Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5404
Hei freaks

Har da kommet meg i den situasjonen at jeg ila helgen fant to stk bilder på skrivebordet som jeg vet at jeg ikke har plassert der selv. Dette er snakk om to veldig private bilder som jeg trodde jeg hadde slettet og som absolutt ikke skal se dagens lys(ta det med ro, ingenting ulovlig). Det skal ha vært flere bilder i samme "bunke" bare jeg mistenker at personen har uten vilje glemt å få med disse to bildene.

Hadde nach, og det var ikke mange som var her så det skal ikke være umulig å komme til bunns i hvem som har gjort det.

Høyreklikket på bildene å kunne se de var sist endret: 31.08.2019 Kl 06.03. I dette tidspunktet lå jeg å sov.. bruker ALLTID å låse pcen, utenom denne gangen...

Alle mine private bilder er forresten låst på en hdd med Bitlocker, men har også vært så dum å hatt samme innholdet på en minnepenn liggende rett vedsiden av pcen pga. noe backup jeg skulle ta. Så bilde ha måttet kommet fra minnepennen da jeg ved hdden var låst.

Da er spørsmålene som følger:
- Finnes det program som man bare installerer og som finner bilder for deg, så du slipper å lete?
- Kan jeg se i noen logg hva og hvilke bilder som har blitt tatt?
- Noe som helst jeg kan gjøre for å finne ut mer?

Takk på forhånd!
Man kan søke i explorer etter gitt filtype så er lett og finne alle bildene på pc-en.
Sist endret av Sterol91; 3. september 2019 kl. 16:52.
Update: Det viser seg nå at backupen jeg tok ikke er på minnepennen alikevel, husker nå at de ble slettet.(skrev ikke over minnepenn om det hjelper)
Har når søkt i explorer etter .jgp .jpeg .png osv, klarer ikke å finne igjen bildene..
Nå ble jeg bare enda mer forvirret.... noen som har en logisk forklaring på det her?
Jeg skjønner ikke helt. Er det bilder denne personen har skrevet ut? De lå på bordet, men bildene er på pc (og minnepenn, som da var slettet)? Så de må ha vært inne på pc'en din og skrevet ut bildene da?

Jeg ville startet med å besøke hver og en som var der og spurt grundig.

Hvis du ikke har trykka for mye rundt ved pc'en med fingrene, kan du jo vurdere å prøve å ordne fingeravtrykk. Det er jo ikke umulig for lekfolk heller.
Ikke skrevet ut på papir nei, de lå på desktopen på pc'en. De har vertfall vært inne på pc'en å lagt i fra seg bildene der, som om de har kopiert det over til en egen minnepenn eller noe. Fingeravtrykk blir nok ikke aktuelt nei...
Aha, skrivebordet på pc, ja! Da forstår jeg. Så de har rota rundt, og glemt å fjerne det fra skrivebordet på pc. Det var jo lurt.

Hvorfor ikke ta fingeravtrykk?

Det blir vanskelig å finne andre måter å avsløre personen. Kunne brukt trent politihund og lukte på hver og enkelt person som var der, og dermed ta hunden inn i rommet for å se om den kjenner igjen lukta. Men det blir vel vrient å få til noe sånt.
Sist endret av Nature Spirit; 4. september 2019 kl. 01:14.
Sikker på at du ikke har loka på nach?

I verste fall venter det vel en liten spørrerunde
Mulig å forhøre seg litt om hvem som var der rundt den tiden som bildene sist ble endret? selvom det kan være vanskelig å huske, så kan det jo hende at noen som var der har et lyst øyeblikk fra det klokkeslettet?
Tviler på at noen i 2019 har med seg egen minnepenn på nach. I verste fall har de tatt mobilbilde av monitoren.
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Tviler på at noen i 2019 har med seg egen minnepenn på nach. I verste fall har de tatt mobilbilde av monitoren.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert flere enn meg som har en minnepenn som nøkkelknippe. Reklamestæsj i 2018
Nature spirit; hadde grisa over hele tastaturet før jeg la merke til bilda.

Update: fyren jeg er 98% sikker på det var, blånektet når jeg konfronterte han.

Skannet ALLE minnepenner og hdder med forskjellige data recovery program for og kanskje kunne finne noe, INGENTING.
Så kom jeg på at jeg var innelogget på facebook, så latterlig nok kom bildene fra Messenger(er snakk om gamle bilder jeg ikke huske hvor kom i fra engang). Bildene var enkeltvis slettet fra samtalen, men man kan hente de ut alikevel dersom du logger inn på PC. Man må utrolig nok slette hele samtalen mellom personen for å få vekk bildene.

Noen ideér på hva jeg burde gjøre videre? Ingen vits å anmelde heller da jeg verken har bevis eller at det ikke er noe stress for han å slette ved en evt. anmeldelse..
Sitat av waitwhat Vis innlegg
Noen ideér på hva jeg burde gjøre videre?
Vis hele sitatet...
Du kan jo begynne med å slutte å invitere folk du ikke kan stole på til nach.
Sitat av The Great Catsby Vis innlegg
Du kan jo begynne med å slutte å invitere folk du ikke kan stole på til nach.
Vis hele sitatet...
Tusen takk catsby, godt forslag.... hjelper meg lite nå
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Få PC og konti på nettet til å automatisk logge deg ut etter X minutter inaktivitet

Med fyren du er 98% sikker på: Kjenner du noen andre som kan overbevise ham om å tilstå, slette bildene eller lignende?
Ja, har allerede gjort det!
Nei kjenner faktisk ingen som kan gjør det.... må vell sikkert bare legge den dø
Du "må" aldri la noe dø. Tiden vil gå, og dette er noe som vil ligge både i din samvittighet, men også i den skyldiges samvittighet. Mennesker forandrer både personlighet og humør over tid. Og det kan komme en tid hvor denne personen kanskje er en mer samvittighetsfull person, legg på en flaske brennevin i tillegg, så kan fort sannheten komme for en dag.

Det du bør gjøre, er å skrive ned hendelsen i detalj så du har det på et stykke papir. Hvis flere tanker dukker opp, skriv dem ned. Da har du mer kontroll og en dialog gående med deg selv. Du gir psyken litt fri også.

Når tiden kommer og du føler det kanskje er en åpning, at den du mistenker er mer mottagelig for en ny konfrontasjon, så kan du kanskje vise disse brevene og virkelig presse samvittigheten hans. Du må gjerne felle noen tårer også, si at dette virkelig har ødelagt livet ditt på mange måter, nattesøvn, mer alkohol, hva som helst. Hvis du bare fikk vite hvorfor, hva motivet var, hvem som har fått bildene, og om denne saken kunne blitt lagt død, så hadde det hjulpet deg veldig. Hvor mye du vil spille skuespill eller være ekte får bli opp til deg selv, men dette er psykologisk press, og kan være svært effektivt i å få frem sannheten.

Hvis du har planer om anmeldelse, så kan du ta opp samtalen med samtaleopptaker på telefonen også.

Dette er en vanskelig sak, og jeg tipper det vil ta tid og kreve fokus fra deg om du vil ha sannheten på bordet en dag. Du bør aldri legge saken død, men heller bare tenke at den rette muligheten må by seg. Du kan jobbe med å trygge din egen psykiske helse i mellomtiden med å skrive historien ned, holde dialogen gående med deg selv (og kanskje en psykolog? som jo har taushetsplikt, ingen rykter), så du ikke faller for større psykologiske feller som selvbebreidelse. Du skal ikke dømme deg selv fordi andre er noen tjuvende løgnaktige drittsekker. Det er -ikke- din feil. Et godt hjerte ser ikke alltid det onde, så aldri slutt å vær godhjertet.
Sist endret av Nature Spirit; 6. september 2019 kl. 02:32.