Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 3764
Hei

Har alltid drevet med PC, men falt ut av gamet for en del år siden og har ikke holdt meg så veldig oppdatert de siste årene på hva som er bra osv.

I utgangspunket så kikka jeg på å kjøpe meg en ny 27" skjerm - Asus 27" LED G-Sync ROG Swift PG278QR.
Men så begynte jeg å bla meg rundt på komplett og ene ledet til det andre og tenker kanskje jeg likesågodt kan oppgradere hele driten. Først skal kjøpe én ny del så må man fort ha noe annet nytt også.

Kjøpte meg et GeForce GTX 1060 3GB på black friday for 2 år siden samt en ny PSU, men resten av PC'en begynner å bli litt gammel.
Har en intel i5-2500k 3.30GHz som har gjort susen i mange år nå, men på tide å byttes.

Det jeg tenker jeg trenger er en ny CPU, hovedkort, RAM og SSD. Kunne også tenkt meg et nytt kabinett.

Budsjettet er på rundt 10k. Skjermen koster jo 5k, så ca 5k til resten. Ram og ssd er jo relativt billig og kan gå utenom.

Så trenger tips til et godt hovedkort og CPU. Trenger ikke det aller beste, tenker noe mid-range holder til min bruk. Gamer stort sett bare Apex og litt eldre/lite krevende spill uansett.