Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5401
Hei.

Ligger på et thon hotell og skulle koble til ps4 for å få tiden til å gå, men når jeg slår på tv så viser det seg at det er en slik låst tv. Hele oppsettet heter Quadriga som gjør at jeg ikke får skiftet Source og bare kan bruke tjenestene hotellet leverer. det er en samsung tv.

Lurte på om noen av dere har noen tips eller triks for å få brukt ps4 på tv eller om det er helt umulig?
Du må ha koden for å låse opp skjermen. Dette får du i utgangspunktet ikke tilgang til, siden det er leverandøren av TV-systemet som har den.

Du har sjekket at TVn ikke har en "aux" eller "ekstern" inngang i menyvalgene?

De nyeste TVene på Thon hotellene skal ha det.



Det du evt kan prøve, som vil fungere på enkelte TVer:

Skru av.

Skru på og trykk på 0 gjentatte ganger mens TVn starter opp.


Da skal du få muligheten til å velge annen inngang, eller at den velger HDMI selv.


Noen TVer har også en kontrollerbox bakpå. Se om du får koblet denne av. Da kan det også være at du får tilgang til flere menyvalg.
Sist endret av Blackkoz; 13. januar 2015 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Spør hotellet. Dei fleste hotell er villige til å gjere litt for at folk skal trivast der.
De fleste hotell har standardpassord... google tv navn og hotell tv og manual... så brude det komme opp en manual hvor passordet til innstillingene er
Nåja, sist jeg tok med PS4 på jobb så hjalp ikke det stort, siden Bardøla Høgfjellshotell på Geilo har TVer med HDMI-innganger, men som ikke støtter HDCP (og med sort skjerm og kun lyd er det faen ikke lett å finne frem til menyen på PS4 hvor du kan huke av HDCP og dermed få brukt det lille som ikke krever HDCP). Hadde heldigvisvis med en liten Minix Neo X6 som ikke bruker HDCP over HDMI og dermed fikk sett litt video (med 2 Mbps WiFi så var streaming utelukket) fra en ekstern 2,5" harddisk imens jeg var på kurs der i 2 uker..
▼ ... noen uker senere ... ▼
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Var en som fortalte en gang at han hadde vært på hotell hadde han skrudd opp tven og koblet ut hotellmodulen.
Skal sies at personen jobbet med dette og visste hvordan det fungerte.
Dette er ganske lenge siden, så ikke sikkert det er like enkelt nå.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er like enkelt nå. Nå henger den som oftest på yttersiden av selve TVn også =)
Sitat av datagutten Vis innlegg
Var en som fortalte en gang at han hadde vært på hotell hadde han skrudd opp tven og koblet ut hotellmodulen.
Skal sies at personen jobbet med dette og visste hvordan det fungerte.
Dette er ganske lenge siden, så ikke sikkert det er like enkelt nå.
Vis hele sitatet...
mye lettere å finne bruksamvisningen på google, og få admin rettigheter enn å begynne å skru opp tven...