholder å fortsatt være brukelig? Noen som vett noe ca. tid på dette? Takk for svar
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om du lufter det litt nå og da og glasset er lufttett så kan du lagre det i flere år om du vil.
Sist endret av Dodecha; 28. september 2013 kl. 17:21.
Kjempe flott å høre
Er det vanlig å få kraftig hjertebank når man er stein???

Eneste gangene jeg IKKE får det er hvis jeg har tatt noen benzoer før jeg røyker.
Er ikke uvanlig at det føles som om hjertet er på vei ut av brystet når man er fjern nok.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Er ikke uvanlig at det føles som om hjertet er på vei ut av brystet når man er fjern nok.
Vis hele sitatet...
Men hvordan kan man da slappe av mens man er stein da? Når hjertet slår hardt og ganske fort selvom jeg ikke er så altfor stein så får jeg liksom ikke noe lyst til å fyre opp enda en til.
Sist endret av Lil J; 29. september 2013 kl. 17:18.
Sitat av Lil J Vis innlegg
Men hvordan kan man da slappe av mens man er stein da? Når hjertet slår hardt og ganske fort selvom jeg ikke er så altfor stein så får jeg liksom ikke noe lyst til å fyre opp enda en til.
Vis hele sitatet...
Sinnsstemningen din styres av tankegangen din, og hvor du retter fokuset ditt. Det gjelder bare å anse det som en naturlig fysisk reaksjon av rusmiddelinntaket og ellers bare drive på som før. Hjertet ditt opererer på "egen hånd", og uavhengig av hvor mye du tenker på det, så vil du ikke endre det naturlige hendelsesforløpet. At du etter all sannsynlighet kommer til å oppleve en ny dag.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Sinnsstemningen din styres av tankegangen din, og hvor du retter fokuset ditt. Det gjelder bare å anse det som en naturlig fysisk reaksjon av rusmiddelinntaket og ellers bare drive på som før. Hjertet ditt opererer på "egen hånd", og uavhengig av hvor mye du tenker på det, så vil du ikke endre det naturlige hendelsesforløpet. At du etter all sannsynlighet kommer til å oppleve en ny dag.
Vis hele sitatet...

De som er innrøyka og har høy tolleranse da? Føler de også at hjertet banker mye fortere og at hjertet nesten pumper ut av brystet hvis man er altfor stein?
Sitat av Lil J Vis innlegg
De som er innrøyka og har høy tolleranse da? Føler de også at hjertet banker mye fortere og at hjertet nesten pumper ut av brystet hvis man er altfor stein?
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen fasit på hvordan cannabis vil reagere med akkurat deg og ditt mottakersystem. Kanskje andre forhold spiller inn i tillegg til produktet som røykes, som dagsform, kosthold, o.l. Jeg er ganske bedreven med cannabisrøyking og vil si at pulsen min stiger nevneverdig hver gang jeg trekker røykpartikler ned i lungene. Vil ikke si at det preger rusopplevelsen min i noen grad, da nettopp fordi jeg ikke lar det oppta tankene mine. Fokuser heller tankene og energien på å gjøre noe ordinært, eller noe ekstraordinært, alt ettersom!