Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 4052
Jeg leter etter en ny laptop som for det meste skal brukes til foto og video redigering. Det er derfor viktig å ha en IPS skjerm med nærme 100% adobe RGB color gammut, et dedikert grafikk kort, prosessor med 6 kjerner+, 16gb ram+ og en M.2 SSD.

Har sett en del på Dell XPS 15 og Asus Zenbook Pro 15, men det virker som begge sliter en del med thermal throttling, og Dell XPS 15 er langt unna klar ut av boksen. Det er ikke noe viktig for meg at laptopen er veldig tynn eller vakker, men virker som det er det de fleste laptoppene i denne kategorien fokuserer på, istedenfor å faktisk lage en laptop som ikke må undervoltes og endre CPU paste osv for at den ikke skal throttle performance...
Asus Zenbook Pro Duo som ble lansert på Computex virker ganske perfekt om det er sant at den ikke sliter noe med varme heller, men virker som den kan bli veldig dyr, og det er fortsatt ingen release date.

Det som hadde vært perfekt hadde vært en gaming pc siden de ofte har bra nok specs til video redigering med en bra IPS skjerm, men har ikke klart å finne en slik laptop.

Litt frustrerende siden jeg begynner å vurdere å bare gå for en Macbook Pro 15 siden den nå har en 6-8 kjerners CPU, bra skjerm og jeg vet at jeg slipper å modde PCen for at den skal være brukelig. Den blir jo litt dyr iforhold til specsene man får, og setter pris på den ekstra kraften man kan få fra en windows laptop... Hadde satt stor pris på litt hjelp!