Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6301
Er det noen som har et tips til en god TV som IKKE er Smart-TV?

Skal kun kobles til en Apple-TV og ha et kort fra Telenor i seg

Trenger en:
- God og klar skjerm på 55''
- 4K UHD
- Må ha ARC
- Være tynn da den skal henge på veggen

Og bør ikke koste alt for mye da jeg skal ha den på hytta
Var innom elkjøp her om dagen og så på 55" samsung xxx7105 mens jeg ventet på hjelp. Husker ikke hele modellnavnet. Var priset til 5900 vel. Bra bilde, 4K hdmi >2.0. Bør være grei match mot apple Tv. Sjekket ikke hvilke kort som passer. Telenor er det Canal Digital?

Tror kanskje du bør forsøke å spisse kriteriene noe for å få mer konkrete anbefalinger. Max pris, er det viktigere enn best mulig bilde? LCD ok, eller foretrekker du OLED? 100 hz nødvendig?
Hvorfor vil du ikke ha en Smart-TV?

Alle TVer basically er jo smart-tv idag, så å finne en uten vil nok være både vanskeligere og dyrere. Er jo ingen problem å bruke Apple-TVen, og ignorere smart-funksjonen 100%, det er det jeg gjør. Som regel er den funksjonen uresponsiv og kjip i forhold til Chromecasts/Apple-TV uansett.
Sitat av Brekker Vis innlegg
Hvorfor vil du ikke ha en Smart-TV?

Alle TVer basically er jo smart-tv idag, så å finne en uten vil nok være både vanskeligere og dyrere. Er jo ingen problem å bruke Apple-TVen, og ignorere smart-funksjonen 100%, det er det jeg gjør. Som regel er den funksjonen uresponsiv og kjip i forhold til Chromecasts/Apple-TV uansett.
Vis hele sitatet...
H*n tror vel at det er rimeligere å kjøpe ett uten? Noe som burde være helt logisk at det egentlig burde vært. Når det attpåtil er slik du beskriver burde det jo selges endel rimeligere TV'er uten Smart funksjon?

Ja, vet at det ikke er slik, men det burde det vel kanskje?
Smart-tv'ene jeg har sett har alle som en et veldig stort problem. Begrenset ytelse. Alt går i sirup. Ikke verdt å bruke. Men det er jo ikke akkurat lett å finne en tv uten smart-funksjoner idag. Apple tv løser sikkert mye, men en dedikert htpc er ikke feil det heller. Og du kan kjøre alt du måtte ønske stort sett helt uten begrensninger. Htpc er frihet.

Smart tv blir som da de forsøkte å få fart på salget av monitorer, fordi de ble solgt uten pes om tv-lisens. Er flere år siden jeg her sett noen slike monitorer frontet som tv erstatning så det ble vel ikke særlig mange salg da. Blir sikkert det samme om de skulle solgt "dum tv", produksjonen blir sikkert for liten til at det er noe særlig å tjene. Det er jo ikke akkurat brukt store penger på smart-hardwaren, det ser man jo på ytelsen.
Skal du ikke ha smart tv idag må du nesten gå for monitor
Overraskende mye å velge i og egentlig ikke så verst priset heller. Men nå endres vel tv-lisensens fra neste år vel, så akkurat det er neppe et argument. Men når produsentene slipper å fylle monitorene med TV hw og mer eller mindre brukervennlig firmware for smart funksjonene så får de kanskje lagt mer innsats på fargetemp, kalibrering og bedre deler enn i TV'ene?

Her er noen 55" UHD monitorer; https://www.prisjakt.no/category.php...8305&catId=393
Sitat av random67489 Vis innlegg
Overraskende mye å velge i og egentlig ikke så verst priset heller. Men nå endres vel tv-lisensens fra neste år vel, så akkurat det er neppe et argument. Men når produsentene slipper å fylle monitorene med TV hw og mer eller mindre brukervennlig firmware for smart funksjonene så får de kanskje lagt mer innsats på fargetemp, kalibrering og bedre deler enn i TV'ene?

Her er noen 55" UHD monitorer; https://www.prisjakt.no/category.php...8305&catId=393
Vis hele sitatet...
Så godt som alle de der er "Digital Signage"-produkter.
Akkurat like som en smart-tv, bare med smartfunksjoner for presentasjon istedetfor tv-titting.