Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 3589
Har aldri tatt cannabis selv, og føler av den grunn at jeg ikke vet nok til å delta i debatt om temaet. Interessant synes jeg likevel er at et land som Canada har legalisert det, og det er vel et land som ikke står noe tilbake for Norge vil jeg anta.
Helseproblemer har dog gjort at jeg har lest litt om alternativ medisiner o.l., og der har cannabis dukket opp en rekke ganger som noe som kan funke for meg.
Har for en tid tilbake funnet ut at jeg ønsker å teste cannabis for å se om det kan erstatte de smertestillende jeg går på. Sikkert noen som får seg en latterkule av å lese dette, men har ikke lyktes å få tak i noe. Jeg har rett og slett ikke peiling på hvor jeg skal henvende meg (jeg bor ikke i Oslo), og jeg ønsker ikke kjøpe på nett å få det i posten. Har kontakt med et noen som har gitt meg noen råd, men det går mest på hva jeg bør skygge unna. Virker som alle forståelig nok er veldig nervøse for å oppgi kontaktinfo til leverandørene de har. Når jeg får prøvd cannabis tenker jeg det er et bedre utgangspunkt for å mene noe om legalisering.
Sitat av Eventyr Vis innlegg
Har aldri tatt cannabis selv, og føler av den grunn at jeg ikke vet nok til å delta i debatt om temaet. Interessant synes jeg likevel er at et land som Canada har legalisert det, og det er vel et land som ikke står noe tilbake for Norge vil jeg anta.
Helseproblemer har dog gjort at jeg har lest litt om alternativ medisiner o.l., og der har cannabis dukket opp en rekke ganger som noe som kan funke for meg.
Har for en tid tilbake funnet ut at jeg ønsker å teste cannabis for å se om det kan erstatte de smertestillende jeg går på. Sikkert noen som får seg en latterkule av å lese dette, men har ikke lyktes å få tak i noe. Jeg har rett og slett ikke peiling på hvor jeg skal henvende meg (jeg bor ikke i Oslo), og jeg ønsker ikke kjøpe på nett å få det i posten. Har kontakt med et noen som har gitt meg noen råd, men det går mest på hva jeg bør skygge unna. Virker som alle forståelig nok er veldig nervøse for å oppgi kontaktinfo til leverandørene de har. Når jeg får prøvd cannabis tenker jeg det er et bedre utgangspunkt for å mene noe om legalisering.
Vis hele sitatet...
Hei! Kjenner meg så igjen i det du skriver! Kanskje litt ot, men jeg var i samme situasjon og jeg har heller ikke peiling på hvor jeg skal finne den rette kontakten, så jeg endte med å kjøre til Sverige og kjøpe cbd olje på helsekost der. Det hjelper litt i alle fall
jeg ønsker å teste cannabis
Vis hele sitatet...
Reis en helg til Amsterdam og test ut litt forskjellig. Finnes noen få coffeshops som selger weed med dobbelt så mye CBD i forhold til THC.
Takk for svar.
Håper mediene setter fokus på fordelene som jeg leser at cannabis gir mange. TV2 hadde en reportasje her om dagen, hvor både pasient og pårørende hadde positiv erfaring med Cannabis. Eneste minuset var vel at den pårørende følte det som en belastning å måtte kjøpe det illegalt for at faren skulle få hjelpa som det offentlige burde gitt han på dødsleiet.

Om to år er det Stortingsvalg, og da håper jeg flere partier har gjort et ærlig forsøk på å tilegne seg litt mer balansert kunnskap om temaet.

Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Reis en helg til Amsterdam og test ut litt forskjellig. Finnes noen få coffeshops som selger weed med dobbelt så mye CBD i forhold til THC.
Vis hele sitatet...
Yes har blitt tipsa om det før, og for tiden er det noe jeg seriøst vurderer.
Dersom det viser seg at cannabis i en eller annen form er positivt for meg, så blir det alt for dyrt å måtte reise regelmessig til Amsterdam. Det er det store minuset, og derfor hadde det nok vært det aller beste på lang sikt å finne noen lokalt som jeg kunne kjøpt fra. Vet jo at det finnes lokalt, bare ikke hvem og hvor osv..

Sitat av Sam Vis innlegg
kjøre til Sverige og kjøpe cbd olje på helsekost der. Det hjelper litt i alle fall
Vis hele sitatet...
Det er et alternativ, men minuset er at jeg bor i vest så det er et godt stykke til Svenske-grensa. Har også blitt fortalt at det koster for mye i forhold til cbd-nivået i oljene. Amsterdam er nok et bedre alternativ for meg.
.....

Jeg tar gjerne i mot private meldinger fra folk i samme situasjon, eller om noen skulle ha innspill/tanker som de ikke vil skrive på forumet.
Vis hele sitatet...
Det å kjøpe innenlands på dw og få det i posten funker helt fint, vil tro det er mindre risiko enn ved å møte selgere irl.
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Det å kjøpe innenlands på dw og få det i posten funker helt fint, vil tro det er mindre risiko enn ved å møte selgere irl.
Vis hele sitatet...
Sikkert et dumt spm, men hva er dw?
Darkweb, altså sider som ikke ligger åpent tilgjengelig via "vanlig internett". I forhold til narkotika finnes det diverse nettsider som man bare kan nå via noe som heter Tor.
å finne noen lokalt som jeg kunne kjøpt fra.
Vis hele sitatet...
Cannabis som du kjøper rundt omkring inneholder nesten ingen CBD og vil derfor ikke fungere veldig bra for mange med smerter. Hvis det er kun THC som hjelper for deg så er det jo veldig greit. Da kan du bare kjøpe noe lokal hasj.

Når jeg har klart å få kjøpt CBD weed i norge har den vært så dårlig og overpriset at jeg i lengden ikke har sett poenget. Den beste løsnigen blir derfor ofte å ta en studietur og så prøve og dyrke selv.