Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1069
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drikker som regel en fredag eller lørdag annenhver uke. Har aldri noe sug etter alkohol på hverdagene eller helgene jeg ikke drikker.

Men når jeg skal drikke så kjøper jeg som regel alltid for mye drikke i frykt for at det skal bli for lite.
Og drikker deretter opp alt sammen og skaffer mer i løpet av kvelden. Jaget etter neste drink stopper aldri, og det ender nesten alltid med at jeg blir fisket ut av grøfta av politiet neste dag. Har heller aldri følt behovet for å "reparere" dagen etter.

Begynner å lure på om eneste muligheten er totalavhold, men det tror jeg ikke jeg får til.

Mann 21
Nei.

Beklager dumt svar. Men nei det er ikke det jeg vil kalle alkoholiker. Men at du har noen utfordringer ifb med alkohol er sikkert.
Men spm er hvorfor du kjenner behovet for oh miste sans og samling hver 7 dag. Jobb heller med det du undergraver.
Evt de hemmelighetene som spiser deg opp innenfra
Sist endret av stangut; 30. april 2019 kl. 04:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ønsket er jo ikke å drikke meg fra alt vett og forstand, men etter de første drinkene virker det som det er utenfor min kontroll.
Tør heller ikke snakke med lege eller psykolog om dette for da regner jeg med at alle muligeter for førerkort forsvinner.
Ja men husk det er fortsatt i din kontroll. Du styrer hånden din som fører mer og mer alkohol inn i gapet

Men skal ikke tulle, har det jo akkurat sånn selv. Men jeg drikker ikke uten og ha noe fart så jeg slipper grøfta. Klarer ikke drikke uten fort jeg.

Men en ting er sikkert og det er at førerkort aldri er i fare ved og nevne dette selv for fastlegen. Tvert i mot.
Om du hadde drukket hver dag så kunne han sendt en melding men ingen fastlege gjør det pga helgefyll uten stopp. Det Norge er bygd på

Men snakk med legen. Evt bare prøv for morro skyld og kjøp 12 øl men kun ta 3 stk per gang. Og se om du klarer det. Så 4 så 5 og se hvor grensa de er. Så vet du det i allefall
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja får prøve meg frem forsiktig, så får jeg se hvordan det går.
Takk for svar!
Gjør det. Om du KUN drikker fre/lør men drikker for mye så kan du snakke med noen om det uten og frykte NOE.

Men viktigste er og være ærlig med seg selv. Du vet du har ett problem. Neste gang du drikker ikke bli skuffa om du drikker for mye. Du vet du gjør det. Si heller at du skal drikke 20 pils og klarer du bare 15 så har du ikke drukket nok da
Men når du hver gang tenker nå skal jeg ta 2 øl oh drikker 10 så er det ett problem igjen.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En alkoholiker drikker ofte, gjerne i hverdagen. Tanken på å bli litt full slår aldri inn, de skal bli ute for å si det mildt sagt. Sprit, øl, vin - de drikker det de kommer over for å bli mer ruset. Tom for alkohol? Da går de på jakt, stjeler fra foreldre, venner og andre rundt seg for å få sin neste slurk. Får de ikke mer alkohol når de har behov for det blir de svært provosert og kan også bli aggressiv. Det eneste de tenker på er alkohol, akkurat som en heroinist tenker på sitt neste skudd.

Du har symptomer til alkoholisme, men det eneste som stopper deg er at du ikke drikker oftere. Du burde være litt forsiktig, men så lenge du har kontroll og kun holder deg til helgedrikking, så ville ikke jeg ha vært bekymret.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Drikker som regel en fredag eller lørdag annenhver uke. Har aldri noe sug etter alkohol på hverdagene eller helgene jeg ikke drikker.

Men når jeg skal drikke så kjøper jeg som regel alltid for mye drikke i frykt for at det skal bli for lite.
Og drikker deretter opp alt sammen og skaffer mer i løpet av kvelden. Jaget etter neste drink stopper aldri, og det ender nesten alltid med at jeg blir fisket ut av grøfta av politiet neste dag. Har heller aldri følt behovet for å "reparere" dagen etter.
Vis hele sitatet...
Du er ikke alkoholiker. Men hvis det er slik at du ikke klarer å
stoppe når du først har begynt å drikke, kan det være du har
potensiale til å få et alkoholproblem.

Når det er sagt, så kjenner jeg mange eksempler på folk som
i ung alder har hatt tendenser til å la ting gå over styr på fest, men
som med alderen har roet ned og fått mer moderate drikkevaner.
Sist endret av PVestlandia; 30. april 2019 kl. 20:17.
Anonym bruker
"Varsom Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du trenger ikke være alkoholiker for å ha alkoholproblemer. Hvis du blir hentet av politiet hver gang du drikker, så er full stopp veien å gå. Kan ikke fatte at noen kan mene noe annet. Kjenner flere som ikke har stoppknapp i kroppen og ALLTID ender opp med mer trøbbel etter en fyllekule. Prøve et år uten og se hvordan det er etter det.

Kan godt tenkes at du er en av de som aldri burde drikke, men du kan fint prøve noen av tipsene som er gitt her. Hva med å bare kjøpe 4 stk og sørge for at du ikke har noe mer i huset? Da har du ikke noe valg med mindre du går ut. Ta kontroll over alkoholen før den tar kontroll over deg.

Heier på deg og lykke til
Har du ikke selvkontroll nok til å stoppe burde du nok legge flaska på hylla.
Redpilled alfahann
Har hatt en tendens til å drikke for mye på byen selv. For meg funker det å legge igjen lommeboka hjemme og ta med et begrenset antall kontanter.Det er også lurt å be om et glass vann når du kjøper øl så du ikke blir sittende uten noe å drikke på når ølen er tom.