Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3646
er det helt umulig å instalere teamspeak 3 på ubuntu 18.04?
prøvd sudo apt-get install teamspeak3 .... teamspeak-client ... ets.
sudo sh TeamSpeak3-client-linux_amd64-3.1.4.run
nada funker. noen tips?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vi vil gjerne ha feilbeskjedene du får, ellers har vi lite å jobbe ut i fra.
Trådstarter
27 0
please install ca certficates on your system, or specify the loctaion using the SSL_CERT or SSL_CERT_FILE enviromment variable

jeg får instalert filen, men får ikke starta run filen

som vil si at etter jeg har får instalert filen, så skriver jeg inn sh ts3client_runscript.sh så får jeg opp en ny rute som sier : please install ca certficates on your system, or specify the loctaion using the SSL_CERT or SSL_CERT_FILE enviromment variable
Sist endret av Despooh; 3. mai 2018 kl. 17:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Copy paste feilmelding, lim inn i google. Løser sikkert 90% av problemer med linux.

Første treffet er samme problemet og hvordan man løser det:

Det står forsåvidt også i feilmeldingen...

SPOILER ALERT! Vis spoiler

apt-get install ca-certificates
Sist endret av plohg; 3. mai 2018 kl. 18:02.
https://imgur.com/a/6yF89CT
for lite bilde?

https://imgur.com/a/4txXHXp
feilmeldingen
Sist endret av ubuntu.user; 3. mai 2018 kl. 18:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Foreslår at du googler alle problemene du møter på og leser igjennom alt som kan være relevant. Det blir en del prøving og feiling men det er sånn man lærer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Les det som kjem i retur til deg. Du prøver ting som apt-get intall. Rett er jo apt-get install. Du får ei feilmelding som seier at intall var unknown operation... Les feilmeldinger. Dobbeltsjekk kommandoer. Om du er usikker stapp feilmeldinga inn i google og søk etter den. Dei aller fleste feilmeldinger er der faktisk for å forklare deg kva som er feil.
jeg vet jeg skrev feil tidlig, men retta opp i det lenger ned. alt gikk bra med install av ca-certificate og update, men får fortsatt feil melding
Leser du feilmeldingen? Har du prøvd å søke?

Det står i feilmeldingen:
"...or specify the location using the SSL_CERT_DIR or SSL_CERT_FILE environment variable"

Da er neste steg å finne ut hvordan du gjør det...
Sist endret av plohg; 3. mai 2018 kl. 21:39.