Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2294
Jeg holder på med et prosjekt på skolen der jeg skal skrive om fakta og myter om hasj og marihuana. Det jeg lurer på er hva som er de store forskjellene mellom disse rusmiddlene. da tenker jeg mest på rusen og forskjellene på hvordan du behandler de. jeg har ikke egen erfaring, men siden det virker som om dere har erfaring om sånt så spør jeg dere.
Hm. Hasj er vel laget av hunnplanten Cannabis mens marihuana er blomster/skudd fra hunnplanten. Mener jeg å huske.
Marijuana er toppskuddene på planten, hasj er pollen og olje fra den samme. Hasj lages ved å f.eks. gni hendene på mange planter og deretter skrape av det som er på hendene. Så presses det sammen til klumper.

Typisk er at marijuana gjør deg høy og energisk, hasj blir man passiv og stein av. Men det finnes varianter av begge som virker motsatt, dvs høy av hasj og stein av pot
Cannabis planten kan deles inn i 2 familer, Indica og Sativa.

Indica blir effekten "laid back" og man blir stein..og sløv..
Sativa er motsatsen, man blir pigg, kreativ og fungerer normalt i samfunnet.

Røyker man pot er det blomstene eller "budsa" som røykes. Noen typer kan man røyke bladene ettersom det dannes masser med krystaller på disse, som feks: BubbleGum eller Purple Haze.

Det er generellt hunplanter som benyttes, da hann plantene generer veldig lite THC, og disse brukes også og kastes da de pollinerer hun plantene slik at de danner mindre THC...

Hasj kan tvinnes ut ved og ta olje fra plantene eller ved og samle sammen bladene, fryse disse ned med vann for deretter og knuse isen/bladene og ta vare på det pollen som blir igjen. Dette kan du klemme sammen og lage hasj av..

Ellers finner du sikkert info på www.erowid.com