Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2501
Har en del gamle VHS-C kassetter liggende hjemme hos mor som jeg har tenkt til å digitalisere i lang tid. De er vel kanskje 15+ år gamle...

Til min store forargelse over at jeg ikke har gjort noe med dette før får jeg nå ikke spilt av disse på orginalkameraet, ei heller ikke på en VHS-C -> VHC konverter.

Det kan være en blanding av gammel utstyr og gamle kassetter som forårsaker dette, eller det kan rett og slett være kassettene som er ødelagte av tid noe de mest sannsynelig blir?

Finnes det noe håp om å få ut video fra disse kassettene? Om det er noe firma i Oslo som utfører slikt arbeid og har litt mer proft utstyr som kan spille av eldre kassetter enn det jeg sitter på?

Eller må jeg bare bite i det sure eplet og se på opptakene som tapt?
Mekk en tråd her med symptomene dine her: http://www.dvforums.com/

Ser flere reperasjonstråder for vhs-c der inne, men usikker på hvilken metode som passer ditt problem.