Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1970
Hei. Jeg har hatt dette anlegget i et år og det har fungert fint med min datamskin. Jeg har en selvbygd stasjonær pc.
Jeg ommøblerte rommet og derfor måtte jeg koble det av. Jeg koblet det tilbake igjen og nå fungerer det ikke. Pcen har også blitt formatert og windows har vært installert på nytt i mellomtiden.


Skal man bare plugge inn den kabelen med 3 jacker inn i subwoofer og hovedkort også skal det fungere? isåfall fungerer det ikke slik her.

Trenger jeg å gå på kontrollpanel og konfigurere noe der?
Trenger jeg noe software?

Tusen takk på forhånd til alle svar som hjelper!
Har du installert lydkort driveren?
Nei det har jeg ikke, det medfulgte ingen CD med anlegget.
Hvordan gjør jeg det? Har googla "logitech z906" driver /software men finner ingenting.
Det er driveren til lydkortet i pcen du trenger. Hvordan hovedkort har du?
Sist endret av iColdman; 7. desember 2013 kl. 16:19.
Da er driveren installert. Realtek heter den.
har asus msi hovedkort. Jeg har angit den som standard men fremdeles ingen lyd...

Vent, der kom det lyd, får lyd fra youtube, men ikke fra spotify :s ....
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
sjekk innstillingene dine på "lydmixeren" som jeg mener det heter på windows. der velger man hvilken kilde som skal avspilles hvor, sett lydkortet ditt som default
finner ingen "lydmixeren"
Bruk innsiden.


Nede til høyre på skjermen er masse ikoner, trykk på høyttaleren og deretter får du opp "mikser" og Voilâ.

For å sette en bestemt avspillingsenhet (Lydkortet) som default høyretrykker du over denne høyttaleren og deretter på avspillingsenheter. Listen du får opp er enheter som kan spille av lyd, og du aktiverer/deaktiverer disse enkelt med å høyretrykke og velge.
Stadig fremgang her, og tusen takk for alle gode svar! Nå fungerer anlegget perfekt, med unntak av Spotify!

Når jeg spiller av på spotify så spiller den kun fra Center høytaleren, de 4 andre fungerer bare som surround og gir meg kun bakgrunnsmusikken.
Før har jeg brukt 4.1 effect på styrepanelet til z906 og fått 4.1 fra spotify.
tips?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
reinnstaller spotify? høres ut som at den sender lydsignaler ut feil.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei!
Gammel tråd, men lignende problem.

Jeg har koblet mitt z906 til PS4 med optisk kabel. Det virka fint helt til jeg kobla fra PS4'en. Nå når jeg skal koble til PS4 igjen kommer det ikke lyd i anlegget i hele tatt. Har gått gjennom innstillinger på PS4 men til ingen nytte.

Noen tanker?
Du har valgt rett modus på styreboksen til anlegget, og skjekket at det ikke er noen brekte pinner i ledningen som går i subwoofer'n? Hvis alt dette er korrekt ville jeg skjekket den optiske kabelen.. Er dette OK så må det være et software problem.
Sist endret av Mozzie; 9. februar 2015 kl. 01:04.