Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1502
Hei.

Ble nettopp tvunget til å oppdatere til 8.1 på min samsung maskin, og dette er rett og slett det verste operativsystemet jeg har vært borti. Windows 8 var jeg storfornøyd med, men dette er horribelt.

Musepekeren er dobbelt så stor som den pleier, alt er generelt mye større. Cmd vinduer åpnes vilkårlig og avbryter arbeidet litt osv.

Noen måte å gå tilbake til Windows 8 uten å måtte kjøre full recovery?

Sitat av Claryn Vis innlegg
Hei.

Ble nettopp tvunget til å oppdatere til 8.1 på min samsung maskin, og dette er rett og slett det verste operativsystemet jeg har vært borti. Windows 8 var jeg storfornøyd med, men dette er horribelt.

Musepekeren er dobbelt så stor som den pleier, alt er generelt mye større. Cmd vinduer åpnes vilkårlig og avbryter arbeidet litt osv.

Noen måte å gå tilbake til Windows 8 uten å måtte kjøre full recovery?
Vis hele sitatet...
Absolutt alle applikasjoner og programmer er sykt low-res...
Jeg bruker selv verken Windows 8 eller 8.1, men noe sier meg at problemene dine som oppsto etter oppgradering er veldig enkle å fikse. Det er ikke rett og slett bare å endre oppløsning?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Pirat windows?

Nå har jeg selv oppgradert fra pirat w8 til 8.1 to ganger og begge gangene fikk jeg en slags blåskjerm. Etter den var det umulig og komme seg inn i windows igjen, så jeg måtte reinstallere begge gangene.
Jeg vet ikke hvorfor, kanskje det er en "pirat-sperre" fra windows, men jeg holder meg ihvertfall nå til w8
Har hatt 8.1 siden preview, og kjenner meg ikke igjen i problemene dine/deres. Har du sjekket at alle drivere fortsatt ligger inne etter oppgradering? evt, oppdater drivere til nyeste version som støttes av 8.1
Du har nokk såtte på scaling, gå inn i PC settings, og leit litt der. Har ikkje windows 8 foran meg atm. Det med CMD kan eg derimot ikkje forklare...
Sitat av Lima Vis innlegg
Pirat windows?

Nå har jeg selv oppgradert fra pirat w8 til 8.1 to ganger og begge gangene fikk jeg en slags blåskjerm. Etter den var det umulig og komme seg inn i windows igjen, så jeg måtte reinstallere begge gangene.
Jeg vet ikke hvorfor, kanskje det er en "pirat-sperre" fra windows, men jeg holder meg ihvertfall nå til w8
Vis hele sitatet...
jeg har ingen problemer med 8.1 på noen av mine maskiner, har til og med funnet activator
Har selv Windows 8.1 på min Asus laptop. Ikke opplevd lignende. Det kan være som nevnt over at det har skjedd noe med innstillingene. Kanskje du må oppdatere drivere til skjermkortet`? Om man ikke har drivere til skjermkortet kan oppløsningen bli dårlig. Om du går inn på "Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Skjerm", også se hva som står der. Kan være at den er forstørret til 150%. Vet aldri... Sjekk også om oppløsningen er riktig (om du ikke har gjort det alt).

Right click on the program that has the problem, go to compability and down there is a option saying Disable display scaling on high DPI settings. Check it, apply, ok, reopen the program.
Vis hele sitatet...
You can change this system-wide at:

Control Panel\Appearance and Personalisation\Display

Choose the option to 'Let me choose one scaling level for all displays' (if present) and choose 'Smaller - 100%'.

Before doing this I had the odd situation that windows changed to being scaled when I dragged them between displays.
Vis hele sitatet...
Se om noe av det over kan fungere.
Bytter aldri OS før det har vært minst 3 år ute.
På en Samsung laptop så trenger jeg da vel ikke å piratkopiere WIndows? Selvfølgelig er det OEM.

Jeg klarte ikke å vente med å få svar her, så jeg bare kjørte recovery av hele maskinen. 5 minutter til med 8.1 og jeg hadde kastet laptop i bakken og latt den ligge. Verre "oppdatering" har jeg aldri sett.
Amatører burde levere inn maskinen til oppgradering. At de aldri lærer :-)
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Ella Vis innlegg
Amatører burde levere inn maskinen til oppgradering. At de aldri lærer :-)
Vis hele sitatet...
Er du morsom? Da lærer man jo ikke.
Sitat av Claryn Vis innlegg
På en Samsung laptop så trenger jeg da vel ikke å piratkopiere WIndows? Selvfølgelig er det OEM.

Jeg klarte ikke å vente med å få svar her, så jeg bare kjørte recovery av hele maskinen. 5 minutter til med 8.1 og jeg hadde kastet laptop i bakken og latt den ligge. Verre "oppdatering" har jeg aldri sett.
Vis hele sitatet...
Det var synd, løsningen på problemet tar ikke mer enn 30 sek og tre museklikk