Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2509
Har solgt min gamle 46" Samsung TV og tenker nå kjøpe meg en ny.

Valget står mellom to størrelser av følgende modell (4K):

Samsung 48" 3D Smart LED-TV UE48HU7505 > Pris: 8 000 inkludert frakt
Samsung 55" 3D Smart LED-TV UE55HU7505 > Pris: 10 300 inkludert frakt

Er det verdt å betale 2300 for den ekstra størrelsen? Jeg har litt lite penger for tiden, men fikk en pen sum for den forrige TV'en, noe som gjør at mellomlegget blir minimalt, dersom jeg går for 48"-tommeren.

Litt om bruken: Skal på soverommet/"kontoret". Sitter ofte ganske nærme TVen (dvs. i kontorstolen) og av og til i senga, dersom jeg ser en film.

Se gjerne bilde: https://www.dropbox.com/s/blyaze2ene...01.05.jpg?dl=0

(TVen skal til høyre for kontorstolen, i hjørnet.)

Er det overkill med 55"? Eller bør jeg kjøre på iht. til prisen? Man har jo naturlitvis alltid lyst på det største og beste.

Takk for hjelp.
Sist endret av OnkelJ; 25. januar 2015 kl. 13:07.
48" er mer enn stort nok på den avstanden og har du lite penger er det ingen grunn til å bruke 2.3K for å få 55 kontra 48. Det er samme modell så det "beste" får du i alle fall.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
19 2
Sitat av Cikey Vis innlegg
48" er mer enn stort nok på den avstanden og har du lite penger er det ingen grunn til å bruke 2.3K for å få 55 kontra 48. Det er samme modell så det "beste" får du i alle fall.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Nå sitter jeg med 48" i stua. Nydelig TV. :-)