Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3359
Halla Freak

Jeg er vell det man kaller en dropout, har jobbet av og på siden jeg slutter på skolen for 4 år siden. I fjord levde jeg på dagpengene, i år har jeg levd på familien. Jeg har deffinitivt gnisten, og er arbeidsglad. Men sliter med å finne meg noe.

Nå er det en jobb på en sportsbutikk i byen. Men har ikke fått meg selv til å gå ned, selvom det hadde vært en fin jobb for meg. Det er en eller sperre en eller anna plass i hodet. Vet ikke hva eller hvorfor.

RØRLEGGER. Min bror er rørlegger, som nylig ble fagmann. Han trives, og de trives med han.
Jeg kjørte sjefen hans hjem fra byen. Så begynte han å spørre hva jeg gjorde, så jeg fortalte.
Så sier han, du kunne ikke tenke deg og jobbe som rørlegger da? : Jeg svarte, jeg tror ikke det er mitt fag.
Når jeg slapp av han etter kjøreturen, så sier han ja du får tenke på det.

Dette er flaut, og et ikke tenkelig senario. Men så tenker jeg, det kan være den eneste muligheten jeg har/får her i livet til å bli noe på ordentlig.

Nå er det rundt 1 mnd siden den kjøreturen, jeg har tenkt endel på det. Det kunne vært utveien min. Men hvordan kan jeg trykke frem?

Stille meg selv på kontoret dems, ringe sjefen, gå via min bror?
Det er nå etter sommeren de tar lærlinger, så jeg har igrunn veldig dårlig tid.

Om noen som går på skole nå leser dette! Mitt livsråd til nå (24)
Stay in school! Fullfør! Man ødelegger bare seg selv av å ikke gjøre det!


Apekatten
Peace!
Sist endret av apekatten; 19. mai 2016 kl. 11:28.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Du kan lett jobbe ufaglært som rørlegger i 5 år og deretter gå opp til fagprøven.
Trådstarter
Det vet jeg. men hvordan trykke frem er vell egentlig problemer mitt.
Spør broren din når sjefen er på kontoret. Så er det vel egentlig bare å møte opp. Ta med søknad, og andre relevante papirer. Siden han strengt tatt har "tilbudt" deg jobb så blir han sikkert glad for at du møter opp og vil prøve.
IT-Konsulent
Virker som om han gir deg en gavepakke, spør broren din når han er på kontoret. Dra ned og snakk med han, så tar dere det derifra
Jeg hadde en jobb jeg ble drittlei og lurte på hva jeg kunne finne på for å ikke gå på veggen.
Jeg lette litt rundt og vurderte alternativer, og endte opp med å søke meg som lærling i rørleggerfaget.
Jeg tok kontakt med opplæringskontoret i mitt fylke(Buskerud) og der fortalte de meg hva og hvordan jeg skulle gå frem.
Skrev en søknad, som jeg mener å huske jeg sendte til nevnte opplæringskontor, og som de igjen sendte til bedriften jeg ville søke hos, tok litt tid, men fikk etterhvert svar og plass i denne bedriften. Startet som lærling i 2011 og tok svennebrev i fjor, og har heller ikke angret ett sekund!

Du bør vurdere er om du er interessert i å jobbe hjemme hos "fru Hansen" og ha henne hengende over deg eller om du vil jobbe i en større bedrift, som tar anleggs-/installasjonsjobber(være med på nye bygg). Jeg valgte det siste selv.